امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران

یکی از محبوب ترین و پر متقاضی ترین رشته های فنی مهندسی در دانشگاه های سراسر دنیا رشته مهندسی عمران می باشد که دانشگاه های برتر دنیا دوره های آن را در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می نمایند. از آنجا که محصول کار متخصصان این رشته از جمله ساختمان ها، جاده ها، پل ها، سدها، و حتی دیوارها همه روزه در دسترس و در معرض دید تمامی مردم قرار دارد، بسیاری از جوانان در هنگام انتخاب رشته مجذوب ویژگی های آن شده و برای آینده زندگی خود رشته مهندسی عمران را بر می گزینند. بسیاری از جوانان از سراسر دنیا مشتاق تحصیل این رشته فنی در کشورهای صنعتی پیشرفته هستند. برخی از جوانان ایرانی نیز همه ساله به علل مختلف از جمله امکان کار در خارج از کشور پس از تحصیل، برای تحصیل مهندسی عمران در خارج از کشور اقدام نموده و سعی می ‌کنند از بهترین دانشگاه ممکن پذیرش تحصیلی دریافت نموده و به تحصیل این رشته در کشورهای پیشرفته مشغول گردند. برای این افراد یکی از اصلی ترین مسائل این است که که بدانند بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران کدام است. به طور خلاصه در همین ابتدای امر باید ذکر شود که نمی توان برای همه متقاضیان تحصیل مهندسی عمران در خارج از کشور یک نسخه تجویز نمود. در واقع بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران بسته به شرایط فرد متقاضی تحصیل تعیین می شود و برای هر فرد، کشوری خاص می ‌تواند مناسب باشد. در ادامه به فاکتورهای اساسی در این زمینه و شرایط هر یک از کشورهای مطرح در زمینه مهندسی عمران اشاره می کنیم تا هموطنان عزیز با اطلاعات کافی و بسته به شرایط خود بتوانند محل تحصیل خود را انتخاب نمایند.

  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران
  • ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران در خارج از کشور
  • بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی عمران

اولین فاکتوری که باید برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران در نظر گرفت، شرایط مالی فرد و میزان شهریه دانشگاه ها در کشورهای مختلف است. به عنوان مثال برای فردی که از نظر مالی محدودیت خاصی ندارد و هر میزانی از شهریه را می تواند پرداخت نماید، طبیعتاً کشورهایی چون آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا، و نیوزلند می تواند بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران به حساب آید. زیرا دانشگاه های این کشورها بالاترین رتبه ها را در میان دانشگاه های دنیا در رشته عمران و سازه به خود اختصاص داده اند و همچنین بازار کار این کشورها نیز پس از تحصیل برای رشته عمران بسیار مناسب است.  اما هر کسی از عهده پرداخت شهریه های سنگین دانشگاه ها در این کشورها بر نمی آید. در مقابل کشورهایی مانند آلمان و اتریش هستند که هزینه تحصیل در آن ها بشدت پایین است و برای بسیاری تحصیل در دانشگاه های این کشورها امکانپذیر است.

دیگر فاکتور مهم که باید مد نظر قرار داده شود، بحث زبان است. افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، طبیعتاً تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان برای آنان در اولویت قرار می‌ گیرد. همچنین در برخی از کشورهای دیگر از جمله مجارستان و اسلواکی نیز می توان به تحصیل رشته عمران به زبان انگلیسی پرداخت. به همین نسبت برای افرادی که به زبان آلمانی مسلط هستند، کشورهایی چون آلمان و اتریش می تواند بهترین گزینه به حساب آید. اما در اکثر دانشگاه های دنیا اخذ پذیرش تحصیلی بدون ارائه مدرک زبان ممکن نیست. برای افرادی که در اخذ مدرک زبان با مشکل مواجه هستند کشوری مانند اسلواکی می تواند بهترین گزینه به حساب آید. زیرا امکان تحصیل مهندسی عمران در اسلواکی بدون ارائه مدرک زبان و به زبان انگلیسی وجود دارد.

نکته دیگری که دانشجویان ایرانی برای تحصیل مهندسی عمران در خارج از کشور باید مد نظر داشته باشند این است؛ در صورتی که قصد دارند پس از تحصیل به ایران بازگشته و در کشور خود به کار مشغول می گردند باید دانشگاه خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در همان سال برگزیند. زیرا در غیر این صورت مدرک تحصیلی آنان پس از بازگشت به کشور، قابلیت ارزشیابی را نخواهد داشت.

 

ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران در خارج از کشور

برخی افراد نیز تحصیلات کارشناسی عمران خود را در ایران می گذرانند و سپس برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران در خارج از کشور اپلای می کنند. گرایش های این رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیز بسیار پر تعداد است و در کشورهای مختلف می تواند متفاوت نیز باشد. برخی از این گرایش های آن عبارتند از، مهندسی مدیریت پروژه و ساخت، مهندسی سازه، مهندسی هیدرولیک، مهندسی محیط زیست، مهندسی راه و ترابری، مهندسی منابع آب، و مهندسی ژئوتکنیک و خاک. برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران در خارج از کشور نیز باید با دقت و وسواس عمل نموده و بهترین دانشگاه و کشور را برای ادامه تحصیل برگزید. قطعا معرفی شرایط کشورها در این مطلب می تواند برای متقاضیان ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران در خارج از کشور نیز مفید واقع شود.

 

تحصیل مهندسی عمران در آلمان

به طور کلی تحصیل در آلمان و به طور اخص تحصیل مهندسی عمران در آلمان مزایای فوق العاده زیادی دارد و اصلی ترین آن ها امکان تحصیل در در یک رشته فنی در صنعتی ترین کشور عضو اتحادیه اروپاست. این موضوع موجب می‌ شود که امکان کار پس از تحصیل برای فارغ التحصیلان این رشته در کشور آلمان نیز وجود داشته باشد همچنین کشور آلمان دارای دانشگاه های فنی فوق العاده معتبری در سطح اروپا و جهان بوده و به علت رابطه تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه در این کشور آموزش های دانشگاهی در دانشگاه های این کشور فوق العاده کاربردی صورت می گیرد و دانشجویان پس از دوره تحصیل آبدیده و آماده ورود به بازار کار خواهند بود. همچنین از دیگر مزایای تحصیلی مهندسی عمران در آلمان هزینه های پایین تر تحصیل نسبت به سایر کشورهای پیشرفته دنیا می باشد، بویژه اینکه شهریه دانشگاه آلمان نسبت به دانشگاههای کشورهای انگلیسی زبان بسیار پایین‌ تر است. برای ورود دوره های تحصیل مهندسی عمران در آلمان باید مدرک زبان آلمانی ارائه نمود که در دانشگاه ‌های مختلف این کشور سطح حداقل تعیین ‌شده مدرک زبان آلمانی متفاوت می باشد. با در نظر گرفتن جمیع موارد ذکر شده بسیاری آلمان را بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران به حساب می آورند.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه های این کشور در زمینه رشته مهندسی عمران به ترتیب رتبه عبارتند از : دانشگاه فنی مونیخ (با رتبه جهانی 47)، موسسه فناوری کارلسروهه (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه آخن (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه فنی برلین (با رتبه جهانی 101 تا 150)، دانشگاه فنی درسدن (با رتبه جهانی 101 تا 150)، و دانشگاه اشتوتگارت (با رتبه جهانی 101 تا 150).

 

تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا

کمتر کسی پیدا می شود که پس از شنیدن نام ایتالیا به یاد ساختمان های زیبا و چشم نواز این کشور نیفتد. بسیاری ایتالیا را مهد معماری و و ساختمان سازی در اروپا می دانند. از این رو دانشگاه های این کشور نیز در زمینه رشته های مرتبط با ساختمان به ویژه مهندسی عمران و معماری از برترین ها در در اروپا و جهان به حساب می آیند. برای تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا می بایست حتماً مدرک زبان ایتالیایی ارائه نمود. زیرا اکثر دوره های تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا به زبان ایتالیایی ارائه می گردند. هزینه تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت بوده و بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو می باشد/ یک دانشجو برای تحصیل در این کشور باید هزینه های زندگی دانشجویی را نیز در نظر بگیرد که بسته به شهر محل تحصیل و زندگی و همچنین سبک زندگی فرد می ‌تواند از ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه متغیر باشد.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه های این کشور در زمینه رشته مهندسی عمران به ترتیب رتبه عبارتند از : دانشگاه پلی تکنیک میلان (با رتبه جهانی 7)، دانشگاه پلی تکنیک تورین (با رتبه جهانی 25)، دانشگاه ساپینزا رم (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه ناپل (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه بولونیا (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه پادوا (با رتبه جهانی 101 تا 150)، دانشگاه پاویا (با رتبه جهانی 151 تا 200)، و دانشگاه ترنتو (با رتبه جهانی 151 تا 200).

 

تحصیل مهندسی عمران در استرالیا

بسیاری از جوانان مشتاق تحصیل مهندسی عمران در خارج از کشور به علل مختلف به ویژه اینکه پس از اتمام تحصیل بتوانند امکان اخذ ویزای کار و در نهایت اقامت دائم کشور استرالیا را کسب نمایند، تحصیل مهندسی عمران در استرالیا را برای خود برمی گزینند. این موضوع با توجه به بازار کار مناسب رشته مهندسی عمران در استرالیا توجیه پذیر است، اما باید در نظر داشت که تحصیل مهندسی عمران در استرالیا با شهریه زیاد همراه است و دانشگاه های این کشور شهریه بالایی را برای تحصیل در رشته های مهندسی عمران در نظر گرفته اند. همچنین برای ورود به دوره های تحصیلی مهندسی عمران در استرالیا باید مدرک زبان انگلیسی معتبر از جمله آیلتس ارائه نمود و معمولاً حداقل نمره خواسته شده توسط دانشگاه‌ های این کشور بین ۶ تا ۷ می باشد. البته امکان گذراندن دوره های کالج زبان پیش از ورود به دانشگاه‌ های این کشور نیز وجود دارد که هزینه شرکت در این دوره ‌ها نیز بسیار بالاست. همچنین اعتبار و رتبه دانشگاه های استرالیا که ارائه دهنده دوره های مهندسی عمران هستند نیز در سطح جهان نیز بسیار بالاست. با در نظر گرفتن کلیه این موارد ذکر شده برخی استرالیا را بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران به حساب می آورند.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه های این کشور در زمینه رشته مهندسی عمران به ترتیب رتبه عبارتند از : دانشگاه نیو ساوث ولز (با رتبه جهانی 11)، دانشگاه سیدنی (با رتبه جهانی 14)، دانشگاه ملبورن (با رتبه جهانی 15)، دانشگاه موناش ملبورن (با رتبه جهانی 21)، دانشگاه کوئینزلند (با رتبه جهانی 26)، دانشگاه وسترن استرالیا (با رتبه جهانی 30)، دانشگاه کرتین (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه فناوری کوئینزلند (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه آر ام آی تی (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه آدلاید (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه نیوکاسل (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه فناوری سیدنی (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه ولونگونگ (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه فناوری سوین برن (با رتبه جهانی 151 تا 200)، و دانشگاه وسترن سیدنی (با رتبه جهانی 151 تا 200).

 

تحصیل مهندسی عمران در کانادا

برای تحصیل مهندسی عمران در کانادا نیز به مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس ارائه نمود. حداقل نمره زبان خواسته شده برای اعطای پذیرش در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است و به طور معمول بین ۶ تا ۷ می باشد. همچنین با توجه به اینکه متقاضیان ورود به دانشگاه های این کشور در رشته های مهندسی پر تعداد هستند، هرچه معدل و ریز نمرات فرد داوطلب بالاتر باشد شانس بیشتری برای اخذ پذیرش و ورود به دوره های تحصیلی مهندسی عمران در کانادا دارد. همانند سایر کشورهای انگلیسی زبان، هزینه تحصیل مهندسی عمران در کانادا نیز بالاست. اما برخی که توان مالی پرداخت شهریه های بالا را دارند، به انگیزه این که بتوانند پس از تحصیل در این کشور به کار مشغول شده و اقامت این کشور را نیز دریافت کنند این هزینه را متقبل می شوند. نظر به اینکه اعتبار و رتبه دانشگاه های کانادا در زمینه مهندسی عمران بسیار بالا می باشد برخی کانادا را بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران به حساب می آورند.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه های این کشور در زمینه رشته مهندسی عمران به ترتیب رتبه عبارتند از : دانشگاه بریتیش کلمبیا (با رتبه جهانی 36)، دانشگاه تورنتو (با رتبه جهانی 37)، دانشگاه مک گیل (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه واترلو (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه کوئین در کینگستون (با رتبه جهانی 101 تا 150)،  دانشگاه مونترال (با رتبه جهانی 101 تا 150)، دانشگاه آلبرتا (با رتبه جهانی 101 تا 150)، دانشگاه کلگری (با رتبه جهانی 151 تا 200)، و دانشگاه وسترن (با رتبه جهانی 151 تا 200).

 

تحصیل مهندسی عمران در ترکیه

به منظور تحصیل مهندسی عمران در ترکیه نیز ارائه مدرک زبان اولین شرط است. چه دوره تحصیل مهندسی عمران در ترکیه به زبان ترکی باشد و چه به زبان انگلیسی؛ از این نظر تفاوتی نکرده و حتماً می بایست فرد متقاضی اخذ پذیرش مدرک زبان انگلیسی یا ترکی را ارائه نماید. حداقل نمره زبان خواسته شده دانشگاه های مختلف این کشور نیز متفاوت است. اعتبار و رتبه دانشگاه های فنی ترکیه نیز در میان دانشگاه‌های دنیا مناسب بوده و همچنین ترکیه در اعطای ویزای دانشجویی به دانشجویان ایرانی معمولاً سخاوتمندانه تر از کشورهای دیگر عمل می‌ کند و از این نظر نیز مزیت دارد.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه های این کشور در زمینه رشته مهندسی عمران به ترتیب رتبه عبارتند از : دانشگاه فنی استانبول (با رتبه جهانی 101 تا 150)، و دانشگاه فنی خاور میانه (با رتبه جهانی 101 تا 150).

 

تحصیل در رشته مهندسی عمران در اتریش

طبیعتا به مانند سایر رشته ها، تحصیل مهندسی عمران در اتریش نیز داوطلبان فراوانی دارد. از اصلی ترین دلایل اقبال به تحصیل در اتریش در تمامی رشته ها از جمله مهندسی عمران اعتبار بالای دانشگاههای اتریش می باشد، در عین حال هزینه تحصیل مهندسی عمران در کشور اتریش نیز نسبت به سایر کشورهای پیشرفته اروپایی و کشورهای انگلیسی زبان بسیار پایین و در حد ناچیز است. در واقع هزینه تحصیل مهندسی عمران در این کشور به مانند سایر رشته ها 1500 یورو در سال است که این شهریه برای تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی در دانشگاه دولتی این کشور ثابت می باشد. البته برای ورود به دوره های کارشناسی مهندسی عمران در اتریش حتماً باید مدرک زبان آلمانی ارائه نمود. البته دوره هایی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی عمران به زبان انگلیسی نیز در این کشور می‌ توان یافت که برای ورود به آنها مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس باید ارائه گردد.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه این کشور در زمینه تخصصی مهندسی عمران و سازه دانشگاه فنی وین است که رتبه ای بین 51 تا 100 را به خود اختصاص داده است.

 

تحصیل مهندسی عمران در آمریکا

کشور آمریکا با داشتن برترین دانشگاه های فنی مهندسی در سراسر دنیا که برترین رتبه ها و رنکینگ های بین المللی را از آن خود کرده اند، قطعاً می ‌تواند بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران به حساب آید. اما با توجه به شرایط و مشکلات اخذ ویزای دانشجویی برای دانشجویان ایرانی نمی‌ توان با قاطعیت این کشور را برای دانشجویان ایرانی مقصد مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور دانست. هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا نیز به مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان بالاست اما طیف وسیعی از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان در دانشگاه‌های این کشور اعطا می گردد و معمولاً دانشجویان ایرانی نیز با نشان دادن قابلیت ها و شایستگی های خود از این بورسیه ها برخوردار می شوند. اعتبار دانشگاه‌ های این کشور در زمینه رشته مهندسی عمران به حدی بالاست که فارغ‌ التحصیلان آن ها در کلیه کشورهای دنیا در پیدا کردن شغل با مشکلی روبرو نخواهند بود. همچنین بازار کار رشته مهندسی عمران در خود کشور آمریکا نیز بسیار مناسب است و به همین جهت بسیاری از هموطنان عزیزمان نیز همه ساله برای تحصیل مهندسی عمران در آمریکا اپلای می کنند.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 میلادی 33 دانشگاه آمریکا رتبه زیر 200 را در میان دانشگاه های برتر مهندسی عمران دنیا به خود اختصاص داده اند و در میان آن ها 8 دانشگاه رتبه زیر 50 را کسب نموده اند که عبارتند از: دانشگاه ام آی تی (با رتبه جهانی 1)، دانشگاه برکلی کالیفرنیا (با رتبه جهانی 4)، دانشگاه استنفورد (با رتبه جهانی 13)، موسسه فناوری جورجیا (با رتبه جهانی 18)، دانشگاه ایلینوی (با رتبه جهانی 24)، دانشگاه پوردو (با رتبه جهانی 27)، دانشگاه تگزاس در آستین (با رتبه جهانی 27)، دانشگاه میشیگان آن آربور (با رتبه جهانی 41). دیگر دانشگاه های این کشور که در بین 200 دانشگاه برتر رشته عمران در دنیا جای گرفته اند به ترتیب رتبه عبارتند از: موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه کارنگی ملون، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کورنل، دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه ای اند ام تگزاس، دانشگاه کالیفرنیا در دیویس، دانشگاه یو سی ال ای کالیفرنیا در لوس آنجلس، دانشگاه ایالتی کالیفرنیای شمالی، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، دانشگاه پرینستون، دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو، دانشگاه بولدر کلادو، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دانشگاه واشنگتن، موسسه پلی تکنیک و دانشگاه ایالتی ویرجینیا، دانشگاه ایالتی آریزونا، دانشگاه لی های، دانشگاه ایالتی میشیگان، دانشگاه ایالتی اوهایو، دانشگاه سانی بوفالو، دانشگاه فلوریدا، دانشگاه مریلند، دانشگاه نوتره دام، و دانشگاه مدیسون ویسکانسین.

 

تحصیل در رشته مهندسی عمران در انگلستان

انگلستان نیز به مانند آمریکا از دانشگاههای فوق‌ العاده معتبری برخوردار است و در میان برترین دانشگاه های فنی مهندسی دنیا نام دانشگاه های انگلستان به شکل پررنگی دیده می‌ شود. البته مانند آمریکا برای ورود به دوره های تحصیل در رشته مهندسی عمران در انگلستان نیز رقابت سنگینی بین خیل کثیری از متقاضیان برقرار است و همه ساله افراد زیادی برای ورود به هر یک از دانشگاه های این کشور اپلای می کنند. برای ورود به دوره های تحصیل در رشته مهندسی عمران در انگلستان نیز مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس الزامی است. حداقل نمره خواسته شده نیز توسط هر یک از دانشگاه ها در وبسایت آن دانشگاه اعلام می ‌شود. بنا بر رقابتی بودن ورود به دورهای تحصیل در رشته مهندسی عمران در انگلستان متقاضی هرچه معدل بالاتری داشته باشد شانس بیشتری برای ورود به دوره تحصیلی پیدا می کند. همچنین پس از تحصیل در این کشور می ‌توان برای اخذ ویزای کار این کشور نیز اقدام نموده و در نهایت به اقامت این کشور نیز دست پیدا کرد. به همین جهت بسیاری از جوانان سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور در رشته مهندسی عمران همه ساله اپلای می کنند. البته باید در نظر داشت که هزینه تحصیل در انگلستان نیز به مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان رقم بالایی می باشد.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 میلادی، 23 دانشگاه انگلیس در میان 200 دانشگاه برتر مهندسی عمران دنیا قرار گرفته اند که 7 مورد از این دانشگاه ها رتبه زیر 50 را به خود اختصاص داده اند و این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه کمبریج (با رتبه جهانی 3)، دانشگاه امپریال کالج لندن (با رتبه جهانی 5)، دانشگاه آکسفورد (با رتبه جهانی 15)، دانشگاه منچستر (با رتبه جهانی 42)، دانشگاه لیدز (با رتبه جهانی 45)، دانشگاه شفیلد (با رتبه جهانی 47)، و دانشگاه کالج لندن (با رتبه جهانی 47). دانشگاه کاردیف، دانشگاه ناتینگهام، دانشگاه بریستول، دانشگاه ادینبرو، دانشگاه ساوتهمپتون، دانشگاه هریوت وات، دانشگاه لافبورو، دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه بث، دانشگاه بیرمنگام، دانشگاه لیورپول، دانشگاه بلفاست، دانشگاه وارویک، دانشگاه اکستر، دانشگاه گلاسکو، و دانشگاه استراتکلاید دیگر دانشگاه های بریتانیا هستند که در بین 200 دانشگاه برتر مهندسی عمران دنیا قرار گرفته اند.

 

تحصیل مهندسی عمران در روسیه

کشور روسیه نیز دارای دانشگاههای فنی مهندسی بسیار معتبری می باشد و بسیاری از مشتاقان ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران در خارج از کشور این کشور را به عنوان مقصد تحصیل خود برمی ‌گزینند. هزینه‌ های تحصیل در دانشگاه های این کشور نسبت به کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان پایین تر بوده، اما سطح علمی دانشگاه‌ های آن و اعتبار بین المللی آنها بسیار عالی است و از این رو تحصیل مهندسی عمران در روسیه توجیه پذیر است.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه این کشور در زمینه تحصصی مهندسی عمران و سازه دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر در سن پترزبورگ بوده که رتبه 151 تا 200 را در میان دانشگاه های مهندسی عمران دنیا به خود اختصاص داده است.

 

تحصیل رشته عمران در فرانسه

فرانسه دومین قدرت اقتصادی و صنعتی اتحادیه اروپا نیزاز دانشگاه های معتبری در زمینه رشته های فنی مهندسی از جمله مهندسی عمران برخوردار است و به همین جهت برخی که تسلط مناسبی روی زبان فرانسوی دارند و می توانند مدرک زبان فرانسوی اخذ نمایند تحصیل رشته عمران در فرانسه را برای آینده خود بر می گزینند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های فرانسه نسبت به دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان به مراتب پایین تر است و این خود از اصلی ترین مزیت های تحصیل در این کشور به حساب می آید.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه های این کشور در زمینه رشته مهندسی عمران به ترتیب رتبه عبارتند از : مدرسه پاریس تک (با رتبه جهانی 51 تا 100)، دانشگاه سنترال سوپلک (با رتبه جهانی 101 تا 150)، دانشگاه پی اس ال (با رتبه جهانی 101 تا 150)، موسسه ملی علوم کاربردی لیون (با رتبه جهانی 151 تا 200)، و دانشگاه آلپ گرنوبل (با رتبه جهانی 151 تا 200).

 

تحصیل در رشته عمران در نروژ

برای تحصیل در رشته عمران در نروژ در اکثر دانشگاه های این کشور مدرک زبان نروژی باید ارائه گردد. البته معدود دوره هایی به زبان انگلیسی نیز در این کشور برای رشته مهندسی عمران ارائه می شود. دوره های تحصیل رشته عمران در نروژ به زبان نروژی به صورت رایگان و بدون دریافت شهریه می باشد، اما دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی همراه با شهریه هستند. دانشگاه‌ های این کشور نیز از نظر رتبه و اعتبار بین المللی از سطح بالایی برخوردارند و به همین جهت نروژ را نیز می ‌توان یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل مهندسی عمران به حساب آورد.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه این کشور در زمینه رشته مهندسی عمران دانشگاه علوم و فناوری نروژ می باشد که رتبه ای بین 51 تا 100 را کسب نموده است.

 

تحصیل مهندسی عمران در مجارستان

همانند سایر رشته ها تحصیل در مجارستان در رشته مهندسی عمران نیز برای دانشجویان ایرانی جذاب است. اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی ساده تر است و هم چنین در صورت نداشتن مدرک زبان داوطلبان می توانند در دوره های کالج زبان در این کشور نیز شرکت نمایند که هزینه نسبتا مناسبی دارد. دوره های تحصیل مهندسی عمران در مجارستان به زبان‌ های مختلف از جمله مجاری، انگلیسی و آلمانی ارائه می گردد. علاوه بر این، از مزیت های مجارستان در میان کشورهای اروپایی عضو شینگن راحت تر بودن اخذ ویزای دانشجویی در این کشور نسبت به سایر کشورهای ذکر شده می باشد.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه این کشور در زمینه رشته مهندسی عمران دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست می باشد که رتبه ای بین 151 تا 200 را از آن خود کرده است.

 

تحصیل مهندسی عمران در نیوزلند

دانشگاه های نیوزلند نیز همانند دانشگاه کشور استرالیا از اعتبار بین‌ المللی بالایی برخوردارند و به همین جهت بسیاری از جوانان مشتاق تحصیل مهندسی عمران در خارج از کشور سعی می کنند با اخذ پذیرش از شانس تحصیل مهندسی عمران در نیوزلند برخوردار شوند. هزینه تحصیل مهندسی عمران در نیوزلند نیز به مانند استرالیا بالا است. اما امکان اقامت پس از تحصیل انگیزه اصلی اکثر افرادی که این هزینه سنگین را تقبل می کنند.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه های این کشور در زمینه رشته مهندسی عمران به ترتیب رتبه عبارتند از : دانشگاه آکلند (با رتبه جهانی 39)، و دانشگاه کانتربری (با رتبه جهانی 51 تا 100).

 

تحصیل مهندسی عمران در ژاپن

هرگاه در مورد ساخت ساختمان های ایمن در برابر زلزله سخن به میان آید، کمتر کسی به فکر ژاپن نمی افتد. چون ژاپن کشوری ست که تقریبا همه روزه با زمین لرزه های متعددی مواجه است و با اتخاذ تدابیری موثر توانسته ساختمان های مقاوم در برابر این بلای طبیعی بسازد و مردمان خود را از این مشکل روزمره در امان دارد. به همین جهت این کشور را می ‌توان پیشرفته ترین کشور در زمینه علم مهندسی سازه در دنیا به حساب آورد. به همین جهت است که بسیاری جوانان کشورمان مشتاق تحصیل مهندسی عمران در ژاپن هستند تا بتوانند از به روز ترین علم رشته مهندسی سازه و عمران بهره مند گردند. قطعاً مدارک تحصیلی کسب شده در پایان دوره های تحصیل مهندسی عمران در ژاپن در کلیه کشورهای دنیا از جمله کشور عزیزمان و کلیه کشورهای پیشرفته نیز دارای اعتبار به حساب می ‌آید و فارغ التحصیلان آنها می ‌توانند در کلیه کشورها به کار مشغول شوند. به طور میانگین هزینه تحصیل مهندسی عمران در کشور ژاپن حدود یک میلیون و 100 هزار ین در سال است. هزینه زندگی دانشجویی در ژاپن نیز ماهانه حدود ۷۴۰ دلار آمریکا به صورت میانگین می باشد.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه های این کشور در زمینه رشته مهندسی عمران به ترتیب رتبه عبارتند از : دانشگاه توکیو (با رتبه جهانی 21)، دانشگاه کیوتو (با رتبه جهانی 33)، موسسه فناوری توکیو (با رتبه جهانی 44)، دانشگاه هوکایدو (با رتبه جهانی 101 تا 150)، دانشگاه توهوکو (با رتبه جهانی 101 تا 150)، دانشگاه کیوشو (با رتبه جهانی 151 تا 200)، دانشگاه ناگویا (با رتبه جهانی 151 تا 200)، و دانشگاه اوزاکا (با رتبه جهانی 151 تا 200).

 

تحصیل مهندسی عمران در هلند

دوره های تحصیل مهندسی عمران در هلند در دانشگاه این کشور هم به زبان انگلیسی و هم به زبان هلندی ارائه می گردد که طبیعتاً برای ورود به این دوره ها ارائه مدرک زبان هلندی یا انگلیسی الزامی است. شهریه تحصیل مهندسی عمران در هلند در دانشگاه های این کشور نیز بسته به ملیت دانشجو متفاوت است. دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا هزینه کمتری نسبت به دانشجویان کشورهای دیگر پرداخت می ‌نمایند. هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل مهندسی عمران در هلند را دارند شهریه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو در سال به دانشگاه‌های این کشور باید پرداخت نمایند.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه این کشور در زمینه رشته مهندسی عمران دانشگاه فناوری دلفت می باشد که رتبه 2 را در میان دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی عمران و سازه از آن خود کرده است. طبیعیست که امکان تحصیل در چنین دانشگاه مطرحی یک فرصت ایده آل برای هر فردی که قصد تحصیل مهندسی عمران در خارج از کشور را دارد به حساب می آید.

 

تحصیل در رشته مهندسی عمران در اسلواکی

به علل مختلفی می توان تحصیل مهندسی عمران در اسلواکی را نیز یک گزینه بسیار عالی برای مشتاقان تحصیل مهندسی عمران در خارج از کشور به حساب آورد. اولین مزیت قابل توجه دوره های تحصیل در رشته مهندسی عمران در اسلواکی ارائه این دوره ها به زبان انگلیسی در دانشگاه‌ های این کشور است. اما مزیت بزرگ تر این است که برای ورود به این دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی، ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس الزامی نمی باشد و داوطلبان دغدغه ای در زمینه اخذ مدرک زبان نخواهند داشت. همچنین هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران در اسلواکی نیز بسیار مناسب است و چیزی حدود ۳۵۰۰ یورو در سال می باشد که به نسبت کشورهای انگلیسی ‌زبان رقمی فوق العاده کمتر به حساب می آید. از این رو افرادی که قصد دارند در یک کشور اروپایی به تحصیل رشته مهندسی عمران بپردازند، اسلواکی برای آنان توجیه اقتصادی خواهد داشت.

بر اساس رنکینگ اعلامی موسسه کیو اس در سال 2020 بهترین دانشگاه مهندسی عمران در کشور اسلواکی دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا می باشد که مورد تایید وزارت علوم ایران نیز قرار دارد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی عمران و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top