امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی

از بهترین رشته های تحصیلی در سراسر دنیا که در دانشگاه های خوب دنیا برای ورود به دوره های این رشته رقابت بسیار تنگاتنگی بین داوطلبان برقرار است، رشته شهرسازی می باشد. این رشته بیشتر مباحث برنامه ریزی شهری و طراحی شهری را در بر می گیرد. مهندسان شهرسازی به کلیه جوانب توسعه شهری از جمله برنامه ریزی در زمینه های حمل و نقل، شبکه های زیرساختی، محیط زیست و ... می پردازند. طبیعتاً برخی از علاقه مندان این رشته ترجیح می دهند این رشته را در دانشگاه های برتر دنیا و یا کشورهایی که بازار کار این رشته در آنها مناسب تر است به تحصیل بپردازند. از این رو انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی پیش از هر اقدامی برای این افراد ضروری می باشد.

  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی

طبیعتا نمی توان به طور قطع یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی به حساب آورد. زیرا بهترین کشور و بهترین دانشگاه برای تحصیل هر فردی با توجه به شرایط وی باید انتخاب گردد و بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی برای هر فردی می تواند با دیگر افراد متفاوت باشد.

اولین فاکتور در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی، میزان اعتبار دانشگاه های کشور مورد نظر می باشد. زیرا هر چه رتبه بین المللی دانشگاه های کشوری در زمینه شهرسازی بالاتر باشد، طبیعتاً ارزش مدارک اخذ شده در آن ها نیز بالاتر است. همچنین برای دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل به ایران بازگردند، باید دانشگاه از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران انتخاب شود تا مدارک این افراد در ایران بدون مشکل مورد ارزشیابی قرار گیرد.

دیگر فاکتور مهم، بازار کار رشته شهرسازی در کشورهای مختلف است که باید مورد مقایسه قرار گیرد. درصد قابل توجهی از افرادی که برای تحصیل شهرسازی به خارج از کشور می ‌روند، قصد دارند در همان کشور محل تحصیل پس از اتمام دوره تحصیل خود به کار مشغول شوند. پس لازم است که از ابتدا با چشم باز بازار کار رشته شهرسازی در کشورهای مختلف را مقایسه نمایند و سپس تصمیم به انتخاب کشور محل تحصیل خود بگیرند.

برای افرادی که به تحصیل در خارج از کشور مشتاقند، بحث زبان نیز از فاکتورهای مهم تصمیم گیری به حساب می آید و طبیعتا هر فردی بسته به زبانی که در آن تسلط داشته و امکان اخذ مدرک آن زبان را دارد، می تواند کشور محل تحصیل خود را انتخاب نماید.

یکی دیگر از اصلی ‌ترین فاکتورها در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی شهریه تحصیل این رشته در دانشگاه های کشورهای مختلف می باشد که باید حتماً مورد مقایسه قرار گیرد. برای افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردار بوده و محدودیتی در پرداخت شهریه ندارند، طبیعتاً این فاکتور زیاد مورد توجه قرار نمی ‌گیرد و آنان بیش تر به اعتبار دانشگاه های کشورها و شرایط بازار کار رشته شهرسازی در کشورهای مختلف توجه می ‌کنند. اما برای اکثر افرادی که مسائل اقتصادی نیز جزو فاکتورهای مهم به شمار می رود، تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان به علت شهریه های بسیار بالا سخت می باشد و برای چنین افرادی تحصیل در کشورهایی چون اتریش و آلمان می تواند گزینه ای به مراتب بهتر به حساب آید.

با در نظر گرفتن شرایط هر فرد و انطباق شرایط وی با شرایط تحصیل در کشورهای مختلف، می توان بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی را برای افراد مختلف انتخاب نمود. حال به شرایط تحصیل این رشته در برخی از کشورهایی که بیشتر دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های آنها اپلای می ‌کنند می پردازیم تا با مقایسه آنان تصمیم گیری برای مشتاقان تحصیل شهرسازی در خارج از کشور راحت تر صورت گیرد.

 

تحصیل رشته شهرسازی در ایتالیا

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی هرگز نمی توان از ایتالیا چشم پوشی کرد و قطعا ایتالیا را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی به حساب آورد. در شهرهای مختلف این کشور نیز سبک شهرسازی خاص و منحصر به فردی به خوبی به چشم می آید و این کشور نیز از کشورهای صاحب سبک در زمینه معماری و شهرسازی در دنیا شناخته می شود. امکان تحصیل رشته شهرسازی در ایتالیا در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد و در تمامی مقاطع از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا نیز می توان این رشته را در ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل نمود. هزینه تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌ های مختلف این کشور متفاوت است. متوسط شهریه تحصیل شهرسازی در ایتالیا در دانشگاه های مختلف این کشور چیزی بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال است. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته شهرسازی در ایتالیا، دانشگاه پلی تکنیک تورین، دانشگاه پالرمو، دانشگاه پارما، دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه کالابریا، دانشگاه باسیلیکاتا پوتنزا، دانشگاه ونیز و دانشگاه گویلیلمو مارکونی هستند که این دانشگاه ها به  نوبه خود از اعتبار بین المللی مناسبی برخوردارند و مدارک تحصیلی آن ها در سراسر دنیا و به ویژه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اعتبار و ارزش فوق العاده ای برخوردار است.

 

تحصیل رشته مهندسی شهرسازی در کانادا

به طور کلی سطح تحصیل در کشور کانادا بسیار بالاست و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز در میان دانشگاه‌ های کشورهای مختلف دنیا مثال ‌زدنی است. همچنین به علت مهاجر پذیر بودن و بازار کار بسیار مناسب اکثر رشته ها در این کشور، دانشجویان بین المللی اقبال زیادی به ورود به دوره تحصیل در دانشگاه های کانادا به منظور امکان دستیابی به اقامت کاری پس از تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم نشان می دهند. البته شهریه دوره های تحصیل رشته مهندسی شهرسازی در کانادا نیز به مانند سایر رشته‌ ها در دانشگاه این کشور بالاست و البته این شرایط در کلیه کشورهای انگلیسی زبان برقرار است. اما انگیزه امکان کار و زندگی پس از تحصیل، بسیاری افراد را که تمکن مالی کافی برای پرداخت این هزینه را دارند، مجاب می کند که از این طریق شانس خود را برای داشتن آینده بهتر در این کشور امتحان نمایند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مهندسی شهرسازی در کانادا هستند، دانشگاه مک گیل، دانشگاه مونترال، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه لاوال، دانشگاه کلگری، دانشگاه کبک مونترال، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کانسورتیوم و دانشگاه برترین دانشگاه های این کشور هستند که دوره های تحصیل رشته شهرسازی را ارائه می نمایند.

 

تحصیل رشته شهرسازی در هلند

یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل، کشور هلند می ‌باشد. این کشور دانشگاه های فنی مهندسی بسیار معتبری داشته و مدارک آن ها در کلیه کشورهای دنیا دارای اعتبار بسیار بالایی محسوب می گردد. به همین جهت، فارغ ‌التحصیلان آنها معمولاً بهترین فرصت های شغلی را از آن خود می‌ کنند. اکثر مشتاقان تحصیل رشته شهرسازی در هلند نهایت تلاش خود را می ‌کنند تا بتوانند از دانشگاه های بسیار معتبر این کشور پذیرش دریافت کرده و وارد دوره های تحصیل شهرسازی در این دانشگاهها شوند. دانشگاه هایی چون دانشگاه اوترخت، دانشگاه وریج آمستردام، دانشگاه اراسموس رتردام، دانشگاه واخنینگن، دانشگاه آمستردام، دانشگاه رادبود، دانشگاه فناوری دلفت، دانشگاه های مطرح این کشور در زمینه رشته شهرسازی به شمار می روند.

 

تحصیل مهندسی شهرسازی در آلمان

تحصیل مهندسی شهرسازی در آلمان نیز می ‌تواند برای مشتاقان این رشته گزینه بسیار مناسبی به حساب آید. به طور کلی تحصیل در آلمان به علل مختلفی از جمله بالا بودن اعتبار دانشگاه‌ های این کشور و همچنین مناسب بودن بازار کار رشته های مختلف به ویژه رشته های فنی در آلمان، می تواند بسیار توجیه پذیر باشد. علاوه بر این موارد، هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان نیز به نسبت سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان، بسیار پایین تر است. همین موضوع نیز می تواند از موارد بسیار جذاب و انگیزاننده برای تحصیل مهندسی شهرسازی در آلمان برای مشتاقان این رشته محسوب گردد. دانشگاه فنی دارمشتات، دانشگاه فنی دورتموند، دانشگاه دویسبورگ – اسن، دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه فنی برلین، دانشگاه لیبنیز هانوفر، دانشگاه آخن، مدرسه کسب و کار ئی بی اس، دانشگاه فنی درسدن، برترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل شهرسازی در آلمان هستند.

 

تحصیل مهندسی شهرسازی در استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا نیز می تواند بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی به حساب آید. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در استرالیا وارد این کشور می شوند قصد دارند پس از تحصیل در این کشور ویزای کار دریافت نموده و در نهایت به اقامت دائم این کشور دست یابد. بازار کار رشته شهرسازی در کشور استرالیا بسیار مناسب است درآمد مهندسان شهرسازی نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست. حداقل درآمد یک شهرساز تازه فارغ التحصیل شده در استرالیا چیزی حدود ۴۳ هزار دلار می باشد و میانگین درآمد شهرسازان در این کشور نیز بالای ۸۰ هزار دلار در سال است. این موارد باعث شده که با وجود شهریه بالای دانشگاه های این کشور، بسیاری از جوانان از سراسر دنیا برای ورود به دوره های تحصیل مهندسی شهرسازی در استرالیا اپلای نمایند. شهریه رشته شهرسازی در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت بوده و از سالیانه ۳۲ هزار دلار تا نزدیک ۴۰ هزار دلار نیز می تواند متغیر باشد. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی شهرسازی در استرالیا هستند عبارتند از: دانشگاه موناش ملبورن، دانشگاه کرتین، دانشگاه نیو ساوث ولز، دانشگاه مکواری، دانشگاه سیدنی، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه دیکین، دانشگاه فناوری سیدنی، دانشگاه لاتروب و دانشگاه فماوری کوئینزلند.

 

تحصیل مهندسی شهرسازی در انگلیس

انگلیس نیز می تواند یکی از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی به حساب آید. طبیعتاً تمامی دوره های تحصیل مهندسی شهرسازی در انگلیس به زبان انگلیسی ارائه می شود و برای ورود به آنها حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره ۶ تا 6.5 بسته به دانشگاه مورد نظر ارائه شود. با توجه به رقابتی بودن ورود به دانشگاه های انگلستان در رشته شهرسازی متقاضیانی که پیش زمینه در رشته هنر داشته و مدرک دیپلم با معدل بالاتری داشته باشند، شانس بیشتری برای ورود به این دوره ها خواهند داشت. از علل اقبال فراوان به تحصیل مهندسی شهرسازی در انگلیس بالا بودن درآمد مهندسان شهرسازی در این کشور است. یک مهندس شهرسازی تازه فارغ التحصیل شده از دانشگاه های این کشور در ابتدای ورود به بازار کار می تواند چیزی حدود ۲۰ هزار پوند در سال درآمد داشته باشد. طبیعتا هرچه تجربه کاری و مهارت های افراد بالاتر رود درآمد به شکل معناداری افزایش پیدا می‌ کند. بهترین دانشگاه های این کشور که دوره های تحصیل مهندسی شهرسازی در انگلیس را ارائه می نمایند، عبارتند از: دانشگاه کوئین بلفاست، دانشگاه سوانزا، دانشگاه کنت، دانشگاه گلاسکو، دانشگاه ادینبرو، دانشگاه یو سی ال یا دانشگاه کالج لندن، دانشگاه نورث همپتون، دانشگاه کاردیف و مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن.

 

تحصیل شهرسازی در اتریش

کشور اتریش یکی از اصلی ترین کشورهای صاحب سبک در معماری و شهرسازی در قاره اروپا محسوب شده و بسیاری آن را مهد هنر و معماری در قاره سبز به شمار می آورند. معماری و شهرسازی شهرهای این کشور از جمله شهر وین، واقعا زیبا و منحصر بفرد است. با چند دقیقه قدم زدن در خیابان های وین پایتخت اتریش می توان هنر بالای شهرسازی آن را به خوبی دریافت. از این رو قطعا باید یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی در خارج از کشور، اتریش قلمداد شود. یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل شهرسازی در اتریش علاوه بر بالا بودن اعتبار دانشگاه های کشور در زمینه رشته شهرسازی، هزینه مناسب تحصیل این رشته در این کشور پیشرفته اروپایی است. زیرا در کلیه مقاطع تحصیلی می ‌توان در دانشگاههای کشور اتریش رشته شهرسازی را فقط با ۷۵۰ یورو شهریه در هر ترم تحصیلی، معادل سالانه  1500 یورو تحصیل نمود. البته دانشجویان خوب و مستعد با معدل بالا بخشی از همین شهریه پایین را نیز بورسیه دریافت می کنند. با مقایسه شهریه تحصیل شهرسازی در اتریش با سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان و همچنین با در نظر داشتن اعتبار و رتبه عالی دانشگاه های کشور اتریش در رشته شهرسازی، به خوبی می توان به توجیه پذیر بودن تحصیل شهرسازی در اتریش نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا پی برد. بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در کشور اتریش، دانشگاه فنی گراتس و دانشگاه فنی وین می باشند.

 

 

شماره تماس موسسه علم و هنر میثاق به شرح ذیل می باشد:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top