امروز: چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین دانشگاه های جهان در رشته مهندسی کامپیوتر

در زندگی امروزی بشر، نقش کامپیوتر و سیستم های رایانه ای به حدی زیاد است که دیگر نمی توان ادامه زندگی بشر را بدون این تکنولوژی ها متصور بود. حتی در برخی از وسایل که شاید به ظاهر به کامپیوتر ربطی ندارند نیز، از فناوری های رایانه ای استفاده می شود. از این رو رشته های مرتبط با فناوری های رایانه ای به ویژه مهندسی کامپیوتر نرم افزار، مهندسی کامپیوتر سخت افزار و مهندسی فناوری اطلاعات، از بهترین و پرکاربرد ترین رشته ها در دنیا به حساب می آیند. در جوامع پیشرفته، بازار کار رشته های فوق الذکر بسیار بهتر است و تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشورها در چنین رشته هایی، آینده شغلی بسیار مناسبی را پیش روی مشتاقان این رشته قرار خواهد داد. به همین علت برای ورود به برترین دانشگاه های کشورهای صنعتی در رشته مهندسی کامپیوتر همه ساله رقابت بسیار شدیدتری در می گیرد و به علت ظرفیت محدود این دانشگاه ها، اغلب شرایط بسیار دشواری برای اعطای پذیرش در نظر گرفته می شود. هموطنان عزیزمان که مشتاق تحصیل در خارج از کشور هستند نیز ترجیح می‌ دهند محل تحصیل خود را از بین بهترین دانشگاه های دنیا که از رنکینگ های بین‌ المللی مناسبی برخوردارند، انتخاب نمایند که طبیعتا در این مسیر با دشواری های فراوانی مواجه خواهد شد. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین دانشگاه های جهان در رشته مهندسی کامپیوتر بپردازیم که علاقمندان تحصیل این رشته می ‌توانند بر اساس آن، برای اخذ پذیرش از بهترین دانشگاهی که امکان ورود به آن وجود دارد، نمایند.

  • بهترین دانشگاه های جهان در رشته مهندسی کامپیوتر

همانطور که پیش ذکر کردیم، برای ورود به دوره های تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان در رشته مهندسی کامپیوتر مسیر بسیار دشواری پیش روی متقاضیان قرار دارد و به هیچ وجه به ورود به این دانشگاه ها برای آنان آسان نخواهد بود. اغلب دانشگاه های برتر دنیا در زمینه رشته مهندسی کامپیوتر در کشورهای انگلیسی زبان به ویژه انگلستان و آمریکا قرار دارند و همین مورد یکی از اصلی ترین موانع پیش روی هم وطنان عزیزمان به شمار می رود. اولاً هموطنان عزیزمان برای اخذ ویزای دانشجویی چنین کشورهایی با مشکلات زیادی مواجه هستند که البته این مشکل در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز برای هموطنان عزیزمان برقرار است. علاوه بر این هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی نیز در کشورهای انگلیسی زبان ذکر شده بسیار بالا است و به همین علت اغلب هموطنانمان از عهده پرداخت چنین هزینه ‌هایی نمی ‌توانند برآیند. در کشورهای دیگری که هزینه تحصیل در آنها پایین است و اعتبار دانشگاههای آن بالاست مانند اتریش و آلمان نیز شرایط اخذ پذیرش به هیچ وجه ساده نیست و ورود به دانشگاه‌ های این کشورهای صنعتی اروپایی نیز با رقابت فوق العاده سنگینی همراه است. زیرا دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا مشتاق تحصیل ارزان این رشته در این کشورهای صنعتی و برخورداری از شانس کار پس از تحصیل در این کشورها با شرایط کاری مناسب هستند. به همین علت و با توجه به شرایط بسیار سختی که برای ورود به دانشگاه های این کشورها در نظر گرفته شده است، بسیاری از هموطنانمان شرایط ورود به تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشورها را نیز به دست نخواهد آورد. از این رو گزینه های پیش روی آنان محدود تر خواهد بود.

 

بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر دنیا

می دانیم موسسات رتبه بندی دانشگاه های دنیا از جمله کیو اس همه ساله علاوه بر رنکینگ کلی دانشگاه های دنیا، رتبه بندی های تخصصی و موضوعی نیز برای هر رشته ارائه می نماید. در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2021 بهترین دانشگاه های جهان در رشته مهندسی کامپیوتر اغلب به کشورهای انگلیس و آمریکا تعلق دارند. همچنین کشورهای شرق آسیا نیز سهم مناسبی در لیست بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر دنیا از آن خود کرده اند. در جدول زیر به تفصیل بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر دنیا در سال ۲۰۲۰ بر اساس رتبه بندی موسسه کیو از خدمتتان ارائه می گردد:

 

رتبه جهانی:

نام دانشگاه:

نام دانشگاه به فارسی:

کشور:

1

Massachusetts Institute of Technology (MIT)

موسسه فناوری ماساچوست (دانشگاه ام آی تی)

آمریکا

2

Stanford University

دانشگاه استنفورد

آمریکا

3

Carnegie Mellon University

دانشگاه کارنگی ملون

آمریکا

4

National University of Singapore

دانشگاه ملی سنگاپور

سنگاپور

5

University of California, Berkeley

دانشگاه  برکلی کالیفرنیا

آمریکا

6

University of Oxford

دانشگاه آکسفورد

انگلیس

7

Harvard University

دانشگاه هاروارد

آمریکا

8

University of Cambridge

دانشگاه کمبریچ

انگلیس

9

EPFL

دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان

سوئیس

10

ETH Zurich - Swiss Federal Institute of Technology

موسسه فدرال فناوری سوئیس در زوریخ

سوئیس

11

University of Toronto

دانشگاه تورنتو

کانادا

12

Nanyang Technological University, Singapore

دانشکااه فنی نانیانگ سنگاپور

سنگاپور

13

Tsinghua University

دانشگاه چینهوا

چین

14

Princeton University

دانشگاه پرینستون

آمریکا

15

University of Washington

دانشگاه واشنگتن

آمریکا

16

Imperial College London

امپریال کالج لندن

انگلیس

17

University of California, Los Angeles

دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا (یو سی ال ای)

آمریکا

18

Columbia University

دانشگاه کلمبیا

آمریکا

19

Cornell University

دانشگاه کورنل

آمریکا

20

Peking University

دانشگاه پکینگ

چین

21

New York University

دانشگاه نیویورک

آمریکا

22

California Institute of Technology

موسسه فناوری کالیفرنیا (کلتک)

آمریکا

23

UCL

دانشگاه کالج لندن (یو سی ال)

انگلیس

23

University of Waterloo

دانشگاه واترلو

کانادا

25

University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا

کانادا

26

The University of Edinburgh

دانشگاه ادینبرو

اسکاتلند

27

The University of Tokyo

دانشگاه توکیو

ژاپن

28

University of Texas at Austin

دانشگاه آستین تگزاس

آمریکا

29

Shanghai Jiao Tong University

دانشگاه شانگهای جیائوتونگ

چین

30

The Hong Kong University of Science and Technology

دانشگاه علوم و فناوری هنگ گنگ

هنگ گنگ

31

The Chinese University of Hong Kong

دانشگاه چینی هنگ کنگ

هنگ کنگ

32

Korea Advanced Institute of Science & Technology

موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره

کره جنوبی

33

University of Illinois at Urbana-Champaign

دانشگاه ارباما کمپین ایلینوی

آمریکا

33

University of Pennsylvania

دانشگاه پنسیلوانیا

آمریکا

35

Technical University of Munich

دانشگاه فنی مونیخ

آلمان

35

Université PSL

دانشگاه پی اس ال

فرانسه

35

Yale University

دانشگاه ییل

آمریکا

38

Georgia Institute of Technology

موسسه فناوری جورجیا

آمریکا

39

The University of Melbourne

دانشگاه ملبورن

استرالیا

40

University of Amsterdam

دانشگاه آمستردام

هلند

41

Seoul National University

دانشگاه ملی سئول

کره جنوبی

42

KTH Royal Institute of Technology

موسسه فناوری سلطنتی استکهلم

سوئد

43

The University of Hong Kong

دانشگاه هنگ کنگ

هنگ کنگ

44

Fudan University

دانشگاه فودان

چین

44

Politecnico di Milano

دانشگاه پلی تکنیک میلان

ایتالیا

46

University of Michigan-Ann Arbor

دانشگاه آن آربور میشیگان

آمریکا

47

University of Chicago

دانشگاه شیکاگو

آمریکا

47

Zhejiang University

دانشگاه ژجیانگ

چین

49

McGill University

دانشگاه مک گیل

کانادا

50

The University of Sydney

دانشگاه سیدنی

استرالیا

 

 

برای ورود به دوره های تحصیل مهندسی کامپیوتر در کشورهای انگلیسی زبان، دانشجو باید از توان مالی بالایی برخوردار باشد. از این رو با اینکه این کشورها به ویژه آمریکا دارای بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر دنیا هستند، اما اکثر هموطنانمان شرایط ورود به این دانشگاه ها را نخواهند داشت. هر چند که در این کشورها بیشترین میزان از بورسیه های تحصیلی به دانشجویان نخبه تعلق می گیرد.

اما تحصیل در دانشگاه های کشورهای آلمانی زبان سوئیس، آلمان و اتریش که از رتبه هایی عالی در میان بهترین دانشگاه های جهان در رشته مهندسی کامپیوتر برخوردارند، با شهریه بسیار پایینی همراه است. به عنوان مثال شهریه دوره های تحصیل مهندسی کامپیوتر در اتریش تنها 750 یورو در هر ترم تحصیلی معادل 1500 یورو در سال است که رقمی کاملا مناسب به حساب می آید. اما ورود به دانشگاه های این کشورها اصلا ساده نیست و به علت مزایای فراوانی که دارند همه ساله خیلی کثیری از سراسر دنیا مشتاق اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشورها هستند. به همین علت است که داوطلبان برای ورود به دوره های تحصیلی در این کشورها حتما باید نمرات بسیار بالایی داشته و مدرک زبان آلمانی در سطح بالا نیز ارائه نمایند تا در رقابتی فشرده از سایرین پیشی بگیرند.

بنابر این، شانس زیادی برای ورود به دانشگاه های کشورهای انگلیسی و آلمانی زبان برای هموطنانمان وجود ندارد و فقط دانشجویان بسیار نخبه می توانند از تسهیلات ورود به دانشگاه های این کشورهای فوق العاده پیشرفته بهره مند شوند. برای سایرین تحصیل در اسلواکی، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، مالزی، هند، چین، ترکیه، کرواسی، مجارستان و جمهوری چک گزینه هایی مناسب تر به حساب می آیند. در میان کشورهای ذکر شده کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرایط بهتری برای داوطلبان تحصیل مهندسی کامپیوتر در خارج از کشور دارند. زیرا با تحصیل در دانشگاه های این کشورها می توان پس از اتمام تحصیل، ویزای کار هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا حتی اتریش، آلمان و سوئیس را دریافت نموده و در این کشورها به کار مشغول شد و در نهایت هم شانس اخذ اقامت دائم اتحادیه اروپا را بدست آورد. همچنین برای ورود به دوره های تحصیل مهندسی کامپیوتر در کشوری چون اسلواکی، داوطلبان لازم نیست مدرک زبان ارائه نمایند و همچنین نیازی به یادگیری زبان اسلواک نیز نخواهند داشت و می توانند این رشته را با شهریه ای حدود 3500  دلار در سال در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته کامپیوتر و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top