امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی

از بهترین رشته های تحصیلی در سراسر دنیا که در دانشگاه های خوب دنیا برای ورود به دوره های این رشته رقابت بسیار تنگاتنگی بین داوطلبان برقرار است، مهندسی شیمی می باشد. این گرایش ها و مباحث متعدد و متنوعی را در بر می گیرد. طبیعتاً برخی از علاقه مندان این رشته ترجیح می دهند این رشته را در دانشگاه های برتر دنیا و یا کشورهایی که بازار کار این رشته در آنها مناسب تر است به تحصیل بپردازند. از این رو انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی پیش از هر اقدامی برای این افراد ضروری می باشد.

  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی

نمی توان به طور قطع یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی به حساب آورد. زیرا بهترین کشور و بهترین دانشگاه برای تحصیل هر فردی با توجه به شرایط وی باید انتخاب گردد و بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی برای هر فردی می تواند با دیگر افراد متفاوت باشد.

اصلی ‌ترین فاکتور در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی، شهریه تحصیل این رشته در دانشگاه های کشورهای مختلف می باشد که باید حتماً مورد مقایسه قرار گیرد. برای افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردار بوده و محدودیتی در پرداخت شهریه ندارند، طبیعتاً این فاکتور زیاد مورد توجه قرار نمی ‌گیرد و آنان بیش تر به اعتبار دانشگاه های کشورها و شرایط بازار کار مهندسی شیمی در کشورهای مختلف توجه می ‌کنند. اما برای اکثر افرادی که مسائل اقتصادی نیز جزو فاکتورهای مهم به شمار می رود، تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان به علت شهریه های بسیار بالا سخت می باشد و برای چنین افرادی تحصیل در کشورهایی چون اتریش و آلمان می تواند گزینه ای به مراتب بهتر به حساب آید.

فاکتور مهم دیگر در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی، میزان اعتبار دانشگاه های کشور مورد نظر می باشد. زیرا هر چه رتبه بین المللی دانشگاه های کشوری در زمینه مهندسی شیمی بالاتر باشد، طبیعتاً ارزش مدارک اخذ شده در آن ها نیز بالاتر است. همچنین برای دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل به ایران بازگردند، باید دانشگاه از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران انتخاب شود تا مدارک این افراد در ایران بدون مشکل مورد ارزشیابی قرار گیرد.

دیگر فاکتور مهم، بازار کار مهندسی شیمی در کشورهای مختلف است که باید مورد مقایسه قرار گیرد. درصد قابل توجهی از افرادی که برای تحصیل مهندسی شیمی به خارج از کشور می ‌روند، قصد دارند در همان کشور محل تحصیل پس از اتمام دوره تحصیل خود به کار مشغول شوند. پس لازم است که از ابتدا با چشم باز بازار کار مهندسی شیمی در کشورهای مختلف را مقایسه نمایند و سپس تصمیم به انتخاب کشور محل تحصیل خود بگیرند.

برای افرادی که به تحصیل در خارج از کشور مشتاقند، بحث زبان نیز از فاکتورهای مهم تصمیم گیری به حساب می آید و طبیعتا هر فردی بسته به زبانی که در آن تسلط داشته و امکان اخذ مدرک آن زبان را دارد، می تواند کشور محل تحصیل خود را انتخاب نماید.

با در نظر گرفتن شرایط هر فرد و انطباق شرایط وی با شرایط تحصیل در کشورهای مختلف، می توان بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی را برای افراد مختلف انتخاب نمود. حال به شرایط تحصیل این رشته در برخی از کشورهایی که بیشتر دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های آنها اپلای می ‌کنند می پردازیم تا با مقایسه آنان تصمیم گیری برای مشتاقان تحصیل مهندسی شیمی در خارج از کشور راحت تر صورت گیرد.

 

تحصیل مهندسی شیمی در آلمان

تحصیل مهندسی شیمی در آلمان می ‌تواند برای مشتاقان این رشته گزینه بسیار مناسبی به حساب آید. به طور کلی تحصیل در آلمان به علل مختلفی از جمله بالا بودن اعتبار دانشگاه‌ های این کشور و همچنین مناسب بودن بازار کار رشته های مختلف به ویژه رشته های فنی در آلمان، می تواند بسیار توجیه پذیر باشد. علاوه بر این موارد، هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان نیز به نسبت سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان، بسیار پایین تر است. همین موضوع نیز می تواند از موارد بسیار جذاب و انگیزاننده برای تحصیل مهندسی شیمی در آلمان برای مشتاقان این رشته محسوب گردد. دانشگاه آخن با رتبه 38، دانشگاه فنی برلین با رتبه 40، موسسه فناوری کارلسروهه با رتبه 48 و دانشگاه فنی مونیخ با رتبه 59 دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی مهندسی شیمی، برترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی شیمی در آلمان هستند.

 

تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

می دانیم که در کل، سطح تحصیل در کشور کانادا بسیار بالاست و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز در میان دانشگاه‌ های کشورهای مختلف دنیا مثال ‌زدنی است. همچنین به علت مهاجر پذیر بودن و بازار کار بسیار مناسب اکثر رشته ها در این کشور، دانشجویان بین المللی اقبال زیادی به ورود به دوره تحصیل در دانشگاه های کانادا به منظور امکان دستیابی به اقامت کاری پس از تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم نشان می دهند. البته شهریه دوره های تحصیل مهندسی شیمی در کانادا نیز به مانند سایر رشته‌ ها در دانشگاه این کشور بالاست و البته این شرایط در کلیه کشورهای انگلیسی زبان برقرار است. اما انگیزه امکان کار و زندگی پس از تحصیل، بسیاری افراد را که تمکن مالی کافی برای پرداخت این هزینه را دارند، مجاب می کند که از این طریق شانس خود را برای داشتن آینده بهتر در این کشور امتحان نمایند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی شیمی در کانادا هستند، عبارتند از: دانشگاه تورنتو با رتبه 26، دانشگاه مک گیل با رتبه 47، دانشگاه بریتیش کلمبیا با رتبه 51، دانشگاه واترلو با رتبه 78 و دانشگاه آلبرتا با رتبه 97 دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی مهندسی شیمی.

 

تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا

آمریکا نیز می تواند یکی از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی به حساب آید. طبیعتاً تمامی دوره های تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا به زبان انگلیسی ارائه می شود و برای ورود به آنها حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره ۶ تا 6.5 بسته به دانشگاه مورد نظر ارائه شود. با توجه به رقابتی بودن ورود به دانشگاه های آمریکا در مهندسی شیمی متقاضیانی که پیش زمینه در رشته هنر داشته و مدرک دیپلم با معدل بالاتری داشته باشند، شانس بیشتری برای ورود به این دوره ها خواهند داشت. از علل اقبال فراوان به تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا بالا بودن درآمد مهندسان مهندسی شیمی در این کشور است. بهترین دانشگاه های این کشور که دوره های تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا را ارائه می نمایند، عبارتند از: دانشگاه ام آی تی با رتبه 1، دانشگاه استنفورد با رتبه 2، دانشگاه برکلی با رتبه 4، موسسه فناوری لوس آنجلس با رتبه 9، دانشگاه پرینستون با رتبه 15، دانشگاه مدیسون ویسکانسین با رتبه 17، موسسه فاوری جورجیا با رتبه 19 و دانشگاه توین سیتیز مینه سوتا با رتبه 20.

 

تحصیل مهندسی شیمی در سوئیس

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی هرگز نمی توان از سوئیس نیز چشم پوشی کرد. امکان تحصیل مهندسی شیمی در سوئیس در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد و در تمامی مقاطع از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا نیز می توان این رشته را در این کشور اروپایی، به زبان های آلمانی، فرانسوی و یا ایتالیایی تحصیل نمود. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی شیمی در سوئیس عبارتند از: موسسه فناوری فدرال زوریخ با رتبه 7، موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان با رتبه 12 و دانشگاه برن با رتبه ای بین 251 تا 300.

 

تحصیل مهندسی شیمی در اتریش

کشور اتریش یکی از اصلی ترین کشورهای مقصد مهاجرت تحصیلی در اروپا به شمار می رود. از این رو قطعا باید یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی در خارج از کشور نیز قلمداد شود. یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل مهندسی شیمی در اتریش علاوه بر بالا بودن اعتبار دانشگاه های کشور در زمینه مهندسی شیمی، هزینه مناسب تحصیل این رشته در این کشور پیشرفته اروپایی است. زیرا در کلیه مقاطع تحصیلی می ‌توان در دانشگاههای کشور اتریش مهندسی شیمی را فقط با ۷۵۰ یورو شهریه در هر ترم تحصیلی، معادل سالانه  1500 یورو تحصیل نمود. البته دانشجویان خوب و مستعد با معدل بالا بخشی از همین شهریه پایین را نیز بورسیه دریافت می کنند. با مقایسه شهریه تحصیل مهندسی شیمی در اتریش با سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان و همچنین با در نظر داشتن اعتبار و رتبه عالی دانشگاه های کشور اتریش در مهندسی شیمی، به خوبی می توان به توجیه پذیر بودن تحصیل مهندسی شیمی در اتریش نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا پی برد. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل در اتریش در رشته مهندسی شیمی، دانشگاه فنی وین با رتبه ای بین 101 تا 150 و دانشگاه فنی گراتس با رتبه ای بین 201 تا 250 می باشند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته مهندسی شیمی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top