امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک

یکی رشته های بسبار مهم که از زیرمجموعه های علوم پزشکی به حساب می آید و مشتاقان فراوانی در سراسر جهان برای تحصیل دارد، رشته ژنتیک می باشد. برخی از علاقه مندان این رشته که قصد کار و زندگی در خارج از کشور را دارند، ترجیح می دهند این از ابتدا به تحصیل ژنتیک در خارج از کشور بپردازند. از این رو انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک پیش از هر اقدامی برای این افراد ضروری می باشد. بدین جهت، ما فاکتورهای اصلی در انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی را بر می شماریم تا عزیزان بتوانند بهترین گزینه را بسته به شرایط خود انتخاب کنند.

  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک

قطعا نمی توان یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک به حساب آورد. زیرا بهترین کشور و بهترین دانشگاه برای تحصیل هر فردی با توجه به شرایط وی باید انتخاب گردد و بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک برای هر فردی می تواند با دیگر افراد متفاوت باشد.

اولین فاکتور در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک، میزان اعتبار دانشگاه های کشور مورد نظر می باشد. زیرا هر چه رتبه بین المللی دانشگاه های کشوری در زمینه ژنتیک بالاتر باشد، طبیعتاً ارزش مدارک اخذ شده در آن ها نیز بالاتر است.

شاید مهم ترین فاکتور در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک شهریه تحصیل این رشته در دانشگاه های کشورهای مختلف می باشد که باید حتماً مورد مقایسه قرار گیرد. برای افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردار بوده و محدودیتی در پرداخت شهریه ندارند، طبیعتاً این فاکتور زیاد مورد توجه قرار نمی ‌گیرد و آنان بیش تر به اعتبار دانشگاه های کشورها و شرایط بازار کار رشته ژنتیک در کشورهای مختلف توجه می ‌کنند. اما برای اکثر افرادی که مسائل اقتصادی نیز جزو فاکتورهای مهم به شمار می رود، تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان به علت شهریه های بسیار بالا سخت می باشد و برای چنین افرادی تحصیل در کشورهایی چون اتریش و آلمان می تواند گزینه ای به مراتب بهتر به حساب آید.

دیگر فاکتور مهم، بازار کار رشته ژنتیک در کشورهای مختلف است که باید مورد مقایسه قرار گیرد. درصد قابل توجهی از افرادی که برای تحصیل ژنتیک به خارج از کشور می ‌روند، قصد دارند در همان کشور محل تحصیل پس از اتمام دوره تحصیل خود به کار مشغول شوند. پس لازم است که از ابتدا با چشم باز بازار کار رشته ژنتیک در کشورهای مختلف را مقایسه نمایند و سپس تصمیم به انتخاب کشور محل تحصیل خود بگیرند.

برای افرادی که به تحصیل در خارج از کشور مشتاقند، بحث زبان نیز از فاکتورهای مهم تصمیم گیری به حساب می آید و طبیعتا هر فردی بسته به زبانی که در آن تسلط داشته و امکان اخذ مدرک آن زبان را دارد، می تواند کشور محل تحصیل خود را انتخاب نماید.با در نظر گرفتن شرایط هر فرد و انطباق شرایط وی با شرایط تحصیل در کشورهای مختلف، می توان بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک را برای افراد مختلف انتخاب نمود. حال به شرایط تحصیل این رشته در برخی از کشورهایی که بیشتر دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های آنها اپلای می ‌کنند می پردازیم تا با مقایسه آنان تصمیم گیری برای مشتاقان تحصیل ژنتیک در خارج از کشور راحت تر صورت گیرد.

 

تحصیل رشته ژنتیک در آلمان

تحصیل رشته ژنتیک در آلمان می ‌تواند برای مشتاقان این رشته گزینه بسیار مناسبی به حساب آید. به طور کلی تحصیل در آلمان به علل مختلفی از جمله بالا بودن اعتبار دانشگاه‌ های این کشور و همچنین مناسب بودن بازار کار رشته های مختلف به ویژه رشته ژنتیک در آلمان، می تواند بسیار توجیه پذیر باشد. علاوه بر این موارد، هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان نیز به نسبت سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان، بسیار پایین تر است. همین موضوع نیز می تواند از موارد بسیار جذاب و انگیزاننده برای تحصیل رشته ژنتیک در آلمان برای مشتاقان این رشته محسوب گردد.

 

تحصیل رشته ژنتیک در فرانسه

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک هرگز نمی توان از فرانسه نیز چشم پوشی کرد و قطعا فرانسه را هم می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. امکان تحصیل رشته ژنتیک در فرانسه در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد.

 

تحصیل رشته ژنتیک در ایتالیا

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک هرگز نمی توان از ایتالیا چشم پوشی کرد و قطعا ایتالیا را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. امکان تحصیل رشته ژنتیک در ایتالیا در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد.

 

تحصیل رشته ژنتیک در کانادا

به طور کلی سطح تحصیل در کشور کانادا بسیار بالاست و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز در میان دانشگاه‌ های کشورهای مختلف دنیا مثال ‌زدنی است. همچنین به علت مهاجر پذیر بودن و بازار کار بسیار مناسب اکثر رشته ها در این کشور، دانشجویان بین المللی اقبال زیادی به ورود به دوره تحصیل در دانشگاه های کانادا به منظور امکان دستیابی به اقامت کاری پس از تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم نشان می دهند. البته شهریه دوره های تحصیل رشته ژنتیک در کانادا نیز به مانند سایر رشته‌ ها در دانشگاه این کشور بالاست و البته این شرایط در کلیه کشورهای انگلیسی زبان برقرار است. اما انگیزه امکان کار و زندگی پس از تحصیل، بسیاری افراد را که تمکن مالی کافی برای پرداخت این هزینه را دارند، مجاب می کند که از این طریق شانس خود را برای داشتن آینده بهتر در این کشور امتحان نمایند. رشته ژنتیک هم از مشاغل با درآمد مناسب در این کشور محسوب می شود.

 

تحصیل رشته ژنتیک در ترکیه

تحصیل رشته ژنتیک در ترکیه نیز می ‌تواند برای مشتاقان این رشته گزینه مناسبی به حساب آید. به طور کلی تحصیل در ترکیه به علل مختلفی از جمله بالا بودن اعتبار دانشگاه‌ های این کشور و همچنین مناسب بودن هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی، می تواند بسیار توجیه پذیر باشد. علاوه بر این موارد، هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های ترکیه نیز به نسبت کشورهای انگلیسی زبان، پایین تر است. دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور همسایه، مشکلی ندارند و رفتار مردم ترکیه نیز با ایرانیان بسیار مناسب و دوستانه است.

 

تحصیل رشته ژنتیک در آمریکا

کشور پیشرفته و پهناور ایالات متحده آمریکا نیز می تواند بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک به حساب آید. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در آمریکا وارد این کشور می شوند قصد دارند پس از تحصیل در این کشور ویزای کار دریافت نموده و در نهایت به اقامت دائم این کشور دست یابد. بازار کار رشته ژنتیک در کشور آمریکا بسیار مناسب است درآمد متخصصان رشته  ژنتیک نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست.

 

تحصیل رشته ژنتیک در انگلستان

انگلیس نیز می تواند یکی از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک به حساب آید. طبیعتاً تمامی دوره های تحصیل رشته ژنتیک در انگلستان به زبان انگلیسی ارائه می شود و برای ورود به آنها حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره ۶ تا 6.5 بسته به دانشگاه مورد نظر ارائه شود. با توجه به رقابتی بودن ورود به دانشگاه های انگلستان در رشته ژنتیک متقاضیانی که پیش زمینه در رشته هنر داشته و مدرک دیپلم با معدل بالاتری داشته باشند، شانس بیشتری برای ورود به این دوره ها خواهند داشت. از علل اقبال فراوان به تحصیل رشته ژنتیک در انگلستان بالا بودن درآمد متخصصان ژنتیک در این کشور است.

 

تحصیل رشته ژنتیک در نروژ

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک از نروژ نیز نمی توان چشم پوشی کرد و این کشور اروپایی منطقه اسکاندیناوی را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور نیز نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. امکان تحصیل رشته ژنتیک در نروژ در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد.

 

تحصیل رشته ژنتیک در اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهای صاحب سبک در بسیاری از علوم محسوب می شود. از این رو قطعا باید یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک در خارج از کشور، اتریش قلمداد شود. یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل ژنتیک در اتریش علاوه بر بالا بودن اعتبار دانشگاه های کشور در زمینه رشته ژنتیک، هزینه مناسب تحصیل این رشته در این کشور پیشرفته اروپایی است. زیرا در کلیه مقاطع تحصیلی می ‌توان در دانشگاههای کشور اتریش رشته ژنتیک را فقط با ۷۵۰ یورو شهریه در هر ترم تحصیلی، معادل سالانه  1500 یورو تحصیل نمود. البته دانشجویان خوب و مستعد با معدل بالا بخشی از همین شهریه پایین را نیز بورسیه دریافت می کنند. با مقایسه شهریه تحصیل رشته ژنتیک در اتریش با سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان و همچنین با در نظر داشتن اعتبار و رتبه عالی دانشگاه های کشور اتریش در رشته ژنتیک، به خوبی می توان به توجیه پذیر بودن تحصیل رشته ژنتیک در اتریش نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا پی برد.

 

تحصیل رشته ژنتیک در روسیه

تحصیل رشته ژنتیک در روسیه نیز می ‌تواند برای مشتاقان این رشته گزینه بسیار مناسبی به حساب آید. به طور کلی تحصیل در روسیه به علل مختلفی از جمله بالا بودن اعتبار دانشگاه‌ های این کشور و همچنین مناسب بودن هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور، می تواند بسیار توجیه پذیر باشد. علاوه بر این موارد، دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای دانشجویی از این کشور نیز با مشکلات معمول که در سایر کشورها پیش روی آنان است، مواجه نمی باشند.. همین موضوع نیز می تواند از موارد بسیار جذاب و انگیزاننده برای تحصیل رشته ژنتیک در روسیه برای مشتاقان این رشته محسوب گردد.

 

تحصیل رشته ژنتیک در اسپانیا

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک از اسپانیا نیز نمی توان چشم پوشی کرد و این کشور اروپایی را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نیز نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. امکان تحصیل رشته ژنتیک در اسپانیا در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد.

 

تحصیل رشته ژنتیک در سوئد

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک از سوئد نیز نمی توان چشم پوشی کرد و این کشور اروپایی منطقه اسکاندیناوی را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور نیز نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. امکان تحصیل رشته ژنتیک در سوئد در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد.

 

تحصیل رشته ژنتیک در استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا نیز می تواند بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک به حساب آید. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در استرالیا وارد این کشور می شوند قصد دارند پس از تحصیل در این کشور ویزای کار دریافت نموده و در نهایت به اقامت دائم این کشور دست یابد. بازار کار رشته ژنتیک در کشور استرالیا بسیار مناسب است درآمد متخصصان ژنتیک نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست. این موارد باعث شده که با وجود شهریه بالای دانشگاه های این کشور، بسیاری از جوانان از سراسر دنیا برای ورود به دوره های تحصیل رشته ژنتیک در استرالیا اپلای نمایند.

 

تحصیل رشته ژنتیک در هلند

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک از کشور پیشرفته هلند نیز نمی توان چشم پوشی کرد و این کشور اروپایی را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. بسیاری از دانشگاه های این کشور همه ساله در رنکینگ های معتبر بین المللی، برترین رتبه ها را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود می کنند. امکان تحصیل رشته ژنتیک در هلند در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد. اما طبیعتا اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های این کشور که رتبه های جهانی فوق العاده عالی دارند، سخت تر است.

 

تحصیل رشته ژنتیک در نیوزلند

کشور زیبا و کوچک نیوزلند هم به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا نیز می تواند بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک به حساب آید. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در نیوزلند وارد این کشور می شوند قصد دارند پس از تحصیل در این کشور ویزای کار دریافت نموده و در نهایت به اقامت دائم این کشور دست یابد. بازار کار رشته ژنتیک در کشور نیوزلند بسیار مناسب است درآمد متخصصان ژنتیک نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست. این موارد باعث شده که با وجود شهریه بالای دانشگاه های این کشور، بسیاری از جوانان از سراسر دنیا برای ورود به دوره های تحصیل رشته ژنتیک در نیوزلند اپلای نمایند.

 

تحصیل رشته ژنتیک در اسلواکی

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک برای ایرانیان مشتاق تحصیل در خارج از کشور، از اسلواکی نیز نمی توان چشم پوشی کرد و این کشور اروپایی را نیز می توان یکی از گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته ژنتیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نیز نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز مناسب است. امکان تحصیل رشته ژنتیک در اسلواکی در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد. از مزایای تحصیل در اسلواکی در رشته ژنتیک برای هموطنانمان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس باید اشاره کرد. همچنین چون این کشور عضو اتحادیه اروپا و پیمان بولونیاست، مدارک تحصیلی دانشگاه های آن در کلیه کشورهای اروپایی عضو این پیمان حتی آلمان و اتریش نیز مورد تایید است و فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور در صورت تمایل به کار در هر یک از کشورهای عضو پیمان بولونیا، فقط با داشتن تسلط به زبان آن کشور و ارائه مدرک آن زبان، می توانند اقدام نمایند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته ژنتیک و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top