امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت

یکی از بهترین رشته های تحصیلی که در دانشگاه های خوب دنیا برای ورود به دوره های این رشته رقابت بسیار تنگاتنگی بین داوطلبان برقرار است، رشته مدیریت می باشد. شاید در کشور ما این رشته از رشته های پر رقابت به شمار نرود، اما در کشورهای پیشرفته، این رشته از مهم ترین، پولسازترین و پررقابت ترین رشته های تحصیلی محسوب می شود. از این رو، برخی از علاقه مندان این رشته که قصد کار و زندگی در خارج از کشور را دارند، ترجیح می دهند این از ابتدا به تحصیل مدیریت در خارج از کشور بپردازند. از این رو انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت پیش از هر اقدامی برای این افراد ضروری می باشد.

  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت

قطعا نمی توان یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت به حساب آورد. زیرا بهترین کشور و بهترین دانشگاه برای تحصیل هر فردی با توجه به شرایط وی باید انتخاب گردد و بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت برای هر فردی می تواند با دیگر افراد متفاوت باشد. بدین جهت، ما فاکتورهای اصلی در انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی را بر می شماریم تا عزیزان بتوانند بهترین گزینه را بسته به شرایط خود انتخاب کنند.

از اصلی ‌ترین فاکتورها در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت شهریه تحصیل این رشته در دانشگاه های کشورهای مختلف می باشد که باید حتماً مورد مقایسه قرار گیرد. برای افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردار بوده و محدودیتی در پرداخت شهریه ندارند، طبیعتاً این فاکتور زیاد مورد توجه قرار نمی ‌گیرد و آنان بیش تر به اعتبار دانشگاه های کشورها و شرایط بازار کار رشته مدیریت در کشورهای مختلف توجه می ‌کنند. اما برای اکثر افرادی که مسائل مالی نیز جزو فاکتورهای مهم به شمار می رود، تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان به علت شهریه های بسیار بالا سخت می باشد و برای چنین افرادی تحصیل در کشورهایی چون اتریش و آلمان می تواند گزینه ای به مراتب بهتر به حساب آید.

برای افرادی که به تحصیل در خارج از کشور مشتاقند، بحث زبان نیز از فاکتورهای مهم تصمیم گیری به حساب می آید و طبیعتا هر فردی بسته به زبانی که در آن تسلط داشته و امکان اخذ مدرک آن زبان را دارد، می تواند کشور محل تحصیل خود را انتخاب نماید.

فاکتور مهم دیگر در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت، میزان اعتبار دانشگاه های کشور مورد نظر می باشد. زیرا هر چه رتبه بین المللی دانشگاه های کشوری در زمینه مدیریت بالاتر باشد، طبیعتاً ارزش مدارک اخذ شده در آن ها نیز بالاتر است.

دیگر فاکتور مهم، بازار کار رشته مدیریت در کشورهای مختلف است که باید مورد مقایسه قرار گیرد. درصد قابل توجهی از افرادی که برای تحصیل مدیریت به خارج از کشور می ‌روند، قصد دارند در همان کشور محل تحصیل پس از اتمام دوره تحصیل خود به کار مشغول شوند. پس لازم است که از ابتدا با چشم باز بازار کار رشته مدیریت در کشورهای مختلف را مقایسه نمایند و سپس تصمیم به انتخاب کشور محل تحصیل خود بگیرند.

با در نظر گرفتن شرایط هر فرد و انطباق شرایط وی با شرایط تحصیل در کشورهای مختلف، می توان بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت را برای افراد مختلف انتخاب نمود. حال به شرایط تحصیل این رشته در برخی از کشورهایی که بیشتر دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های آنها اپلای می ‌کنند می پردازیم تا با مقایسه آنان تصمیم گیری برای مشتاقان تحصیل مدیریت در خارج از کشور راحت تر صورت گیرد.

 

تحصیل رشته مدیریت در هلند

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت هرگز نمی توان از هلند نیز چشم پوشی کرد و قطعا این کشور را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور بسیار بالاست. امکان تحصیل رشته مدیریت در هلند در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مدیریت در هلند، دانشگاه اراسموس رتردام (با رتبه 15)، دانشگاه تیلبورگ (با رتبه 63)، دانشگاه آمستردام (با رتبه 79)، دانشگاه خرونینگن (با رتبه 121)، دانشگاه فنی آیندهوون (رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه ماستریخت (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه وریج آمستردام (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه توئنته (با رتبه ای بین 201 تا 250)، مدرسه مدیریت ماستریخت (با رتبه ای بین 301 تا 350)، دانشگاه واخنینگن (با رتبه ای بین 351 تا 400)، و دانشگاه رادبود (با رتبه ای بین 501 تا 550) هستند که این دانشگاه ها به  نوبه خود از اعتبار بین المللی مناسبی برخوردارند و مدارک تحصیلی آن ها در سراسر دنیا و به ویژه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اعتبار و ارزش فوق العاده ای برخوردار است.

 

تحصیل رشته مدیریت در ایتالیا

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت هرگز نمی توان از ایتالیا چشم پوشی کرد و قطعا ایتالیا را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. امکان تحصیل رشته مدیریت در ایتالیا در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مدیریت در ایتالیا، دانشگاه باسکونی میلان (با رتبه 6)، دانشگاه پلی تکنیک میلان (با رتبه 57)، دانشگاه لوئیس رم (با رتبه 59)، دانشگاه بولونیا (با رتبه 135)، دانشگاه کاتولیک ساکرو کور میلان (با رتبه ای بین 251 تا 300)، دانشگاه فوسکاری ونیز (با رتبه ای بین 351 تا 400)،  دانشگاه تورورگاتا رم (با رتبه ای بین 351 تا 400)، دانشگاه سنت آنا پیزا (با رتبه ای بین 401 تا 450)، دانشگاه فدریکو 2 ناپل (با رتبه ای بین 501 تا 550)، دانشگاه پیزا (ب رتبه ای بنی 501 تا 550)،  و  دانشگاه برگامو (با رتبه ای بین 501 تا 550)، هستند که این دانشگاه ها به  نوبه خود از اعتبار بین المللی مناسبی برخوردارند و مدارک تحصیلی آن ها در سراسر دنیا و به ویژه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اعتبار و ارزش فوق العاده ای برخوردار است.

 

تحصیل رشته مدیریت در فرانسه

یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل رشته مدیریت، کشور فرانسه می ‌باشد. این کشور دانشگاه های بسیار معتبری داشته و مدارک آن ها در کلیه کشورهای دنیا دارای اعتبار بسیار بالایی محسوب می گردد. به همین جهت، فارغ ‌التحصیلان آنها معمولاً بهترین فرصت های شغلی را از آن خود می‌ کنند. اکثر مشتاقان تحصیل رشته مدیریت در فرانسه نهایت تلاش خود را می ‌کنند تا بتوانند از دانشگاه های بسیار معتبر این کشور پذیرش دریافت کرده و وارد دوره های تحصیل مدیریت در این دانشگاهها شوند. دانشگاه هایی چون اینسید (با رتبه 2)، مدرسه مدیریت پاریس (با رتبه 10)، مدرسه بازرگانی ئی اس اس ئی سی (با رتبه 28)، مدرسه بازرگانی ئی اس سی پی پاریس (با رتیه 45)، مدرسه بازرگانی املیون لیون (با رتبه 53)، دانشگاه پی اس ال (با رتبه 87)، مدرسه بازرگانی ئی دی اچ ئی سی در لیل (با رتبه 101)، مدرسه مدیریت گرنوبل (با رتبه 143)، موسسه پلی تکنیک پاریس (با رتبه ای بین 151 تا 200) و مدرسه بازرگانی کی ئی دی جی ئی در تالنس (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه های مطرح این کشور در زمینه تحصیل رشته مدیریت در فرانسه به شمار می روند.

 

تحصیل رشته مدیریت در آلمان

تحصیل رشته مدیریت در آلمان نیز می ‌تواند برای مشتاقان این رشته گزینه بسیار مناسبی به حساب آید. به طور کلی تحصیل در آلمان به علل مختلفی از جمله بالا بودن اعتبار دانشگاه‌ های این کشور و همچنین مناسب بودن بازار کار رشته های مختلف به ویژه رشته مدیریت در آلمان، می تواند بسیار توجیه پذیر باشد. علاوه بر این موارد، هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان نیز به نسبت سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان، بسیار پایین تر است. همین موضوع نیز می تواند از موارد بسیار جذاب و انگیزاننده برای تحصیل رشته مدیریت در آلمان برای مشتاقان این رشته محسوب گردد. دانشگاه مانهایم (با رتبه 66)، دانشگاه فنی مونیخ (با رتبه 79)، مدرسه بازرگانی بیسهایم (با رتبه 102)، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (با رتبه 147)، دانشگاه فری برلین (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه آخن (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه گوته فرانکفورت (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه کلن ( با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه هومبولت برلین (با رتبه ای بین 251 تا 300)، دانشگاه مانستر (با رتبه ای بین 251 تا 300)، مدرسه بازرگانی ئی بی اس در ویسبادن (با رتبه ای بین 401 تا 450)، دانشگاه فنی درسدن (با رتبه ای بین 501 تا 550) و دانشگاه فنی دارمشتات (با رتبه ای بین 551 تا 570) برترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مدیریت در آلمان هستند.

 

تحصیل مدیریت در انگلستان

انگلیس نیز می تواند یکی از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت به حساب آید. طبیعتاً تمامی دوره های تحصیل مدیریت در انگلستان به زبان انگلیسی ارائه می شود و برای ورود به آنها حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره ۶ تا 6.5 بسته به دانشگاه مورد نظر ارائه شود. با توجه به رقابتی بودن ورود به دانشگاه های انگلستان در رشته مدیریت متقاضیانی که پیش زمینه در رشته هنر داشته و مدرک دیپلم با معدل بالاتری داشته باشند، شانس بیشتری برای ورود به این دوره ها خواهند داشت. از علل اقبال فراوان به تحصیل مدیریت در انگلستان بالا بودن درآمد متخصصان مدیریت در این کشور است. بهترین دانشگاه های این کشور که دوره های تحصیل مدیریت در انگلستان را ارائه می نمایند، عبارتند از: مدرسه بازرگانی لندن (با رتبه 3)، دانشگاه کمبریج (با رتبه 8)، دانشگاه آکسفورد (با رتبه 9)، مدرسه اقتصاد لندن (با رتبه 11)، دانشگاه وارویک (با رتبه 21)، امپریال کالج لندن (با رتبه 25)، دانشگاه منچستر (با رتبه 32)، دانشگاه سیتی لندن (با رتبه 60)، دانشگاه لنکستر (با رتبه 70)، دانشگاه لیدز (با رتبه 70)، دانشگاه باث ( با رتبه 83)، دانشگاه آکسفورد بروکس (با رتیه 95)، دانشگاه کالج لندن (با رتبه 99)، کینگز کالج لندن (با رتبه 102)، دانشگاه استون در بیرمنگام (با رتبه 105)، دانشگاه کرانفیلد (با رتبه 110)، دانشگاه استراثکلاید در گلاسکو (با رتبه 113)، دانشگاه دورهام (با رتبه 115)، دانشگاه بیرمنگام (با رتبه 116)، دانشگاه ادینبرو (با رتبه 117)، دانشگاه ناتینگهام (با رتبه 129)، دانشگاه لافبرو (با رتبه 131)، دانشگاه کاردیف (با رتیه 136) و دانشگاه گلاسکو (با رتبه 147).

 

تحصیل رشته مدیریت در کانادا

به طور کلی سطح تحصیل در کشور کانادا بسیار بالاست و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز در میان دانشگاه‌ های کشورهای مختلف دنیا مثال ‌زدنی است. همچنین به علت مهاجر پذیر بودن و بازار کار بسیار مناسب اکثر رشته ها در این کشور، دانشجویان بین المللی اقبال زیادی به ورود به دوره تحصیل در دانشگاه های کانادا به منظور امکان دستیابی به اقامت کاری پس از تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم نشان می دهند. البته شهریه دوره های تحصیل رشته مدیریت در کانادا نیز به مانند سایر رشته‌ ها در دانشگاه این کشور بالاست و البته این شرایط در کلیه کشورهای انگلیسی زبان برقرار است. اما انگیزه امکان کار و زندگی پس از تحصیل، بسیاری افراد را که تمکن مالی کافی برای پرداخت این هزینه را دارند، مجاب می کند که از این طریق شانس خود را برای داشتن آینده بهتر در این کشور امتحان نمایند. رشته مدیریت هم از پردرآمدترین رشته ها و مشاغل در این کشور محسوب می شود. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مدیریت در کانادا هستند، عبارتند از: دانشگاه تورنتو (با رتبه 32)، دانشگاه بریتیش کلمبیا (با رتبه 36)، دانشگاه مک گیل (با رتبه 50)، دانشگاه وسترن (با رتبه 73)، دانشگاه مونترال (ّا رتبه 85)، دانشگاه آلبرتا (با رتیه 123)، دانشگاه کوئین در کینگستون (با رتبه 132) و دانشگاه یورک در تورنتو (با رتبه 139).

 

تحصیل رشته مدیریت در ترکیه

ترکیه نیز از کشورهای بسیار مناسب برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان محسوب می شود و اعتبار دانشگاه های این کشور زیبای نیز بسیار بالاست. همچنین رفتار مردم این کشور با ایرانیان بسیار مناسب بوده و دانشجویان ایرانی معمولا برای اخذ ویزای دانشجویی در این کشور، مشکلات مرسوم در سایر کشورهای اروپایی را ندارند. همچنین بعلت نزدیکی به ایران، دانشجویان می توانند هر از چندگاهی با هزینه معقول به دیدن خانواده خود در ایران بیایند و خانواده آن ها نیز امکان دیدار فرزندانشان را در کشور ترکیه بدون وجود مشکل ویزا و هزینه های سنگین سفر، خواهند داشت. از این رو قطعا باید یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت در خارج از کشور، ترکیه قلمداد شود. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مدیریت در ترکیه عبارتند از: دانشگاه بیلکنت آنکارا (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه کوچ استانبول (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه فنی خاور میانه در آنکارا (با رتبه ای بین 251 تا 300)، دانشگاه سابانجی استانبول (با رتبه ای بین 251 تا 300)، دانشگاه فنی استانبول (با رتبه ای بین 301 تا 350)، دانشگاه استانبول (با رتبه ای بین 401 تا 450)، دانشگاه حاجت تپه آنکارا (با رتبه ای بین 451 تا 500) و دانشگاه اوزیگین استانبول (با رتبه ای بین 551 تا 570).

 

تحصیل رشته مدیریت در اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهای صاحب سبک در بسیاری از علوم محسوب می شود. از این رو قطعا باید یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت در خارج از کشور، اتریش قلمداد شود. یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل مدیریت در اتریش علاوه بر بالا بودن اعتبار دانشگاه های کشور در زمینه رشته مدیریت، هزینه مناسب تحصیل این رشته در این کشور پیشرفته اروپایی است. زیرا در کلیه مقاطع تحصیلی می ‌توان در دانشگاههای کشور اتریش رشته مدیریت را فقط با ۷۵۰ یورو شهریه در هر ترم تحصیلی، معادل سالانه  1500 یورو تحصیل نمود. البته دانشجویان خوب و مستعد با معدل بالا بخشی از همین شهریه پایین را نیز بورسیه دریافت می کنند. با مقایسه شهریه تحصیل رشته مدیریت در اتریش با سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان و همچنین با در نظر داشتن اعتبار و رتبه عالی دانشگاه های کشور اتریش در رشته مدیریت، به خوبی می توان به توجیه پذیر بودن تحصیل رشته مدیریت در اتریش نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا پی برد. بهترین دانشگاه های رشته مدیریت در کشور اتریش، دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین (با رتبه 36)، دانشگاه وین (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه اروپای مرکزی وین (با رتبه ای بین 401 تا 450)، دانشگاه فنی وین (با رتبه ای بین 401 تا 450)، دانشگاه اینسبروک (با رتبه ای بین 451 تا 500) و دانشگاه یوهانس کپلر لینز (با رتبه 501 تا 550) می باشند.

 

تحصیل رشته مدیریت در آمریکا

کشور پیشرفته و پهناور ایالات متحده آمریکا نیز می تواند بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت به حساب آید. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در آمریکا وارد این کشور می شوند قصد دارند پس از تحصیل در این کشور ویزای کار دریافت نموده و در نهایت به اقامت دائم این کشور دست یابد. بازار کار رشته مدیریت در کشور آمریکا بسیار مناسب است درآمد متخصصان رشته  مدیریت نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مدیریت در آمریکا هستند، عبارتند از: دانشگاه هاروارد (با رتبه 1)، دانشگاه استنفورد (با رتبه 4)، موسسه فناوری ماساچوست (با رتبه 5)، دانشگاه پنسیلوانیا (با رتبه 7)، دانشگاه برکلی کالیفرنیا (با رتبه 12)، دانشگاه نورث وسترن (با رتبه 16)، دانشگاه نیویورک (با رتبه 18)، دانشگاه شیکاگو (با رتبه 19)، دانشگاه کلمبیا (با رتبه 22)، دانشگاه آن آربور میشیگان (با رتبه 27)، دانشگاه ییل (با رتبه 29)، دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا (با رتبه 34)، دانشگاه کرونل (با رتبه 39)، دانشگاه دوک (با رتبه 46)، دانشگاه آستین تگزاس (با رتبه 55)، دانشگاه ایالتی میشیگان (با رتبه 60)، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (با رتبه 66)، موسسه فناوری جورجیا (با رتبه 76)، دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ (با رتبه 79)، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لوس آنجلس (با رتبه 82)،  دانشگاه ای اندام تگزاس (با رتبه 86)، دانشگاه پرینستون (با رتبه 89)، دانشگاه بوستون (با رتبه 90)، دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون (با رتبه 94)، دانشگاه ایالتی آریزونا (با رتبه 95)، دانشگاه ایالتی اوهایو در کولومبوس (با رتبه 108)، دانشگاه واشنگتن در سیاتل (با رتبه 110)، دانشگاه توین سیتیز مینه سوتا در مینیاپولیس (با رتبه 113)، دانشگاه پردو (با رتبه 120)، دانشگاه فلوریدا (با رتبه 121)، کالج دارموث (با رتبه 123)، دانشگاه ایلینوی در اربانا کمپین (با رتبه 125)، دانشگاه مریلند در کالج پارک (با رتبه 125)، دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل (با رتبه 138) و دانشگاه جرج واشنگتن در آشبورن (با رتبه 147).

 

تحصیل رشته مدیریت در روسیه

تحصیل رشته مدیریت در روسیه نیز می ‌تواند برای مشتاقان این رشته گزینه بسیار مناسبی به حساب آید. به طور کلی تحصیل در روسیه به علل مختلفی از جمله بالا بودن اعتبار دانشگاه‌ های این کشور و همچنین مناسب بودن هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور، می تواند بسیار توجیه پذیر باشد. علاوه بر این موارد، دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای دانشجویی از این کشور نیز با مشکلات معمول که در سایر کشورها پیش روی آنان است، مواجه نمی باشند.. همین موضوع نیز می تواند از موارد بسیار جذاب و انگیزاننده برای تحصیل رشته مدیریت در روسیه برای مشتاقان این رشته محسوب گردد. دانشگاه اچ اس ئی مسکو (با رتبه 127)، دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو (با رتبه 140)، دانشگاه اقتصاد پلخانوف مسکو (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ ( با رتبه این بین 201 تا 250)، دانشگاه مالی دولتی فدراسیون روسیه (با رتبه ای بین 301 تا 350)، دانشگاه فدرال اورال در اکاترینبورگ (با رتبه ای بین 301 تا 350)، دانشگاه ام جی آی ام او مسکو (با رتبه ای بین 351 تا 400)، دانشگاه رودن مسکو (با رتبه ای بین 401 تا 450)، آکادمی ملی مدیریت و مدیریت دولتی ریاست جمهوری روسیه در مسکو (با رتبه ای بین 401 تا 450)، دانشگاه آی تی ام او در سن پترزبورگ (با رتبه ای بین 451 تا 500) و دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ (با رتبه ای بین 451 تا 500)، برترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مدیریت در روسیه هستند.

 

تحصیل رشته مدیریت در اسپانیا

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت از اسپانیا نیز نمی توان چشم پوشی کرد و این کشور اروپایی را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نیز نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. امکان تحصیل رشته مدیریت در اسپانیا در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مدیریت در اسپانیا، دانشگاه رامون لول بارسلون (با رتبه 17)، دانشگاه ناوارا در پامپلونا (با رتبه 23)، دانشگاه آی ئی در سگوویا (با رتبه 25)، دانشگاه کارلس سوم مادرید (با رتبه 132)، دانشگاه کمپلوتنسه مادرید (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه ئی اس آی سی مادرید (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه مستقل مادرید (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه پمپئو فابرا در بارسلونا (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه مستقل بارسلون (با رتبه ای بین 251 تا 300)، دانشگاه بارسلونا (با رتبه ای بین 251 تا 300) و دانشگاه والنسیا (با رتبه ای بین 251 تا 300)،   هستند که این دانشگاه ها به  نوبه خود از اعتبار بین المللی مناسبی برخوردارند و مدارک تحصیلی آن ها در سراسر دنیا و به ویژه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اعتبار و ارزش فوق العاده ای برخوردار است.

 

تحصیل رشته مدیریت در استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا نیز می تواند بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت به حساب آید. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در استرالیا وارد این کشور می شوند قصد دارند پس از تحصیل در این کشور ویزای کار دریافت نموده و در نهایت به اقامت دائم این کشور دست یابد. بازار کار رشته مدیریت در کشور استرالیا بسیار مناسب است درآمد متخصصان مدیریت نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست. این موارد باعث شده که با وجود شهریه بالای دانشگاه های این کشور، بسیاری از جوانان از سراسر دنیا برای ورود به دوره های تحصیل رشته مدیریت در استرالیا اپلای نمایند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مدیریت در استرالیا هستند عبارتند از: دانشگاه ملبورن (با رتبه 34)، دانشگاه نیو ساوث ولز (با رتبه 44)، دانشگاه سیدنی (با رتبه 47)، دانشگاه موناش ملبورن (با رتبه 52)، دانشگاه کوئینزلند (با رتبه 76)، دانشگاه ملی استرالیا (با رتبه 83)، دانشگاه فناوری سیدنی (با رتبه 127)، دانشگاه کرتین در پرث (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه دیکین (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه مکواری (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه فناوری کوئینزلند (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه آر ام آی تی ملبورن (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه وسترن استرالیا در پرث (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه استرالیای جنوبی در مگیل (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه گریفیث در ناتان (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه ادلاید (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه ولونگونگ (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه نیوکاسل (با رتبه ای بین 251 تا 300)، دانشگاه فناوری سوین برن (با رتبه ای بین 301 تا 350)، دانشگاه لا تروب (با رتبه ای بین 351 تا 400)، دانشگاه وسترن سیدنی (با رتبه ای بین 401 تا 450)، دانشگاه ادیث کاوان (با رتبه ای بین 501 تا 550) و دانشگاه ویکتوریا ملبورن (با رتبه ای بین 551 تا 570).

 

تحصیل رشته مدیریت در نیوزلند

کشور زیبا و کوچک نیوزلند هم به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا نیز می تواند بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت به حساب آید. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در نیوزلند وارد این کشور می شوند قصد دارند پس از تحصیل در این کشور ویزای کار دریافت نموده و در نهایت به اقامت دائم این کشور دست یابد. بازار کار رشته مدیریت در کشور نیوزلند بسیار مناسب است درآمد متخصصان مدیریت نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست. این موارد باعث شده که با وجود شهریه بالای دانشگاه های این کشور، بسیاری از جوانان از سراسر دنیا برای ورود به دوره های تحصیل رشته مدیریت در نیوزلند اپلای نمایند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مدیریت در نیوزلند هستند عبارتند از: دانشگاه آکلند (با رتبه 105)، دانشگاه اتاگو (با رتبه ای بین 201 تا 250)، دانشگاه فنی آکلند (با رتبه ای بین 251 تا 300)، دانشگاه مسی (با رتبه ای بین 251 تا 300)، دانشگاه ویکتوریا ولینگتون (با رتبه ای بین 251 تا 300)، دانشگاه کانتربری (با رتبه ای بین 301 تا 350) و دانشگاه وایکاتو (با رتبه ای بین 301 تا 350).

 

تحصیل رشته مدیریت در اسلواکی

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت برای ایرانیان مشتاق تحصیل در خارج از کشور، از اسلواکی نیز نمی توان چشم پوشی کرد و این کشور اروپایی را نیز می توان یکی از گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مدیریت به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نیز نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز مناسب است. امکان تحصیل رشته مدیریت در اسلواکی در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد. از مزایای تحصیل در اسلواکی در رشته مدیریت برای هموطنانمان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس باید اشاره کرد. همچنین چون این کشور عضو اتحادیه اروپا و پیمان بولونیاست، مدارک تحصیلی دانشگاه های آن در کلیه کشورهای اروپایی عضو این پیمان حتی آلمان و اتریش نیز مورد تایید است و فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور در صورت تمایل به کار در هر یک از کشورهای عضو پیمان بولونیا، فقط با داشتن تسلط به زبان آن کشور و ارائه مدرک آن زبان، می توانند اقدام نمایند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته مدیریت و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top