امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک

یکی رشته های بسبار مهم که از زیرمجموعه های علوم پایه به حساب می آید و مشتاقان خاص خود را در سراسر جهان برای تحصیل دارد، رشته فیزیک می باشد. برخی از علاقه مندان این رشته که قصد کار و زندگی در خارج از کشور را دارند، ترجیح می دهند این از ابتدا به تحصیل فیزیک در خارج از کشور بپردازند. در کشورهایی که تحقیقات علمی در زمینه های پایه و مرتبط با صنعت در آن ها رونق بیشتری دارد، رشته فیزیک از ارج و قرب بیشتری برخوردار است. از این رو انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک پیش از هر اقدامی برای این افراد ضروری می باشد. بدین جهت، ما فاکتورهای اصلی در انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی را بر می شماریم تا عزیزان بتوانند بهترین گزینه را بسته به شرایط خود انتخاب کنند.

  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک

قطعا نمی توان یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک به حساب آورد. زیرا بهترین کشور و بهترین دانشگاه برای تحصیل هر فردی با توجه به شرایط وی باید انتخاب گردد و بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک برای هر فردی می تواند با دیگر افراد متفاوت باشد.

اولین فاکتور در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک، میزان اعتبار دانشگاه های کشور مورد نظر می باشد. زیرا هر چه رتبه بین المللی دانشگاه های کشوری در زمینه فیزیک بالاتر باشد، طبیعتاً ارزش مدارک اخذ شده در آن ها نیز بالاتر است.

شاید مهم ترین فاکتور در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک شهریه تحصیل این رشته در دانشگاه های کشورهای مختلف می باشد که باید حتماً مورد مقایسه قرار گیرد. برای افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردار بوده و محدودیتی در پرداخت شهریه ندارند، طبیعتاً این فاکتور زیاد مورد توجه قرار نمی ‌گیرد و آنان بیش تر به اعتبار دانشگاه های کشورها و شرایط بازار کار رشته فیزیک در کشورهای مختلف توجه می ‌کنند. اما برای اکثر افرادی که مسائل اقتصادی نیز جزو فاکتورهای مهم به شمار می رود، تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان به علت شهریه های بسیار بالا سخت می باشد و برای چنین افرادی تحصیل در کشورهایی چون اتریش و آلمان می تواند گزینه ای به مراتب بهتر به حساب آید.

دیگر فاکتور مهم، بازار کار رشته فیزیک در کشورهای مختلف است که باید مورد مقایسه قرار گیرد. درصد قابل توجهی از افرادی که برای تحصیل فیزیک به خارج از کشور می ‌روند، قصد دارند در همان کشور محل تحصیل پس از اتمام دوره تحصیل خود به کار مشغول شوند. پس لازم است که از ابتدا با چشم باز بازار کار رشته فیزیک در کشورهای مختلف را مقایسه نمایند و سپس تصمیم به انتخاب کشور محل تحصیل خود بگیرند.

برای افرادی که به تحصیل در خارج از کشور مشتاقند، بحث زبان نیز از فاکتورهای مهم تصمیم گیری به حساب می آید و طبیعتا هر فردی بسته به زبانی که در آن تسلط داشته و امکان اخذ مدرک آن زبان را دارد، می تواند کشور محل تحصیل خود را انتخاب نماید.با در نظر گرفتن شرایط هر فرد و انطباق شرایط وی با شرایط تحصیل در کشورهای مختلف، می توان بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک را برای افراد مختلف انتخاب نمود. حال به شرایط تحصیل این رشته در برخی از کشورهایی که بیشتر دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های آنها اپلای می ‌کنند می پردازیم تا با مقایسه آنان تصمیم گیری برای مشتاقان تحصیل فیزیک در خارج از کشور راحت تر صورت گیرد.

 

تحصیل رشته فیزیک در آلمان

تحصیل رشته فیزیک در آلمان می ‌تواند برای مشتاقان این رشته گزینه بسیار مناسبی به حساب آید. به طور کلی تحصیل در آلمان به علل مختلفی از جمله بالا بودن اعتبار دانشگاه‌ های این کشور و همچنین مناسب بودن بازار کار رشته های مختلف در آلمان، می تواند بسیار توجیه پذیر باشد. علاوه بر این موارد، هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان نیز به نسبت سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان، بسیار پایین تر است. همین موضوع نیز می تواند از موارد بسیار جذاب و انگیزاننده برای تحصیل رشته فیزیک در آلمان برای مشتاقان این رشته محسوب گردد.

 

تحصیل رشته فیزیک در روسیه

تحصیل رشته فیزیک در روسیه نیز می ‌تواند برای مشتاقان این رشته گزینه بسیار مناسبی به حساب آید. به طور کلی تحصیل در روسیه به علل مختلفی از جمله بالا بودن اعتبار دانشگاه‌ های این کشور و همچنین مناسب بودن هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور، می تواند بسیار توجیه پذیر باشد. علاوه بر این موارد، دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای دانشجویی از این کشور نیز با مشکلات معمول که در سایر کشورها پیش روی آنان است، مواجه نمی باشند. همین موضوع نیز می تواند از موارد بسیار جذاب و انگیزاننده برای تحصیل رشته فیزیک در روسیه برای مشتاقان این رشته محسوب گردد.

 

تحصیل رشته فیزیک در ایتالیا

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک هرگز نمی توان از ایتالیا چشم پوشی کرد و قطعا ایتالیا را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. امکان تحصیل رشته فیزیک در ایتالیا در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد.

 

تحصیل رشته فیزیک در آمریکا

کشور پیشرفته و پهناور ایالات متحده آمریکا نیز می تواند بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک به حساب آید. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در آمریکا وارد این کشور می شوند قصد دارند پس از تحصیل در این کشور ویزای کار دریافت نموده و در نهایت به اقامت دائم این کشور دست یابد. بازار کار رشته فیزیک در کشور آمریکا بسیار مناسب است درآمد متخصصان رشته  فیزیک نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست.

 

تحصیل رشته فیزیک در انگلیس

انگلیس نیز می تواند یکی از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک به حساب آید. طبیعتاً تمامی دوره های تحصیل رشته فیزیک در انگلیس به زبان انگلیسی ارائه می شود و برای ورود به آنها حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره ۶ تا 6.5 بسته به دانشگاه مورد نظر ارائه شود. با توجه به رقابتی بودن ورود به دانشگاه های انگلیس در رشته فیزیک متقاضیانی که پیش زمینه در رشته هنر داشته و مدرک دیپلم با معدل بالاتری داشته باشند، شانس بیشتری برای ورود به این دوره ها خواهند داشت. از علل اقبال فراوان به تحصیل رشته فیزیک در انگلیس بالا بودن درآمد متخصصان فیزیک در این کشور است.

 

تحصیل رشته فیزیک در هند

کشور پهناور هند نیز می تواند از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک به حساب آید. دانشگاه های کشور هند از رتبه های فاخری در رنکینگ های بین المللی معتبر برخوردارند. از این رو امکان این وجود دارد که فارغ التحصیلان این دانشگاه ها بتوانند ویزای کار از کشورهای پیشرفته دنیا دریافت نموده و وارد بازار کار این کشورها شوند. هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور آسیایی نسبتا پایین است و این خود یکی از اصلی ترین مزایای ورود به دوره های تحصیل رشته فیزیک در هند به حساب می آید.

 

تحصیل رشته فیزیک در کانادا

به طور کلی سطح تحصیل در کشور کانادا بسیار بالاست و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز در میان دانشگاه‌ های کشورهای مختلف دنیا مثال ‌زدنی است. همچنین به علت مهاجر پذیر بودن و بازار کار بسیار مناسب اکثر رشته ها در این کشور، دانشجویان بین المللی اقبال زیادی به ورود به دوره تحصیل در دانشگاه های کانادا به منظور امکان دستیابی به اقامت کاری پس از تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم نشان می دهند. البته شهریه دوره های تحصیل رشته فیزیک در کانادا نیز به مانند سایر رشته‌ ها در دانشگاه این کشور بالاست و البته این شرایط در کلیه کشورهای انگلیسی زبان برقرار است. اما انگیزه امکان کار و زندگی پس از تحصیل، بسیاری افراد را که تمکن مالی کافی برای پرداخت این هزینه را دارند، مجاب می کند که از این طریق شانس خود را برای داشتن آینده بهتر در این کشور امتحان نمایند. رشته فیزیک هم از مشاغل با درآمد مناسب در این کشور محسوب می شود.

 

تحصیل رشته فیزیک در ترکیه

تحصیل رشته فیزیک در ترکیه نیز می ‌تواند برای مشتاقان این رشته گزینه مناسبی به حساب آید. به طور کلی تحصیل در ترکیه به علل مختلفی از جمله بالا بودن اعتبار دانشگاه‌ های این کشور و همچنین مناسب بودن هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی، می تواند بسیار توجیه پذیر باشد. علاوه بر این موارد، هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های ترکیه نیز به نسبت کشورهای انگلیسی زبان، پایین تر است. دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور همسایه، مشکلی ندارند و رفتار مردم ترکیه نیز با ایرانیان بسیار مناسب و دوستانه است.

 

تحصیل رشته فیزیک در اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهای صاحب سبک در بسیاری از علوم محسوب می شود. از این رو قطعا باید یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک در خارج از کشور، اتریش قلمداد شود. یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل فیزیک در اتریش علاوه بر بالا بودن اعتبار دانشگاه های کشور در زمینه رشته فیزیک، هزینه مناسب تحصیل این رشته در این کشور پیشرفته اروپایی است. زیرا در کلیه مقاطع تحصیلی می ‌توان در دانشگاههای کشور اتریش رشته فیزیک را فقط با ۷۵۰ یورو شهریه در هر ترم تحصیلی، معادل سالانه  1500 یورو تحصیل نمود. البته دانشجویان خوب و مستعد با معدل بالا بخشی از همین شهریه پایین را نیز بورسیه دریافت می کنند. با مقایسه شهریه تحصیل رشته فیزیک در اتریش با سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان و همچنین با در نظر داشتن اعتبار و رتبه عالی دانشگاه های کشور اتریش در رشته فیزیک، به خوبی می توان به توجیه پذیر بودن تحصیل رشته فیزیک در اتریش نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا پی برد.

 

تحصیل رشته فیزیک در اسپانیا

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک از اسپانیا نیز نمی توان چشم پوشی کرد و این کشور اروپایی را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نیز نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. امکان تحصیل رشته فیزیک در اسپانیا در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد.

 

تحصیل رشته فیزیک در سوئد

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک از سوئد نیز نمی توان چشم پوشی کرد و این کشور اروپایی منطقه اسکاندیناوی را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور نیز نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. امکان تحصیل رشته فیزیک در سوئد در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد.

 

تحصیل رشته فیزیک در استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا نیز می تواند بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک به حساب آید. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در استرالیا وارد این کشور می شوند قصد دارند پس از تحصیل در این کشور ویزای کار دریافت نموده و در نهایت به اقامت دائم این کشور دست یابد. بازار کار رشته فیزیک در کشور استرالیا بسیار مناسب است درآمد متخصصان فیزیک نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست. این موارد باعث شده که با وجود شهریه بالای دانشگاه های این کشور، بسیاری از جوانان از سراسر دنیا برای ورود به دوره های تحصیل رشته فیزیک در استرالیا اپلای نمایند.

 

تحصیل رشته فیزیک در هلند

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک از کشور پیشرفته هلند نیز نمی توان چشم پوشی کرد و این کشور اروپایی را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. بسیاری از دانشگاه های این کشور همه ساله در رنکینگ های معتبر بین المللی، برترین رتبه ها را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود می کنند. امکان تحصیل رشته فیزیک در هلند در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد. اما طبیعتا اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های این کشور که رتبه های جهانی فوق العاده عالی دارند، سخت تر است.

 

تحصیل رشته فیزیک در نیوزلند

کشور زیبا و کوچک نیوزلند هم به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا نیز می تواند بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک به حساب آید. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در نیوزلند وارد این کشور می شوند قصد دارند پس از تحصیل در این کشور ویزای کار دریافت نموده و در نهایت به اقامت دائم این کشور دست یابد. بازار کار رشته فیزیک در کشور نیوزلند بسیار مناسب است درآمد متخصصان فیزیک نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست. این موارد باعث شده که با وجود شهریه بالای دانشگاه های این کشور، بسیاری از جوانان از سراسر دنیا برای ورود به دوره های تحصیل رشته فیزیک در نیوزلند اپلای نمایند.

 

تحصیل رشته فیزیک در فرانسه

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک هرگز نمی توان از فرانسه نیز چشم پوشی کرد و قطعا فرانسه را هم می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. امکان تحصیل رشته فیزیک در فرانسه در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد.

 

تحصیل رشته فیزیک در اسلواکی

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک برای ایرانیان مشتاق تحصیل در خارج از کشور، از اسلواکی نیز نمی توان چشم پوشی کرد و این کشور اروپایی را نیز می توان یکی از گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیزیک به حساب آورد. هزینه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا نیز نسبتا مناسب بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز مناسب است. امکان تحصیل رشته فیزیک در اسلواکی در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد. از مزایای تحصیل در اسلواکی در رشته فیزیک برای هموطنانمان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس باید اشاره کرد. همچنین چون این کشور عضو اتحادیه اروپا و پیمان بولونیاست، مدارک تحصیلی دانشگاه های آن در کلیه کشورهای اروپایی عضو این پیمان حتی آلمان و اتریش نیز مورد تایید است و فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور در صورت تمایل به کار در هر یک از کشورهای عضو پیمان بولونیا، فقط با داشتن تسلط به زبان آن کشور و ارائه مدرک آن زبان، می توانند اقدام نمایند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته فیزیک و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top