امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

نحوه افتتاح حساب دانشجویی در اروپا

یکی از مسائلی که دانشجویان پس از مهاجرت به کشور های اروپایی با آن رو به رو می شوند افتتاح حساب دانشجویی در کشور مقصد بعد از مهاجرت است. دانشجو برای انجام امور روزمره زندگی خود  در یک کشور اروپایی نیازمند این است که در بانک های معتبر اروپایی مبادرت به گشایش حساب بانکی نمایند که معمولا با افتتاح حساب بانکی، کارت اعتباری یا دبیت کارت نیز برای دانشجو صادر می شود.

  • نحوه افتتاح حساب دانشجویی در اروپا

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی دانشجویان

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی برای دانشجویان در هر کشور اروپایی با کشوری دیگر یکسان نیست.

- گذرنامه ( پاسپورت ) معتبر

- ویزای دانشجویی یا اقامت دانشجویی

- کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه یا دوره کالج یا دوره زبان

- مدرکی که دال بر آدرس یا محل سکونت متقاضی باشد.§

- مبلغی مشخص برای سپرده گذاری در بانک که میزان حداقلی آن با توجه به هر بانک و حساب های بانکی ثابت نیست .

 

پروسه افتتاح حساب بانکی برای دانشجویان در اروپا

بعد از اینکه تصمیم قطعی برای افتتاح حساب دانشجویی در کشور مورد نظر خود گرفتید می توانید بانک مورد علاقه خود را انتخاب کرده و نسبت به گشایش حساب اقدام نمایید. در کشور های اروپایی اگر با زبان محلی آن کشور با مردم و کارمندان بانک درباره فرآیند افتتاح حساب صحبت نمایید نشان دهنده ی این است که شما به فرهنگ آن کشور احترام گذاشته که باعث می شود سریع تر حساب بانکی خود را باز نمایید اما ندانستن زبان کشور مشکلی لاینحلی نیست و می توان به زبان انگلیسی هم امور افتتاح حساب بانکی را به سرانجام رساند اما مکاتبات بانک با شما برای ارسال هرگونه نامه ای فقط به زبان آن کشور خواهد بود.

 

مناسب ترین کشور های اروپایی برای افتتاح حساب

تعدادی از کشور های اروپایی به دلیل بهره بردن از سیستم مالیاتی مطلوب و سیستم بانکداری کارآمد مورد توجه بسیاری از دانشجویان داخلی و بین المللی قرار گرفته اند که از این کشور ها می توان به سوئیس،  سوئد، هلند، لوکزامبورگ، بلژیک اشاره کرد.

 

افتتاح حساب دانشجویی در بانک های اتریش و آلمان

متاسفانه در سال های اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان برای دانشجویان عزیز ایرانی در خارج از کشور مشکلاتی پیش آمده است .

اکثر بانک های اروپایی برای ایرانیان خارج از کشور حساب بانکی افتتاح نخواهند کرد ولی در کشور های آلمان و اتریش بعضی از بانک ها مانند Sparkasse  در آلمان و یا  Erste Bank در اتریش به صورت موردی اقدام به باز کردن حساب بانکی می نمایند و برای افتتاح حساب مدارک ذیل باید ارائه شوند .

  1. گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه یا کالج محصل تحصیل
  2. پاسپورت یا گذرنامه معتبر
  3.  ویزا یا کارت اقامت معتبر
  4.  گواهی محل سکونت یا به زبان آلمانی ( Medlezettel)

معمولا حساب های بانکی برای دانشجویان در اروپا تا 30 سالگی منوط به اینکه هر سال گواهی اشتغال به تحصیل به بانک ارائه شود رایگان است .

 

به چه دلیل باید حساب بانکی باز نمایید؟

1.در اکثر کشور های اروپایی دانشجویان اجازه دارند 20 ساعت در هفته با ویزای دانشجویی کار کنند و کارفرمایان معمولا دستمزد ها را به حساب دانشجو واریز می کنند چون نظام مالیاتی در کشور های اروپایی اجازه پرداخت پول نقد را نمی دهد .

2. معمولا بهای اجاه خوابگاه به صورت ماهانه از حسلب دانشجو کسر می شود و بدون داشتن حساب بانکی به سختی م خوابگاه اجاره کرد.

3.پرداخت شهریه دانشگاه معمولا از طریق حساب بانکی انجام می شود.

4. خرید سیم کارت و پرداخت هزینه های تلفن واینترنت معمولا از طریق حساب بانکی انجام می شود.

5.خرید کارت حمل و نقل شهری نیز معمولا از طریق برداشت ماهانه از حساب بانکی انجام می شود.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته های مختلف در اروپا و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top