امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل در رشته کار درمانی

رشته کار درمانی از رشته های زیرمجموعه علوم پزشکی و نظام سلامت به شمار می رود که در جوامع پیشرفته، مورد توجه قرار دارد. جوانان ایرانی علاقمند به تحصیل این رشته در خارج از کشور باید پیش از اقدام برای اپلای کردن و اخذ پذیرش از دانشگاه ها، با شرایط این رشته در کشورهای مختلف آشنا شده و بهترین کشور برای تحصیل در رشته کار درمانی بر اساس شرایط خود را انتخاب نمایند. در این مطلب قصد داریم با معرفی شرایط کشورهایی که به عنوان اصلی ترین گزینه های تحصیل رشته کار درمانی در خارج از کشور برای جوانان ایرانی به حساب می آیند، این عزیزان را در انتخاب محل تحصیل یاری نماییم.

  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته کار درمانی

نمی توان یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل در رشته کار درمانی معرفی نموده و به همه داوطلبان، اپلای برای دانشگاه های آن کشور را توصیه نمود. زیرا هر داوطلب باید بسته به شرایط خود و با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد از جمله شهریه تحصیل و هزینه زندگی، اعتبار و رتبه دانشگاه ها، آینده شغلی رشته کار درمانی در کشورهای مختلف و زبان کشورها، بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی خود را برگزیند و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آن کشور اقدام نماید.

مهم ترین فاکتور در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته کار درمانی، شهریه تحصیل می باشد؛ درعین حال اعتبار و رتبه بین المللی دانشگاه های کشورها نیز در انتخاب محل تحصیل موثر است. می دانیم که دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان بالاترین اعتبار و بهترین رتبه ها را در میان دانشگاه های دنیا دارا هستند و یادگیری زبان انگلیسی نیز برای جوانان ایرانی ساده تر از سایر زبان هاست. اما به علت شهریه بالای دانشگاه‌ های کشورهای انگلیسی‌ زبان، شانس ورود به دانشگاه‌ های این کشورها برای جوانان هم وطنمان بسیار پایین‌ تر از سایر کشورهاست. علاوه بر این هزینه زندگی دانشجویی در این کشورها نیز از سایر کشورهای دنیا بالاتر است. هر چند که در این کشورها معمولاً طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی به دانشجویان نخبه ارائه می‌ شود که می‌ تواند بخش اعظمی از هزینه‌ های زندگی و تحصیل آنان را پوشش دهد، اما این افراد می ‌توانند این رشته را در کشورهای دیگری که در آنها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد، بسیار ارزان تر تحصیل نمایند. به طور مثال امکان تحصیل در اسلواکی در اغلب رشته ها به زبان انگلیسی وجود دارد و شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار کمتر از دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان است. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور نیز به طور قابل ملاحظه ای از کشورهای انگلیسی زبان پایین تر است. اما اگر فردی محدودیت مالی نداشته و فقط بر اساس اعتبار و رتبه دانشگاه، اقدام به تصمیم گیری می نماید، طبیعتا دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان برای وی بهترین گزینه می باشند. برای افرادی که اصلی ترین فاکتور را شهریه و هزینه تحصیل می دانند، دانشگاه های کشورهای آلمانی زبان بهترین گزینه به شمار می رود. تحصیل در کشورهای آلمانی زبان به ویژه آلمان و اتریش بسیار ارزان است و در مقام مقایسه، شهریه دانشگاه در این کشورها در قیاس با سایر کشورهای اروپایی و کشورهای انگلیسی زبان، تقریبا رایگان به حساب می آید. با قاطعیت می توان گفت تحصیل در این کشورها برای افرادی که با محدودیت مالی مواجه هستند، بهترین گزینه است. اما برای ورود به دانشگاه های این کشورها در رشته های پرمتقاضی باید حتماً در آزمون شرکت نموده و مدرک زبان آلمانی در سطح بالایی نیز ارائه نمود.

دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل رشته کار درمانی در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود به کار مشغول شوند، برای اینکه در زمینه معادل سازی مدارک در ایران با مشکل روبرو نشوند، می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در همان سال تحصیلی برگزینند.

زبان نیز یکی دیگر از اصلی ترین فاکتورها در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته کار درمانی برای هر داوطلب می باشد. طبیعتاً فردی که به زبان آلمانی تسلط دارد، شرایط مناسب تری برای تحصیل در کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس پیش روی خود خواهد داشت. همچنین افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، شرایط مناسبی برای تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان از جمله انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند دارند.

آینده شغلی این رشته نیز در کشورهای مختلف نیز در انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی برای مشتاقان تحصیل کار درمانی در خارج از کشور موثر است. طبیعتا این رشته از رشته های حساس به حساب آمده و فارغ التحصیلان آن در هر کشوری برای ورود به بازار کار سایر کشورها نیز باید مدارک خود را به تایید برسانند. از این رو تحصیل این رشته در کشورهای اروپایی دارای مزیت به حساب می آید. زیرا در بین کشورهای اروپایی پیمانی به نام معاهده بلونیا امضا شده و فارغ التحصیلان دانشگاه های هر یک از این کشورها می‌ توانند بدون نیاز به معادل سازی مدارک، در سایر کشورهای عضو مشغول به کار شوند و مدارک آنان مورد تایید خواهد بود. به عنوان مثال اگر فردی به تحصیل در روسیه در رشته کار درمانی پرداخته و پس از آن قصد داشته باشد در اتریش یا آلمان به کار مشغول شود، به هیچ وجه مشکلی در زمینه معادل سازی مدارک خود در این کشورها نخواهد داشت و فقط باید با اخذ مدرک زبان آلمانی، مجوز کار در آلمان و اتریش را به دست آورد. همچنین چنین معاهده ای بین کشورهای استرالیا و نیوزلند نیز برقرار است و فارغ التحصیلان دانشگاه های هر یک از این دو کشور، در کشور دیگر بدون نیاز به معادل سازی مدارک، می توانند مجوز کار به عنوان یک فرد متخصص را دریافت نمایند.

 

تحصیل رشته کار درمانی در آلمان

آلمان مهاجرپذیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته کار درمانی به حساب می ‌آید. این کشور بازار کار خوبی در زمینه کار درمانی نیز دارد و فارغ التحصیلان دانشگاه های آن، آینده شغلی خوبی پیش روی خود می بینند. همچنین هزینه های تحصیل رشته کار درمانی در آلمان نیز بسیار پایین و چیزی در حد رایگان است و به همین علت برای افرادی که در زمینه مالی محدودیت دارند، یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید. به منظور ورود به دوره های تحصیل رشته کار درمانی در آلمان متقاضیان باید مدرک زبان آلمانی معتبر در سطح B2 ارائه نمایند. از این رو افراد متقاضی باید حتماً تسلط بالایی به زبان آلمانی داشته باشند تا شانس ورود به دوره های تحصیل رشته کار درمانی در آلمان را به دست آورند. البته متقاضیان می ‌توانند در دوره های یک ساله کالج در کشور آلمان نیز شرکت نموده و با اخذ نمرات ممتاز و معدل خوب در این دوره ها مجوز ورود به دوره های دانشکده های مختلف را کسب کنند.

 

تحصیل رشته کار درمانی در اتریش

دانشگاه های اتریش هم مانند آلمان در زمینه ‌های مختلف از اعتبار بین المللی بالایی برخوردارند و در عین حال شهریه تحصیل در این دانشگاه ها بسیار پایین است. همچنین این کشور بازار کار خوبی در زمینه کار درمانی دارد و تحصیل در آن به معنای آینده شغلی مناسب می باشد. تحصیل در کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی در دانشگاه های دولتی کشور اتریش تنها با هزینه ۷۵۰ یورو در هر ترم معادل ۱۵۰۰ یورو در هر سال تحصیلی امکان ‌پذیر است که یک مزیت بسیار عالی به حساب می ‌آید.

 

تحصیل رشته کار درمانی در انگلستان

انگلستان نیز با داشتن دانشگاه های بسیار معتبر ، از دیگر گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته کار درمانی محسوب می شود. از این رو بسیاری نیز مشتاق تحصیل رشته کار درمانی در انگلستان هستند تا فرصت ورود به بازار کار این کشور و همچنین اخذ اقامت دائم در این کشور را نیز داشته باشند. اما متاسفانه همانند سایر کشورهای انگلیسی زبان، هزینه تحصیل رشته کار درمانی در انگلستان نیز بسیار زیاد است.

 

تحصیل رشته کار درمانی در کانادا

کانادا نیز که با داشتن دانشگاه های معتبر و بازار کار مناسب، از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی در رشته های مختلف به حساب می آید، برای علاقمندان تحصیل در رشته کار درمانی نیز گزینه ای عالی محصوب می شود. اما متاسفانه به علت بالا بودن هزینه های تحصیل رشته کار درمانی در کانادا و هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور پیشرفته، بسیاری از دانشجویان ایرانی شانس ورود به دانشگاه های این کشور را پیدا نمی کنن. در عین حال، باید توجه داشت که طیف وسیعی از بورسیه و فاندهای تحصیلی همه ساله به دانشجویان دانشگاه های این کشور تعلق می گیرد که دانشجویان ایرانی ممتاز نیز در سال های اخیر، به آن ها دست پیدا کرده اند. افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته کار درمانی در کانادا در مقاطع تحصیلات تکمیلی را دارند، شانس بیشتری برای دستیابی به این بورسیه های تحصیلی را خواهند داشت.

 

تحصیل رشته کار درمانی در روسیه

می دانیم که از اصلی ترین مزیت های کشور روسیه برای دانشجویان ایرانی، عدم وجود مشکل در اعطای ویزای دانشجویی می باشد. شهریه دوره های تحصیل رشته کار درمانی در روسیه نیز بسیار مناسب است. البته این شهریه برای دوره های تحصیل کار درمانی در روسیه به زبان انگلیسی است که البته اگر دانشجویان قصد تحصیل این رشته به زبان روسی را داشته باشند، شهریه کمتری پرداخت خواهند نمود.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته کار درمانی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top