امروز: سه شنبه 1 آبان 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

ارزان ترین کشورها برای تحصیل دانشجویان بین المللی

هزینه تحصیل در خارج از کشور بسته به کشور، شهر و موسسه ای که انتخاب می کنید بسیار متفاوت است. با این حال، برخی از کشورها به دلیل شهریه کمتر، هزینه های زندگی یا نرخ ارز پایین، انتخاب بسیاری از دانشجویان بین المللی می شود. در ادامه مطلب به برخی از ارزان ترین کشورها برای دانشجویان بین المللی در سال 2024 می پردازیم:

  • ارزان ترین کشورها برای تحصیل دانشجویان بین المللی در سال 2024

ارزان ترین کشورها برای تحصیل دانشجویان بین المللی در سال 2024

 

1-آلمان: بسیاری از دانشگاه های دولتی در آلمان امکان تحصیل بدون شهریه برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. شما فقط نیاز به پرداخت هزینه اداری پایین در هر ترم دارید. هزینه های زندگی در آلمان بسته به شهر می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی، در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی ارزان تر است.

 

2-نروژ: دانشگاه های دولتی در نروژ نیز بدون در نظر گرفتن ملیت، تحصیلات بدون شهریه را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. با این حال، هزینه زندگی بالا و آب و هوای سرد این کشور باعث شده بسیاری از دانشجویان آلمان را به عنوان مقصد اول خود برگزینند.

 

3-فنلاند: اگر اهل اتحادیه اروپا یا سوئیس باشید، می توانید در دانشگاه های دولتی فنلاند به صورت رایگان تحصیل کنید. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هزینه های تحصیل در مقایسه با سایر کشورها  نسبتا پایین است. هزینه های زندگی بسته به هر شهر متفاوت است.

 

4-تایوان: تایوان هزینه تحصیل و هزینه های زندگی مقرون به صرفه ای در مقایسه با کشورهای همسایه مانند ژاپن و کره جنوبی را ارائه می دهد. بسیاری از برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و این کشور را به گزینه ای جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

 

5-مکزیک: مکزیک به دلیل شهریه های پایین و هزینه های زندگی نسبتاً پایین شهرت دارد. دانشگاه‌های دولتی برنامه‌هایی را به زبان اسپانیایی ارائه می‌دهند، اما برخی از برنامه‌های آموزش انگلیسی نیز در دسترس هستند. فرهنگ غنی و مناظر متنوع مکزیک آن را به مقصدی هیجان انگیز برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

 

6-لهستان: لهستان به دلیل هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در بین دانشجویان بین المللی محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده است. بسیاری از برنامه ها، به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

 

7-هند: هند طیف وسیعی از فرصت های آموزشی را با قیمت های پایین به ویژه برای دانشجویان کشورهای همسایه ارائه می دهد. دانشگاه های دولتی در مقایسه با موسسات خصوصی شهریه کمتری دارند. هزینه های زندگی بسته به شهر محل سکونت متفاوت است.

 

8-مالزی: مالزی به دلیل شهریه های پایین و هزینه های زندگی مقرون به صرفه، در مقایسه با کشورهای غربی شناخته می شود. بسیاری از برنامه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند که بسیاری از دانشجویان بین المللی را جذب خود کرده است.

 

9-تایلند: تایلند طیف وسیعی از گزینه های تحصیلی را با قیمت های مقرون به صرفه، به خصوص برنامه هایی در زمینه های مانند گردشگری، مهمان نوازی و تجارت ارائه می دهد. هزینه های زندگی در خارج از شهرهای بزرگی مثل بانکوک بسیار پایین است.

 

10-ویتنام: ویتنام یک مقصد نوظهور برای دانشجویان بین المللی است که هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی مقرون به صرفه را ارائه می دهد. بسیاری از برنامه ها به ویژه در زمینه هایی مانند تجارت و مهندسی به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

 

در نظر داشته باشید که اگرچه کشورهای مذکور هزینه های زندگی و شهریه کمتری را در مقایسه با کشورهای دیگر ارائه می دهند، اما انتخاب محل تحصیل در خارج از کشور، به فاکتور هایی مانند کیفیت آموزش، الزامات زبان و تناسب فرهنگی وابسته است. علاوه بر این، فرصت های بورسیه تحصیلی و کمک های مالی می تواند هزینه های تحصیل در هر کشوری را جبران کند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته های مختلف در خارج از کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top