امروز: سه شنبه 1 آبان 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه بویژه در پاریس بیشتر از کشورهای همسایه اروپای غربی است. بقیه مناطق فرانسه، به ویژه مناطق روستایی و جنوب فرانسه، هزینه کمتری برای زندگی دارند.

  • هزینه زندگی در فرانسه

هزینه های زندگی در فرانسه در سال 2024

 

هزینه عمومی زندگی و استاندارد زندگی در فرانسه

اگر فکر می کنید هزینه های بالای زندگی در فرانسه، به ویژه در شهرهای بزرگ، بسیار زیاد است، به خاطر داشته باشید که فرانسه یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را نیز دارد. در بسیاری از شاخص های OECD Better Life رتبه بالایی دارد.

این کشور همچنین حس اجتماعی قوی دارد. 94 درصد از مردم معتقدند کسی را دارند که می توانند در زمان نیاز به او تکیه کنند. فرانسوی ها تمایل بیشتری به مشارکت مدنی دارند، به این معنی که آنها بیشتر درگیر اتفاقاتی هستند که در کشورشان می افتد.

Numbeo تخمین می زند که یک خانواده چهار نفره به حدود 3100 یورو در ماه بدون احتساب اجاره بها نیاز دارد، در حالی که میانگین هزینه های ماهانه یک فرد مجرد حدود 870 یورو است.

تخمین زده می شود که تقریبا 20 درصد از مردم فرانسه در وضعیت فقر پولی یا محرومیت مادی و اجتماعی قرار دارند. تا سال 2023، 330000 بی خانمان وجود داشت که نسبت به سال 2012 افزایش 130 درصدی داشته است.

 

هزینه زندگی در پاریس

پاریس به دلایل مختلفی مهاجران را جذب می کند. برخی می خواهند به سبک زندگی رمانتیک پاریسی زندگی کنند، در حالی که برخی دیگر برای مشاغل متنوع به آنجا می روند، جایی که بسیاری از شرکت های بین المللی در آن قرار دارند.

در گزارش هزینه زندگی 2022 مرسر، پاریس (35) گران‌تر از بروکسل، برلین و میلان است، اما ارزان‌تر از آمستردام، مونیخ و سنگاپور است.

هزینه تخمینی زندگی در پاریس (بدون اجاره) عبارت است از:

تقریباً مشابه لندن

195٪ گران تر از بمبئی

30 درصد ارزان تر از نیویورک

12 درصد ارزان تر از سیدنی

50 درصد گران تر از لاگوس

 

هزینه زندگی در لیون

لیون سومین شهر بزرگ فرانسه است. این شهر همچنین یک شهر عالی برای زندگی و کار است، زیرا مرکزی برای بانکداری و همچنین داروسازی، نرم افزار و سایر صنایع است.

لیون همچنین در گزارش هزینه زندگی مرسر در سال 2022 در رتبه 96 قرار گرفت

هزینه زندگی در لیون (بدون اجاره) عبارت است از:

تقریباً مشابه لندن

186٪ گران تر از بمبئی

34 درصد ارزان تر از نیویورک

13 درصد ارزان تر از سیدنی

96٪ گران تر از لاگوس

 

هزینه زندگی در مارسی

مارسی یک شهر بندری بین‌المللی در فرانسه است. با توجه به موقعیت مکانی آن، برای تجارت بین المللی و همچنین لذت بردن از سبک زندگی آرام یک شهر تفریحی ساحلی عالی است.

نیازی به گفتن نیست که سواحل شنی برای بسیاری از مهاجران جذاب است. در مقایسه با هزینه های زندگی پاریس، هزینه زندگی در مارسی نیز مقرون به صرفه تر است.

هزینه زندگی در مارسی (بدون اجاره) عبارت است از:

9 درصد ارزان تر از لندن

31 درصد ارزان تر از نیویورک

163 درصد گران تر از بمبئی

20 درصد ارزان تر از سیدنی

80 درصد گران تر از لاگوس

 

حقوق و دستمزد در فرانسه

هنگام کار در فرانسه، معمولاً حقوق خود را در 12 پرداخت ماهانه دریافت می کنید که سالانه بررسی می شود. متوسط دستمزد کارگران بخش خصوصی 2375 یورو است، در حالی که بخش دولتی اندکی کمتر پرداخت می کند: به طور متوسط ​​2238 یورو.

حداقل دستمزد در فرانسه 11.27 یورو در ساعت یا 1709.28 یورو برای یک هفته کاری 35 ساعته است. طبق قانون کار فرانسه، حداقل دستمزد باید در ابتدای هر سال افزایش یابد و زمانی که تورم از 2 درصد فراتر رفت، افزایش یابد.

 

هزینه های مسکن در فرانسه

هزینه زندگی شما بسته به اینکه خانه خود را در فرانسه بخرید یا اجاره کنید احتمالاً متفاوت خواهد بود. قیمت هر دو می تواند از شهری به شهر دیگر بسیار متفاوت باشد.

 

هزینه های اجاره در فرانسه

اگر به دنبال آپارتمان های شهری معمولی باشید، مسکن فرانسوی بسیار گران است. وقتی از یک آپارتمان یک خوابه به مکانی با چند اتاق خواب می روید، قیمت ها حتی بیشتر می شود. ساکنان می توانند هزینه های زندگی خود را در پاریس کاهش دهند، با این حال، با نقل مکان به یک منطقه کمتر شهری یا زندگی در حومه پاریس.

برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز پاریس، آماده باشید تا 1750 یورو در ماه بپردازید یا اگر یک آپارتمان سه خوابه می خواهید بیش از دو برابر آن را بپردازید.

لیون از نظر اقامت بسیار ارزان‌تر است، با قیمت‌های حدود 600 تا 1200 یورو در ماه برای یک آپارتمان یک خوابه مرکزی، یا 1100 تا 2000 یورو برای یک آپارتمان سه خوابه. مارسی تقریباً مشابه لیون است، آپارتمان های یک خوابه از حدود 600 یورو در ماه و املاک سه خوابه از 1200 یورو شروع می شود.

مکان‌هایی برای یافتن مسکن و اسکان موقت به صورت آنلاین عبارتند از:

Airbnb

Homelike

Spotahome

 

قیمت ملک در فرانسه

هزینه ها و مالیات های مختلفی برای خرید خانه اعمال می شود. درست مانند اجاره، قیمت ها در سراسر کشور متفاوت است.

به عنوان مثال، ملک در مرکز پاریس به طور متوسط ​​12562 یورو برای هر متر مربع هزینه دارد، در حالی که در خارج از مرکز، می توانید حدود 8809 یورو هزینه کنید. در لیون، این مبلغ در مرکز شهر 5525 یورو است در حالی که در خارج از مرکز به ازای هر متر مربع 4187 یورو است. در همین حال، در مارسی، یک آپارتمان در مرکز شهر به طور متوسط به ازای هر متر مربع 5687 یورو و یک آپارتمان در حومه شهر حدود 3757 یورو به شما کمک می کند.

 

هزینه قبوض داخلی در فرانسه

قبوض آب و برق

پاریس هزینه های اولیه آب و برق مشابه با بقیه اروپا دارد که در مجموع به طور متوسط حدود 162 یورو در ماه برای یک آپارتمان 85 متر مربعی است. خدمات اساسی در این مورد شامل آب، گرمایش، برق و جمع آوری زباله می شود.

در شهرهای کوچکتر در جنوب فرانسه، به دلیل آب و هوای معتدل در تمام طول سال، قبوض آب و برق می تواند بسیار ارزان تر باشد. برای اطلاعات بیشتر، مقاله آب و برق ما در فرانسه را مطالعه نمایید.

هزینه برق در فرانسه در مقایسه با استانداردهای اتحادیه اروپا زیاد نیست. میانگین هزینه برق در فرانسه حدود 0.2086 یورو به ازای هر کیلووات ساعت است که کمتر از میانگین اتحادیه اروپا 0.2525 یورو است.

 

مخابرات

هزینه اینترنت در فرانسه نیز نسبی است و بسته های اولیه از حدود 20 تا 40 یورو در ماه شروع می شود. از سال 2022، مالیات دهندگان برای دسترسی به پخش عمومی نیازی به پرداخت مجوز سالانه تلویزیون ندارند.

 

هزینه های مراقبت های بهداشتی در فرانسه

یکی از جنبه های مثبت هزینه زندگی در فرانسه یارانه مراقبت های بهداشتی است. همه افرادی که بیش از سه ماه در فرانسه زندگی می کنند، واجد شرایط بیمه درمانی دولتی هستند، از جمله افراد بین المللی. این بیمه، Protection Universelle Maladie (PUMA) توسط سیستم تامین اجتماعی فرانسه تامین می شود، به این معنی که حدود 8٪ از بسته های حقوقی بیشتر کارمندان به آن اختصاص می یابد و 13٪ دیگر توسط کارفرمایان پرداخت می شود.

همه باید ابتدا در یک شرکت بیمه درمانی فرانسوی و یک پزشک در فرانسه ثبت نام کنند و برای اکثر درمان های پزشکی از آن پزشک استفاده کنند. حدود 70 درصد هزینه های پزشکی تحت پوشش قرار می گیرد، اما در برخی موارد مانند سرطان، دیابت یا بچه دار شدن در فرانسه، 100 درصد هزینه ها توسط سیستم مراقبت های بهداشتی فرانسه پوشش داده می شود. کسانی که خواهان پوشش 100 درصدی هستند می توانند برای پوشش باقیمانده بیمه درمانی خصوصی ثبت نام کنند.

 

هزینه مراقبت از کودک در فرانسه

مهدکودک ها معمولا اولین نقطه برای افرادی است که به دنبال مهد کودک در فرانسه هستند. اینکه چقدر برای مهدکودک عمومی می پردازید به درآمد و وضعیت خانوادگی شما بستگی دارد.

شما همچنین می توانید مهدکودک های خصوصی را پیدا کنید، اگرچه آنها هزینه های زندگی شما را در فرانسه بالا می برند. هنگامی که یک کودک دو ساله شود، تا سن شش سالگی واجد شرایط مهدکودک رایگان است.

 

هزینه تحصیل در فرانسه

آموزش عمومی فرانسه از سطح بسیار مطلوبی برخوردار است. هر کودک از سن سه تا 16 سالگی باید به مدرسه برود و دولت هزینه همه چیز را به جز برخی از وسایل مدرسه و سفرهای علمی پرداخت می کند،. سیستم آموزشی فرانسه سختگیر است، اما می تواند برای بسیاری از کودکان به خوبی کار کند.

با این حال، مدارس دولتی در فرانسه معمولاً دو زبانه نیستند. بنابراین، والدینی که به دنبال مدارس بین‌المللی در فرانسه هستند، باید هزینه بیشتری برای زندگی در فرانسه محاسبه کنند، اگرچه برخی از کارفرمایان هزینه‌های تحصیل را در بسته‌های جابجایی مهاجران پوشش می‌دهند.

اگر والدین یک مدرسه بین المللی در فرانسه را انتخاب کنند، فرزندانشان می توانند به زبانی آشنا آموزش ببینند و برنامه درسی مشابه کشور خود را دنبال کنند. مدارس خصوصی فرانسه گاهی تا حدی توسط دولت تامین می شوند و بنابراین ممکن است از برنامه درسی فرانسه پیروی کنند. از سوی دیگر، مدارسی که یارانه دریافت نمی کنند، آزادند که برنامه های درسی خود را دنبال کنند.

هزینه شهریه مدارس خصوصی سالانه به طور قابل توجهی متفاوت است اما از حدود 5000 یورو در سال شروع می شود.

 

شهریه زبان فرانسه

دانشگاه های فرانسه، اگر دولتی باشند، قیمت بسیار مناسبی دارند، مخصوصاً در مقایسه با شهریه ای که در ایالات متحده یا انگلستان می پردازید. دانشجویان فرانسوی، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، آندورا و سوئیس هزینه های زیر را در دانشگاه های دولتی پرداخت می کنند:

170 یورو در سال برای مدرک لیسانس (مجوز).

243 یورو در سال برای مدرک کارشناسی ارشد

601 یورو در سال در یک دانشکده مهندسی

380 یورو در سال برای دکترا

علاوه بر این، موارد متعددی وجود دارد که ممکن است حتی اگر دانشجوی اروپایی نباشید، این هزینه ها را پرداخت کنید. برای مثال، اگر شما مقیم کبک یا مقیم طولانی مدت فرانسه هستید، ممکن است شهریه کمتری بپردازید. افرادی که خارج از اتحادیه اروپا / EEA هستند باید 2770 یورو برای مجوز و 3770 یورو برای مدرک کارشناسی ارشد بپردازند. دانشگاه های خصوصی سالانه 3000 تا 10000 یورو دریافت می کنند.

 

هزینه غذا و نوشیدنی در فرانسه

مواد غذایی در فرانسه

عوامل زیادی بر هزینه های مواد غذایی تأثیر می گذارد. خرید از فروشگاه های تخصصی به جای سوپرمارکت های فرانسوی مانند Auchan باعث افزایش هزینه های زندگی در فرانسه می شود.

خانواده های فرانسوی به طور متوسط حدود 300 یورو در ماه برای غذا از جمله خواربار و غذا خوردن در خارج از خانه خرج می کنند، با این حال، بسته به شهر متفاوت است. در اینجا چند نمونه از هزینه های اقلام غذایی در پاریس آورده شده است:

1 لیتر شیر: 1.15 یورو

500 گرم نان سفید تازه: 1.99 یورو

1 کیلوگرم برنج: 2.18 یورو

12 تخم مرغ: 3.53 یورو

1 کیلوگرم پنیر محلی: 16.39 یورو

1 کیلوگرم سیب: 3.04 یورو

 

هزینه صرف غذا در فرانسه

فرانسه مترادف با غذاهای شگفت انگیز است. برخی از بهترین سرآشپزهای جهان فرانسوی هستند یا در فرانسه آموزش دیده اند، و تنوع مکان هایی که می توانید برای غذا خوردن بروید شگفت انگیز است (غیر از وجود غذاهای خوشمزه در فرانسه).

یک وعده غذایی دونفره در یک رستوران خوب به طور کلی حدود 60 یورو هزینه دارد که شامل سه وعده است. به عنوان یک مقایسه بین المللی، یک وعده غذایی مک دونالد حدود 10 یورو هزینه دارد.

 

قهوه در فرانسه

 

یک کاپوچینو در فرانسه معمولاً حدود 2.90 یورو برای شما هزینه دارد. جای تعجب نیست که قیمت در پاریس بالا می رود - می توانید انتظار داشته باشید که حدود 3.60 یورو هزینه کنید.

 

هزینه حمل و نقل در فرانسه

اگرچه هزینه زندگی در پاریس بیشتر از هزینه زندگی در مناطق روستایی فرانسه است، اما یکی از مزایای زندگی در شهری توسعه یافته و کلان شهر، سیستم حمل و نقل عمومی گسترده در فرانسه است. مهاجرانی که در پاریس و بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ فرانسه زندگی می کنند، متوجه می شوند که اصلاً نیازی به ماشین ندارند.

سیستم های مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی در شهرهای فرانسه بسیار خوب هستند و گران نیستند. به عنوان مثال، بلیط یک طرفه در پاریس حدود 2 یورو است و بلیط ماهانه حدود 84 یورو است، اما تخفیف های متفاوتی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، اگر از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد به محل کار استفاده می کنید، برخی از کارفرمایان برای هزینه های حمل و نقل یارانه پرداخت می کنند.

در مناطق روستایی، حمل و نقل عمومی به خوبی توسعه نیافته است. بسیاری از مهاجرانی که در حومه شهر زندگی می کنند، تمایل دارند ماشین داشته باشند، با قیمت سوخت حدود 1.99 یورو در هر لیتر.

هزینه تاکسی در سراسر فرانسه متفاوت است. برای مثال، اگر در پاریس یا مارسی تاکسی بگیرید، هزینه از 5 یورو شروع می شود و حدود 1.65 یورو به ازای هر کیلومتر افزایش می یابد. در جاهای دیگر تعرفه شروع ارزان تر است و حدود 2.50 یورو است و سپس 1.80 یورو در هر کیلومتر افزایش می یابد.

 

هزینه لباس در فرانسه

هزینه های لباس در فرانسه مطابق با کشورهای اروپایی همسایه است. وقتی صحبت از برندهای خیابانی به میان می‌آید، احتمالاً حدود 35 یورو برای یک لباس تابستانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، حدود 80 یورو برای یک شلوار جین با کیفیت خوب و به طور متوسط 83 یورو برای یک جفت کفش دویدن متوسط هزینه خواهید کرد.

فرانسه خانه مجموعه ای از طراحان مد مشهور است. اگر تصمیم به خرید لباس های طراحان بگیرید، این هزینه بسیار بیشتر خواهد بود.

 

فعالیت های اوقات فراغت در فرانسه

در فرانسه کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. چه به جشنواره‌ها، قلعه‌ها یا صرفاً مناظر جذاب علاقه‌مند باشید، هزینه‌های اوقات فراغت چیزی است که باید در نظر داشته باشید.

اگر از علاقه مندان به تناسب اندام هستید، عضویت در باشگاه ورزشی حدود 36 یورو در ماه به شما کمک می کند. از طرف دیگر بلیط سینما به طور متوسط ۱۱ یورو قیمت دارد.

 

مالیات و تامین اجتماعی در فرانسه

فرانسه چندین نوع مالیات دارد (مانند مالیات بر ارث و مالیات شرکت)، اما مالیات بر درآمد عموماً مهمترین آنها است. در فرانسه، مالیات بر درآمد از حقوق کارمندان حذف نمی شود، بنابراین همه باید اظهارنامه مالیاتی فرانسوی را پر کنند.

اگر غیر مقیم هستید، باید 20 درصد مالیات بر درآمد را بابت هر درآمدی که در فرانسه به دست آورده اید بپردازید. برای ساکنان، نرخ مالیات در فرانسه در حال حاضر به شرح زیر است:

تا 10777 یورو: 0%

10778-27478 یورو: 11%

27479-78570 یورو: 30%

78571-168994 یورو: 41%

168994 یورو +: 45٪

برای اینکه همه بتوانند از مزایایی که دولت فرانسه ارائه می دهد، بهره مند شوند، تامین اجتماعی برای همه کارگران در فرانسه اجباری است. کارفرمایان معمولاً از این امر برای شما مراقبت می کنند و حدود 9.2٪ از درآمد شغلی شما را برای تامین اجتماعی برداشت می کنند.

فرانسه قوانینی در مورد مالیات دوگانه برای کاهش هزینه های مالیاتی برای خارجی ها دارد. علاوه بر این، برای بسیاری از کالاها و خدمات باید 20% مالیات بر ارزش افزوده (TVA) پرداخت کنید.

 

کمک هزینه زندگی در فرانسه

انواع خاصی از مزایای تامین اجتماعی در فرانسه وجود دارد. این شامل:

کمک هزینه خانواده (Alocations familiales)

کمک هزینه زایمان و پدری

مزایای بیماری

مزایای مراقبت

مستمری از کارافتادگی

مستمری سالمندی

مستمری بازماندگان همسر

حمایت از درآمد

بیکاری

هنگامی که فرزند دارید، برای سه سال اول پس از تولد یا حداکثر تا سه سال تا زمانی که کودک به 20 سالگی برسد در صورت فرزندخواندگی، از کمک هزینه کودک (La Prestation d’accueil du jeune enfant - Paje) برخوردار هستید. وقتی دو فرزند دارید، واجد شرایط دریافت کمک هزینه خانواده هستید. این مبلغ از 132.74 یورو در ماه برای دو فرزند، 302.81 یورو برای سه فرزند و 472.88 یورو برای چهار کودک شروع می شود.

اکثر شرایط مزایا مستلزم این است که شما در فرانسه کار کرده و حق بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کرده باشید و فرانسه محل اقامت شما باشد. برای اطمینان از هر مزیتی بررسی کنید و برای جزئیات بیشتر در مورد امنیت اجتماعی در فرانسه بخوانید.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته های مختلف در خارج از کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top