امروز: چهارشنبه 29 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه سالزبورگ اتریش

در راستای معرفی دانشگاه های اتریش این بار قصد داریم به معرفی دانشگاه سالزبورگ از برترین دانشگاه های اتریش بپردازیم. دانشگاه سالزبورگ اتریش در شهر سالزبورگ که در زبان آلمانی زالتسبورگ تلفظ می شود قرار گرفته و همه ساله تعداد زیادی دانشجو از سراسر جهان را برای تحصیل پذیرا می باشد. این شهر زیبا در جای جای خود آمیختگی عجیبی از سنت و مدرنیته را به نمایش گذاشته و از شهرهای توریستی اتریش به شمار می رود. از ویژگی های جالب شهر سالزبورگ این است که مفاخری چون موتزارت آهنگساز برجسته اتریشی در آن چشم به جهان گشوده اند. 

  • دانشگاه سالزبورگ اتریش
  • دانشگاه سالزبورگ یا زالتسبورگ اتریش از برترین دانشگاه های اتریش
  • تحصیل در دانشگاه سالزبورگ از بهترین دانشگاه های اتریش

دانشگاه این شهر نیز به علت داشتن رنکینگ و رتبه بسیار بالا، سطح علمی عالی و امکانات تحصیلی بسیار مناسب از اصلی ترین گزینه های اخذ پذیرش تحصیلی در میان دانشگاه های اتریش برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در اروپا به شمار می رود.

 

قدمت دانشگاه سالزبورگ

دانشگاه سالزبورگ از نظر قدمت نیز یکی از دانشگاه های بسیار قدیمی اتریش و اروپا به شمار می رود که طی قرن ها توانسته اعتبار بالایی بدست آورد. در حقیقت این دانشگاه در سال 1622 میلادی توسط شاهزاده لادرن Lodron اسقف اعظم پاریس، در شهر سالزبورگ تاسیس شده است و امروزه نیز از معتبر ترین دانشگاه های کشور اتریش به شمار می رود.

 

رتبه دانشگاه سالزبورگ اتریش

شاید جذابیت های شهر سالزبورگ باعث ورود میلیون ها گردشگر به این شهر بشود، اما دلیل ورود همه ساله دانشجویان از سراسر دنیا به این شهر، فقط زیبایی و آرامش مثال زدنی زندگی در این شهر نیست. بلکه سطح علمی بسیار بالا و رنکینگ و رتبه دانشگاه سالزبورگ دلیل اصلی جذابیت این دانشگاه است که همه ساله جوانان زیادی از سراسر دنیا و کشور خودمان برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه سالزبورگ اقدام می کنند. این دانشگاه همه ساله در جمع برترین دانشگاه های اتریش در رتبه بندی های بین المللی قرار می گیرد. رتبه بین المللی این دانشگاه نیز بین 550 تا 600 می باشد و همین رنکنیگ دانشگاه سالزبورگ است که باعث شده روابطی بسیار قوی با دانشگاه های بسیار مطرح دنیا مانند دانشگاه مونیخ داشته باشد.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه سالزبورگ

در حال حاضر دانشگاه سالزبورگ به عنوان یکی از دانشگاه های برتر اتریش حدود 18000 دانشجو دارد که در 4 دانشکده حقوق، الهیات کاتولیک، علوم فرهنگی و اجتماعی و علوم طبیعی در آن به تحصیل می پردازند. معمولا همه ساله حدود 5600 دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه سالزبورگ ارائه می شوند. برخی دوره ها و رشته های تحصیلی دانشگاه سالزبورگ، به زبان آلمانی و برخی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

در میان دانشکده های دانشگاه سالزبورگ، بزرگترین دانشکده، دانشکده علوم فرهنگی و اجتماعی است که 12 بخش داشته و 30 رشته تحصیلی را همه ساله ارائه می نماید.

قدیمی ترین دانشکده دانشگاه سالزبورگ دانشکده الهیات کاتولیک است که تاسیس آن به سال 1622 میلادی بر می گرددو دارای 4 بخش اصلی می باشد.

دانشکده حقوق دانشگاه سالزبورگ دارای 5 بخش بوده و 5 برنامه تحصیلی را همه ساله ارائه می دهد.

اما دانشکده علوم طبیعی دارای 9 گروه اصلی می باشد که عبارتند از: گروه روان شناسی، گروه زیست شناسی مولکولی، گروه زیبت شناسی سلولی و فیزیولوژی، گروه اکولوژی و تکامل،گروه شیمی و فیزیک مواد،گروه ریاضیات،گروه جغرافیا و زمین شناسی،دانشکده بین المللی ژئو انفورماتیک Z-GIS و گروه علوم کامپیوتر.

این 4 دانشکده اصلی، با 2700 کارمند، متنوع ترین برنامه و رشته های تحصیلی دانشگاه سالزبورگ را همه ساله برای دانشجویان اتریشی و بین المللی از سراسر جهان ارائه می نمایند.

 

مزایای تحصیل در دانشگاه سالزبورگ و سایر دانشگاه های دولتی اتریش

دانشگاه سالزبورگ یکی از برترین دانشگاه های دولتی اتریش می باشد و تحصیل در آن مانند سایر دانشگاه های دولتی اتریش با شهریه ای ناچیز و تقریبا رایگان صورت می پذیرد. برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه سالزبورگ اتریش، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. همچنین وجود گپ تحصیلی نیز مشکلی در پروسه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های دولتی اتریش ایجاد نمی کند.

 

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه سالزبورگ

برای هر دانشجویی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارد هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه مقصد یکی از مهم ترین فاکتورهای تصمیم گیری است. برای افرادی که دانشگاه سالزبورگ را برای تحصیل انتخاب می کنند نیز هزینه تحصیل در دانشگاه سالزبروگ بسیار مهم به شمار می رود. شهریه دانشگاه سالزبورگ نیز مانند سایر دانشگاه های دولتی اتریش اینقدر ناچیز است که به نوعی می توان گفت هزینه تحصیل در دانشگاه سالزبورگ اتریش تقریبا رایگان است.

 

خوابگاه دانشگاه سالزبورگ اتریش

خوابگاه های دانشجویی در کشور اتریش در تمامی شهرها، از دانشگاه های مستقل هستند. خوابگاه دانشگاه سالزبروگ نیز در حقیقت متعلق به سازمان هایی در این شهر است که به دانشجویان مسکن ارائه می دهند. معمولا خوابگاه های دانشجویی در کلیه شهرهای اتریش در فاصله 10 تا 15 دقیقه با دانشگاه قرار دارند تا مشکلی برای رفت و آمد دانشجو بین دانشگاه و خوابگاه وجود نداشته باشد.

 

کتابخانه دانشگاه سالزبورگ

دانشگاه های اتریش معمولا کتابخانه هایی غنی دارند. کتابخانه دانشگاه سالزبورگ هم مستثنی نبوده و با در اختیار داشتن یک کتابخانه اصلی و کتابخانه های تخضضی در هر دانشکده خاص، به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه خدمت رسانی می کند. کتابخانه دانشگاه سالزبورگ نیز مانند کتابخانه بسیاری از دانشگاه های اتریش برای عموم مردم قابل دسترس بوده و مردم عادی نیز می توانند به رایگان از خدمات آن استفاده نمایند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه سالزبورگ و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top