امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

معرفی آزمون آیلتس

کلیه افرادی که به تحصیل در خارج از کشور فکر می کنند یا اینکه به فکر زندگی در کشورهای دیگر افتاده اند با آزمون آیلتس زبان انگلیسی که امروزه متداول ترین آزمون زبان انگلیسی در دنیا به شمار می رود آشنایی کامل دارند. درصد بالایی از مردم هم امروزه حداقل نام آزمون آیلتس را شنیده اند. اما شاید هنوز بخشی هستند که نمی دانند آزمون آیلتس چیست؟ برای آشنایی این عزیزان به معرفی آزمون آیلتس می پردازیم.

  • معرفی آزمون آیلتس
  • آزمون آیلتس جنرال یا عمومی
  • آزمون آیلتس آکادمیک یا دانشگاهی

این آزمون ابتدا در سال 1989 میلادی به عنوان آزمون بریتانیایی زبان انگلیسی برگزار شد و در برابر آزمون آمریکایی تافل قد علم کرد. البته دانشگاه ها معمولا در سایت خود اعلام می کنند که کدام مدرک را مورد پذیرش قرار می دهند. به طور معمول اکثر دانشگاه های شاخص دنیا هر دوی این مدارک زبان انگلیسی را به رسمیت می شناسند.

عبارت آزمون IELTS در حقیقت مخففی از عبارت International English Language Testing system می باشد که معنای آن سیستم بین المللی سنجش زبان انگلیسی است و در آن 4 مهارت گفتاری Speaking، شنیداری Listening، خوانش Reading و نگارش Writing داوطلبان مورد ارزیابی قرار می گیرد. حداکثر نمره ممکن برای داوطلبان در هر مهارت و به صورت کلی، ۹ می باشد و حداقل نمره ای که به داوطلبان داده می شود نیز 1 است. اما محاسبه نمره کلی یا overal پیچیدگی های خود را دارد و برای این منظور سیستم Round-up Policy یا گرد کردن عدد رو به بالا مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال اگر داوطلبی در چهار مهارت آزمون آیلتس نمرات 6، 6، 6.5 و 6.5 را گرفته باشد نمره نهایی میانگین وی 6.25 می شود که به بالا گرد شده و برای وی نمره نهایی 6.5 ثبت می گردد. در ادامه نکات بیشتری در باب معرفی آزمون آیلتس خدمتتان ارائه می نماییم. با ما همراه باشید.

 

انواع آزمون زبان انگلیسی IELTS

داوطلبان بنا بر هدف خود از اخذ مدرک زبان می توانند در هر یک از انواع آزمون زبان انگلیسی IELTS شرکت نمایند.  دو نوع آزمون آیلتس در دنیا برگزار می شود که عبارتند از آکادمیک و جنرال که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

 

آزمون آیلتس جنرال یا عمومی

قطعا افرادی که برای مهاجرت کاری یا انواع دیگر مهاجرت قصد زندگی در کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید در آزمون آیلتس جنرال یا عمومی شرکت کنند. این آزمون طوری طراحی شده که مهارت ارتباطی انگلیسی این افراد در محاورات زندگی روزمره و شغلی را در کشورهای انگلیسی زبان محک بزند.

 

آزمون آیلتس آکادمیک یا دانشگاهی

اما برای افرادی که قصد تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان یا تحصیل در دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در کشورهای غیر انگلیسی زبان را دارند، مانند مشتاقان تحصیل در دانشگاه مدول وین اتریش، شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک یا دانشگاهی الزامی است.

نمی توان گفت به طور کلی چه نمره ای در آزمون آیلتس برای داوطلبان موفقیت محسوب می شود. این عزیزان ابتدا باید به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند و ببینند دانشگاه مورد نظر برای رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر، چه نمره ای از آزمون آیلتس را حداقل نمره مورد قبول قرار داده است.

 

مدرک آیلتس در چه کشورهایی معتبر است؟

یکی از سوالاتی که برای برخی افراد وجود دارد این است که مدرک آیلتس در چه کشورهایی معتبر است؟ در حقیقت آزمون آیلتس برای نشان دادن مهارت ارتباطی افراد به زبان انگلیسی است. برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا، نیوزلند، آمریکا و انگلیس، ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا حداقل نمره اعلام شده توسط آن کشور الزامی است. اما برای تحصیل شرایط کمی متفاوت است. طبیعتا واضح است که برای تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان که نام آن ها ذکر شده است، ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس با حداقل نمره درخواستی توسط دانشگاه الزامی است. اما در کشورهای غیر انگلیسی زبان نیز مدرک زبان آیلتس معتبر است. فرضا در کشور اتریش دوره های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی هم وجود دارد یا دوره های لیسانس در دانشگاهی مانند دانشگاه وبستر وین به زبان انگلیسی ارائه می گردد. برای اخذ پدیرش تحصیلی برای این دوره های تحصیلی دانشگاهی در کشور غیر انگلیسی زبانی مانند اتریش، ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره اعلام شده توسط دانشگاه مورد نظر الزامی است.

 

مدت زمان اعتبار مدرک زبان انگلیسی آیلتس

به طور معمول پس از شرکت در آزمون آیلتس، کارنامه داوطلبان ۱۳ روز بعد آماده می شود. محاسبه مدت زمان اعتبار مدرک زبان انگلیسی آیلتس، از همین روز صدور مدرک می باشد و از این روز تا ۲ سال مدرک معتبر می باشد. پس از دو سال به اصطلاح می گویند مدرک آیلتس فرد مورد نظر expire شده است.

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش در مقاطع مختلف به زبان آلمانی و انگلیسی و تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top