امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی

از قدیم الایام تحصیل در اتریش بعنوان یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشورهای اروپایی مورد توجه و استقبال زیاد بوده است و بسیاری از جوانان از کشورهای مختلف از جمله کشور عزیز خودمان برای تحصیل در اتریش مشتاق بوده اند. دلایل مختلفی می توان برای این امر برشمرد. یکی از اصلی ترین دلایل اشتیاق به تحصیل در اتریش هزینه مناسب تحصیل در دانشگاه های این کشور است. در دانشگاه های دولتی اتریش هزینه تحصیل در کلیه رشته ها و در کلیه مقاطع تحصیلی فقط ترمی حدود 750 یورو است که در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته می توان گفت تقریبا رایگان به حساب می آید. اکثریت دانشگاه های دولتی اتریش دوره های مقطع کارشناسی را فقط به زبان آلمانی ارائه می نمایند و دوره های تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در کمتر دانشگاهی دولتی در اتریش برگزار می شود.

  • تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی
  • دانشگاه های انگلیسی زبان اتریش

اما برای تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی می توان دوره های متنوع دانشگاه های خصوصی این کشور را برای تحصیل انتخاب کرد. که البته باید در نظر داشت تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش مستلزم پرداخت هزینه بالاتری می باشد.

این در حالیست که برای تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دست داوطلبان بسیار بازتر است. زیرا در دانشگاه های دولتی این کشور نیز علاوه بر دانشگاه های خصوصی این کشور، دوره های زیادی به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

 

دانشگاه های انگلیسی زبان اتریش

همان طور که عرض شد دانشگاه های انگلیسی زبان اتریش، اغلب دانشگاه های خصوصی این کشور مانند دانشگاه وبستر وین هستند. در برخی دانشگاه های دولتی و برخی فاخ هوخ شوله ها و تقریبا تمامی دانشگاه های خصوصی اتریش دوره های کلیه مقاطع تحصیلی حتی کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می گردد. برای ورود به دانشگاه های انگلیسی زبان اتریش و به منظور تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی، ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس  در برخی از دانشگاهها الزامی می باشد و در برخی از دانشگاهها با یک مصاحبه به زبان انگلیسی نیز می توان پذیرش گرفت.

 

هزینه تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی

همان طور که پیش تر عرض شد هزینه تحصیل در اتریش یکی از مزیت های اصلی تحصیل در این کشور به شمار می رفته است. تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور در کلیه مقاطع تحصیلی فقط با شهریه تقریبا 750 یورویی در هر ترم امکان پذیر است. متاسفانه دانشگاه های دولتی این کشور دوره های معدودی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی دارند که هزینه آن ها هم همان 750 یورو است، البته دوره های اینترنشنالی نیز توسط این دانشگاه ها ارائه می گردد که هزینه آن ها برای هر ترم حداقل 5000 یورو و بالاتر است. فاخ هوخ شوله ها یا دانشگاه های علمی کاربردی اتریش نیز دوره های معدودی به زبان انگلیسی برای مقطع کارشناسی دارندکه با شهریه 750 یورو بابت هر ترم تحصیلی ارائه می گردد. دانشگاه های خصوصی اتریش نیز مانند دانشگاه مدول وین دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می نمایند که این دوره ها معمولا شهریه  بالاتری دارد.

اما همین دانشگاه های دولتی و فاخ هوخ شوله ها در مقطع کارشناسی ارشد دوره های زیادی به زبان انگلیسی ارائه می نمایند که شهریه این دوره ها نیز همان ترمی 750 یورو است. هزینه تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی این کشور نیز بسته به دانشگاه و رشته متفاوت بوده و بسیار بیشتر از دانشگاه های دولتی این کشور است

لازم به ذکر است هزینه تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی این کشور همان 750 دلار است، اما در دانشگاه های خصوصی این کشور هزینه تحصیل دکتری نیز بسیار بالاتر است.

همان طور که عرض شد هزینه تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی اتریش یک رقم ثابت نیست که آن را خدمتتان عرض کنیم. بلکه بر اساس مقطع و رشته تحصیلی و دانشگاه ارائه دهنده دوره متفاوت می باشد. به عنوان مثال در دانشگاه وبستر وین، حدود 19 تا 20 هزار یورو در سال برای مقطع کارشناسی، حدود 26 هزار یورو در سال برای مقطع کارشناسی ارشد در اکثر رشته ها و حدود 35 هزار یورو برای مقطع کارشناسی ارشد رشته روان شناسی می باشد.

 

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش به زبان انگلیسی

همان طور که عرض شد برای تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش به زبان انگلیسی، دست داوطلبان بسیار بیشتر از دوره کارشناسی باز است. زیرا بسیاری از دانشگاه های دولتی و فاخ هوخ شوله هایی که دوره های لیسانس به زبان انگلیسی ندارند، دوره های تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش به زبان انگلیسی را ارائه می نمایند. از این رو داوطلبان با توجه به شرایط و رزومه تحصیلی خود و همچنین سطح زبان و همچنین تمکن مالی خود، از میان دانشگاه های دولتی، علمی کاربردی و خصوصی اتریش که ارائه دهنده دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی هستند گزینه ای که برایشان مناسب تر به نظر می رسد را انتخاب نموده و برای اخذ پذیرش از آن دانشگاه اپلای کنند.

 

 

 

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top