امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2020 – 2021

همه ساله مشتاقان تحصیل در خارج از کشور در هنگام انتخاب دانشگاه بعنوان محل تحصیل خود، بسته به رشته تحصیلی انتخابی به لیست دانشگاه های مورد تایید که در سایت وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان قرار می گیرد مراجعه می کنند تا از میان دانشگاه های مورد تایید دانشگاه محل تحصیل خود را برگزیده و برای اخذ پذیرش اپلای نمایند. دانشجویانی که قصد دارند در رشته های مختلف به جز رشته های گروه علوم پزشکی در خارج از کشور تحصیل نمایند همه ساله باید به روز ترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران مختص آن سال تحصیلی را ملاک انتخاب دانشگاه برای خود قرار دهند. اما برای تحصیل در رشته های مرتبط با علوم پزشکی، همه ساله لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران، ملاک انتخاب دانشگاه قرار می گیرد. به روزرسانی اخیر، شامل لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2020 – 2021 است که در روزهای اخیر در سایت این وزارتخانه قرار گرفته است.

 

  • لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2020 – 2021
  • لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش 2020 – 2021
  • لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلواکی 2020 – 2021

دلیل لزوم بررسی لیست دانشگاه های مورد تایید در داخل کشور برای سال تحصیلی مذکور این است که همه ساله این لیست دستخوش تغییر می شود و اگر فردی مثلا برای سال تحصیلی 2020 - 2021 قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را داشته باشد و به جای لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2020 – 2021 لیست دانشگاه های مورد تایید در سال های قبل را مدنظر قرار دهد، ممکن است نام دانشگاه مورد نظر در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2020 – 2021 باقی نمانده باشد و در این لیست قرار نداشته باشد. در این صورت پس از اتمام تحصیل، در صورتی که فرد به ایران بازگشته و قصد کار در  ایران را داشته باشد با مشکل مواجه شده و مدرک تحصیلی وی معادل سازی و ارزشیابی نخواهد شد. در واقع در چنین حالتی وقت، انرژی و هزینه صرف شده کاملا هدر می رود و هیچ فایده و ثمری برای فرد مورد نظر نخواهد داشت.

از این رو لازم است هر سال مشتاقان تحصیل در رشته های مربوط به علوم پزشکی در خارج از کشور آخرین به روز رسانی لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را که مختص همان سال تحصیلی است ملاک انتخاب دانشگاه محل تحصیل قرار دهند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2020 – 2021 در سایت این وزارتخانه قرار گرفته و جهت مشاهده آن می توانید از طریق لینک زیر وارد سایت این وزارتخانه شوید:

لیست وزارت بهداشت

 

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش 2020 – 2021

موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز اعزام دانشجو به خارج از کشور از وزارت علوم کشورمان بوده و به طور تخصصی در حوزه کشورهای اتریش و اسلواکی کار می کند. از این رو هر چند لینک مشاهده لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2020 – 2021 خدمتتان ارائه شد اما لازم دیدیم لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش 2020 – 2021 را به طور جداگانه در یک جدول خدمتتان ارائه نمایم. دانشگاه های موجود در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش 2020 – 2021 عبارتند از:

 

دانشگاه وین

University of Vienna

دانشگاه گراتس

University Graz (Karl-Franzens University Graz)

دانشگاه اینسبروک

University Innsbruk

دانشگاه علوو پزشکی وین

Med University Vienna

دانشگاه علوم پزشکی گراتس

Med University Graz

دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک

Med University Innsbruk

دانشگاه یوهانس کپلر لینز

Johannes Kepler University of Linz

دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین (بوکو)

University Nat Resources& Life Sci-Boku (University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna)

دانشگاه خصوصی علوم پزشکی پاراسلسوس در سالزبورگ

Paracelsus Private Medical University

 

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش 2020 – 2021 دارای یک تفاوت با سال های گذشته است و آن هم اضافه شدن دانشگاه خصوصی علوم پزشکی پاراسلسوس در سالزبورگ به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت است.

 

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلواکی 2020 – 2021

دیگر کشور هدف موسسه علم و هنر میثاق در زمینه اعزام دانشجو، کشور اسلواکی می باشد که در همسایگی کشور اتریش قرار گرفته است. در توضیح نزدیکی این دو کشور می توان این موضوع را بیان کرد که فرودگاه وین اتریش در میانه راه وین و براتیسلاوا پایتخت های این دو کشور واقع شده است. درست به مانند سال گذشته در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلواکی 2020 – 2021 تنها نام یک دانشگاه دیده می شود که رتبه بین المللی مناسبی هم دارد. این دانشگاه که نام آن کمنیوس براتیسلاواست، در آخرین رنکینگ اعلام شده موسسه QS برای سال2020 رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های اسلواکی، اول و در میان دانشگاه های دنیا حائز رتبه ای بین 751 تا 800 بوده است. دانشگاه کمنیوس که تنها دانشگاه موجود در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلواکی 2020 – 2021 بر اساس آخرین اعلام سیستم رتبه بندی شانگهای نیز رتبه ای بین 801 تا 900 را در میان دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده است.

 

دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا

Comenius University in Bratislava

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشور های اسلواکی و اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top