امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش

از گذشته تا کنون اتریش به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی به حساب می آمده و همه ساله عده زیادی از جوانان هموطن ما برای تحصیل در دانشگاه های اتریش اپلای می کنند. طبیعتا علاوه بر ارزش و اعتبار بالای تحصیل در دانشگاه های اتریش و رتبه عالی دانشگاه های این کشور، رایگان بودن تحصیل در اتریش دیگر دلیل اصلی اقبال دانشجویان ایرانی به تحصیل در این کشور اروپایی بوده است. اما در سال های اخیر که قوانین اتریش بسیار سختگیرانه تر شده و بدون مدرک زبان آلمانی شانسی برای ورود به دانشگاه های دولتی این کشور وجود ندارد و امکان اخذ ویزا برای گذراندن دوره های کالج زبان آلمانی به جای ارائه مدرک زبان در این کشور هم بسیار کاهش یافته، استفاده از شرایط سهل تر تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش راهکار دیگری است که پیش روی مشتاقان تحصیل در این کشور قرار دارد.

  • تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش
  • تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش
  • بهترین دانشگاه های خصوصی اتریش

در واقع تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش برای افرادی که قصد دارند حتما در این کشور تحصیل کنند راهی ساده تر برای رسیدن به هدف است. برخی افراد مشتاقند به هر صورتی شده و حتی با پرداخت شهریه زیاد در این کشور تحصیل کنند تا در پایان دوره تحصیل بتوانند شانس کار کردن و اقامت در این کشور یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا را بیابند. می دانیم تحصیل در دانشگاه های اتریش در مقطع لیسانس  فقط به زبان آلمانی و با ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر میسر است. اما در بسیاری از دانشگاه های خصوصی اتریش تحصیل در مقطع کارشناسی نیز به زبان انگلیسی امکانپذیر است و برای ورود به دوره های تحصیلی آن ها مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره نه چندان بالا و نهایتا 6 نیز کفایت می کند. باید در نظر داشت که شانس ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش بسیار بالاتر از دانشگاه های دولتی این کشور است. زیرا شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش بالاست و هر کسی استطاعت پرداخت این هزینه های بالا را ندارد. از این رو آفیسر مهاجرت که در سفارت اتریش به اعطای ویزای دانشجویی اقدام می کند نیز؛ نگاهی مثبت تر به چنین افرادی دارد. زیرا نگرانی کشورهای اروپایی از جمله اتریش این است که فردی با بهانه های مختلف از جمله دانشجویی وارد این کشورها شود و در نهایت اقدام به درخواست پناهندگی کند. اما وقتی با فردی با تمکن و استطاعت مالی بالا که توان پرداخت شهریه زیاد دانشگاه های خصوصی اتریش را دارد مواجه می شوند، را ترجیح می دهند.

مدارک تحصیلی این دانشگاه ها در اکثر دانشگاه های دنیا از جمله کشور خودمان هم دارای اعتبار است و این خود نشان می دهد که تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش علیرغم بالا بودن شهریه آن ها صرفه خاص خود را دارد. برخی از این دانشگاه ها شعب دانشگاه های کشورهای دیگر از جمله آمریکا هستند و تحصیل در آن ها می تواند سکوی پرتابی برای ورود به دانشگاه های کشورهایی چون آمریکا در مقاطع تحصیلات تکمیلی به حساب آید.

 

بهترین دانشگاه های خصوصی اتریش

از بهترین دانشگاه های خصوصی اتریش، دانشگاه وبستر وین است که شعبه دانشگاه وبستر سنت لوئیس آمریکاست. تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی امکانپذیر است و دانشجویان از سراسر دنیا می توانند از این طریق برای ورود به این دانشگاه ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 شانس تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی را داشته باشند. هزینه تحصیل در این دانشگاه در رشته های مختلف تفاوت دارد و به طور میانگین سالانه حدود 19 تا 20 هزار یورو برای تحصیل در مقطع کارشناسی، و 26 هزار یورو برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اکثر رشته ها به جز روانشناسی است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته روان شناسی در این دانشگاه حدود 35 هزار یورو در سال است. این دانشگاه از نظر وزارت علوم ایران مورد تایید می باشد و در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم برای سال تحصیلی 2020 2021 می توان نام این دانشگاه را در دسته ج یا دانشگاه های متوسط مورد تایید مشاهده نمود. مشتاقان تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش بیشترین اقبال را به تحصیل در رشته های روانشناسی، مدیریت بازرگانی، کسب و کار و بازاریابی این دانشگاه دارند.

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های خصوصی اتریش، دانشگاه مدول وین است که تحصیل در آن نیز به زبان انگلیسی امکانپذیر است و برای اخذ پذیرش ورود به تحصیل کارشناسی در این دانشگاه نیز می بایست مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6 ارائه نمود. در این دانشگاه می توان تحصیل در رشته های غیر مرتبط را انجام داد. به عنوان مثال اگر فردی مدرک کارشناسی مهندسی عمران داشته باشد، می تواند در رشته مدیریت در این دانشگاه ادامه تحصیل دهد. این دانشگاه در رشته هایی چون مدیریت گردشگری، هتلداری و به طور کلی رشته های مرتبط با صنعت توریسم از بهترین دانشگاه های اتریش محسوب می شود. نام دانشگاه مدول وین نیز در میان دانشگاه های دسته ج یعنی دانشگاه های متوسط مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارد. شهریه تحصیل در رشته های مختلف این دانشگاه متفاوت است. به طور میانگین هزینه دوره های آموزشی 3 ساله در این دانشگاه مجموعا 37 هزار یورو و هزینه تحصیل در دوره های آموزشی 4 ساله حدود 55 هزار یورو در کل دوره می باشد.

دانشگاه زیگموند فروید وین نیز از بهترین دانشگاه های خصوصی اتریش به شمار می رود و به طور اخص می توان این دانشگاه را از بهترین دانشگاه ها در زمینه علوم روانشناسی در این کشور دانست. رشته های روانشناسی، روان درمانی، علوم پزشکی و حقوق در این دانشگاه ارائه می گردد. دوره های تحصیلی در این دانشگاه هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ارائه می گردد. امکان تحصیل در اتریش در رشته روان شناسی و آن هم به زبان انگلیسی یکی از اصلی ترین دلایل اقبال دانشجویان بین المللی به این دانشگاه است. در این دانشگاه هزینه تحصیل دوره های پزشکی که به زبان انگلیسی ارائه می شود حدود 11 هزار یورو می باشد. نام این دانشگاه نیز در میان دانشگاه های دسته ج یعنی دانشگاه های متوسط مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارد.

دیگر دانشگاه خصوصی اتریش که دارای اعتبار بین المللی مناسبی بوده و به علت اینکه به طور تخصصی رشته های علوم پزشکی را ارائه می دهد، مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز قرار گرفته است، دانشگاه پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ است. تحصیل پزشکی در این دانشگاه خصوصی اتریش با پرداخت شهریه نسبتا بالایی همراه است، اما امکان پذیرفته شدن برای گذراندن دوره های تحصیلات پزشکی در آن به مراتب بیشتر از دانشگاه های دولتی اتریش است. ظرفیت ورودی دوره های پزشکی این دانشگاه حدود 50 نفر در سال در شعبه سالزبورگ اتریش و 75 نفر در شعبه نورمبرگ آلمان است. هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه سالانه 14700 یورو می باشد و افرادی که مشتاق تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش در رشته پزشکی هستند حتما فرصت تحصیل در این دانشگاه معتبر را غنیمت می شمارند.

برخی از دانشگاه های علمی کاربردی یا فاخ هوخ شوله های کشور اتریش نیز به صورت خصوصی اداره می شوند و برای تحصیل در آن ها نیز می بایست هزینه ای به مراتب بالاتر از 750 یورو در ترم معادل 1500 یورو در سال شهریه دانشگاه های دولتی اتریش را پرداخت نمود.

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top