امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل در رشته ژنتیک در اتریش

یکی از رشته های پرطرفدار در مجموعه علوم تجربی ژنتیک است که به طور معمول افرادی که به تحقیق و پژوهش های علمی اقبال زیادی دارند، مشتاق تحصیل در آن هستند. طبیعیست تحصیل این رشته در یک کشور پیشرفته می تواند فرصتی ایده آل برای علاقه مندان این رشته باشد. ژنتیک رشته ای بسیار کاربردیست که طیف وسیعی از مباحث را در بر می گیرد که می تواند پایه و اساس پیشرفت های چشمگیر در علم پزشکی و سلامت انسان به حساب آید. در میان کشورهای اروپایی، فرصت تحصیل در رشته ژنتیک در اتریش بسیار مغتنم و ارزشمند است.

  • تحصیل در رشته ژنتیک در اتریش
  • ادامه تحصیل در رشته ژنتیک در خارج از کشور
  • هزینه تحصیل ژنتیک در اتریش

آشنایی با رشته ژنتیک

اما مشتاقان تحصیل در رشته ژنتیک در اتریش و سایر کشورهای اروپایی، باید پیش از اقدام برای اخذ پذیرش بیشتر با شرایط این رشته آشنا شده و تطابق آن را با روحیات خود به خوبی بسنجند. باز هم لازم به تکرار است که این رشته به شدت پژوهش محور است و فارغ التحصیلان این رشته باید بیشتر در محیط های آزمایشگاهی و پژوهشی به کار بپردازند.

در راستای آشنایی با رشته ژنتیک باید ذکر کرد که این رشته مباحث متعددی همچون نحوه انتقال صفات وراثتی از طریق ژن ها از والدین به فرزندان را مورد بررسی قرار می دهد. طبیعتا شناخت و پیشگیری و همچنین کمک به درمان بیماری های ژنتیکی از طریق ژن درمانی از خدمات ویژه ای است که متخصصان این رشته ارائه می دهند.

به طور کلی می توان گفت پژوهش هایی که متخصصان رشته ژنتیک انجام می دهند برای کمک به مباحث درمانی و سلامت یاری گر پزشکان و اعضای تیم بهداشت و درمان است. حتی این رشته با بررسی نحوه تکثیر سلول های سرطانی و توده های باکتریایی و قارچی راهکارهایی برای اصلاح شرایط بیماران و درمان آن ها ارائه می دهد.

طبیعتا تحصیل در رشته ژنتیک در اتریش و سایر کشورهای پیشرفته به علت اینکه دانشگاه های این کشورها به آخرین علم روز دنیا و آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی دسترسی دارند، می تواند فرصتی بی نظیر به حساب آید.

از مباحث و سرفصل های دروس این رشته در مقطع کارشناسی می توان به دروس بیوفیزیک، تکامل، ایمونولوژی، آزمایشگاه ایمونولوژی، زیست شناسی پرتویی، ژنتیک و آزمایشگاه ژنتیک، فیزیولوژی جانوری و آزمایشگاه، اکولوژی، فیزیولوژی گیاهی و آزمایشگاه، میکروبیولوژی و آزمایشگاه، ویروس شناسی، زیست مولکولی، بیوشیمی، زیست جانوری و آزمایشگاه، زیست سلولی، شیمی آلی و آزمایشگاه اشاره نمود.

 

دانشگاه های ژنتیک اتریش

امکان تحصیل در دانشگاه های ژنتیک اتریش، برای مشتاقان تحصیل این رشته در اروپا، بعلت رتبه بسیار مناسب این دانشگاه ها در میان دانشگاه های اروپا و جهان، متقاضیان فراوانی دارد.

در میان دانشگاه های ژنتیک اتریش، به ترتیب دانشگاه علوم پزشکی گراتس، دانشگاه علوم پزشکی وین، دانشگاه وین، و دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک در این رشته تخصصی بهترین رتبه ها را به خود اختصاص داده اند و طبیعتا بیشترین متقاضی را برای اعطای پذیرش تحصیلی دارا هستند.

 

ادامه تحصیل در رشته ژنتیک در خارج از کشور

دوره های تحصیل در رشته ژنتیک در اتریش در این دانشگاه ها در مقطع کارشناسی به طور معمول به زبان آلمانی برگزار می گردد. البته مشتاقان ادامه تحصیل در رشته ژنتیک در خارج از کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند در دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های اتریش شرکت نمایند. زیرا در مقاطع تحصیلات تکمیلی دوره ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ارائه می گردد.

 

هزینه تحصیل ژنتیک در اتریش

به مانند سایر رشته ها، برای تحصیل در دانشگاه های اتریش در رشته ژنتیک نیز همان هزینه ثابت 750 یورو در هر ترم تحصیلی، معادل 1500 یورو در هر سال تحصیلی است. هر چند دیگر مانند چند سال قبل امکان تحصیل رایگان در اتریش وجود ندارد، اما همین میزان هزینه تحصیل ژنتیک در اتریش در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی رقمی بسیار پایین و ناچیز به شمار می رود. هزینه تحصیل ژنتیک در اتریش در قیاس با کشورهای انگلیسی زبان به حدی پایین تر است که در مقام مقایسه گویی تقریبا رایگان است.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش در رشته ژنتیک و سایر رشته ها و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top