امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اتریش

با توسعه زیرساخت های فناوری های نوین به ویژه تکنولوژی های مبتنی بر رایانه و اینترنت و همچنین گسترش تجارت الکترونیک، امروزه در سراسر دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته تمرکز خاصی روی موضوعات تخصصی این حوزه صورت می گیرد و رشته هایی چون فناوری اطلاعات دارای ارزش و کاربرد فراوانی تلقی می گردند. از این رو بسیاری از مشتاقان ادامه تحصیل در هنگام انتخاب رشته دانشگاهی، رشته هایی چون فناوری اطلاعات را بر می گزیند تا در آینده نیز از شرایط بازار کار این رشته نهایت استفاده را برده و به راحتی در بازار کار مناسب این رشته مشغول به کار شوند. یکی از کشورهایی که در آن رشته‌ هایی چون فناوری اطلاعات و سایر رشته های مبتنی بر فناوری های کامپیوتر و اینترنت از رونق اعتبار روانی برخوردارند، اتریش واقع در اروپای مرکزی می باشد. این کشور صنعتی و پیشرفته که از قطب های صنعت اروپا به شمار می رود، صنایع الکترونیک و دیجیتال فراوانی داشته و هم در حوزه نرم افزاری و هم در حوزه سخت افزاری جزو کشورهای کاملا توسعه یافته در این عرصه به حساب می آید. در میان جوانان ایرانی مشتاق تحصیل این رشته در خارج از کشور نیز در سال های اخیر علاقه زیادی به تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اتریش دیده می ‌شود. از این رو در این مطلب به شرایط تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اتریش می پردازیم.

  • تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اتریش
  • هزینه تحصیل مهندسی فناوری اطلاعات در اتریش
  • دانشگاه های مهندسی آی تی اتریش

هزینه تحصیل مهندسی فناوری اطلاعات در اتریش

تا چند سال قبل شاید یکی از اصلی ترین انگیزه های جوانان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های اتریش، رایگان بودن دوره های تحصیل در این کشور بود. اما دیگر مانند چند سال گذشته نیست که امکان تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اتریش و همچنین تحصیل در سایر رشته ها در این کشور به صورت رایگان وجود داشته باشد. هم اکنون هزینه تحصیل مهندسی فناوری اطلاعات در اتریش به مانند سایر رشته های موجود در دانشگاه های این کشور در کلیه مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا، ترمی حدودت ۷۵۰ یورو، معادل سالانه حدودا ۱۵۰۰ یورو می باشد. با مقایسه هزینه تحصیل مهندسی فناوری اطلاعات در اتریش با هزینه تحصیل این رشته در در سایر کشورهای اروپایی و کشورهای پیشرفته دنیا از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند می توان به خوبی دریافت که هزینه تحصیل مهندسی فناوری اطلاعات در اتریش آنقدر پایین است که تقریبا می توان آن را همچنان رایگان به حساب آورد. همچنین باید در نظر داشت که رتبه و اعتبار دانشگاه های اتریش نه تنها در سطح اروپا بلکه در میان کلیه دانشگاه های دنیا بسیار ممتاز می باشد و بر اساس رنکینگ های اعلام شده توسط موسسات معتبری چون تایمز، کیو اس، و شانگهای، دانشگاه های اتریش همه ساله از رتبه بین المللی فاخری برخوردار هستند. این موضوع ارزش تحصیل در دانشگاه های اتریش با چنین هزینه پایینی را بیشتر نمایان می کند و دلیلی بر صرفه اقتصادی تحصیل در اتریش محسوب می گردد.

به طور معمول برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اتریش باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت نمود. هر چند کنکور سراسری در کشور اتریش به مانند سایر کشورهای اروپایی به شکل عمومی وجود ندارد، اما در برخی رشته های خاص که به مانند فناوری اطلاعات، تعداد متقاضیان ورود به آنها بسیار بیشتر از ظرفیت دانشگاه هاست و بدین سبب چاره ای برای نظام آموزشی به جز برگزاری آزمون ورودی و انتخاب دانشجویان واجد شرایط تحصیل در این کشور از این طریق باقی نمی ماند.

 

دانشگاه های مهندسی آی تی اتریش

دانشگاه فنی وین و دانشگاه وین معروف ترین دانشگاه های برگزار کننده دوره های تحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات در کشور اتریش به شمار می روند که البته دوره‌ های کارشناسی این رشته در این دانشگاه ها به زبان آلمانی ارائه می گردد و برای ورود به آنها حتما باید مدرک معتبر زبان آلمانی ارائه نمود. این دانشگاه ها برترین دانشگاه های کشور اتریش محسوب شده و از برترین دانشگاه های قاره اروپا نیز به شمار می روند.

در میان دانشگاه های مهندسی آی تی اتریش دانشگاه فنی گراتس که دومین دانشگاه فنی برتر این کشور می باشد نیز رخ می نماید. در این دانشگاه نیز دوره های تحصیلی این رشته به زبان آلمانی ارائه می گردد.

دیگر موارد از برترین دانشگاه های مهندسی آی تی اتریش، دانشگاه یوهانس کپلر لینز، دانشگاه سالزبورگ و دانشگاه آلپن آدریا کلاگنفورت می باشند که از دانشگاه‌ های معتبر کشور اتریش به شمار می روند و دوره های تحصیل رشته فناوری اطلاعات در این دانشگاه ها نیز به زبان آلمانی ارائه می گردد.

تعداد زیادی از دانشگاه ‌های علمی کاربردی یا فاخ هوخ شوله های اتریش نیز ارائه دهنده دوره های تحصیل در رشته فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشند. به مانند دیگر دانشگاه های این کشور، در اکثر دانشگاههای علمی کاربردی اتریش نیز، دوره های تحصیل رشته فناوری اطلاعات به زبان آلمانی ارائه می گردد. اما معدود دوره ‌هایی در مقطع این دانشگاه ها نیز می توان برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات به زبان انگلیسی پیدا نمود. باید در نظر داشت که ارزش و اعتبار دانشگاه های علمی کاربردی این کشور به هیچ وجه پایین نیست. بلکه فارغ التحصیلان این گونه دانشگاه ها در اتریش بسیار بیشتر برای ورود به بازار کار به صورت عملی آماده می شوند و با تکیه بر آموزش های کاربردی حین تحصیلات دانشگاهی، معمولا افرادی موفق تر در زمینه های شغلی خود خواهند بود.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش در رشته فناوری اطلاعات و سایر رشته ها و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top