امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق

بدون شک رشته مهندسی برق را می توان یکی از محبوب ترین و پر متقاضی ترین رشته های فنی مهندسی در دنیا به حساب آورد که همه ساله جوانان نخبه زیادی برای ورود به آن رقابت می کنند. به عنوان مثال در کشور خودمان به طور معمول همه ساله برترین رتبه های کنکور رشته ریاضی فیزیک، ترجیح می دهند رشته مهندسی برق را در برترین دانشگاه های کشورمان از جمله شریف، امیرکبیر، دانشگاه تهران و ... انتخاب نمایند. اما برخی جوانان نیز ترجیح می دهند رشته مورد علاقه شان را در بهترین دانشگاههای دنیا تحصیل کنند و از ابتدا برای گذراندن دوره لیسانس جلای وطن کرده و در دانشگاه های کشورهای دیگر مشغول به تحصیل می ‌شوند. بسیاری از فارغ التحصیلان کارشناسی رشته مهندسی برق در کشور عزیزمان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر نیز پس از اخذ مدرک لیسانس برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشتاق اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های دنیا هستند و برای آن اقدام می نمایند. مهم ترین سوالی که پیش روی این عزیزان مطرح می باشد، این است که بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق درمیان کشورهای پیشرفته دنیا کدام است؟ پاسخ به این سوال می تواند راهنمای مناسبی برای این عزیزان جهت تحصیل در رشته مهندسی برق در خارج از کشور باشد. به همین جهت در این مطلب به معرفی شرایط کشورهایی که گزینه های اصلی برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق هستند می پردازیم.

  • بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق
  • بهترین کشور برای تحصیل رشته مهندسی برق
  • بهترین کشورها برای تحصیل در رشته برق

تحصیل مهندسی برق در آلمان

کشور آلمان به عنوان قلب صنعت اتحادیه اروپا شناخته شده و به همین جهت بسیاری از مشتاقان تحصیل در رشته های فنی مهندسی به ویژه مهندسی برق از سراسر دنیا همه ساله برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فنی آن اقدام می کنند. طبیعی است که بسیاری از این افراد به انگیزه اشتغال در صنایع این کشور پس از پایان تحصیلاتشان وارد دانشگاه های این کشور می شوند و یا اعتبار دانشگاه های آلمان نیز موجب شده تحصیل مهندسی برق در آلمان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و برخی این کشور را بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق قلمداد کنند. زیرا به عنوان مثال دانشگاه فنی مونیخ در رشته برق رتبه ۲۰ را در میان دانشگاه های برتر دنیا به خود اختصاص داده است که رتبه ای بسیار قابل توجه محسوب می شود. همچنین رتبه این دانشگاه در رشته برق در قاره اروپا هفتم است. دیگر دانشگاه های برتر این کشور که دوره های تحصیل مهندسی برق در آلمان را ارائه می دهند عبارتند از: دانشگاه فنی مهندسی راینلند، دانشگاه RWTH آخن، دانشگاه فنی دارمشتات، دانشگاه کایزرسلاترن و دانشگاه ULM.

اغلب دوره های تحصیل مهندسی برق در آلمان در مقطع کارشناسی، به زبان ملی مردمان این کشور یعنی زبان آلمانی ارائه می گردد و البته معدود دوره هایی به زبان انگلیسی نیز در برخی دانشگاه های این کشور می توان یافت. اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعداد دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می گردند بیشتر از مقطع کارشناسی است.

 

تحصیل مهندسی برق در ایتالیا

سال هاست که ایتالیا یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور در میان دانشجویان ایرانی شناخته می ‌شود و بسیاری از جوانان هم وطن ما برای تحصیل در رشته های مختلف به ویژه رشته های فنی مهندسی و پزشکی به این کشور وارد می‌ شوند. اعتبار بالای دانشگاه های این کشور موجب شده ارزش تحصیل مهندسی برق در ایتالیا نیز به مانند بسیاری دیگر از رشته ها بسیار بسیار بالا باشد و مدارک ارائه شده در دانشگاه‌ های این کشور در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارای ارزش و اعتبار بسیاری شناخته شود. برخی از دانشگاه های ایتالیا در زمینه های رشته های فنی مهندسی از برترین دانشگاه های قاره اروپا محسوب می شوند و همین موضوع باعث شده که اکثر آنان توسط وزارت علوم ایران نیز مورد تایید واقع شوند و دانشجویان ایرانی پس از اتمام تحصیل در آن ها برای ارزشیابی مدارک خود در ایران با مشکلی مواجه نشوند. اکثر دوره های تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به زبان ایتالیایی ارائه می گردد و کمتر دوره ای به زبان انگلیسی می توان در مقطع کارشناسی در این کشور یافت. اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی دوره های متعددی برای تحصیل مهندسی برق در ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می گردد. بهترین دانشگاه های این کشور که دوره های تحصیل مهندسی برق در ایتالیا را ارائه می دهند، عبارتند از: دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه پادووا، دانشگاه بولونیا و دانشگاه پلی تکنیک تورین.

 

تحصیل مهندسی برق در انگلستان

دانشگاه های انگلستان نیز بالاترین رتبه های ممکن را در تمامی رنکینگ های معتبر بین‌ المللی دارا هستند و به ویژه در رشته های فنی مهندسی از جمله مهندسی برق از ارزش و اعتباری بالا و تقریبا برابر با دانشگاه های آمریکا برخوردارند. به همین جهت عده بسیاری انگلیس را بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق می دانند. متقاضیان برای اخذ پذیرش و تحصیل مهندسی برق در انگلستان می بایست مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۷ را ارائه نمایند. طبیعتا در کشور انگلستان دوره های تحصیل مهندسی برق نیز به مانند سایر رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می گردد و بدون تسلط به این زبان امکان موفقیت در دوره تحصیل دانشگاهی وجود ندارد، به همین جهت در همان ابتدای امر، دانشگاه‌ های این کشور در زمینه مدرک زبان سخت گیری می کنند و اعطای پذیرش تحصیلی را منوط به ارائه آن کرده اند. دوره های تحصیل مهندسی برق در انگلستان در مقطع کارشناسی سه تا چهار سال، در مقطع کارشناسی ارشد یک تا دو سال، و در مقطع دکترا چهار تا پنج سال است. هزینه تحصیل مهندسی برق انگلستان بسته به دانشگاه محل تحصیل و مقطع تحصیلی متفاوت است و می تواند از ۱۰ تا ۴۰ هزار پوند در سال تغییر نماید. هزینه های زندگی در انگلستان نیز برای دانشجویان، قابل توجه است و کمتر از ۸۰۰  پوند در ماه نخواهد بود.

علیرغم تمامی موارد ذکرشده، بسیاری  همواره مشتاق تحصیل در این رشته در دانشگاه های انگلستان هستند. زیرا دانشگاه های این کشور در رشته مهندسی برق بسیار شاخص هستند و به عنوان مثال سه مورد از برترین دانشگاه های مهندسی برق دنیا، دانشگاه های آکسفورد، کمبریج، و امپریال کالج لندن در کشور انگلستان هستند. دیگر دانشگاه های برتر این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی برق در انگلستان هستند، عبارتند از دانشگاه ساوتهمپتون، دانشگاه سوری، دانشگاه باث، دانشگاه منچستر، دانشگاه ناتینگهام، دانشگاه بدفورد شایر، دانشگاه لیدز و کینگز کالج لندن.

 

تحصیل مهندسی برق در استرالیا

برای افرادی که قصد دارند در یک کشور با بازار کار بسیار مناسب به تحصیل رشته مهندسی برق بپردازند، یکی از بهترین گزینه ها تحصیل مهندسی برق در استرالیا به شمار می رود. رشته مهندسی برق سالهاست از رشته های مورد نیاز کشور استرالیا به شمار می رود و تحصیل در این رشته در دانشگاه ‌های این کشور شانس بسیار بالایی برای جذب شدن در بازار کار این کشور و اقامت را به متقاضیان می دهد، به همین جهت برخی استرالیا را بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق می دانند. همچنین رتبه دانشگاه های استرالیا در رشته های فنی مهندسی بسیار عالی است. دانشگاه های متعددی در این کشور به ویژه دانشگاههای گروه ۸ استرالیا در رتبه های زیر ۱۰۰ دنیا در این رشته قرار دارند. تعدادی از برترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی برق در استرالیا می باشند، عبارتند از: دانشگاه ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه سیدنی، دانشگاه موناش، و دانشگاه ولنگونگ. البته هزینه تحصیل مهندسی برق در استرالیا نسبتاً بالاست و به طور متوسط حدود ۴۰ هزار دلار استرالیا در سال می باشد، که البته بر حسب دولتی و غیردولتی بودن دانشگاه، می تواند متغیر باشد. اما دانشگاه های استرالیا طیف وسیعی از بورسیه ها و کمک هزینه ‌های تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهند که بسیاری از دانشجویان معمولاً از این امتیازات بهره‌ مند می گردند.

 

تحصیل مهندسی برق در آمریکا

بدون شک اگر تنها ملاک ما برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق اعتبار دانشگاه ها باشد، آمریکا را باید با اختلاف در صدر کشورهای دنیا قلمداد نمود. زیرا از ۱۰ دانشگاه برتر مهندسی برق در دنیا ۶ مورد مربوط به این کشور می باشد. به همین دلیل تحصیل مهندسی برق در آمریکا بسیار مورد توجه است. اما برای دانشجویان ایرانی مشکل اخذ ویزای تحصیلی وجود دارد و به همین جهت نمی ‌توان با قاطعیت آمریکا را بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق برای هموطنانمان دانست. زیرا باید فاکتورهایی چون سهولت اخذ ویزای دانشجویی، همچنین هزینه تحصیل را نیز در نظر گرفت. اما بر اساس رنکینگ های معتبر اعلام شده؛ برترین دانشگاه دنیا در رشته مهندسی برق، دانشگاه ام آی تی آمریکاست و رتبه دوم را نیز دانشگاه استنفورد این کشور به خود اختصاص داده است. دیگر دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی برق در آمریکا که در میان 10 دانشگاه برتر این رشته در دنیا جای گرفته اند عبارتند از:  دانشگاه برکلی، دانشگاه یو سی ال ای، دانشگاه پرینستون و دانشگاه کلمبیا. باید در نظر داشت که هزینه تحصیل مهندسی برق در آمریکا نیز به مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان بالاست. اما بیشترین بورسیه های تحصیلی در میان کشورهای جهان در دانشگاه های این کشور به دانشجویان اعطا می گردد و به درصد بالایی از دانشجویان تعلق می گیرد.

 

تحصیل مهندسی برق در ترکیه

کشور همسایه مان، ترکیه در سال های اخیر به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی به شمار رفته است. سهولت اخذ ویزای تحصیلی و همچنین ارزش و اعتبار بالای دانشگاه های ترکیه که رتبه بالای بین المللی آنها تصدیق کننده موضوع است، از اصلی ترین علل اقبال هموطنان ما به تحصیل در این کشور به شمار می رود. از این رو عده زیادی از مشتاقان تحصیل در رشته مهندسی برق برای تحصیل مهندسی برق در ترکیه اپلای می کنند. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی برق در ترکیه عبارتند از دانشگاه کوچ استانبول، دانشگاه آنکارا، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه حاجت تپه، و دانشگاه بیلکنت آنکارا.

 

تحصیل مهندسی برق در فرانسه

معمولا برای اخذ پذیرش و شرکت در دوره های تحصیل مهندسی برق در فرانسه ارائه مدرک زبان فرانسوی لازم است زیرا در اکثر دانشگاه های این کشور دوره های تحصیل مهندسی به زبان فرانسوی ارائه می گردد. معروف ترین دانشگاههای ارائه دهنده دوره تحصیل مهندسی برق در فرانسه عبارتند از دانشگاه نانت، اکول پلی تکنیک پاریس، و دانشگاه بوردو.

هزینه تحصیل مهندسی برق در فرانسه بسیار ناچیز است و البته در دانشگاههای غیردولتی کمی بالاتر است. به طور میانگین هزینه تحصیل مهندسی برق در فرانسه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو در سال می باشد که در مقایسه با سایر کشورها رایگان به حساب می آید. اما در مورد معدود دوره‌ های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی شهریه های بالاتری از دانشجویان دریافت می گردد.

 

تحصیل مهندسی برق در نروژ

کشور نروژ بعنوان کشوری مرفه، ثروتمند و نفتی در منطقه اسکاندیناوی مقصد مناسب مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به حساب می آید. یکی از رشته های محبوب در دانشگاه های این کشور، مهندسی برق به شمار می باشد و بسیاری از دانشجویان بین المللی مشتاق تحصیل در این رشته در دانشگاه این کشور هستند. مدت زمان دوره های تحصیل مهندسی برق در نروژ در مقطع کارشناسی سه تا چهار سال، کارشناسی ارشد یک تا دو سال، و دکتری سه تا چهار سال می باشد. برترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی برق در نروژ هستند، عبارتند از: دانشگاه اسلو، دانشگاه ترومسو، دانشگاه استاوانگر، و دانشگاه علم و فناوری نروژ.

در اکثر دوره های تحصیلی ارائه شده در این کشور که به زبان نروژی ارائه می گردند، هزینه ای بابت تحصیل از دانشجویان دریافت نمی شود. اما برخی از دانشگاه ‌های این کشور دوره هایی به زبان انگلیسی ارائه می دهند و آن دوره ها با پرداخت شهریه همراه است و هزینه هر دوره در سایت دانشگاه مورد نظر درج می گردد. لازم به ذکر است که بیشتر دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد.

 

تحصیل مهندسی برق در هلند

از گذشته های دور، دانشگاه های هلند، دارای ارزش و اعتبار بین المللی بسیار بالایی به ویژه در زمینه رشته های فنی مهندسی بوده اند و از دانشگاه های برتر قاره سبز به حساب می آمده اند. به همین جهت تحصیل مهندسی برق در هلند همواره مشتاقان فراوانی داشته است. یکی از دلایل اقبال به تحصیل در هلند در رشته های مهندسی این است که بازار کار کشور هلند فرصت های شغلی مناسبی برای مهندسان برق داشته و افراد پس از فارغ ‌التحصیلی می ‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند. همچنین اعتبار بالای دانشگاه های این کشور موجب شده که  فارغ التحصیلان دوره های تحصیل مهندسی برق در هلند  بتوانند به راحتی برای ادامه تحصیل به دانشگاه های کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس و آلمان وارد شده و مسیر زندگی بهتری را برای آینده خود ترسیم نمایند. از این رو بسیاری از جوانان ایرانی نیز برای تحصیل مهندسی برق در هلند تقاضا می دهند. بهترین دانشگاههای این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیلی مهندسی برق در هلند هستند، عبارتند از: دانشگاه فناوری دلفت، دانشگاه توئنته، دانشگاه آیندهوون، دانشگاه خرونینگن، دانشگاه لایدن، دانشگاه اوترخت، دانشگاه واخنینگن، دانشگاه آمستردام، دانشگاه اراسموس روتردام، دانشگاه رادبود، و دانشگاه نایمخن.

 

تحصیل مهندسی برق در اتریش

بسیاری از مشتاقان تحصیل رشته مهندسی برق در خارج از کشور که قصد اقامت در اروپا پس از دوره تحصیل را دارند، ترجیح می دهند در یک کشور آلمانی زبان اقدام به تحصیل نمایند که برای آنان مزیت ‌های زیادی دارد، از جمله اینکه در پایان تحصیل می توانند در هر یک از کشورهای آلمانی زبان از جمله  آلمان، اتریش؛ سوئیس، لیختن اشتاین و لوکزامبورگ مشغول به کار شوند. از این رو تحصیل در اتریش در میان این افراد بسیار پر طرفدار می باشد. همه ساله عده زیادی از افرادی که چنین دیدگاهی دارند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش اقدام می کنند و این کشور را بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق می دانند.

تا چند سال پیش یکی از اصلی ‌ترین مزایای تحصیل در اتریش، رایگان بودن دوره های تحصیلی در دانشگاههای این کشور به شمار می رفت، اما اکنون برای تحصیل رشته مهندسی برق در اتریش حتماً باید شهریه پرداخت شود. البته این شهریه در مقایسه با سایر کشورها ناچیز است و فقط  ترمی ۷۵۰ یورو معادل سالانه ۱۵۰۰ یورو می باشد. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل مهندسی برق در اتریش در مقاطع تحصیلی مختلف و دانشگاه های مختلف این کشور، تفاوتی نمی ‌کند و در تمامی مقاطع و دانشگاه ها همان مقدار ذکر شده می باشد. باید در نظر داشت رتبه دانشگاههای اتریش نیز در میان دانشگاه های دنیا بسیار بالا و مدارک تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه ها در کلیه کشورهای اروپایی از ارزش و اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. همچنین اکثر دانشگاه های فنی مهندسی اتریش مورد تایید وزارت علوم ایران نیز قرار دارند و پس از تحصیل در این کشور، دانشجویان می توانند بدون مشکل مدارک خود را برای ارزشیابی در ایران ارائه داده و در کشور خود مشغول به کار شوند.

برای مشتاقان تحصیل مهندسی برق در اتریش دانشگاه های زیادی می توانند به عنوان گزینه مناسب محل تحصیل به شمار روند. اما بهترین دانشگاه فنی این کشور، دانشگاه صنعتی وین قطعاً مناسب ترین گزینه می تواند قلمداد شود. دومین دانشگاه برتر برای تحصیل رشته مهندسی برق در اتریش، دانشگاه فنی گراتس است. در بسیاری از دانشگاه های علمی کاربردی اتریش یا همان فاخ هوخ شوله های این کشور می توان برای تحصیل رشته مهندسی برق اقدام نمود. تقریباً تمامی دوره های تحصیلی کارشناسی مهندسی برق در دانشگاه های این کشور به زبان آلمانی ارائه می گردد، اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می توان دوره هایی به زبان انگلیسی نیز یافت.

 

تحصیل مهندسی برق در کانادا

تحصیل در کانادا همواره مشتاقان خاص خود را دارد، زیرا این کشور مهاجر پذیر هم بازار کار بسیار مناسبی دارد و هم دانشگاه ‌های این کشور از اعتبار و رتبه بین ‌المللی بسیار مناسبی برخوردارند و زبان تحصیل نیز انگلیسی است.  به همین جهت اشتیاق به تحصیل مهندسی برق در کانادا نیز بسیار بالاست و بسیاری این کشور را بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق می دانند. گرایش های رشته مهندسی برق این کشور عبارتند از: الکترونیک، قدرت، مخابرات، سیستم های کنترل، کامپیوترهای دیجیتال، مهندسی فرکانس های رادیویی، پردازش سیگنال، میکرو الکترونیک و ... .

برترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی برق در کانادا هستند، عبارتند از: دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه واترلو، دانشگاه مونترال، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک مستر، دانشگاه کویین، دانشگاه کلگری، دانشگاه اتاوا، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه وسترن انتاریو، و دانشگاه کارلتون.

هزینه تحصیل مهندسی برق در کانادا نیز به مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان نسبتا بالا است. اما در این کشور نیز طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی به دانشجویان ممتاز ارائه می گردد و بسیاری از دانشجویان با نشان دادن قابلیت های خود می توانند از این  کمک هزینه‌ های تحصیلی بهره‌ مند شوند.

 

تحصیل مهندسی برق در نیوزلند

شرایط تحصیل در نیوزلند تقریباً مانند کشور همسایه اش استرالیا بوده و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. به طور کلی نظام آموزشی این کشور بسیار مترقی بوده و مدارک ارائه شده در دانشگاه‌ های این کشور در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی، انگلستان، آمریکا، کانادا و استرالیا دارای اعتبار بسیار بالایی شمرده می شود. برخی از دانشگاه‌ های این کشور از جمله دانشگاه آکلند در رنکینگ های بین المللی دانشگاه های جهان، رتبه فاخر زیر صد را کسب نموده و در دنیا نیز جزو دانشگاه های ممتاز شناخته می شوند. هزینه تحصیل در این کشور به مانند استرالیا، کانادا، انگلستان و آمریکا، نسبتاً بالاست و برای بسیاری افراد پرداخت آن مشکل است. اما در این کشور نیز به مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان به بسیاری از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه ها بورسیه و کمک هزینه ‌های تحصیلی تعلق می گیرد. بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز در سال های گذشته از همین بورسیه های تحصیلی استفاده کرده و به تحصیل در برترین دانشگاههای نیوزلند پرداخته اند. بسیاری از علاقه مندان تحصیل در رشته مهندسی برق نیز دانشگاه‌ های این کشور را برای تحصیل خود انتخاب نموده و مشتاقند که پس از پایان تحصیل مهندسی برق در نیوزلند در بازار کار بسیار مناسب این کشور مشغول به کار شوند یا اینکه با استفاده از اعتبار بالای مدرک تحصیلی دریافت شده از دانشگاه این کشور، از سایر کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا، کانادا و استرالیا پذیرش دریافت نموده و برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی وارد دانشگاه های این کشورها شوند. برترین دانشگاه های این کشور که دوره های تحصیل مهندسی برق در نیوزلند را ارائه می دهند، عبارتند از دانشگاه آکلند، دانشگاه وایکاتو، دانشگاه مسی، دانشگاه ولینگتون . دانشگاه کنتربری.

 

تحصیل مهندسی برق در اسلواکی

به طور کلی تحصیل در اسلواکی مزایای بسیار زیادی دارد و همین فاکتورها موجب شده که نام این کشور در بین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق قرار گیرد. اولا تحصیل در دانشگاه های اسلواکی با هزینه و شهریه بسیار مناسبی امکانپذیر است. به عنوان مثال تحصیل مهندسی برق در اسلواکی سالانه حدود 3500 یورو هزینه دارد. همچنین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به سایر اعضای این اتحادیه به مراتب پایین تر است. اعتبار دانشگاههای اسلواکی در سطح قابل قبولی بوده و مدارک تحصیلی ارائه شده در آنها در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارای اعتبار می ‌باشد و فارغ التحصیلان آن ها می توانند در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون طی کردن فرآیند ارزشیابی مدارک و معادل سازی، به کار مشغول شوند. همچنین دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل رشته مهندسی برق در این کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی نخواهند داشت و مدارکشان بدون مشکل ارزشیابی می شود. زیرا در سال تحصیلی 2020، 12 مورد از دانشگاه های اسلواکی در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران قرار گرفته اند. بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل رشته مهندسی برق، دانشگاه فنی براتیسلاوا است که دومین دانشگاه اسلواکی به شمار رفته و رتبه ای بین 800 تا 1000 در میان دانشگاه های دنیا را در رنکینگ سال 2020 موسسه کیو اس به خود اختصاص داده است.

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آنها و اخذ پذیرش تحصیلی بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس است که نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای انگلیسی زبان یک مزیت بزرگ به شمار می رود. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور های مختلف با آن مواجه هستند بحث اخذ ویزای دانشجویی است. خوشبختانه اسلواکی در این زمینه نیز دارای مزیت بوده و معمولاً افرادی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور می شوند برای اخذ ویزای دانشجویی با مشکل خاصی مواجه نخواهند بود.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی برق و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top