امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل اقتصاد در اسلواکی

رشته اقتصاد یکی از رشته های محبوب و پر متقاضی در کشورهای پیشرفته به شمار می رود، این در حالی است که در کشور ما جزو رشته های برتر و پرطرفدار محسوب نمی گردد. به طور معمول در ایران برای ورود به رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، و همچنین رشته های مهندسی چون برق، مکانیک، معماری و عمران رقابت زیادی وجود دارد و به هیچ وجه رشته اقتصاد در حد این رشته ها مورد توجه و اقبال قرار ندارد. برخی مشتاقان تحصیل در رشته اقتصاد که اغلب افرادی هستند که به شرایط این رشته مشرف بوده و به آن علاقمند هستند؛ ترجیح می دهند این رشته را در خارج از کشور، به ویژه اروپا تحصیل کنند. زیرا در اروپا این رشته از ارزش؛ اعتبار و پرستیژ بالایی برخوردار بوده و همچنین بازار کار مناسبی نیز دارد. اما در میان کشورهای اروپایی، اسلواکی شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل اقتصاد دارد. اولا دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل اقتصاد در اسلواکی اعتبار بین المللی مناسبی داشته و همچنین مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. دوما برای اخذ ویزای دانشجویی کشور اسلواکی، بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، مشکل خاصی سر راه دانشجویان ایرانی وجود ندارد.

  • تحصیل اقتصاد در اسلواکی
  • هزینه تحصیل رشته اقتصاد در اسلواکی
  • دانشگاه های اقتصاد کشور اسلواکی

سهولت شرایط ورود به دوره های تحصیل اقتصاد در اسلواکی موجب شده است که بسیاری از جوانان ایرانی هر سال برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کنند و سال به سال تعدادشان بیشتر گردد. اما به طور کلی در سال های اخیر، اسلواکی برای مشتاقان تحصیل در اروپا از سراسر نقاط دنیا نیز گزینه مناسبی به شمار آمده و برای ورود به رشته های پرطرفداری چون اقتصاد در این کشور همه ساله تعداد متقاضیان بسیار بالاتر از ظرفیت دانشگاه های این کشور می باشد. از این رو داوطلبان ورود به دوره های تحصیل اقتصاد در اسلواکی باید در آزمون ورودی رشته اقتصاد در دانشگاه های این کشور شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آورند تا از میان خیل داوطلبان، بتوانند شایسته اعطای پذیرش تحصیلی شناخته شوند.

تحصیل اقتصاد در اسلواکی این امکان را به دانشجویان می دهد که پس از فارغ التحصیلی در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کار مشغول شوند. به طور معمول در اکثر نقاط دنیا از جمله کشورهای اروپایی، فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در شرکت ‌ها و سازمان ‌های مختلف به عنوان مشاوران مدیریت در امور مالی و اقتصادی می توانند مشغول به کار شوند. افراد بسیار نخبه حتی سطوح کلان تر در تصمیم گیری های استراتژیک اقتصادی در سطوح شهری، استانی و ملی به کار گمارده می شوند. اما عده زیادی از فارغ التحصیلان این رشته، پس از پایان دوره تحصیل خود دوره های تحصیلات تکمیلی را گذرانده و به کرسی استادی دست پیدا می کنند و در رشته های مختلفی چون بازاریابی، مدیریت، کسب و کار، اقتصاد، و امور مالی به تدریس و پژوهش های آکادمیک مشغول می شوند.

 

دانشگاه های اقتصاد کشور اسلواکی

بدون شک بهترین گزینه در میان دانشگاه های اقتصاد کشور اسلواکی دانشگاهی است که به صورت تخصصی به ارائه این رشته در این کشور می ‌پردازد که نام آن دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا می باشد. در این دانشگاه دوره های تحصیل رشته اقتصاد به زبان های انگلیسی و اسلواک در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، ارائه می گردد. در آخرین لیست اعلام شده توسط وزارت علوم کشورمان نام این دانشگاه در میان دانشگاههای متوسط مورد تایید قرار گرفته و این موضوع موجب می شود که دانشجویان ایرانی که قصد دارند به تحصیل اقتصاد در اسلواکی پرداخته و پس از فارغ التحصیلی، برای کار به ایران بازگردند، درهنگام معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران با مشکلی مواجه نشوند. همچنین سیستم آموزشی این دانشگاه بر اساس استاندارد مشترک دانشگاه های کشورهای اتحادیه اروپا بوده و مدارک تحصیلی ارائه شده در آن در کلیه کشورهای عضو این اتحادیه دارای ارزش و اعتبار می باشد و فارغ التحصیلان آن می‌ توانند در هر یک از کشورهای اروپایی به کار مشغول شوند.

یکی دیگر از دانشگاه های اقتصاد کشور اسلواکی که در شهری زیبا به نام کوشیتسه واقع است، در واقع دانشگاه فنی کوشیتسه در قالب دانشکده اقتصاد خود دوره های تحصیل رشته اقتصاد را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان های انگلیسی و اسلواک ارائه می دهد. این دانشگاه نیز مورد تایید وزارت علوم ایران قرار داشته و نام آن در میان دانشگاه های خوب در لیست سال 2020 این وزارتخانه قرار گرفته است.

 

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در اسلواکی

در کشور اسلواکی هزینه تحصیل در رشته های مختلف در دانشگاههای ارائه دهنده آن ها متفاوت می باشد و هر دانشگاه شهریه خاصی برای یک رشته خاص تعیین می کند. این در حالی است که به عنوان مثال در دوره های تحصیل در دانشگاه های اتریش یک شهریه ثابت برای رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف تعیین شده و دانشگاههای مختلف نیز از آن تبعیت می کنند.

شهریه دوره های کارشناسی اقتصاد، ارائه شده در دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا، بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ می باشد. همچنین هزینه تحصیل رشته اقتصاد در اسلواکی در دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا در مقطع کارشناسی ارشد، بین دو تا سه هزار یورو می باشد.

این در حالیست که هزینه تحصیل رشته اقتصاد در اسلواکی در دانشگاه فنی کوشیتسه، در مقطع کارشناسی، حدود 5000 یورو و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 6000 یورو است.

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل اقتصاد و سایر رشته ها در اسلواکی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top