امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

جاده آلپی گروسگلوکنر اتریش

اتریش کشوری در قلب اروپای مرکزی و دروازه اروپای شرقی و غربی است که ارتفاعات رشته کوه آلپ بخش عمده ای از خاک آن را تشکیل می دهد. وجود همین کوهستان های مرتفع موجب ایجاد مناظر، امکانات گردشگری و جاذبه های فراوانی در این کشور شده و بخش عمده ای از گردشگرانی که همه ساله به این کشور سفر می کنند، بیشتر برای دیدن این جاذبه ها اتریش را به عنوان مقصد سفر بر می گزینند. در محدوده ارتفاعات رشته کوه های آلپ اتریش، پیست های اسکی استاندارد بین المللی، دریاچه های فوق العاده زیبا، صخره های فوق العاده دیدنی، و همچنین مناظر سبز شگرف از اصلی ترین جاذبه ها محسوب می گردند. در این منطقه جاده ای وجود دارد که خود یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری اتریش به شمار می رود. در این مطلب به معرفی جاده آلپی گروسگلوکنر اتریش از جاذبه های گردشگری معروف این کشور می پردازیم. با ما همراه باشید.

  • جاده آلپی گروسگلوکنر اتریش
  • جاده آلپی گروسگلوکنر اتریش
  • جاده آلپی گروسگلوکنر اتریش

اصلی ترین ویژگی جاده آلپی گروسگلوکنر اتریش، یا Großglockner Hochalpenstrasse که در زبان انگلیسی Grossglockner Alpine Road خوانده می شود، مسیر پیچ در پیج با مناظر رویایی و بی نظیری است. این جاده از شهر سالزبورگ تا کارینتیا امتداد داشته و در طی مسیر 48 کیلومتری خود از میان مناظر بسیار زیبای پارک ملی هوهن تاورن عبور می نماید. این جاده ی پانورامای کوهستانی، یک نمای 360 درجه از زیبایی های سرزمین های حفاظت شده ی آلپ مرکزی را به علاقمندان طبیعت ارائه می نماید.

مرتفع ترین نقطه در طول مسیر جاده آلپی گروسگلوکنر اتریش، جایی در گذرگاه هوچتور در مرکز کایزرفرانتز جوزف است که ارتفاعی در حدود 2369  متر از سطح آب های آزاد دارد و منظره پانورامای فوق العاده ای از یخچال های طبیعی مرتفع ترین کوه گروسگلوکنر اتریش ارائه می دهد. وجه تسمیه  جاده آلپی گروسگلوکنر اتریش نیز دقیقا همین قله مرتفع گروسگلوکنر است که حدود 3798 متر ارتفاع دارد.

تاریخچه آن به سال 1930 بر می گردد و در سال 1935 این جاده به بهره برداری رسید و استفاده از آن برای عموم آزاد شد. برای گذر از جاده آلپی گروسگلوکنر اتریش باید عوارض پرداخت نمود که با توجه به مناظر بدیع موجود در آن کاملا می صرفد. به طور معمول از ماه می تا پایان اکتبر همه ساله می توان از این جاده که از جاذبه های گردشگری سالزبورگ اتریش است بازدید نمود.  هزینه های ساخت این جاده از هزینه های برآورد شده کمتر شد و در همان سال های اول بهره برداری استقبالی بسیار بیشتر از پیش بینی ها از آن صورت گرفت. رسیدگی به این جاده و نوسازی های دوره ای در تمامی طول عمر آن صورت گرفته است و به ویژه عرض جاده و پارکینگ های کنار جاده مخصوصا در نقاط دیدنی آن افزایش فراوانی داشته است.

یکی از ورزش های کوهستانی معروف که در کشور اتریش برگزار می گردد، دوچرخه سواری کوهستان است که یکی از اصلی ترین مراحل آن همه ساله در این جاده برگزار می گردد.کمتر گردشگری که به کوهستان و مناظر طبیعی علاقمند است در سفر به اتریش، بازدید از این جاده خاص و دیدنی که از اصلی ترین جاذبه های این کشور اروپای مرکزی به شمار می رود، را از دست می دهد.

مشتاقان سفر به اتریش حتما دیدار از مناظر بدیع جاده آلپی گروسگلوکنر و به طور کلی ارتفاعات آلپ این کشور با مناظر فوق العاده موجود در آن ها و دریاچه های مجاور آنان را در برنامه سفر خود قرار دهند. همچنین دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های اتریش که در نقاط مختلف این کشور به تحصیل می پردازند به ویژه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های شهر سالزبورگ، حتما در دوران تحصیل خود در این کشور، از این جاذبه دیدنی و مثال زدنی کشور اتریش دیدن فرمایند.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top