امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل داروسازی در اتریش

داروسازی یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در میان جوانان ایرانی به شمار می رود که به مانند پزشکی و دندانپزشکی همه ساله عده زیادی به علت محدودیت ظرفیت دانشگاه های کشور، موفق به ورود به دوره های تحصیلی آن نمی شوند. برخی از این افراد علیرغم شرایط سخت موجود، به فکر تحصیل داروسازی در خارج از کشور می‌افتند. به علل مختلف، در میان گزینه های موجود تحصیل داروسازی در اتریش می تواند یکی از بهترین ها کشور ها برای بسیاری از آنان به شمار رود.

  • تحصیل داروسازی در اتریش
  • هزینه تحصیل در رشته داروسازی در اتریش
  • دانشگاه های داروسازی اتریش

دلایل مختلفی برای اقبال دانشجویان ایرانی به تحصیل داروسازی در اتریش وجود دارد و تحصیل در اتریش به معنای تحصیل در کشور عضو اتحادیه اروپا است و اخذ ویزای دانشجویی این کشور به معنای داشتن چند سال ویزا و اقامت شینگن در سابقه فرد به شمار می رود که به خودی خود ارزشمند است. همچنین بر اساس قوانین اتحادیه اروپا پس از اتمام تحصیل در دانشگاه ‌های کشورهای این منطقه می توان ویزای کار دریافت نموده و به کار مشغول شد و در نهایت با چند سال کار کردن می توان اقامت دائم نیز دریافت نمود. از طرف دیگر برای دانشجویان ایرانی که قصد بازگشت به وطن را دارند نیز تحصیل داروسازی در اتریش می تواند گزینه کم دردسرتر باشد، زیرا دانشگاه های داروسازی اتریش همگی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند و مدارک تحصیلی اخذ شده در در این دانشگاه ها به راحتی و بدون مشکل در ایران قابل ارزشیابی است. دیگر مزیت تحصیل در اتریش در رشته داروسازی، شهریه پایین دانشگاه های این کشور (سالی ۱۵۰۰ یورو) نسبت به دانشگاه های سایر کشورهای پیشرفته اروپایی و کشورهای انگلیسی زبان می باشد.

به طور عمومی برای ورود به دانشگاه های اتریش، آزمون ورودی برگزار نمی شود. اما در رشته های پرمتقاضی مانند داروسازی دانشگاه های این کشور آزمون ورودی برگزار می کنند تا از میان خیل کثیر داوطلبان بتوانند شایسته ترین افراد را برای ورود به این دوره انتخاب نمایند. داشتن مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک زبان آلمانی در سطح B2 از پیش نیاز های شرکت در آزمون ورودی داروسازی اتریش می باشد.

باید در نظر داشت که بدون اخذ مدرک زبان آلمانی معتبر نمی توان وارد دوره های تحصیل داروسازی در اتریش شد و به همین جهت برای افرادی که در زمینه یادگیری زبان آلمانی و اخذ مدرک زبان مشکل دارند، تحصیل داروسازی در اسلواکی می‌ تواند یکی از گزینه های مناسب به شمار می رود. زیرا دوره های تحصیل داروسازی در اسلواکی در دانشگاه کمنیوس این کشور که معتبر ترین دانشگاه کشور اسلواکی به شمار می‌ رود به زبان انگلیسی ارائه می گردد و برای اخذ پذیرش ورود به این دوره ها نیاز به ارائه مدرک زبان نیز وجود ندارد. همچنین مدارک این دانشگاه در کلیه کشورهای اروپایی از جمله اتریش دارای اعتبار شمرده شده و حتی اگر دانشجو پس از تحصیل قصد بازگشت به ایران را داشته باشد مدرک وی در ایران نیز قابل ارزشیابی می باشد. زیرا نام دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در لیست دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد. افرادی که قصد دارند از طریق تحصیل در اتریش به اقامت در این کشور دست پیدا کنند و در ابتدای امر شرایط ورود به دانشگاه های این کشور را ندارند، می توانند پس از گذراندن دوره کارشناسی در کشور اسلواکی برای مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه های اتریش ‌شوند. بدین منظور این افراد باید در حین گذراندن دوره تحصیل کارشناسی در اسلواکی مهارت‌ های زبان آلمانی خود را به شدت تقویت نموده و مدرک زبان آلمانی معتبر کسب نمایند.

 

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در اتریش

در کنار بالا بودن سطح آموزش ها و اعتبار دانشگاه های کشور اتریش و همچنین شانس تحصیل در یک کشور درجه یک و آرام اروپایی که در پایان تحصیل می تواند به اخذ ویزای کار و اقامت این کشور منجر شود، مناسب بودن هزینه های تحصیل در این کشور یکی از اصلی‌ ترین علل اقبال دانشجویان بین المللی از جمله هموطنان عزیزمان به تحصیل در این کشور بوده است.

تا چند سال پیش تحصیل در دانشگاه های اتریش در کلیه رشته ها و کلیه دانشگاه های دولتی این کشور به صورت کاملاً رایگان نه تنها برای دانشجویان اتریشی، بلکه برای دانشجویان بین المللی نیز ارائه می شد که در چند ساله اخیر این قانون لغو شده است. البته با مقایسه هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشورهای پیشرفته دنیا با کشور اتریش می توان گفت این هزینه دریافتی فعلی نیز در حد صفر به حساب آمده و تحصیل در اتریش همچنان تقریباً رایگان است.

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در اتریش به مانند سایر رشته ها در این کشور همان رقم حدود ۷۵۰ یورو در هر ترم تحصیلی معادل حدود ۱۵۰۰ یورو در هر سال تحصیلی می باشد. بر اساس قوانین این کشور، به عنوان مثال هزینه تحصیل در رشته داروسازی در اتریش با تحصیل دندانپزشکی در اتریش و هزینه تحصیل رشته مهندسی مکانیک در اتریش در این کشور هیچ تفاوتی ندارد. البته این رقم شهریه مختص دانشگاه های دولتی این کشور است و دانشگاه های خصوصی هر یک برای دوره های تحصیلی مختلف در مقاطع تحصیلی مختلف، شهریه خاصی را تعیین می کنند که قطعا بیش از هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور می باشد.

برای پی بردن به توجیه پذیر بودن تحصیل در اتریش از نظر اقتصادی، کافی است رقم شهریه دانشگاه های دولتی این کشور را با هزینه های تحصیل در کشورهای دیگر اروپایی و همچنین کشورهای انگلیسی زبان مقایسه نماییم.

 

دانشگاه های داروسازی اتریش

دانشگاه وین، دانشگاه گراتس، دانشگاه اینسبروک، و دانشگاه دانوب کرمز معروف ترین دانشگاه های داروسازی اتریش می باشند که دانشگاه دولتی به شمار می روند و تحصیل در این دانشگاه ها با همان هزینه ناچیز ذکر شده امکانپذیر است.

 همچنین در دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ نیز امکان تحصیل رشته داروسازی وجود دارد. البته واضح است که هزینه تحصیل در رشته داروسازی در اتریش در دانشگاه خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ نسبت به دانشگاه های دولتی این کشور بالاتر است. دوره چهار ساله لیسانس علوم داروسازی در این دانشگاه شهریه ای معادل ۷۲۰۰ یورو در هر ترم دارد و دوره های کارشناسی ارشد پیوسته علوم داروسازی در این دانشگاه که پنج سال به طول می انجامد نیز با شهریه ۷۲۰۰ یورو در هر ترم تحصیلی همراه است.

اما دوره تحصیل داروسازی در اتریش در کلیه دانشگاه های دولتی و همچنین دانشگاه خصوصی ارائه دهنده این دوره در این کشور در تمامی مقاطع تحصیلی به زبان آلمانی ارائه می گردد و برای ورود به این دوره ها و اخذ پذیرش ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر الزامی است.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل علوم پزشکی شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top