امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اسلواکی

امروزه با توجه به اینکه تکنولوژی های نوین مبتنی بر فضای مجازی و اینترنت تأثیر بسیار زیادی در زندگی انسان گذاشته و سبک زندگی بشر را تغییر داده است، ارزش رشته‌ هایی چون مهندسی فناوری اطلاعات یا IT به خوبی و به طور ملموس حس می شود. در قرن ۲۱ ام بسیاری از نیاز های انسان با هزینه ای کمتر سرعت بیشتر و بعضاً با کیفیت بالاتر از روش هایی نوین که زیرساخت های آن توسط فناوری اطلاعات و در بستر اینترنت فراهم شده است، تامین می گردد و زمینه اشتغالزایی فراوانی نیز در این زمینه وجود دارد. با توجه به کاربردهای فراوان این رشته در زندگی انسان امروزی اشتیاق به تحصیل این رشته در میان جوانان در سراسر دنیا و همچنین کشور عزیزمان ایران بسیار بالاست. از این رو بسیاری از جوانان حتی برای تحصیل در این رشته به خارج از کشور نیز مراجعه می کنند. دوره های تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اسلواکی می تواند از بهترین گزینه ها برای علاقمندان این رشته به شمار آید.

  • تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اسلواکی
  • هزینه تحصیل مهندسی فناوری اطلاعات در اسلواکی
  • دانشگاه های فناوری اطلاعات اسلواکی

مشتاقان به تحصیل رشته فناوری اطلاعات در خارج از کشور با چالش های فراوانی مواجه هستند. اولین مورد این است که اخذ ویزای دانشجویی از بسیاری از کشورها که دارای دانشگاه های خوب و معتبری نیز می باشند بسیار سخت است. به عنوان مثال بهترین دانشگاه های دنیا در زمینه رشته فناوری اطلاعات متعلق به کشور آمریکا می باشد، اما اخذ ویزای دانشجویی حتی با وجود داشتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور نیز بسیار مشکل است. این موضوع در مورد بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز صدق می کند و دانشجویان ایرانی به راحتی نمی توانند ویزای تحصیلی را برای حضور در دانشگاه‌ های این کشور دریافت نمایند. اما تجربه سالهای اخیر نشان داده دانشجویانی که برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اسلواکی اقدام می کنند، مشکلی در اخذ ویزای دانشجویی نخواهند داشت.

از دیگر مزایای تحصیل در اسلواکی در کلیه رشته ها از جمله رشته فناوری اطلاعات امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی می باشد. مزیت بزرگتری که در این زمینه برای مشتاقان تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اسلواکی وجود دارد، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس است که در مقایسه با سایر کشورها یک مزیت بسیار بزرگ دیگری نیز به حساب می آید. زیرا خود اخذ مدرک زبان امروزه به یکی از بزرگترین سد ها سر راه مشتاقان تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است.

 

هزینه تحصیل مهندسی فناوری اطلاعات در اسلواکی

به مانند سایر رشته های فنی مهندسی، هزینه تحصیل مهندسی فناوری اطلاعات در اسلواکی نیز حدود ۳۵۰۰ یورو در سال است که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و به ویژه کشورهای انگلیسی زبان، رقم بسیار مناسبی به حساب می آید. البته این رقم یک رقم ثابت در کلیه دانشگاه های این کشور به مانند دوره های تحصیل در اتریش که یک رقم ثابت ۷۵۰ یورو برای تمامی دانشگاه ‌ها و تمامی رشته ها تعریف شده است، نمی ‌باشد و برخی دانشگاه های اسلواکی هزینه های ای بالاتر نیز برای دوره های تحصیل رشته فناوری اطلاعات از دانشجویان دریافت می کنند.

دوره‌ های تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اسلواکی در دانشگاه ‌های مختلف این کشور به زبان‌ های انگلیسی و اسلواک ارائه می گردد و تفاوت این دوره ها این است که دوره های ارائه شده به زبان اسلواک کاملاً رایگان بوده و دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی همراه با دریافت شهریه می باشد.

 

دانشگاه های فناوری اطلاعات اسلواکی

بهترین مورد در میان دانشگاه های فناوری اطلاعات اسلواکی که این رشته را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می دهند، دانشگاه تکنولوژی اسلواک در براتیسلاوا می باشد. این دانشگاه در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال ۲۰۲۱ رتبه ای بین ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ را در میان دانشگاه‌ های دنیا و رتبه سوم دانشگاه های این کشور را از آن خود کرده است.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی فناوری اطلاعات و سایر رشته ها در اسلواکی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top