امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل در ترکیه

در سال های اخیر در میان مشتاقان تحصیل در خارج از کشور، یکی از از کشورهایی که به عنوان اصلی ‌ترین مقاصد تحصیلی محسوب می شود، همسایه غربی کشورمان، ترکیه می باشد. دانشگاه های ترکیه رتبه های بین‌ المللی بسیار مناسبی دارند و سال به سال نیز رتبه آنها در رنکینگ های معتبر بین المللی در میان دانشگاه های دنیا با رشد و ارتقاء بیشتر مواجه می ‌شود. همچنین برای ورود به دوره های تحصیل در ترکیه، در دانشگاه‌های مختلف این کشور، مشکلاتی که معمولاً دانشجویان ایرانی برای ورود به دوره های تحصیل در بسیاری از کشورها دارند وجود ندارد. به عنوان مثال هنگام اخذ ویزای دانشجویی ترکیه مشکل خاصی برای دانشجویان ایرانی پیش نمی آید و پروسه وقت گیر اخذ ویزا و وقت سفارت برای تحصیل در ترکیه پیش روی دانشجویان ایرانی قرار ندارد که این مزیت ترکیه نسبت به بسیاری از کشورها می باشد. همچنین در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد و و جوانان ایرانی از این نظر نیز در صورت انتخاب ترکیه به عنوان محل تحصیل، با مشکلی مواجه نخواهند بود.

  • تحصیل در ترکیه
  • شهریه دانشگاه های ترکیه
  • تحصیل در دانشگاه های ترکیه

همچنین برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل در ترکیه به ایران بازگشته و در کشور خود مشغول به کار شوند نیز بسیاری از دانشگاه های ترکیه می ‌تواند مناسب باشد. زیرا برای رشته های علوم پزشکی تعداد زیادی از دانشگاه‌ های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد و برای سایر رشته ها نیز تعداد بالایی از دانشگاه‌ های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. از این رو فارغ التحصیلان ایرانی این دانشگاه ها در هنگام بازگشت به وطن مشکلی برای ارزشیابی مدارک و مشغول به کار شدن نخواهند داشت.

همچنین به علت نزدیکی دو کشور ایران و ترکیه دانشجویان ایرانی در زمان هایی که میان دوره تحصیل برایشان پیش می ‌آید می توانند به خانواده سرزده و به راحتی از وطن دیدار نمایند. همچنین هزینه سفر به ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورها کمتر است و و خانواده دانشجویان نیز می ‌توانند برای دیدار با فرزندان خود به راحتی به این کشور سفر نمایند. هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه نیز به نسبت بسیاری از کشورهای دنیا که رتبه های دانشگاه هایشان تقریبا با دانشگاه های این کشور برابر است، بسیار مناسب می باشد.

 

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

از شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم ارائه دیپلم تحصیل ۱۲ ساله همراه با ریز نمرات قابل قبول می باشد که برای رشته های پرمتقاضی چون پزشکی در دانشگاه های مطرح این کشور، این نمرات باید بالاتر باشد. البته در بسیاری از دانشگاههای ترکیه که برای ورود به رشته های پر متقاضی آزمون ورودی نیز برگزار می گردد و از میان افراد واجد شرایط تنها کسانی که موفق به قبولی در این آزمون می شوند، امکان تحصیل در دانشگاه های ترکیه را به دست می ‌آورند. اغلب دوره‌ های تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی به زبان ترکی استانبولی ارائه می ‌شود و البته برای دانشجویانی که مدرک زبان ترکی استانبولی ندارند، دوره های زبان نیز در دانشگاه‌ های این کشور برگزار می گردد. طول دوره های کارشناسی در دانشگاه های ترکیه به طور معمول ۴ سال هست، اما در برخی رشته ‌ها مانند پزشکی، دانشجویان باید دوره تحصیلی ۶ ساله را بگذرانند.

 

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

بسیاری از جوانان ایرانی همه ساله برای ورود به دوره های فوق لیسانس در ترکیه اقدام می کنند؛ شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه  نسبت به بسیاری از کشورهایی که دانشگاه های همتراز با دانشگاه های این کشور دارند مناسب است دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های مختلف ترکیه به زبانهای ترکی استانبولی و انگلیسی ارائه می گردد که دانشجویان ایرانی مشتاق ورود به دانشگاه های ترکیه در صورت داشتن مدرک زبان انگلیسی می توانند برای ورود به بهترین دانشگاه های این کشور تقاضا دهند

 

شرایط تحصیل دکتری در ترکیه

از شرایط تحصیل دکتری در ترکیه ارائه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات به همراه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس یا تافل می باشد. نمره زبان خواسته شده برای هر یک از دوره های ارائه شده دکترا در دانشگاه های مختلف ترکیه متفاوت است و در سایت همان دانشگاه اعلام می شود. برای ورود به برخی از دوره های تحصیل دکترا در ترکیه متقاضیان باید مدرک GRE یا GMAT نیز ارائه نمایند .

 

شهریه دانشگاه های ترکیه

هزینه تحصیل برای یک دانشجو در خارج از کشور شامل شهریه دانشگاه و مواردی چون اسکان، خورد و خوراک، رفت و آمد، اینترنت و ... می ‌شود. به طور کلی هزینه های زندگی دانشجویی در شهرهای ترکیه نسبت به شهرهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای انگلیسی زبان به مراتب پایین تر است. همچنین شهریه دانشگاه های ترکیه نیز به نسبت دانشگاه های هم رده خود در رنکینگ های بین المللی بسیار مناسب است. از این رو بسیاری از دانشجویان و سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران برای شرکت در دوره های تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف وارد دانشگاه‌ های این کشور می‌ شوند. شهریه دانشگاه های ترکیه برای دوره های انگلیسی زبان و دوره های ارائه شده به زبان ترکی استانبولی متفاوت است و قطعا دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شود، با هزینه بیشتری همراه است. دانشجویان ایرانی نیز معمولا همین دوره‌ ها را برای تحصیل انتخاب می ‌کنند. شهریه دانشگاه ترکیه در این دوره ها در دانشگاه های مختلف و رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد و بسته به دولتی و خصوصی بودن دانشگاه از۱۰۰۰تا ۲۰ هزار دلار متغیر می باشد.

 

تحصیل مهندسی در ترکیه

تعداد زیادی از دانشگاه های ترکیه در رشته ‌های غیر پزشکی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند و به همین جهت و با در نظر گرفتن رتبه های بین المللی فاخر آنان، تعداد زیادی از جوانان ایرانی که علاقه مند به رشته های فنی مهندسی هستند، تحصیل مهندسی در ترکیه را برای آینده تحصیلی خود بر می گزینند. البته با توجه به اینکه در سال های اخیر صنایع ترکیه پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده و رابطه مناسبی هم بین صنعت و دانشگاه در این کشور برقرار شده‌ است، آموزش های عملی و بشدت کاربردی در دوره های تحصیل در ترکیه در دانشگاه های فنی مهندسی این کشور به دانشجویان ارائه شده و ارزش این دوره‌ ها را تا حد زیادی بالاتر برده است.

 

تحصیل پزشکی در ترکیه

همانطور که می دانیم بیشترین تعداد مشتاقان تحصیل در خارج از کشور در میان جوانان ایرانی به رشته های علوم پزشکی و به ویژه پزشکی، دندانپزشکی، و داروسازی اختصاص دارد. زیرا این رشته ها به علت این که در داخل کشورمان درآمد بالاتری نسبت به سایر مشاغل دارند پرطرفدارترین هستند و با توجه به محدودیت ظرفیت دانشگاه های کشور بسیاری از جوانان مجبور می‌ شوند برای رسیدن به آرزوی خود یعنی تحصیل در این رشته ها به دانشگاه های سایر کشورها وارد شوند. برای علاقمندان تحصیل پزشکی در خارج از کشور فرصت تحصیل پزشکی در ترکیه می تواند فرصت مغتنمی باشد که البته برای ورود به این دوره ها در دانشگاه های مطرح این کشور نیز باید در آزمون ورودی شرکت نمود. زیرا اولا تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی در ترکیه رتبه های بین المللی بسیار عالی داشته و در سطح دنیا نیز از اعتبار مناسبی برخوردارند و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز هستند و دانشجو پس از تحصیل می تواند در سیستم بهداشت و درمان ایران نیز مشغول به کار شود. دوره های تحصیل پزشکی در ترکیه ۶ ساله است در سه سال اول کلاس های درس و تحقیقات بالینی و دوره های آزمایشگاهی در داخل محیط دانشگاه ارائه می گردد. در سال چهارم و پنجم، دوره ها در بیمارستان اغلب ارائه می شود و روی یادگیری و تشخیص و درمان بیماری ها و همچنین آموزش های عملی تمرکز می شود. در سال ششم که سال آخر دوره تحصیل پزشکی در ترکیه است دانشجویان به عنوان کارآموز در بیمارستان های آموزشی دانشگاه‌ های علوم پزشکی این کشور مشغول مراقبت از بیماران خواهند بود و زیر نظر اساتید به صورت عملی دانش پزشکی خود را به کار می گیرند. دوره های تحصیل پزشکی در ترکیه نیز به مانند برخی کشورهای اروپایی مانند دوره های تحصیل پزشکی در اسلواکی در برخی دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

 

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

دندانپزشکی نیز به مانند پزشکی از رشته های محبوب میان جوانان ایرانی به شمار می رود و بسیاری از آنان به علت محدودیت ظرفیت دانشگاه های کشور نمی توانند به تحصیل این رشته در کشور خودمان بپردازند و از این رو مشتاق تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور می باشند. برای این افراد نیز به تحصیل دندانپزشکی در ترکیه می تواند فرصتی ایده آل باشد. البته به مانند دوره‌ های تحصیل پزشکی در ترکیه در اکثر دانشگاههای معتبر این کشور برای ورود به دوره های تحصیل دندانپزشکی در ترکیه نیز باید در آزمون ورودی که در هر یک از دانشگاه ها برگزار می شود  شرکت نمود و در صورت کسب نمره قبولی به دوره تحصیلات آکادمیک وارد شد.

 

تحصیل داروسازی در ترکیه

داروسازی نیز دیگر رشته محبوب برای تحصیل جوانان ایرانی می باشد. دوره های تحصیل داروسازی در ترکیه نیز به مانند دوره های پزشکی و دندانپزشکی در بسیاری از دانشگاه ‌های این کشور به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد. البته برای ورود به دوره های تحصیل داروسازی در ترکیه نیز به مانند دو رشته دیگر باید در آزمون ورودی شرکت نمود و در صورتی که نمره قبولی کسب شود، متقاضی شایسته ورود به دوره های دانشگاهی محسوب می گردد.

 

لازم به ذکر است آزمون ورودی دوره ‌های تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، و داروسازی در کشور ترکیه برای دوره های انگلیسی زبان، آزمون SAT و برای دوره های ارائه شده به زبان ترکی استانبولی، آزمون YOS می باشد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top