امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل در اسلوونی

کشور اسلوونی که یکی از جمهوری های تشکیل دهنده کشور بزرگ یوگوسلاوی سابق به شمار می رود، از سال ۲۰۰۴ به طور رسمی عضو اتحادیه اروپا شده و کشوری عضو پیمان شنگن به شمار می رود. این کشور اروپای مرکزی از جنوب با کشور کرواسی، از شرق و شمال شرقی کشور مجارستان، از غرب با کشور ایتالیا، و از شمال با کشور اتریش هم مرز است. به دلایل مختلفی از جمله اعتبار مناسب دانشگاه‌ های این کشور و همچنین پایین بودن شهریه دانشگاه و مخارج زندگی دانشجویی در این کشور، در سال‌ های اخیر دانشجویان ایرانی استقبال زیادی از امکان تحصیل در اسلوونی نشان داده اند.

  • تحصیل در اسلوونی
  • شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی
  • تحصیل پزشکی در اسلوونی

از طرف دیگر برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل در خارج از کشور به ایران بازگشته و در کشور خود مشغول به کار شوند نیز تحصیل در اسلوونی گزینه بسیار مناسبی است. زیرا در این کشور هم برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، و داروسازی، دانشگاه هایی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می توان یافت و هم برای تحصیل در رشته های غیر پزشکی می ‌توان دانشگاه هایی مورد تایید وزارت علوم ایران پیدا نمود که همین موضوع باعث شده فارغ التحصیلان دانشگاه های اسلوونی پس از اتمام دوره تحصیل خود برای معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی اخذ شده خود در ایران مشکل خاصی نداشته باشد.

 

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی

از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی در مقطع کارشناسی، ارائه مدرک دیپلم ۱۲ ساله و مدرک پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه شده رسمی می باشد. دوره های تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی اغلب به زبان اسلوونیایی ارائه می‌ شود و چهار تا پنج سال به طول می‌ انجامد. اما در رشته‌ هایی مانند مدیریت و علوم پزشکی می توان با مدرک دیپلم وارد دانشگاه های اسلوونی شده و به زبان انگلیسی به تحصیل پرداخت.

همچنین بر اساس شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در استونی برای تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد که طول دوره های آن دو تا سه سال می باشد، باید مدرک کارشناسی معتبر همراه با ریز نمرات را به صورت ترجمه شده ارائه نمود. جالب اینجاست که برخی از دوره های تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی ارشد دوره اینترنشیپ یا کارآموزی دارند که با دریافت حقوق همراه است. طول دوره های تحصیل در اسلوونی در مقطع دکترا بین ۴ تا ۶ سال است که امکان کار تحقیقاتی نیز برای دانشجویان این مقطع در حین تحصیل وجود دارد.

 

هزینه تحصیل در اسلوونی

هزینه تحصیل در اسلوونی بسته به رشته و دانشگاه محل تحصیل و همچنین زبان دوره تحصیلی می تواند بسیار متفاوت باشد. طبیعی است که دوره های ارائه شده به زبان اسلوونیایی، به صورت رایگان به دانشجویان ارائه می شوند. اما دوره هایی که در مقاطع تحصیلی مختلف به زبان انگلیسی ارائه می شوند نیاز به پرداخت شهریه دارند. به طور میانگین برای تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های معتبر این کشور شهریه ای بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال باید پرداخت شود. میانگین هزینه تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مختلف این کشور چیزی بین ۲۵۰۰ تا ۷ هزار یورو در سال است، همچنین هزینه تحصیل در اسلوونی در مقطع دکترا نیز به طور میانگین در دانشگاه‌ های مختلف این کشور، چیزی بین ۳ تا ۱۲ هزار یورو در سال می تواند متغیر باشد. از این نظر می‌ توان گفت هزینه تحصیل در اسلوونی تفاوت خاصی با هزینه تحصیل در اسلواکی ندارد و تحصیل در هر دوی این کشورها برای دانشجویان ایرانی می تواند گزینه ای فوق العاده مناسب به حساب آید. علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویانی که قصد تحصیل در اسلوونی را دارند، باید هزینه های زندگی دانشجویی در شهرهای این کشور را نیز در نظر بگیرند که حداقل چیزی حدود ۴۰۰ یورو در ماه می باشد. البته دانشجویان کارشناسی ۱۰ تا ۲۰ ساعت، کارشناسی ارشد ۲۰ و ۳۰ ساعت، و دانشجویان دکترا 30 تا 40 ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی در کشور اسلوونی را دارند و از این طریق می توانند بخشی از هزینه های تحصیل در اسلوونی و زندگی دانشجویی در این کشور را تامین نمایند.

 

بورسیه تحصیلی اسلوونی

البته امکان اخذ بورسیه تحصیلی اسلوونی نیز برای دانشجویان نخبه وجود دارد. اما خیلی بعید است که در ابتدای امر و پیش از ورود به دانشگاه بتوان بورسیه تحصیلی اسلوونی را دریافت نمود. به همین جهت باید دانشجویان وارد دانشگاه شده و با رزومه قوی علمی و پژوهشی و همچنین نمرات بالا همه ساله تا ۳۰ ژوئن برای اخذ بورسیه تحصیلی اسلوونی اقدام نموده و تقاضا دهند. به طور معمول به دانشجویان خارجی واجد شرایط بورسیه تحصیلی اسلوونی حدود ماهانه هزار یورو به عنوان کمک هزینه اعطا می شود که رقم مناسبی به شمار می رود.

 

تحصیل پزشکی در اسلوونی

می دانیم که بیشتر جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، و داروسازی اپلای می کنند. برای این افراد به علل مختلفی از جمله مناسب بودن شهریه تحصیل، اعتبار دانشگاه ها در کل اتحادیه اروپا و ایران، و همچنین عدم نیاز به ارائه مدرک زبان، تحصیل پزشکی در اسلوونی می ‌تواند یکی از بهترین گزینه ها به شمار رود. شرایط مناسب تحصیل پزشکی در اسلواکی برای تحصیل پزشکی در اسلوونی نیز برقرار است و بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی می توان این رشته را به زبان انگلیسی در این دو کشور تحصیل نمود. اما این افراد باید در حدی که مکالمه روزانه خود را بتوانند انجام داده و دروس دانشگاهی را نیز متوجه شوند به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند و فقط از سختی اخذ مدرک زبان انگلیسی معتبر با یک نمره حداقلی خاص معاف هستند.

 

تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی نیز مانند شرایط تحصیل پزشکی در اسلوونی بسیار مناسب است و در دانشگاه‌ های این کشور می ‌توان بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر این رشته را به زبان انگلیسی تحصیل نمود. همچنین شهریه دانشگاه‌ های این کشور نیز نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر است. خوشبختانه در سال ۲۰۲۰ دو دانشگاه این کشور به نام های دانشگاه لیوبلیانا و دانشگاه ماریبور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته اند و به همین جهت جوانان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل در اسلوونی به ایران بازگشته و به عنوان پزشک یا دندانپزشک در ایران مشغول به کار شوند برای ارزشیابی مدارک خود هیچ مشکلی نخواهند داشت.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top