امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل هنر در اتریش

از آنجا که کشور اتریش به عنوان مهد هنر در قلب اروپا شناخته می ‌شود، طبیعتاً توجه به رشته های هنری در این کشور از قدیم الایام بسیار بوده و به همین جهت اشتیاق به تحصیل هنر در اتریش در میان دانشجویان از سراسر دنیا فراوان است. اما با توجه به بالا بودن سطح علمی و همچنین رتبه های بین المللی دانشگاه های هنر اتریش به هیچ وجه ورود به دوره های تحصیل هنر در اتریش ساده نیست و حتماً متقاضیان باید شرایط تحصیل رشته های هنری در اتریش را داشته باشند تا اجازه ورود به این دوره ها به آنان اعطا گردد که در ادامه به اصلی ترین این شرایط اشاره می نماییم.

  • تحصیل هنر در اتریش
  • شرایط تحصیل رشته های هنری در اتریش
  • هزینه تحصیل هنر در اتریش

اغلب دوره های تحصیل هنر در دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی ارائه می ‌شود و در برخی از دانشگاه های خصوصی این کشور می توان ابن رشته ها را به زبان انگلیسی نیز تحصیل کرد. مشتاقان تحصیل هنر در اتریش لازم است که بدانند که رشته هنر در این کشور به دو گروه اصلی تاریخ هنر و هنرهای زیبا تقسیم ‌بندی می‌شود و در دانشگاه های مختلف ارائه می گردد. در رشته تاریخ هنر به طور معمول به دانشجویان دروسی در زمینه تجزیه و تحلیل آثار باستانی و ارتباط آن با زمینه‌ های اجتماعی، جنبش های هنری و رویداد های مهم تاریخی، و همچنین کشف آثار هنری باستانی در فرهنگ های مختلف می باشد. در رشته های هنرهای زیبا به طور تخصصی دانشجویان مهارت عملی لازم در زمینه های مختلف هنری از جمله موسیقی، معماری، گرافیک، عکاسی، مجسمه ‌سازی، تصویرسازی، تراشکاری، نقاشی، هنرهای کمدی، جامعه ‌شناسی هنر، هنرهای نمایشی، و سرامیک سازی را می آموزند و آموزش ها کاملاً کاربردی خواهد بود.

 

شرایط تحصیل رشته های هنری در اتریش

همان طور که پیشتر ذکر شد به علت حجم بالای تقاضای ورود به دوره های تحصیل هنر در اتریش چاره ای برای دانشگاه ‌های این کشور به جز درخواست پورتفولیو یا نمونه کار و در اغلب موارد برگزاری آزمون عملی ورودی باقی نمی ماند. زیرا دانشگاه های این کشور ظرفیت محدودی داشته و سعی می کنند با حفظ ظرفیت خود و حفظ کیفیت آموزشی، فقط افرادی که شایستگی لازم برای ورود به این دوره ها دارند را پذیرش نمایند. از این رو برای ورود به دوره های تحصیلی رشته های هنری مختلف از جمله موسیقی، گرافیک، رسانه، معماری و ... متقاضیان باید حتماً یک پرتفولیو یا نمونه کار مناسب جهت نشان دادن استعداد هنری خود ارائه نموده و از پس آزمون ورودی نیز با موفقیت برآیند. علاوه بر این دیگر مورد از شرایط تحصیل رشته های هنری در اتریش، داشتن تسلط به زبان آلمانی و ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر در سطح حداقل B2 می باشد.

 

هزینه تحصیل هنر در اتریش

هزینه تحصیل هنر در اتریش نیز مانند سایر رشته ها در دانشگاه های دولتی این کشور حدود ۷۵۰ یورو در هر ترم تحصیلی، معادل ۱۵۰۰ یورو در هر سال تحصیلی می باشد. البته باید در نظر داشت که دوره های تحصیل رشته های هنری در اتریش در دانشگاه‌ های خصوصی این کشور نیز ارائه می گردد که طبیعتاً هزینه های تحصیل در آنها بسیار بالاتر از هزینه تحصیل هنر در دانشگاه های دولتی این کشور می باشد.

 

بورسیه تحصیلی رشته های هنری در اتریش

از آنجا که در این کشور اروپایی سختگیری های فراوانی برای اعطای پذیرش به مشتاقان تحصیل رشته های هنری صورت می گیرد و فقط افراد نخبه می توانند وارد این دوره ها شوند، امکان دریافت بورسیه تحصیلی رشته های هنری در اتریش نیز برای دانشجویان فراهم شده است. هرچند که هزینه ‌های تحصیل در این کشور بسیار پایین بوده و با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست، اما به دانشجویان برگزیده بورسیه هایی نیز تعلق می گیرد که همین میزان شهریه پایین را نیز بتوانند راحت تر بپردازند و زندگی دانشجویی راحت ‌تری داشته باشند.

 

دانشگاه های هنر اتریش

علاوه بر شرایط مناسب تحصیل در این کشور و هزینه های پایین تحصیل در اتریش، رتبه مناسب دانشگاه های هنر اتریش در رنکینگ های بین المللی و اعتبار آموزشی بالای آنها نیز موجب شده که استقبال از دوره های تحصیل هنر در اتریش همه ساله بسیار زیاد باشد. معروف ترین و معتبرترین دانشگاه های هنر اتریش که ارائه دهنده رشته های هنری مختلف در این کشور هستند، عبارتند از:

آکادمی هنرهای زیبای وین، دانشگاه هنرهای کاربردی وین، دانشگاه هنر و طراحی صنعتی لینز، دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین، دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس، دانشگاه موتزارت سالزبورگ، و تعداد زیادی کنسرواتوار که به صورت تخصصی ارائه دهنده دوره‌های هنر موسیقی هستند. در برخی فاخ هوخ شوله ها یا دانشگاه های علمی کاربردی کشور اتریش نیز دوره های تحصیلی برخی رشته های هنری به دانشجویان علاقمند ارائه می گردد.

در برخی از این دانشگاه های اتریش، تمامی رشته های هنری، در برخی بیشتر رشته های مرتبط با هنرهای تجسمی، در برخی دیگر بیشتر رشته های مرتبط با هنرهای نمایشی، و در برخی دیگر نیز بیشتر رشته های مرتبط با طراحی، معماری و گرافیک ارائه می گردد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش در رشته های هنری و سایر رشته ها و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top