امروز: پنجشنبه 30 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل در روسیه

به طور کلی می ‌توان تحصیل در روسیه را برای مشتاقان تحصیل در خارج از کشور به عنوان یکی از بهترین گزینه ها به حساب آورد. دلایل مختلفی برای این موضوع می توان برشمرد که مهم ترین آنها مناسب بودن هزینه های تحصیل در کشور روسیه است. می دانیم که برای دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، اغلب کشورهای پیشرفته دنیا گزینه های مناسبی به حساب نمی آیند، زیرا شهریه دانشگاه ها در این کشورها بسیار بالاست و اغلب خانواده های ایرانی توان پرداخت این ارقام سنگین را ندارد. به طور  ویژه در کشورهای انگلیسی زبان شهریه تحصیل و همچنین زندگی دانشجویی به حدی بالا است که تقریباً امکان ورود به دانشگاه های این کشورها با وجود طیف وسیع بورسیه هایی که به دانشجویان بین المللی تعلق می‌ گیرد برای دانشجویان ایرانی بسیار کم شده است. همچنین در اغلب کشورهای اروپایی نیز شهریه دانشگاه ها بسیار زیاد است و در معدود کشورهایی همچون آلمان و اتریش که شهریه دانشگاه ناچیز است نیز به علت محدودیت ظرفیتی که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می‌ شود، در اکثر رشته های پرطرفدار شانس چندانی برای ورود به دانشجویان ایرانی تعلق نمی گیرد. با در نظر داشتن مناسب بودن شهریه دانشگاه ها و در کنار آن سهولت اخذ پذیرش، می توان تحصیل در روسیه را بهترین گزینه برای دانشجویان ایرانی به حساب آورد.

  • تحصیل در روسیه
  • تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی
  • تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

علاوه بر دلایل ذکر شده از دیگر مزایای تحصیل در روسیه برای دانشجویان ایرانی در مقایسه با سایر کشورهای دنیا، عدم وجود مشکل در اخذ ویزای دانشجویی این کشور می باشد. می ‌دانیم که دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای دانشجویی از اکثر کشورهای پیشرفته دنیا با مشکل مواجه هستند و حتی با داشتن پذیرش معتبر دانشگاهی نیز در بسیاری از موارد نمی توانند ویزای دانشجویی را اخذ نمایند. خوشبختانه در کشور روسیه چنین مشکلی وجود نداشته و دانشجویان ایرانی به راحتی می‌ توانند ویزای تحصیلی را دریافت نمایند. همچنین بسیاری از دانشگاه های روسیه از اعتبار و رتبه بین المللی بسیار فاخری برخوردارند و مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های این کشور کاملا معتبر به حساب می آید. بسیاری از دانشگاه‌ های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران هستند و دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در خارج از کشور و پس از آن بازگشت به وطن و کار در ایران را دارند، باید دانشگاه محل تحصیل خود را از بین این دانشگاه های مورد تایید انتخاب نمایند. اما برای دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل در روسیه در سایر کشورهای دنیا مشغول به کار شوند نیز اعتبار دانشگاه های این کشور یک مزیت به حساب می ‌آید. زیرا روسیه عضوکمیسیون بولونیا می باشد و مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های این کشور در کلیه رشته ها، در سایر کشورهای عضو این کنوانسیون که کشورهای اروپایی هستند مورد تایید است. به عنوان مثال اگر فردی پس از اتمام دوره تحصیل در روسیه قصد داشته باشد در آلمان یا اتریش به کار مشغول شود، حتی در رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان نیز نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی اخذ شده در روسیه در کشور مقصد نخواهد داشت و فقط لازم است که مدرک زبان آلمانی در سطح بالا اخذ نمایند و در کشور مورد نظر به عنوان یک عضو کادر درمان به کار مشغول شود.

 

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

بسیاری از دوره های ارائه شده در دانشگاه های روسیه در رشته های مختلف به ویژه در رشته های علوم پزشکی به زبان روسی ارائه می شوند. اما می توان دوره های تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در رشته های مختلف از جمله علوم پزشکی را نیز در برخی دانشگاه‌ های این کشور یافت. به طور ویژه دوره های تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور ارائه می ‌شوند.

 

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

همانطور که ذکر شد امکان تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم در رشته های مختلف برای دانشجویان ایرانی با شهریه مناسب تر از اکثر کشورهای دنیا وجود دارد. البته شرایط ورود به دوره های تحصیلی در رشته های مختلف در دانشگاه های این کشور متفاوت است.  به عنوان مثال برای ورود به برخی دوره ها شرط معدل در نظر گرفته شده و نیز برای ورود به دوره های علوم پزشکی داوطلبان باید در دوره های پادفک روسیه یا همان پیش دانشگاهی پزشکی در این کشور شرکت نموده و پس از آن در آزمون ورودی دانشگاههای علوم پزشکی این کشور شرکت نمایند و در صورت موفقیت وارد دوره های تحصیل در روسیه در رشته های علوم پزشکی شوند.

 

تحصیل در روسیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

پیشتر ذکر کردیم که تحصیل در روسیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است و طیف رشته ها و دوره های تحصیلی ارائه شده در این مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی بسیار گسترده‌ تر از مقطع کارشناسی است. به همین علت و با توجه به وجود موافقت نامه های همکاری تحصیلی و تحقیقاتی بین دانشگاه های برتر روسیه و بهترین دانشگاه های دنیا یک فرصت عالی برای دانشجویان ایرانی در صورت تحصیل در روسیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد که بتوانند در زمینه پژوهشی از امکانات موجود نهایت بهره را ببرند.

 

تحصیل رشته های علوم پزشکی در روسیه

همانطور که ذکر شد اغلب دوره های تحصیل رشته های علوم پزشکی در روسیه به زبان روسی ارائه می ‌شوند. در دوره های پیش دانشگاهی یا پادفک نیز برای تقویت زبان روسی دانشجویان برنامه ریزی اساسی صورت پذیرفته است. اما در برخی دانشگاه های این کشور امکان تحصیل رشته های علوم پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. برای ورود به معدوده دوره های تحصیل در روسیه در رشته های علوم پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه ‌های این کشور باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس ارائه نمود و به زبان انگلیسی تسلط بالایی داشت، زیرا به طور کلی تحصیل رشته پزشکی با دشواری های فراوانی همراه است و دانشجویانی که به زبان تحصیلی دوره تسلط نداشته باشند کار سختی برای طی کردن دوره شش ساله تحصیل پزشکی خواهند داشت. این افراد نیز که دوره تحصیلی آنان به زبان انگلیسی است، باید مهارت های زبان روسی را تا حدی بیاموزند. زیرا در دوره انترنی در مراکز درمانی دانشگاه های این کشور باید بتوانند به زبان روسی با بیماران و سایر اعضای کادر درمان ارتباط برقرار کنند.

دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور، در صورتی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل در روسیه به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه هایی که در ایران مورد تایید است، برگزینند. جوانانی که قصد دارند به تحصیل در رشته ‌های علوم پزشکی در خارج از کشور بپردازند باید بروزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای همان سال تحصیلی را ملاک عمل قرار دهند تا پس از اتمام دوره تحصیل، مدارک آنان در ایران قابل ارزشیابی باشد و بتوانند مجوز کار طبابت در ایران را دریافت کنند. خوشبختانه در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه که برای سال تحصیلی 2020 2021 ارائه شده است، نام پنج دانشگاه این کشور دیده می ‌شود و دانشجویان مشتاق می توانند دانشگاه محل تحصیل خود را از میان آنان انتخاب کنند.

 

تحصیل رشته های فنی مهندسی در روسیه

روسیه همچنین در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه در رشته‌ هایی همچون هوا فضا نیز از پیشرفته ترین کشورهای دنیا به حساب می آید و طبیعتاً تحصیل رشته های فنی مهندسی در روسیه نیز طرفداران فراوانی دارد. دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته های فنی مهندسی در روسیه نیز از اعتبار بین ‌المللی بالایی برخوردارند و فارغ التحصیلان آن ها معمولاً در پیدا کردن شغل در کشورهای اروپایی و در سایر نقاط دنیا شانس بالایی را خواهند داشت. همچنین دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل رشته های فنی مهندسی در روسیه به ایران بازگشته و در وطن خود به کار مشغول شوند نیز در این زمینه مشکلی نخواهد داشت، فقط باید این عزیزان دانشگاه محل تحصیل خود را از میان لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در روسیه که همه ساله در سایت این وزارتخانه اعلام می ‌شود انتخاب نمایند. در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران که برای سال ۲۰۲۰ ۲۰۲۱ اعلام شده است، تعداد زیادی از دانشگاه‌ های این کشور قرار گرفته اند و از این رو دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در روسیه در رشته های فنی مهندسی نیز طیف وسیعی از انتخاب ها را پیش روی خود خواهند داشت.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top