امروز: شنبه 6 مرداد 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل داروسازی در روسیه

اختلاف قابل توجه سطح درآمد پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان با سایر اقشار جامعه در کشورمان موجب شده تب تحصیل در این رشته ها در میان عده زیادی از جوانان و خانواده های آن ها وجود داشته باشد و در سال های اخیر این اشتیاق سال به سال بیشتر نیز شده است. البته به علت ظرفیت محدود دانشگاه‌ های کشورمان بسیاری از این علاقه مندان شانسی برای ورود به دوره های تحصیلی رشته محبوب خود در دانشگاه‌ های ایران را پیدا نمی‌ کنند. به همین دلیل عده زیادی از آنان رویای خود را برای همیشه کنار گذاشته و در دستیابی به آن ناکام می مانند. اما برخی از آنان با وجود تنگناهای مالی و سختی غربت، تصمیم به جلای وطن گرفته و سعی می‌ کنند این رشته ها را در دانشگاه‌ های کشورهای دیگر دنیا به تحصیل بپردازند. اما مشکل بزرگ دیگری سر راه آنان قرار دارد که همانا بالا بودن هزینه تحصیل این رشته ها در اغلب کشورهای دنیاست.  هزینه های تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به ویژه در کشورهای انگلیسی زبان و بسیاری از کشورهای اروپایی در حدی است که اکثر هموطنانمان از عهده پرداخت آن بر نمی آیند. البته هزینه های زندگی دانشجویی در این کشورها نیز بسیار بالاست و اگر آن را با شهریه تحصیلی جمع کنیم، رقم بسیار بیشتری نیز می شود. از طرف دیگر در برخی کشورهای اروپایی که شهریه تحصیل پایین است، مانند آلمان و اتریش نیز شرایط ورود به دانشگاه ها در رشته های علوم پزشکی به حدی سخت است که اکثر جوانان هموطنانمان شانس ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه های این کشورها را به دست نمی آورند. زیرا در این کشورها ظرفیت محدودی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود و تنها افراد معدودی که بتوانند بالاترین رتبه ها را در آزمون ورودی علوم پزشکی این کشورها کسب کنند شانس ورود به دوره های تحصیل علوم پزشکی در دانشگاه های آن ها را خواهند داشت. اما در کشوری مانند روسیه شرایط کاملا متفاوت بوده و از همه نظر برای تحصیل دانشجویان ایرانی مناسب است. اولا شهریه دانشگاه های این کشور نسبت به اکثر کشورهای دنیا بسیار مناسب است. دوما دانشگاه های این کشور با اینکه از رتبه و اعتبار بین المللی بالایی برخوردارند، برای ورود به آن ها شرایط بسیار سهل تری نسبت به کشورهایی چون آلمان و اتریش در نظر گرفته شده است. سوما به علت عضویت این کشور در کنوانسوین بولونیا، مدارک اخذ شده در دانشگاه های روسیه در کل اروپا مورد تایید است و فارغ التحصیلان دانشگاه های روسیه در هر یک از این کشورهای اروپایی بدون نیاز به شرکت در آزمون معادل سازی مدارک، مجوز کار دریافت می کنند. برای دانشجویان ایرانی که قصد کار در وطن دارند نیز برخی دانشگاه های این کشور که مورد تایید وزارت بهداشت هستند، می توانند گزینه ای مناسب به حساب آیند. از این رو گذراندن دوره های تحصیل این رشته ها در کشور روسیه می توانند یکی از بهترین گزینه های پیش روی این علاقمندان تحصیل در این رشته ها باشد. در این مطلب به شرایط تحصیل داروسازی در روسیه اشاره می‌کنیم.

  • تحصیل داروسازی در روسیه
  • هزینه تحصیل رشته داروسازی در روسیه
  • بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه

هزینه تحصیل رشته داروسازی در روسیه

همان طور که ذکر شد، دلایل مختلفی وجود دارد که می ‌توان با استناد به آنها تحصیل داروسازی در روسیه را گزینه ای بسیار مناسب برای علاقمندان این رشته به حساب آورد. اولین مورد هزینه مناسب دوره های تحصیل داروسازی در این کشور است. هزینه تحصیل رشته داروسازی در روسیه برای دوره هایی که به زبان انگلیسی برگزار می ‌شود با دوره هایی که به زبان روسی است متفاوت می باشد. به طور میانگین هزینه تحصیل رشته داروسازی در روسیه به زبان انگلیسی در دانشگاه های مختلف این کشور چیزی حدود 7800 دلار در سال است. این در حالی است که هزینه تحصیل رشته داروسازی در روسیه به زبان روسی به طور میانگین حدود 6800 دلار در سال است. البته این ارقام به صورت میانگین ذکر شده است و در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت می باشد. علاوه بر این ارقام دانشجویانی که به تحصیل داروسازی در روسیه می ‌پردازند باید مانند سایر دانشجویان سالی ۱۵۰ دلار به عنوان هزینه بیمه پزشکی، سالی ۵۰ دلار به عنوان هزینه چکاپ سالانه پزشکی، و همچنین ۱۰۰ دلار برای تمدید و ثبت ویزا پرداخت نماید. مجموع این ارقام ذکر شده در مقایسه با کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. هزینه تحصیل رشته داروسازی در کشورهایی چون انگلیس، آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزلند، حداقل 20 هزار دلار در سال است که در اغلب دانشگاه ها بسیار بالاتر از این رقم می باشد. البته هزینه های زندگی دانشجویی در کشورهای انگلیسی زبان و اکثر کشورهای اروپایی نیز بسیار بیشتر از هزینه زندگی دانشجویی در روسیه است. شاید هزینه تحصیل داروسازی در برخی کشورهای آسیایی مانند هند، مالزی و فیلیپین را بتوان در همین حدود مناسب دانست. اما این کشورها عضو کنوانسیون بولونیا نیستند و فارغ التحصیلان دانشگاه های آن ها برای ورود به بازار کار کشورهای اروپایی باید مراحل سخت معادل سازی مدارک تحصیلی را طی کنند. از این رو می توان روسیه را برای تحصیل از تک تک این کشورها مناسب تر دانست.

اما درست همانند دوره های تحصیل پزشکی در روسیه به منظور ورود به دوره های تحصیل داروسازی در این کشور نیز دانشجویان می توانند دوره های پادفک یا همان پری مدیکال را در این کشور بگذرانند. در این دوره های پیش دانشگاهی، دروس پایه پزشکی از جمله زیست شناسی، شیمی و فیزیک به همراه زبان روسی به متقاضیان آموزش داده می شود. به طور معمول دوره پادفک روسیه در کالج های دانشگاه های این کشور برگزار می شود و دانشجویان را برای ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه ها آماده می سازد. هزینه گذراندن دوره های پادفک که عموما شش ماهه تا یک ساله می باشند چیزی حدود 2000 تا 3500 دلار در سال است که البته در دانشگاه های مختلف این کشور این رقم متفاوت می باشد.. اما در دوران فراگیری ویروس کرونا، سیستم آموزشی روسیه تسهیلاتی برای دانشجویان بین المللی در این زمینه در نظر گرفته است. دانشجویان بین المللی می توانند دوره های پادفک را از راه دور و به صورت غیر حضوری گذرانده و آزمون انتهای دوره را نیز حتی بدون حضور در این کشور بگذرانند. امکان گذراندن دوره های پادفک روسیه در ایران نیز برای هموطنان ما در دوران همه گیری ویروس کرونا فراهم شده و این عزیزان می توانند بدون ورود به این کشور و با هزینه کمتر این دوره ها را بگذرانند. شهریه این دوره ها در دانشگاه های مختلف این کشور در دوران کرونا بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار تعیین شده و بسیار مناسب می باشد. موسسه علم و هنر میثاق برای رفاه حال هموطنان عزیزمان که قصد گذراندن دوره‌ های پادفک روسیه در ایران را دارند، شرایط ویژه ای فراهم کرده و این عزیزان می توانند با ثبت نام در دوره های آمادگی پادفک در این موسسه خود را برای ورود به دوره های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این کشور آماده نمایند. برگزاری دوره های پادفک روسیه در تهران در موسسه پرگاس پارس با تدریس اساتید برجسته که فارغ التحصیل دانشگاه‌های برتر روسیه می باشند، صورت می پذیرد. اساتید این دوره ها تجربه و سابقه تدریس دوره های پادفک را داشته و همچنین مدرس رسمی زبان روسی می ‌باشند.

 

بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه

می دانیم دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل داروسازی در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند باید دانشگاه خود را از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران انتخاب نمایند تا مدارک آنان در ایران قابل ارزشیابی باشد. در میان 5 دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران تنها دانشگاهی که ارائه دهنده دوره های تحصیل داروسازی در روسیه است دانشگاه سچینوا می باشد. اما اگر فردی قصد داشته باشد پس از اتمام دروه تحصیل در روسیه در رشته داروسازی در خود این کشور یا در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشغول به کار شود، می تواند در دیگر دانشگاه های داروسازی روسیه نیز به تحصیل این رشته بپردازد. زیرا روسیه عضو کنوانسوین بولونیا بوده و دانشگاه های آن از استانداردهای مشترک آموزشی کشورهای اروپایی پیروی می کنند و به همین جهت مدارک ارائه شده در دانشگاه های این کشور در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و اتریش نیز مورد تایید می باشد. برخی از بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه عبارتند از:

Pyatigorsk university of pharmacy

St. Petersburg university of chemical pharmacy

Khabarovsk state university of pharmacy

Yaroslav state university of medicine

فارغ التحصیلان دانشگاه های روسیه که قصد کار در کشورهای اروپایی، حتی کشورهایی چون جمله آلمان یا اتریش را داشته باشند فقط می بایست زبان آن کشور را به خوبی آموخته و یک مدرک زبان معتبر ارائه نمایند تا شانس کار در کشور مورد نظر را به دست آورند و حتی نیاز به طی کردن فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی خود در این کشورها را نخواهند داشت.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top