امروز: جمعه 27 مهر 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های پزشکی اروپا برای تحصیل در سال 2024

ادامه تحصیل در رشته پزشکی می‌تواند گران باشد، اما برخی از دانشگاه‌های پزشکی مقرون‌ به‌ صرفه در اروپا تحصیلات با کیفیت بالا را با هزینه های بسیار پایین ارائه می دهند. کشورهایی مانند بلغارستان، صربستان، ایتالیا، رومانی و گرجستان دانشجویان بین المللی را با شهریه های پایین جذب می کنند. در این مقاله به بررسی برخی از مقرون به صرفه ترین و ارزان ترین دانشگاه های پزشکی اروپا برای تحصیل در سال 2024 و برنامه های آنها می پردازیم.

  • ارزان ترین دانشگاه های پزشکی اروپا برای تحصیل در سال 2024

ارزان ترین دانشگاه های پزشکی اروپا برای تحصیل در سال 2024

  • آکادمی پزشکی پتره شوتادزه تفلیس، گرجستان
  • دانشگاه اروپایی در تفلیس، گرجستان
  • دانشکده پزشکی دانشگاه سارایوو شرقی، بوسنی و هرزگوین
  • دانشگاه تراکیا، بلغارستان
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایووا، رومانی
  • دانشگاه نووی ساد، صربستان
  • دانشگاه واسیل گلدیس غربی، رومانی

 

مقرون به صرفه ترین دانشکده های پزشکی اروپا به صورت خلاصه همراه با شهریه آن ها در جدول زیر معرفی می شود:

شهریه

دانشگاه

€6500

Petre Shotadze Tbilisi Medical Academy (TMA)

€5100

European University In Tbilis

€3100

University Of East Sarajevo Faculty Of Medicine

€7500

Trakia University

€6000

University Of Medicine & Pharmacy Craiova

€7000

University Of Novi Sad

€6250

Vasile Goldis Western University

 

آکادمی پزشکی پتره شوتادزه تفلیس (TMA)، گرجستان

آکادمی پزشکی پتره شوتادزه تفلیس (TMA) از سال 1992 به تدریس و تربیت پزشکان مجرب پرداخته است که آن را به یکی از قدیمی ترین دانشکده های پزشکی در گرجستان تبدیل نموده است. برنامه مدرک 6 ساله دانشجویان را قادر می سازد تا آموزش پزشکی با کیفیت بالا کسب کنند. همچنین برنامه پزشکی این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود.

آکادمی پزشکی پتر شوتادزه تفلیس (TMA) یک موسسه دانشجو محور است که هدف آن آموزش متخصصان مراقبت های بهداشتی ملی و بین المللی است. هدف اصلی آکادمی ارتقای توانایی‌های تفکر انتقادی، توانایی‌های استدلال علمی و قضاوت معقول دانشجویان برای ارتقای رشد آنها به متخصصان حاذق و با تجربه است. مدرک آکادمی پزشکی پتره شوتادزه تفلیس (TMA) در سراسر دنیا معتبر است حق ادامه تحصیل یا کار در سایر کشور های دنیا را به شما می دهد.

 

هزینه های تحصیل:

هزینه تحصیل سالانه برای برنامه 6 ساله 6500 یورو است.

در مقایسه با کشورهای اروپای غربی، هزینه زندگی در تفلیس گرجستان کاملا مقرون به صرفه است. هزینه زندگی ماهانه معمولاً حدود 700 یورو با احتساب اجاره بها است.

 

دانشگاه اروپایی در تفلیس، گرجستان

دانشکده پزشکی در دانشگاه اروپایی تفلیس از سال 2014 به دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی آموزش می دهد. به همین دلیل، برنامه های این دانشگاه به طور مداوم در حال تکامل است و با پیشرفت های علمی به روز می شود. علاوه بر پزشکی و دندانپزشکی، این دانشگاه همچنین دوره های حقوق، تجارت، پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی را با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

دانشگاه اروپایی در گرجستان متعهد به رشد پایدار، مبتنی بر ارزش های اروپایی است. رسالت این دانشگاه اینگونه عنوان شده است:

-ارتقای رضایت شخصی و نوآوری دانشجویان داخلی، دانشجویان بین‌المللی و کارکنان دانشگاهی از طریق توسعه تفکر انتقادی، مهارت‌های خلاقانه و آکادمیک

-ارائه آموزش با کیفیت بالا

-ارائه مشارکت فعال در شکل گیری جامعه دانش گرجستان و اقتصاد مبتنی بر دانش

-تشویق علمی وپژوهشی

-آماده سازی پزشکان برای بازارهای کار داخلی و خارجی

-تضمین آزادی تحصیلی برای دانشجویان و کارکنان دانشگاهی.

در حال حاضر، این دانشگاه دارای برنامه های پزشکی و دندانپزشکی است که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود.

 

هزینه های تحصیل

هزینه سالانه برنامه 6 ساله پزشکی 5100 یورو است و دوره دندانپزشکی به مدت 5 سال با 4400 یورو در سال می باشد.

این برنامه ها برای آماده سازی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی برای رعایت استانداردهای مدرن، تکیه بر اصول پزشکی مبتنی بر شواهد و استفاده از تحقیقات کیفی طراحی شده اند.

همچنین برنامه های مذکور به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های اخلاقی و ارتباطی را برای تثبیت خود به‌عنوان حرفه‌ای در محیطی همیشه در حال تغییر توسعه دهند.

 

معتبر بودن مدرک:

فارغ التحصیلی از دانشگاه اروپایی در تفلیس فرصت های بسیاری زیادی را برای فارغ التحصیلان این دانشگاه به ارمغان خواهد آورد زیرا برنامه های این دانشگاه در سراسر جهان شناخته می شود.

دانشکده پزشکی این دانشگاه در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی قرار گرفته است و توسط سازمان های زیر به رسمیت شناخته شده است:

-شورای پزشکی عمومی در انگلستان

-سازمان جهانی بهداشت (WHO)

-بنیاد پیشرفت آموزش و تحقیقات پزشکی بین المللی (فایمار).

-انجمن آموزش پزشکی در اروپا (AMEE)

-انجمن دانشکده های پزشکی اروپا (AMSE)

 

دانشکده پزشکی دانشگاه سارایوو شرقی، بوسنی و هرزگوین

دانشکده پزشکی دانشگاه سارایوو شرقی، تاسیس شده در سال 1993، یک دانشگاه پزشکی دولتی واقع در بوسنی و هرزگوین است. این دانشگاه درهای خود را به روی متخصصان پزشکی مشتاق از سراسر جهان باز کرده است و امکانات پیشرفته ای را برای دانشجویان خود ارائه می دهد.

در UES، می‌توانید در برنامه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی که  به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، ثبت‌نام کنید. برنامه درسی به طرز ماهرانه ای سخنرانی های نظری را با آموزش عملی گسترده ترکیب می کند.

در طول تحصیل، دانش‌آموزان عمیقاً به مطالعه موارد زیر می‌پردازند:

-بدن انسان و عملکرد آن

-چرخش های بالینی اجباری

-دوره های کارآموزی ( بویژه در تابستان)

این رویکرد سختگیرانه، دانشکده پزشکی دانشگاه سارایوو شرقی را به یک انتخاب برتر برای تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی تبدیل می کند.

 

هزینه های تحصیل

هزینه تحصیل برای برنامه های پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه 3100 یورو در سال است. این برنامه های جامع که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود 6 ساله است که هر کدام 360 واحد ECTS ارائه می دهند.

 

در حالی که هیچ دوره مقدماتی برای آزمون های ورودی توسط UES ارائه نمی شود، دانشگاه بر اهمیت اطلاعات متقاضیان در دروس زیست شناسی و شیمی به عنوان بخشی از معیارهای پذیرش تاکید دارد.

امتحانات ورودی برای فرآیند درخواست بسیار مهم است و بر رتبه بندی داوطلبان تأثیر می گذارد. اگرچه نمرات دیپلم شما مستقیماً در رتبه بندی ورودی لحاظ نمی شود اما عملکرد تحصیلی بالا در رشته های علوم ضرروی است.

پس از اتمام امتحانات کتبی، متقاضیان باید در یک مصاحبه شفاهی نیز موفق شوند که مهارت انگلیسی آنها را ارزیابی می کند. این مرحله، اگرچه به ظاهر ساده است، اما از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا این برنامه رقابتی سالانه تعداد محدودی از دانشجویان را پذیرش می کند.

 

معتبر بودن مدرک

در دانشکده پزشکی دانشگاه شرق سارایوو، مدرکی که کسب می کنید در سطح جهانی به رسمیت شناخته می شود و به شما این امکان را می دهد که تحصیلات خود را ادامه دهید یا فعالیت پزشکی خود را در هر نقطه از جهان شروع کنید. این دانشگاه توسط آژانس توسعه آموزش عالی به رسمیت شناخته شده است  اولین دانشگاه دولتی در بوسنی و هرزگوین است که چنین اعتباری را دریافت می کند.

علاوه بر این، این دانشگاه در فهرست جهانی دانشکده‌های پزشکی (WDOMS UES) توسط سازمان بهداشت جهانی ذکر شده است و پایبندی آن به استانداردهای آموزشی بین‌المللی و اروپایی را تأیید می‌کند. این شناخت گسترده تضمین می کند که فارغ التحصیلان به خوبی برای محیط مراقبت های بهداشتی جهانی آماده و واجد شرایط هستند.

 

دانشگاه تراکیا، بلغارستان

دانشگاه تراکیا که با نام دانشگاه تراکیا نیز شناخته می شود، یک دانشگاه کوچک در استارا زاگورا، بلغارستان است. این دانشکده که در سال 1982 تأسیس شد، از سال 1995 به عنوان یک مرکز آموزش عالی مستقل عمل کرده است. دانشکده پزشکی میزبان حدود 600 دانشجوی پزشکی محلی و بین المللی است که بیش از 200 عضو هیات علمی در بخش های مربوطه خود دارد.

در دانشکده پزشکی دانشگاه تراکیا می توانید در دوره پزشکی به زبان انگلیسی ثبت نام کنید. برنامه درسی بین دروس های نظری و عملی متعادل است.

این دانشکده پزشکی یک انتخاب عالی برای تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی با هزینه کم به شمار می رود.

 

هزینه های تحصیل

در حال حاضر تنها رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود، پزشکی و دامپزشکی است. مدت تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تراکیا 6 سال و شهریه 7500 یورو در سال است.

 

معتبر بودن مدرک

در دانشگاه تراکیا، بلغارستان، شما مدرکی دریافت می کنید که در تمام کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و البته شورای پزشکی عمومی (GMC) به رسمیت شناخته شده است.

 

دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایووا

دانشکده پزشکی دانشگاه پزشکی کرایووا در سال 1970 تأسیس شد که یکی از ارکان آموزش عالی پزشکی رومانی محسوب می شود.

برنامه های پزشکی این دانشگاه سالانه بیش از 1500 دانشجو را در یک دوره آموزشی 6 ساله آماده می کند.

همچنیندانشگاه پزشکی کرایووا فرصت های فوق العاده ای را برای تحصیل دندانپزشکی در یک برنامه 6 ساله فراهم می کند.

 

هزینه های تحصیل

هزینه تحصیل دندانپزشکی و پزشکی به زبان انگلیسی 6000 یورو در هر سال تحصیلی است. مدت هر دو دوره 6 سال است.

دانشگاه پزشکی کرایووا یکی از ارزان ترین دانشگاه های اروپا برای دانشجویان بین المللی است.

 

معتبر بودن مدرک

این دانشگاه در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی ذکر شده و توسط GMC به رسمیت شناخته شده است.

 

دانشگاه نووی ساد، صربستان

دانشگاه نووی ساد در سال 1960 تاسیس شد و یکی از بزرگترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی در اروپای مرکزی است. این دانشگاه با 14 دانشکده مختلف در 4 شهر، نزدیک به 5000 عضو هیئت علمی و حدود 50000 دانشجو دارد که بسیاری از آنها بین المللی هستند.

دانشکده پزشکی دوره های معتبر و شناخته شده بین المللی را برای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی ارائه می دهد. این دانشگاه اساتیدی از ایالات متحده آمریکا، کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر را برای آموزش دانشجویان بین‌المللی به کار می‌گیرد. علاوه بر این، تعدادی از اساتید نخبه صرب که در دانشگاه‌های پزشکی معتبر از جمله دانشکده پزشکی هاروارد فارغ التحصیل شده اند در این دانشگاه تدریس می کنند.

علاوه بر این، دانشکده پزشکی مجهز به یک پردیس مدرن است که شامل آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی است و به دانشجویان اجازه می‌دهد تا آموزش با کیفیت و جامعی دریافت کنند.

 

هزینه های تحصیل

هزینه های تحصیل برای دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه نووی به قرار زیر است:

پزشکی، دوره 6 ساله: 7000 یورو در سال

دندانپزشکی دوره 6 ساله: 7000 یورو در سال

داروسازی، دوره 5 ساله: 7000 یورو در سال

 

معتبر بودن مدرک

دانشکده پزشکی این دانشگاه توسط کمیسیون اعتباربخشی و تضمین کیفیت در صربستان و در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است. این دانشگاه در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی ذکر شده است و دوره پزشکی آن تمام معیارهای GMC را برآورده می کند. هنگامی که تحصیلات خود را در دانشگاه نووی ساد به پایان می رسانید، مدرک بین المللی شناخته شده ای دریافت می کنید که به شما کمک می کند در بسیاری از کشورهای جهان به یک پزشک، دندانپزشک یا داروساز موفق تبدیل شوید.

 

دانشگاه واسیل گلدیس غربی، رومانی

این دانشگاه به نام سیاستمدار برجسته رومانیایی واسیل گلدیس نامگذاری شده است. این دانشگاه در سال 1990 تأسیس شد و تنها دو دانشکده داشت. در حال حاضر،  این دانشگاه دارای شش دانشکده از جمله پزشکی و دندانپزشکی با حدود 6000 دانشجو است.

 

هزینه های تحصیل

این دانشگاه،  برنامه پزشکی 6 ساله را به زبان انگلیسی تدریس می کند و شهریه آن 6250 یورو در سال است. 45 صندلی برای شهروندان اتحادیه اروپا و 45 صندلی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا موجود است.

 

معتبر بودن مدرک

مدرک پزشکی شما در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود. دانشگاه واسیل گلدیس غربی توسط GMC به رسمیت شناخته شده است و در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی درج گردیده است.

 

طبیعتا گزینه های بهتری نیز برای تحصیل پزشکی در اروپا وجود دارد که می توانید با مطالعه مطلب بهترین دانشگاه های دنیا در رشته پزشکی با آن ها آشنا شوید. همچنین مطالعه مطلب بهترین کشور برای تحصیل پزشکی نیز برای مشتاقان تحصیل این رشته در خارج از کشور، خالی از لطف نخواهد بود.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top