امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

زندگینامه و آثار اتو واگنر معمار بزرگ اتریشی

در راستای آشنایی بیشتر با هنر معماری در کشور اتریش که به مهد هنر معماری در اروپا شهرت دارد، یک به یک به معرفی زندگی نامه و آثار معماران برجسته اتریشی می پردازیم. در این مطلب معرفی زندگینامه و آثار اتو واگنر معمار اتریشی در دستور کار قرار گرفته است که می تواند برای علاقه مندان به تحصیل معماری در اتریش بسیار جذاب و مفید فایده واقع شود. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

  • بیوگرافی اتو واگنر معمار
  • زندگینامه و آثار اتو واگنر معمار بزرگ اتریشی
  • آثار معماری اتو واگنر

بیوگرافی اتو واگنر معمار

در سرآغاز بیوگرافی اتو واگنر معمار معروف کشور اتریش باید عرض کرد که وی در تاریخ 13  ژوئیه سال 1841 میلادی در بخش پنزینگ شهر وین اتریش که آن زمان بخشی از امپراتوری بزرگ اتریش-مجارستان محسوب می شد متولد گردید. مادر وی سوزان ون هلفنشتورفر هوبر نام داشت. همچنین پدر وی رودولف سیمون واگنر، دفتر دار اسناد رسمی بود.

اتو واگنر دوره تحصیل رشته معماری را در موسسه پلی تکنیک وین اتریش و دانشکده سلطنتی معماری برلین در آلمان سپری کرد. پس از پایان تحصیلات، برای آغاز کار معماری به شهر خود وین بازگشت و در سال 1864 میلادی طراحی اولین ساختمان خود به سبک تاریخ نگاری در شهر وین را آغاز نمود.

در نیمه دهه 1880 میلادی واگنر نیز به مانند بسیاری از معماران برجسته معاصر خود مانند گرگ هوسر، ریچارد استریتر و کنستانتین لیپسیوس آلمانی، پل سدیل فرانسوی و همچنین آلفرد فریدریش بلونچلی و هانس آئر سوئیسی، به سبک معماری رئالیسم روی آورده و از توسعه دهندگان این سبک محسوب می شد. وی در همین شرایط استفاده از شکل های مرسوم معماری تاریخی را در آثارش کاهش داد. در سال 1894 میلادی در حالی که وی پروفسور معماری آکادمی هنرهای زیبای وین بود، وی مسیر خود را به شدت بیشتری در مخالفت با جریان های غالب معماری تاریخ گرا ادامه داد. سبک معماری وی بیشتر ناظر بر نشان دادن این واقعیت بود که جامعه در حال تغییر می باشد. در واقع برای نشان دادن منظور خود، واگنر از مواد و مصالح و همچنین فرم های جدید نهایت بهره را برد.

وی بیشتر شهرت خود را به عنوان یک معمار و طراح و برنامه ریز شهری، برای تاثیر ماندگار روی نما و منظر شهر وین، زادگاه خود به دست آورده است. وی در دهه 1890 طرح شهر جدیدی برای وین ارائه نمود. اما از آن طرح جامع ارائه شده، فقط شبکه راه آهن شهری وین بر اساس طراحی وی ساخته شد.

در سال 1897 وی به گروه هنری انتزاعی وین که توسط گوستاو کلمیت، جوزف هافمن، کولمن موزر و جوزف ماریا اولبریش گروه هنری انتزاعی وین را تاسیس شده بود پیوست. از ایده های شاخص این گروه هنری ایجاد سبکی بود که در آن ارجاعات شبه نمادین به فرم های جدید مدرن تغییر یابد. 

وی به عنوان یک چهره آکادمیک نیز روی شاگردانش در آکادمی هنرهای زیبای وین تاثیر و نفوذ کلام بسیاری داشت. از جمله شاگردان برجسته وی می توان به مکس فابیانی، جوزه پلچنیک، کارل اهن، جوزف هافمن، جوزف ماریا اولبریش و رودولف شیندلر اشاره نمود. رودلف شیندلر عقیده داشت که معماری مدرن با لوییس سالیوان در شیکاگو، اتو واگنر در وین و مکینتاش در اشکاتلند آغاز شده است.

در نهایت اتو واگنر در 11 آوریل سال 1918 میلادی در حالی که 76 سال سن داشت در شهر وین، زادگاهش از دنیا رفت.

 

آثار معماری اتو واگنر

اتو واگنر یکی از معماران برجسته کشور اتریش به شمار می رود که آثار ارزشمند زیادی به ویژه در خود اتریش و آلمان از وی به یادگار مانده است. در ادامه به اختصار چند مورد از آثار معماری اتو واگنر را خدمت شما عزیزان معرفی می نماییم:

 

طراحی پستخانه مرکزی وین

پستخانه مرکزی وین Österreichische Postsparkasse را مشهور ترین بنای معماری سبک مدرنیسم شهر وین می دانند که از برجسته ترین آثار اتو واگنر به شمار می رود. در سال 1903 میلادی برای طراحی پستخانه مرکزی وین مسابقه ای برگزار شد و طرح اتو واگنر در این رقابت برنده شد. این ساختمان در دو مرحله بین سال های 1904 تا 1906 و 1910 تا 1912 میلادی ساخته شده و به بهره برداری رسید. در ساخت این بنای شاخص از بتن مسلح استفاده شده است.

 

طراحی بلوک آپارتمان تند و تلخ در وین

یکی دیگر از آثار اتو واگنر طراحی بلوک آپارتمان تند و تلخ Neustiftgasse در شهر وین می باشد.

 

طراحی نمای خانه ماجولیکا در شهر وین

طراحی نمای خانه ماجولیکا در شهر وین نیز از برجسته ترین آثار معماری اتو واگنر به شمار می رود.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل معماری در اتریش و تحصیل در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top