امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل معماری در اتریش

با چند دقیقه قدم زدن در خیابان های شهر وین اولین چیزی که نظر انسان را جلب می کند ساختمان هایی چشم نواز با المان های معماری خاص و بسیار زیبا می باشد که از نظر کالبد شهری هویت خاصی به این شهر بخشیده است. البته این مساله مختص وین نیست و سایر شهرهای اتریش نیز مملو از ساختمان هایی با معماری فاخر هستند که در همه آن ها المان های سبک های معماری دوره های مختلف را به وضوح می توان مشاهده کرد. این کشور مهد هنر در قلب اروپا بوده و یکی از مقاصد اصلی دانشجویان برای تحصیل معماری و هنر به شمار می رود. امکان تحصیل معماری در اتریش برای جوانان علاقه مند به هنر و معماری در کشور عزیزمان ایران نیز بسیار جذاب بوده و تعداد زیادی همه ساله برای تحصیل معماری در دانشگاه های اتریش اقدام می کنند.

  • آکادمی هنرهای زیبای وین از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل معماری در اتریش
  • دانشگاه فنی یا تکنیک وین از بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل رشته معماری
  • دانشگاه هنرهای کاربردی وین از بهترین دانشگاه های معماری اتریش

معمولا برای افرادی که خلاقیت، ذوق هنری و همچنین قابلیت طراحی و نوآوری را در خود می بینند رشته معماری گزینه بسیار خوبی برای تحصیل است. معماری یکی از رشته های پرطرفدار در سراسر دنیاست و برای اخذ پذیرش از دانشگاههای معتبر در رشته معماری همواره رقابت بالایی وجود دارد. طبیعی است در کشوری مانند اتریش که مهد معماری و هنر در اروپاست، رقابت زیادی بین علاقه مندان تحصیل معماری در اروپا برای اخذ پذیرش از دانشگاهای این کشور وجود داشته باشد.

 

بهترین دانشگاه های معماری اتریش

معتبرترین دانشگاههای اتریش برای تحصیل معماری در شهر وین پایتخت اتریش قرار گرفته اند که از بهترین دانشگاه های اروپا برای تحصیل رشته معماری به شمار می روند. رتبه و رنکینگ خوب دانشگاه های معماری اتریش موجب شده وزارت علوم کشورمان نیز مدارک معماری این دانشگاه ها را مورد تایید قرار دهد که ذیلا به معرفی بهترین دانشگاه های معماری اتریش می پردازیم.

آکادمی هنرهای زیبای وین

در سال 1962 میلادی آکادمی هنرهای وین Akademie der bildenden Künste Wien تاسیس شده و در تمامی شاخه های هنر از جمله معماری همه ساله پذیرای داشنجویان علاقه مند به تحصیل دررشته های هنر در اتریش می باشد. هانس هولاین، رودولف شیندلر و اتو واگنر از برجسته ترین معماران اتریشی، از فارغ التحصیلان معماری آکادمی هنرهای وین به شمار می رود. پیتر بهرنس آلمانی، فریدریش وان اشمیت، رولان راینر و فریدنریخ هاندرتواسر نیز از دیگر چهره های مطرح معماری جهان به شمار می روند که در این دانشگاه سابقه تحصیل یا تدریس داشته اند.

نکته جالب در مورد دپارتمان معماری این دانشگاه، حضور خانم فرشید موسوی در جایگاه ریاست دپارتمان است. وی که ایرانی الاصل می باشد از تاسیس کنندگان دفتر معماری Foreign Office Architects در شهر لندن به شمار رفته و در آکادمی هنرهای زیبا نیز به عنوان استاد راهنما به دانشجویان علاقمند معماری کمک می کند.

خانم فرشید موسوی از معماران برجسته جهان بوده و طراحی ترمینال بین المللی مسافربری بندر یوکوهاما در ژاپن معروف به اسکله اوسانباشی، فروشگاه ویکتوریا بکهام در لندن، پاویلیون اسپانیا در نمایشگاه اکسپو 2005 ژاپن و موزه هنر معاصر کلیولند در آمریکا را در کارنامه دارد که همگی از آثار شاخص معماری جهان به شمار می روند.

دانشگاه هنرهای کاربردی وین

در دانشگاه هنرهای کاربردی وین University of Applied Arts Vienna هم که دانشگاهی تخصصی در شاخه های مختلف هنر به شمار می رود، رشته معماری به دانشجویان ارائه می شود. این دانشگاه که در سال 1970 میلادی تاسیس شده است همه ساله در کلیه رشته های هنری از جمله معماری پذیرای دانشجویانی از سراسر جهان می باشد.

در دپارتمان معماری دانشگاه هنرهای کاربردی وین استودیوهای طراحی زیر نظر اساتید برجسته معماری مانند شادروان زاها حدید، ولف دو پریکس و گرگ لین اداره می شده و می شود. در حقیقت این یک فرصت عالی برای علاقه مندان تحصیل معماری در اتریش است که بتوانند از محضر اساتید برجسته معماری جهان نهایت استفاده را ببرند.

دانشگاه تکنیک وین (دانشگاه فنی وین)

دانشگاه فنی وین Technische Universität Wien که در سال 1815 میلادی با نام انستیتو پلی تکنیک امپراتوری-پادشاهی تاسیس شده و سپس در سال 1872 نام مدرسه عالی فنی روی آن نهاده شده، در حقیقت بزرگترین دانشگاه و پژوهشگاه فنی مهندسی در کشور اتریش بوده و رتبه 81 دانشگاه های فنی مهندسی دنیا را به خود اختصاص داده است. به علت سطح علمی بالای این دانشگاه و رتبه مناسب آن که از سال 1975 تحت نام دانشگاه تکنیک وین یا دانشگاه فنی وین فعالیت می کند، از میان علاقه مندان تحصیل معماری در اروپا، تعداد زیادی مشتاق به تحصیل در این دانشگاه هستند. دانشکده معماری دانشگاه فنی وین، حوزه ها و گرایش های مختلف معماری را از یکدیگر تفکیک کرده و برای هر گرایش و شاخه از این رشته انستیتو هایی مجزا تدارک دیده است که یکی از مزایای تحصیل معماری در این دانشگاه به حساب می آید.

شرایط اخذ پذیرش رشته معماری در دانشگاه های کشور اتریش

برای اخذ پذیرش رشته های هنر و معماری از دانشگاه های اتریش، دانشجویان سختی بیشتری نسبت به سایر رشته ها باید متحمل شوند و پس از ارایه پورت فولیوی مناسب و گاها قبولی در آزمون ورودی؛ اجازه تحصیل در رشته مورد علاقه خود و تحصیل رایگان در اتریش را خواهند داشت.

در مورد شهروندان اتریش معمولا بدین صورت است که هر جوان اتریشی پس از پایان تحصیلات متوسطه و دریافت مدرک دیپلم می تواند بدون آزمون وارد دانشگاه شود. اما در مورد رشته های هنر و معماری این امکان برای شهروندان خود اتریش نیز وجود ندارد. زیرا پذیرش در رشته معماری و هنر باید بر اساس توانایی های فردی صورت گیرد و آزمون می تواند پس از محک زدن توانایی های داوطلبان، به آنها اجازه تحصیل دهد.

هزینه تحصیل رشته معماری و هنر در کشور اتریش

علاوه بر اینکه اتریش مهد هنر و معماری است و ارزش مدرک دانشگاههای این کشور در همه جای دنیا بسیار بالاست،  مناسب بودن هزینه های تحصیل رشته معماری و هنر در اتریش نیز انگیزه دیگری برای اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی در رشته معماری در کشور اتریش برای جوانان سراسر دنیا می باشد. زیرا تقریبا هزینه های تحصیل معماری و هنر در اتریش در مقایسه با سایر کشورها رایگان به حساب می آید. برای هر ترم تحصیلی فقط باید 750 یورو به دانشگاه پرداخت شود که در صورت داشتن معدل خوب بخش عمده ای از همین مبلغ نیز به دانشجو عودت داده می شود.

مزایای تحصیل معماری در اتریش

واضح است که تحصیل رشته معماری در اتریش برای دانشجویان یک فرصت بی نظیر به حساب می آید. این معماران جوان می توانند در کشوری که مهد هنر و معماری در قلب اروپاست تحصیل کنند و از کیفیت بالای زندگی در شهر وین استفاده نمایند. همچنین به علت هزینه ناچیز تحصیل معماری در اتریش در واقع آنها تحصیل رایگان در اتریش را تجربه می کنند که برایشان از نظر مالی نیز کاملا منفعت آمیز است. همچنین با زندگی در شهر وین و تحصیل معماری در دانشگاه های مطرح این شهر، دانشجو می تواند از بناهای معماری برجسته این شهر نیز دیدن کرده و ازظرافت های بکار رفته در این بناهای ارزشمند نکته برداری کند. همچنین حضور و تحصیل در محضر اساتید برجسته معماری که خود برترین معماران اروپا و جهان به شمار می روند فرصتی بی نظیر است که در دانشجویان باید نهایت استفاده از آن را ببرند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل معماری در اتریش و تحصیل در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top