امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

معماری کشور اتریش

اتریش را مهد هنر در دل اروپای مرکزی و در دروازه اروپای شرقی و غربی می دانند و این کشور از نظر معماری و موسیقی در دنیا زبانزد می باشد. اما شاید در بسیاری از کشورها از جمله کشور عزیزمان معماری کشور اتریش به اندازه موسیقی این کشور شناخته شده و مورد توجه نباشد. کمتر کسی را می توان یافت که نام بتهوون، موتزارت، برامس و هایدن موسیقی دانان برتر کشور اتریش را نشنیده باشد. اما شاید افراد بسیار کمی پیدا می شوند که در مورد معماران برجسته اتریشی مانند اتو واگنر، آدولف لوس، هانس هولاین و رودولف شیندلز اطلاعات زیادی داشته باشند و با آثار معماری آن ها آشنا باشند. حتی در مورد بناهای شاخص شهر وین نیز اکثریت مردم ما اطلاعات چندانی ندارند؛ لذا در این مقاله سعی داریم کمی در مورد معماری اتریش توضیحات کاربردی ارائه نماییم.

  • معماری کشور اتریش
  • سبک های معماری در کشور اتریش
  • معماری اتریش

سبک های معماری در کشور اتریش

اتریش کشوری با تاریخ غنی بوده و فراز و فرودهای تاریخی زیادی را به خود دیده است. این سیر تاریخی در معماری این کشور زیبای اروپای مرکزی نیز به وضوح دیده می شود و در حقیقت سبک های معماری در کشور اتریش بسیار متنوع است. در شهر وین می توان ساختمان هایی با سبک های معماری گوتیک، رمانسک، رنسانس، باروک، نئوکلاسیک، نئوگوتیک، آرنوو یا هنر نو و حتی سبک معماری مدرن را در کنار هم مشاهده کرد. بسیاری از ساختمان های کهن در وین و سایر شهرهای اتریش المان هایی از چند دوره و سبک معماری را در کنار هم دارا می باشند. در ادامه سبک های معماری در کشور اتریش را یک به یک معرفی می نماییم:

 

سبک معماری رمانسک

در دوران قرون وسطی در قاره اروپا سبک معماری رمانسک رونق یافت و المان و نماد اصلی ساختمان های سبک معماری رمانسک را طاق های نیم دایره می دانند. از نظر تاریخی سبک معماری رمانسک اولین سبک معماری در اروپا از دوران امپراتوری روم بوده و ویژگی های معماری بیزانسی و رومی مانند دیوارهای ضخیم، برج های بلند، ستون های بزرگ و طاق های گرد در بناهای ساخته شده با این سبک معماری به وضوح دیده می شوند. کلیسای جامع سنت استفان شهر وین ابتدا از بناهای ساخته شده به این سبک معماری در اتریش است.

 

سبک معماری گوتیک

در قرن 12 در کشور فرانسه سبک معماری قرون وسطایی رمانسک جای خود را به سبک معماری گوتیک داد. از نظر تاریخی سبک گوتیک را مربوط به دوره اوج و پایان قرون وسطی در اروپا می دانند. المان و مشخصه بناهای سبک معماری گوتیک که کلیساهای بسیاری در اروپا به این سبک موجود است، ستون های قوسی، سقف های دنده ای و طاق های نوک تیز می باشد که در بسیاری از ساختمان های مشهور معماری کشور اتریش در شهر وین و سایر شهرهای این کشور نیز قابل مشاهده است.

 

سبک معماری رنسانس

در بین قرون 14 تا 17 در مناطق مختلفی از اروپا این سبک معماری رواج یافت و مشخصه اصلی بناهای آن که در شهر فلورانس ایتالیا متولد شده است، تقارن، تناسب، هندسه و نظم بین اجزا می باشد. ساختمان تالار اپرای وین شاخص ترین بنای سبک معماری رنسانس فرانسوی در کشور اتریش است.

 

سبک معماری باروک

از مهم ترین خصوصیات ساختمان های سبک معماری باروک که از قرن 16 میلادی رواج یافته بوده است، تجمل و شکوه بسیار در بناها می باشد که بیشتر در کلیساها و بناهای مذهبی نمود پیدا می کرد و تزئینات بسیار و مجسمه و گچبری های فراوان نیز در این بناها مشهود بوده است.کاخ شونبرون در وین از شاخص ترین بناهای سبک معماری باروک در اتریش به حساب می آید. کاخ بلوودر وین نیز یک بنای شاخص معماری باروک می باشد.

 

سبک معماری روکوکو

در اواخر قرن 18 میلادی جنبش هنری روکوکو در پاریس هنر و معماری در اروپا را تحت تاثیر خود دگرگون کرد و نمونه بارز این سبک در معماری کاخ ورسای به خوبی دیده می شود. تزئینات پر زرق و برق و رنگارنگ و نوعی تقارن جذاب از ویژگی های سبک معماری روکوکو به شمار می رود.

 

سبک معماری نئوگوتیک

مهد شکل گیری سبک معماری نئوگوتیک در قرن 18 در کشور انگلستان بوده است. ویژگی های این سبک معماری تقریبا همان ویژگی های سبک گوتیک اصلی است که در ساختمان های شاخصی ماند ساختمان شهرداری وین که شاخص ترین بنای سبک نئوگوتیک اتریش است به وضوح دیده می شود.

 

سبک معماری آرنوو یا هنر نو

در سال های 1890 تا 1910 با استفاده از فرم های طبیعی مانند خطوط منحنی، گیاهان و گل ها سبک معماری آرنوو یا هنر نو شکل گرفت و در بسیاری از کشورهای اروپایی استفاده گردید.

 

همچنین برخی بناهای شاخص وین المان هایی از چند سبک و دوره معماری را دارا بوده یا در طول عمر خود با چند سبک معماری بازسازی اساسی شده اند. به عنوان مثال بناهای موجود در محوطه کاخ هوفبورگ وین به سبک های معماری روکوکو، باروک، رنسانس و گوتیک تعلق دارند.

از این رو با در نظر داشتن غنای معماری کشور اتریش، بسیاری از جوانان علاقه مند به معماری از سراسر دنیا به ویژه از کشور عزیزمان ایران برای تحصیل معماری در اتریش تقاضای پذیرش می دهند تا هم از امکانات مناسب دانشگاه های معماری اتریش نهایت بهره را ببرند و هم از تماشای معماری زیبای شهرهای اتریش استفاده نمایند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل معماری در اتریش و تحصیل در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top