امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه ماتی بل در بانسکا بیستریتسا

یکی دیگر از دانشگاه های خوب و معتبر کشور اسلواکی دانشگاه ماتی بل در بانسکا بیستریتسا می باشد که آن را در زبان انگلیسی Matej Bel University in Banská Bystrica و در زبان اسلواک Univerzita Mateja Bela نامیده و به اختصار UMB نیز خطاب می کنند و از دانشگاه های جوان این کشور به حساب می آید. این دانشگاه که یک دانشگاه دولتی به شمار می رود، میزبان حدود 15 هزار دانشجو از خود کشور اسلواکی و سایر کشورهای دنیاست که در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آن مشغول به تحصیل هستند.

  • دانشگاه ماتی بل در بانسکا بیستریتسا
  • تحصیل در دانشگاه ماتی بل اسلواکی
  • رشته های دانشگاه ماتی بل

تاسیس دانشگاه ماتی بل در بانسکا بیستریتسا به 23 اکتبر سال 1992 برمی گردد که به طور رسمی در شهر بانسکا بیستریتسا در مرکز کشور اسلواکی افتتاح شد و نام ماتیاس بل دانشمند قرن 18 مجارستانی – اسلواک را بر آن نهادند. به طور کلی و به صورت سنتی در طول تاریخ اسلواکی، شهر بانسکا بیستریتسا از گذشته های دور شهری فرهنگی و آموزشی با مدارس و مکان های فرهنگی متعدد به حساب می آمده است. دانشگاه ماتی بل اسلواکی در حقیقت از ادغام دانشکده آموزش و دانشکده اقتصاد خدمات و گردشگری در این شهر تاسیس شد.

 

تحصیل در دانشگاه ماتی بل اسلواکی

شرایط تحصیل در اسلواکی در تقریبا تمامی دانشگاه های این کشور به یک شکل می باشد و تحصیل در دانشگاه ماتی بل نیز از این قاعده مستثنی نیست. از اصلی ترین مزایای تحصیل در دانشگاه ماتی بل اسلواکی به مانند سایر دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل در یک دانشگاه معتبر اروپایی که مدرک آن در سراسر نقاط اتحادیه اروپا معتبر شمرده می شود، بدون نیاز به ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش می باشد. در واقع تقریبا در هیچ کجای اتحادیه اروپا به جز اسلواکی نمی توان وارد دوره های تحصیل به زبان انگلیسی بدون ارائه مدرک زبان معتبر چون آیلتس و تافل شد.

خوشبختانه در جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشورمان که برای سال تحصیلی 2020 2021 اعلام شده، نام دانشگاه ماتی بل در بانسکا بیستریتسا اسلواکی نیز به عنوان یک دانشگاه مورد تایید به چشم می خورد. این بدین معناست که پس ار اتمام تحصیل، دانشجو اگر قصد بازگشت به وطن و کار در کشور خود را داشته باشد، مدارک تحصیلی وی در ایران قابل ارزشیابی است.

اعتبار بین المللی مدارک اخذ شده در این دانشگاه به ویژه در سراسر اتحادیه اروپا موجب شده بسیاری از افراد که قصد دارند پس از تحصیل، در یک کشور اروپایی مشغول به کار شوند این دانشگاه را برای تحصیل خود برگزینند. این دانشگاه با 80 مورد از موسسات علمی و دانشگاه های بسیار معتبراز سراسر دنیا مانند دانشکده اقتصاد لندن در انگلستان، دانشگاه ایالتی مسکو در روسیه، دانشگاه بولونیا در ایتالیا، دانشگاه ایندیانا در ایالات متحده آمریکا، دانشگاه واسدا در ژاپن، و دانشگاه سوگانگ در کره جنوبی موافقت نامه های همکاری در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی و آموزشی امضا کرده و با آنان همکاری نزدیکی دارد.

افراد مشهور زیادی نیز در دانشگاه ماتی بل تحصیل کرده اند که از آن جمله می توان به: لوبومیر دوبریک (قاضی دادگاه قانون اساسی اسلواکی)، جان ریشتر (سیاستمدار اهل اسلواکی و وزیر کار، امور اجتماعی و خانواده این کشور)، مونیکا فلاسیکووا بنووا (سیاستمدار اهل اسلواکی و عضو پارلمان اروپا)، پیتر پلگرینی (سیاستمدار و نخست وزیر جمهوری اسلواکی) اشاره نمود.

هزینه تحصیل در دانشگاه ماتی بل اسلواکی نیز درست به مانند سایر دانشگاه های این کشور حدود 3000 یورو در سال برای رشته های علوم انسانی است که نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار مناسب است. همچنین باید در نظر داشت که هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی به نسبت سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار مناسب است. علاوه بر این هزینه زندگی در شهری مانند بانسکا بیستریتسا در کشور اسلواکی حتی از پایتخت این کشور براتیسلاوا هم بسیار کمتر است.

کتابخانه دانشگاه ماتی بل اسلواکی از بزرگ ترین کتابخانه ها در کشور اسلواکی به شمار می رود و قدمت آن از خود این دانشگاه بیشتر است. در حقیقت تاسیس این کتابخانه به سال 1954 و تاسیس دانشکده عالی آموزش و پرورش در این شهر برمیگردد و در سال 1964 وقای دانشکده آموزش تاسیس شد، این کتابخانه، کتابخانه مرکزی این دانشکده لقب گرفت. از سال 1993 که دانشگاه ماتی بل در بانسکا بیستریتسا به طور رسمی افتتاح شد، کتابخانه دانشکده اقتصاد خدمات و گردشگری نیز به کتابخانه دانشکده آموزش پیوست و مجموعا کتابخانه دانشگاه ماتی بل اسلواکی را شکل دادند و امروزه کتابخانه این دامشگاه شامل 4 کتابخانه غیر متمرکز می باشد.

 

رشته های دانشگاه ماتی بل

رشته های دانشگاه ماتی بل بسیار متنوع می باشد و در قالب دانشکده های دانشگاه ماتی بل که تعداد آنان 6 مورد است و هر یک به شکل قابل ملاحظه ای دارای استقلال مالی و نهادی هستند به دانشجویان ارائه می گردد. دانشکده های دانشگاه ماتی بل عبارتند از:

- دانشکده اقتصاد

- دانشکده روابط بین الملل و علوم سیاسی

- دانشکده حقوق

- دانشکده آموزش

- دانشکده علوم طبیعی

- دانشکده هنر

 

در میان رشته های دانشگاه ماتی بل، بیشترین متقاضی برای تحصیل اقتصاد و روابط بین الملل می باشد. زیرا این دانشگاه در زمینه روابط بین الملل و اقتصاد، برنامه ریزی درسی و جنبش علمی بسیار شاخصی داشته و شهرت فراوانی به دست آورده است.

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی و همچنین دریافت وقت مشاوره، با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق شماره ذیل تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top