امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا اسلواکی

دانشگاه اسلواک تکنولوژی در براتیسلاوا Slovak University of Technology in Bratislava، در لیست اعلامی دانشگاه های معتبر از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان، به عنوان تنها دانشگاه معتبر کشور اسلواکی معرفی شده است. همچنین رتبه بین المللی بسیار مناسب دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا اسلواکی که به اختصار STU نامیده می شود، حاکی ارزش و اعتبار مدارک تحصیلی این دانشگاه در سایر کشورهای دنیا است. این دانشگاه به عنوان مهم ترین دانشگاه فنی مهندسی و فناوری در کشور اسلواکی، از موسسات آکادمیک دارای اعتبار در میان کشورهای اتحادیه اروپا نیز به شمار می رود.

  • دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا اسلواکی
  • تحصیل رشته های فنی مهندسی در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی
  • دانشگاه فنی مهندسی براتیسلاوا  بهترین دانشگاه فنی در اسلواکی

تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا

چند سالی است نام اسلواکی در میان علاقه مندان تحصیل در اروپا به شدت بر سر زبان ها افتاده است. بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل پزشکی در اسلواکی دانشگاه کمنیوس را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب می کنند. اما برای سایر رشته های مرتبط با فناوری تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا اسلواکی نیز مانند سایر دانشگاه های این کشور برای دادن پذیرش تحصیلی به دانشجویان مدرک زبان نمی خواهد و همچنین شهریه پایین دانشگاه فناوری براتیسلاوا و هزینه زندگی ارزانتر در اسلواکی، علاقه مندان به تحصیل فنی مهندسی در اسلواکی معمولا این دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب می نمایند.

 

تاریخچه دانشگاه فنی مهندسی براتیسلاوا اسلواکی

تاریخچه دانشگاه فنی مهندسی براتیسلاوا اسلواکی بسیار پر فراز و نشیب می باشد. ابتدا در سال 1762 میلادی بنیاد آکادمی معدن و جنگلداری در بانسکا شروع به کار کرده و اولین موسسه آکادمیک فنی در این کشور لقب گرفت. این آکادمی دانشگاه فنی استفانیک را در کوشیتسه به عنوان اولین دانشگاه فنی این کشور تاسیس نمود که در سه گروه هیدرولیک، نقشه برداری و ساخت و ساز و مهندسی ریلی دوره های تحصیلی ارائه می کردند. اما سال 1929 که بر اساس پیمان مونیخ و وین، شهر کوشیتسه به کشور مجارستان الحاق شد، نام این دانشگاه به دانشکده فنی اسلواکی تغییر کرد. در نهایت در سال 1991 شورای ملی اسلواکی تصمیم گرفت که این دانشگاه به دانشکده فناوری براتیسلاوا که در زبان اسلواک Slovenská technická univerzita نامیده می شود، تغییر نام دهد.

 

رتبه دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا

دانشگاه فناوری براتیسلاوا در زمینه رشته های تکنولوژی و فنی مهندسی، بهترین دانشگاه اسلواکی به شمار می رود. اما اگر ملاک رنکینگ کلی دانشگاه باشد، رنک و رتبه دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا در دنیا 801 بوده و پس از دانشگاه کمنیوس که رتبه 601 دنیا را داراست، رتبه دوم را در میان دانشگاه های اسلواکی دارا می باشد. پس از دانشگاه کمنیوس و و دانشگاه فنی براتیسلاوا، رتبه سوم دانشگاه های کشور اسلواکی در رنکینگ بین المللی را دانشگاه فنی کوشیتسه به خود اختصاص داده است.

بر اساس رتبه بندی کشور اسلواکی ARRA، دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا، عنوان بهترین دانشگاه فنی در اسلواکی را به خود اختصاص داده است. طبق آمار اعلام شده این دانشگاه سال های متمادی در رشته های علوم فنی، کامپیوتر و مواد شیمیایی موفق شده است که رتبه برتر دانشگاه های این کشور را از آن خود کند.

همچنین در سال 2012 دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا موفق به اخذ گواهی ECTS، معتبرترین گواهی اتحادیه اروپا شد. این گواهی تصدیق می کند که این موسسه آموزش عالی از نظر استانداردهای سختگیرانه اروپا در زمینه های آموزشی و پرورشی قابلیت مقایسه با برترین دانشگاه های این قاره را دارا می باشد. همچنین این گواهی اثبات می کند که مدارک اخذ شده در این دانشگاه در کلیه کشورهای اروپایی دارای اعتبار خاصی است و به همین سبب نام و آوازه این دانشگاه در ماورای مرزهای کشور اسلواکی بیش از پیش مطرح گشت.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

این دانشگاه مدرن از سال 1937 تا کنون بیش از 130 هزار فارغ التحصیل را در طیف وسیعی از رشته ها داشته و مطالعات و پژوهش های ارزشمندی در آن صورت گرفته است. اکثر رشته های تحصیلی دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی، در زمینه های فنی و مهندسی از جمله ساخت و ساز و عمران، معماری، شیمی، فن آوری مواد، فن آوری مواد غذایی و علوم کامپیوتر و همچنین پژوهش در زمینه های علوم طبیعی و سایر زمینه ها می باشد. این دانشگاه 7 دانشکده مجزا دارد که در تمامی آن ها دوره های تحصیلی برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های گوناگون ارائه می گردد.

این دانشگاه با داشتن گروه های آموزشی و دانشکده های متعدد، در حال حاضر حدود 6000 دانشجوی مقطع کارشناسی، حدود 4000 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و حدود 3500 دانشجوی مقطع دکترا را پذیرا می باشد. همچنین اعضای هیات علمی این دانشگاه حدود 450 نفر برای بخش آموزشی و حدود 1175 نفر برای بخش پژوهشی می باشد.

 

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا

همان طور که عرض شد از مزایای کلی تحصیل در کشور اسلواکی این است که دانشگاه برای اعطای پذیرش تحصیلی به متقاضیان، مدرک زبان طلب نمی کند. یکی از موانع بسیار بزرگ برای علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور همین مدرک زبان می باشد که برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا نیز مانند سایر دانشگاه های این کشور به آن نیازی نخواهد بود.

 

مزایای تحصیل در دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا

این دانشگاه با داشتن رنکینگ و رتبه مناسب در میان دانشگاه های اروپا و جهان، با حدود 100 دانشگاه معتبر جهان تفاهم نامه برای برنامه های تبادل دانشجو دارد که همه ساله حدود 500 دانشجو از این امکان استفاده می کنند. همچنین برنامه های آموزشی مشترک با دانشگاه های معتبر دیگر مانند برنامه MBA با همکاری دانشگاه وین اتریش در این دانشگاه برگزار می گردد.

ارزش و اعتبار این دانشگاه در داخل کشور اسلواکی به حدی بالاست که بیش از 50 درصد کارفرمایان ترجیح می دهند فارغ التحصیلان دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا را استخدام نمایند و معمولا فارغ التحصیلان این دانشگاه بالاترین دستمزدها را در بازار کار اسلواکی از آن خود می کنند.

همچنین بحث پژوهش در این دانشگاه بسیار جدی و کاربردی انجام می گیرد و همه ساله حدود 500 طرح پژوهشی در آن با دریافت کمک های مالی و قراردادهای تبلیغاتی با کسب و کارها انجام می پذیرد. بسیاری از پروژه های انجام شده و تحت انجام در این دانشگاه در چارچوب و با حمایت برنامه اتحادیه اروپا انجام می پذیرد.

برخی دانشکده های دانشگاه فناوری براتیسلاوا برای حفظ دانشمندان جوان زیر 35 سال  مشوق هایی ارائه داده اند که از آن جمله می توان به کمک مالی برای ازدواج، کمک های مالی برای پژوهش های علمی، کمک مالی خرید یا ساخت منزل، کمک هزینه زایمان برای بانوان و همچنین کمک هزینه نگهداری فرزندان خردسال آن ها در مهد کودک اشاره کرد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل رشته های فنی مهندسی و سایر رشته ها در دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا یا سایر دانشگاه های اسلواکی و همچنین دریافت وقت مشاوره، با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق شماره ذیل تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top