امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

معرفی دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در کشور اسلواکی

 

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه کشور جمهوری اسلواکی، دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا یا Univerzita Komenského می باشد که دانشگاهی دولتی به شمار می رود. در سال های اخیر که تعداد متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور در میان جوانان ایرانی رو به فزونی گذاشته است، دانشگاه های کشور اسلواکی به ویژه این دانشگاه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. از این جهت لازم دیدیم برای علاقه مندان تحصیل در رشته پزشکی در اسلواکی به معرفی دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا بپردازیم.

  • معرفی دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه کمنیوس اسلواکی
  • دانشگاه کمنیوس بهترین دانشگاه اسلواکی

قدمت دانشگاه کمنیوس Comenius

همان طور که پیشتر در معرفی دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا ذکر شد حدود یک قرن از تاسیس این دانشگاه می گذرد و از زمان تاسیس آن در سال 1919 تا کنون، این دانشگاه همواره از بهترین موسسات آموزشی کشور چکسلواکی سابق و پس از استقلال، اسلواکی امروزی بوده است. در سال 1919 دانشگاه الیزابت براتیسلاوا تعطیل شد و بنیانگذاران دانشگاه کمنیوس به منظور در نظر گرفتن یک جایگزین برای آن، این دانشگاه را تاسیس کردند.

 

رتبه دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا

اگر به رنکینگ و رتبه بندی QS توجه کنیم، رتبه دانشگاه کمنیوس در میان دانشگاه های جهان، بین ۶۵۱ تا ۷۰۰ می باشد. اما اگر ملاک را رتبه بندی Times در نظر بگیریم، رنکینگ این دانشگاه بین رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ دنیا مب باشد. همچنین این دانشگاه سال هاست در میان دانشگاه های خود کشور اسلواکی، رتبه اول را به خود اختصاص داده و آن را بهترین دانشگاه اسلواکی می دانند.

 

رشته های ارائه شده برای تحصیل در دانشگاه کمنیوس

استقبال از رشته های علوم پزشکی و داروسازی در این دانشگاه  به قدری پررنگ است که گاها توجه به سایر رشته های تحصیلی ارائه شده در آن به فراموشی سپرده می شود؛ اما در چارت آموزشی این دانشگاه ۱۳دانشکده تعریف شده است که عبارتند از: پزشکی، داروسازی، حقوق، فلسفه، تربیت بدنی و ورزش، ریاضی و فیزیک و انفورماتیک، الهیات پروتستانیسم، الهیات کاتولیک، مدیریت، تربیت معلم، علوم اقتصادی و اجتماعی. اما همان طور که عرض شد به طور ویژه تحصیل رشته های علوم پزشکی و داروسازی در آن مورد توجه قرار دارد.

هم اکنون از حدود ۲۲۷۰۰ دانشجوی شاغل به تحصیل در این دانشگاه، حدود ۲۴۰۰ نفر دانشجویان بین المللی از جمله ایران می باشند. همچنین حضور بیش از 2500 دانشجوی مقطع دکتری مشغول به تحصیل در این دانشگاه، آن را به یک مرکز عمده علمی تبدیل کرده است. در این دانشگاه کشور اسلواکی نیز، طول دوره های کارشناسی 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری بسته به زیرشاخه تحصیلی بینی 3 تا 5 سال می باشد.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه کمنیوس اسلواکی

همان طور که عرض شد به ویژه در میان علاقه مندان تحصیل پزشکی در کشورمان، این دانشگاه بیشتر به علت سطح خوب دانشکده پزشکی مورد توجه واقع شده است. دانشکده پزشکی دانشگاه کمنیوس به دانشکده جسنیوس یا Jessenius شهرت دارد. برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه، یکی از بهترین مزایای تحصیل در آن، معتبر شناخته شدن مدارک این دانشگاه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.

از دیگر محاسن تحصیل علوم پزشکی در این دانشگاه و به طور کلی کشور اسلواکی هزینه های نسبتا مناسب تحصیل، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی می باشد. طول دوره پزشکی در این دانشگاه 6 سال شامل 5795 ساعت آموزش تئوری و عملی بوده و شهریه تحصیل پزشکی ۹۵۰۰ یورو در سال می باشد. هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی و داروسازی نیز در این دانشگاه به ترتیب حدود ۱۱۰۰۰ و ۷۵۰۰ یورو در سال می باشد.

همچنین هزینه زندگی در اسلواکی نیز به نسبت سایر کشورهای اروپایی پایینتر بوده و برای زندگی دانشجویی بسیار مناسب است که تحصیل پزشکی در اسلواکی را برای افراد بیشتری امکانپذیر می نماید. به طور میانگین می توان گفت هزینه مسکن دانشجویی حدود ۲۰۰ یورو، خورد و خوراک حدود ۱۵۰ یورو، اینترنت ۱۰ یورو و حمل و نقل با وسایل نقیله عمومی حدود ۱۵ یورو در ماه است که مجموعا خرج زندگی یک دانشجو در ماه را می توان حدود ۴۰۰ یورو تخمین زد.

مزیت دیگر تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه امکان تحصیل به زبان انگلیسی  بدون نیاز به مدرک زبان است. زیرا این رشته ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان اسلواک در این دانشگاه ارائه می گردند.

از طرف دیگر بسیاری از جوانان کشور که مشتاق تحصیل پزشکی هستند با مانعی به نام نیاز به مدرک زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی مواجهند. امکان تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان یکی از ویژگی های جذاب تحصیل علوم پزشکی در دانشگاه کمنیوس است.

البته جهت دریافت پذیرش تحصیلی این دانشگاه باید داوطلبان در آزمون ورودی کتبی شرکت نموده و نمره لازم را کسب نمایند. البته در این زمینه موسسه علم و هنر میثاق راهنمایی کافی جهت قبولی در آزمون را خدمت عزیزان ارائه خواهد نمود.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته ها در دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا یا سایر دانشگاه های اسلواکی و همچنین دریافت وقت مشاوره، با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق شماره ذیل تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top