امروز: شنبه 6 مرداد 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل مهندسی مکانیک

یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در میان رشته های فنی مهندسی در سراسر دنیا رشته مهندسی مکانیک می باشد که در حقیقت دانش مکانیک به استفاده از علم فیزیک و معادلات ریاضی بصورت کاربردی در زمینه حرکت اجسام و مواد می پردازد. بسیاری از مواردی که امروزه زندگی بشر را تحت شعاع قرار داده و موجب راحت تر شدن کارها برای انسان امروزی شده است است از طریق بکارگیری دانش مهندسی مکانیک میسر گردیده است. موارد متعددی همچون خودروهای با کیفیت تر و سایر محصولات صنعتی و همچنین روش های انجام کارها با مصرف کمتر انرژی از دستاوردهای دانش مهندسی مکانیک به شمار می ‌رود که در زندگی روزمره ما به طور ملموس حس می شود. طبیعی است برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک به علت ارتباط تنگاتنگ این رشته با صنعت، کشورهای صنعتی می توانند گزینه های بسیار بهتری به شمار روند. از این رو بسیاری از جوانان از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران که دنبال بهترین کشور برای تحصیل مهندسی مکانیک می گردند کشورهای صنعتی دنیا از جمله کانادا، آلمان، انگلیس، آمریکا، سوئد، استرالیا، نیوزیلند، روسیه، و اتریش را به عنوان گزینه های اصلی خود برای اخذ پذیرش و تحصیل به شمار می آورند. در این مطلب قصد داریم گزینه های اصلی  بهترین کشور برای تحصیل مهندسی مکانیک را بر اساس شرایط تحصیل در آن ها خدمتتان معرفی نماییم.

  • بهترین کشور برای تحصیل مهندسی مکانیک
  • ادامه تحصیل رشته مهندسی مکانیک در خارج از کشور
  • بهترین کشور برای تحصیل مهندسی مکانیک

ادامه تحصیل رشته مهندسی مکانیک در خارج از کشور

بسیاری از فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه های کشور نیز مشتاق ادامه تحصیل رشته مهندسی مکانیک در خارج از کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشند. انگیزه اکثر این افراد از ادامه تحصیل رشته مهندسی مکانیک در خارج از کشور، دستیابی به شانس کار در شرکتهای صنعتی بزرگ و در کشورهای صنعتی به شمار می رود. در واقع برای این افراد ادامه تحصیل رشته مهندسی مکانیک در خارج از کشور به معنای تضمین آینده شغلی به حساب می آید. این افراد به طور معمول اگر کارنامه علمی مناسبی در مقطع کارشناسی داشته باشند و از نمرات بالا و ممتازی برخوردار بوده و تحقیقات و مقالات و پژوهشهای علمی خوبی نیز داشته باشند، می ‌توانند از بورسیه تحصیلی در کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا بهره مند گردیده و در بهترین دانشگاه های این کشورها بدون پرداخت هزینه  به ادامه تحصیل بپردازند.

 

تحصیل مهندسی مکانیک در کانادا

یکی از اصلی ترین گزینه ها که می تواند بهترین کشور برای تحصیل مهندسی مکانیک شمرده شود، کشور کانادا با دانشگاه های معتبر می باشد. این دانشگاه ها در مقاطع تحصیلی مختلف دوره های تحصیل مهندسی مکانیک در کانادا را ارائه می نمایند. معتبرترین دانشگاه های این کشور که دوره های تحصیل مهندسی مکانیک در کانادا را ارائه می دهند عبارتند از: دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک مستر، دانشگاه واترلو، دانشگاه کوئین، دانشگاه مونترال، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه لاوال، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری، دانشگاه اتاوا، دانشگاه وسترن انتاریو.

طبیعیست که برای تحصیل مهندسی مکانیک در کانادا و اخذ پذیرش تحصیلی در هر مقطع، باید مدرک تحصیلی با معدل بالا در مقطع قبلی به همراه مدرک زبان انگلیسی معتبر به طور میانگین حداقل با نمره 6.5 ارائه نمود که این حداقل نمره زبان می تواند برای رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف بالاتر نیز باشد. گرایش های معمول تحصیل مهندسی مکانیک در کانادا که در دانشگاه های این کشور ارائه می شود عبارتند از:

– مهندسی صدا

– مهندسی ساخت و تولید

– مهندسی اپتومکانیک (فیبر نوری، سیستم های لیزری، تلسکوپ، دوربین ها، ابزارهای نوری)

– مهندسی گرما (تهویه هوا، سرمایش، گرمایش)

– مهندسی ورزش

– مهندسی وسایل نقلیه (مهندسی خوردرو، معماری کشتی، مهندسی هوافضا، مهندسی دریایی، مهندسی اقیانوس شناسی)

– مهندسی نیروگاه (نیروگاه ژئوترمال، نیروگاه ذغال سوختی، نیروگاه هیدروالکتریک، نیروگاه جزرو مد، نیروگاه توربین باد، نیروگاه خورشیدی)

– مهندسی انرژی

 

تحصیل مهندسی مکانیک در آلمان

آلمان صنعتی ترین کشور اتحادیه اروپاست و دانشگاه ها و صنایع بسیار معتبر و نامداری را داراست و  بهترین کشور برای تحصیل مهندسی مکانیک کشوری می تواند باشد که هم دانشگاه های فنی معتبر و هم صنایع قدرتمندی داشته و ارتباط صنعت و دانشگاه در آن بسیار مستحکم و تنگاتنگ باشد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد می توان تحصیل مهندسی مکانیک در آلمان را یکی از بهترین گزینه ها برای مشتاقان تحصیل این رشته در خارج از کشور دانست.

طبیعیست که اکثر دوره های تحصیل مهندسی مکانیک در آلمان به زبان آلمانی ارائه می گردد و برای اخذ پذیرش شرکت در این دوره ها حتما نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی وجود دارد. اما در برخی دانشگاه های این کشور به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دوره های تحصیل مهندسی مکانیک در آلمان به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد که برای اخذ پذیرش ورود به این دوره ها ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس و تافل الزامیست.

برترین دانشگاه های مهندسی مکانیک آلمان که اکثرا دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز ارائه می نمایند عبارتند از: دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه آخن، دانشگاه فنی برلین، دانشگاه ارلانگن نورمبرگ، دانشگاه زیگن، دانشگاه هامبورگ، دانشگاه کیل، دانشگاه ینا، دانشگاه هانوفر؛ دانشگاه بوخوم، دانشگاه دارمشتات، دانشگاه لوبک، دانشگاه درسدن، دانشگاه دویسبورگ اسن، موسسه فنی کارلسروهه، دانشگاه زارلند، و مرکز آموزش عالی آخن.

یکی از گرایش های تحصیل مهندسی مکانیک در آلمان که از تمام دنیا متقاضیان فراوانی برای تحصیل دارد، مهندسی مکانیک خودرو است. زیرا این کشور از نظر صنعت خودروسازی در جهان نمونه بوده و ممتازترین شرکت های خودروسازی چون فولکس واگن، آئودی، مرسدس بنز و BMW متعلق به این کشور می باشند. از این رو بسیاری از دانشجویان بین المللی مشتاق حضور در دانشگاه های آلمان و تحصیل این رشته هستند تا در نهایت بتوانند جذب این صنایع قدرتمند شوند.

 

تحصیل مکانیک در انگلیس

انگلستان کشوری با دانشگاه های فوق العاده معتبر در سطح جهان و اروپا، می تواند بهترین کشور برای تحصیل مهندسی مکانیک نیز به شمار آید. چندین دانشگاه های این کشور همه ساله در میان 100 دانشگاه برتر دنیا جای می گیرند و اعتبار تحصیل در این کشور مثال زدنی است. به مانند آلمان این کشور نیز دارای صنایع بسیار معتبر و پویایی بوده که با دانشگاه های این کشور دارای ارتباط تنگاتنگی هستند و به همین جهت تحصیل مکانیک در انگلیس را می توان از بهترین گزینه ها برای مشتاقان تحصیل این رشته در خارج از کشور به حساب آورد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل مکانیک در انگلیس عبارتند از: دانشگاه امپریال کالج لندن، دانشگاه بث، دانشگاه لیدز، دانشگاه بریستول و دانشگاه لفبورو. برای تحصیل مکانیک در انگلیس در دانشگاه های ذکر شده و سایر دانشگاه های این کشور حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر آیلتس یا تافل با نمره بالا ارائه نمود. نمره حداقل لازم برای تحصیل بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل می تواند متفاوت باشد، اما به طور معمول کمتر از 6.5 در آزمون آیلتس و معادل آن در آزمون تافل نمی باشد.

 

تحصیل مهندسی مکانیک در آمریکا

بدون شک بهترین دانشگاه های رشته مهندسی مکانیک دنیا در کشور آمریکا قرار دارند و دانشگاه MIT، دانشگاه استنفورد، دانشگاه هاروارد، دانشگاه برکلی کالیفرنیا و دانشگاه میشیگان در صدر دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی مهندسی مکانیک جای گرفته اند، به همین جهت با قاطعیت می توان گفت آمریکا بهترین کشور برای تحصیل مهندسی مکانیک است. اما برای دانشجویان ایرانی شرایط کمی متفاوت است. زیرا اخذ ویزای دانشجویی این کشور از سایر کشورها برای دانشجویان ایرانی سخت تر است و تحصیل مهندسی مکانیک در آمریکا چندان در دسترس و ساده نمی باشد. هر چند که دانشگاه های آمریکا با اعطای بورس سعی در جذب دانشجویان نخبه دارند و بسیاری از این بورسیه ها را برای تحصیل مهندسی مکانیک در آمریکا به دانشجویان نخبه ایرانی اعطا می کنند، اما مشکل بیشتر در هنگام اخذ ویزای تحصیلی این کشور نمایان می شود و متاسفانه برخی دانشجویان ایرانی حتی با داشتن پذیرش تحصیلی و بورسیه از دانشگاه های معتبر این کشور نیز موفق به اخذ ویزای دانشجویی نمی شوند.

 

تحصیل رشته مکانیک در اتریش

بدون شک تحصیل مهندسی مکانیک در اتریش به عنوان یکی از صنعتی ترین کشورهای اروپای مرکزی، یکی از بهترین گزینه ها برای مشتاقان تحصیل رشته مهندسی مکانیک در اروپا به شمار می رود. زیرا دانشگاه های این کشور به ویژه دانشگاه فنی وین و دانشگاه فنی گراتس که ارائه دهنده دوره های تحصیلی مهندسی مکانیک هستند، دارای اعتبار و رتبه بسیار مناسبی در سطح اروپا و جهان هستند و همچنین ارتباط تنگاتنگی با صنایع پویای این کشور دارند.

از دیگر مزیت های تحصیل مکانیک در اتریش می توان به مناسب بودن هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای ذکر شده اشاره نمود. هزینه تحصیل در دانشگاه های اتریش در هر رشته و مقطع تحصیلی یکسان بوده و ترمی 750 یورو، معادل سالی 1500 یورو می باشد که به ویژه در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان همچون انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند بسیار مناسب تر و به صرفه تر است. با در نظر گرفتن جمیع جهات می توان گفت اتریش بهترین کشور برای تحصیل مهندسی مکانیک حداقل در سطح اروپا به شمار می رود.

 

تحصیل مهندسی مکانیک در سوئد

سوئد صنعتی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی به شمار رفته و دارای شرکت های صنعتی بسیار بزرگ و معتبری در سطح دنیا چون ولوو، اسکانیا، ایکیا و ... می باشد. از این رو برای جوانانی که قصد تحصیل مهندسی مکانیک در یک کشور صنعتی را دارند، تحصیل مهندسی مکانیک در سوئد می تواند یکی از بهترین گزینه ها به شمار رود. هزینه تحصیل مهندسی مکانیک در سوئد بین 40 تا 65 هزار کرون می باشد که بر اساس مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل تعیین می گردد.

 

تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در روسیه

رشته مهندسی مکانیک یکی از از رشته های بسیار پر متقاضی در روسیه به حساب می آید و تعداد زیادی از جوانان از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران، این کشور را برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک برمی‌ گزیند. روسیه کشوری دارای صنعت به حساب آمده که البته صنایع آن کمی فرسوده و نه چندان منطبق بر استانداردهای روز دنیا می باشند و به همین جهت این کشور در سال ‌های اخیر سعی کرده با به روز کردن آموزش در دانشگاه های مهندسی خود به ویژه بالا بردن سطح دروس دوره های تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در روسیه شرایط صنایع خود را بهبود بخشد. در میان دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در روسیه، دانشگاه ولگوگراد یکی از شاخص ‌ترین دانشگاه ها به حساب می آید. این دانشگاه با داشتن موافقتنامه های علمی و پژوهشی با دانشگاه های برتر دنیا از دانشگاه های پیشرو در زمینه رشته مهندسی مکانیک در روسیه محسوب می شود.

 

تحصیل مهندسی مکانیک در استرالیا

دوره های تحصیل مهندسی مکانیک در استرالیا نیز علیرغم هزینه بالای دانشگاه های این کشور با استقبال فراوانی مواجه است. زیرا به طور معمول پس از گذراندن دوره تحصیل مهندسی مکانیک در استرالیا، فارغ التحصیلان می توانند ویزای کار این کشور را دریافت کرده و پس از آن در نهایت اقامت این کشور مهاجرپذیر را نیز اخذ نمایند. همچنین باید در نظر داشت دانشگاه های این کشور به مانند آمریکا، کانادا و انگلیس همه ساله بورسیه های زیادی را به دانشجویان نخبه و مستعد ارائه می دهند که تقریبا تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی را پوشش می دهد.

اصلی ترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی مکانیک در استرالیا عبارتند از: دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه موناش، دانشگاه نیوساوث ولز، دانشگاه آدلاید، دانشگاه ولونگونگ، دانشگاه فناوری ملبورن، دانشگاه مکواری،  دانشگاه فناوری سیدنی، دانشگاه لاتروب، دانشگاه فناوری کرتین، دانشگاه فناوری کوئینزلند، دانشگاه فناوری سوئین برن، دانشگاه فلیندرز، دانشگاه کانبرا، دانشگاه استرالیای جنوبی، دانشگاه دیکین، دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه وسترن سیدنی، دانشگاه گریفیث، دامشگاه جیمز کوک، دانشگاه تاسمانیا، دانشگاه مرداک، دانشگاه ادیث کوان، دانشگاه بالارات، دانشگاه چارلز داروین، دانشگاه ویکتوریا، و دانشگاه سادرن کوئینزلند.

 

تحصیل مهندسی مکانیک در نیوزلند

دانشگاه های نیوزلند نیز به مانند استرالیا از امکانات و متدهای آموزشی بسیار مدرن و به روزی برای آموزش مهندسان کارآمد برای صنایع برخوردار هستند. از این رو مدارک تحصیل مهندسی مکانیک در نیوزلند در سراسر دنیا نیز دارای اعتبار و ارزش بالایی محسوب می شود. هزینه تحصیل مهندسی مکانیک در نیوزلند تقریبا برابر با استرالیاست و البته به مانند این کشور، اکثر دانشجویان به هدف کسب اقامت پس از تحصیل وارد دوره های تحصیل در نیوزلند می شوند.

دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی مکانیک در نیوزلند عبارتند از: دانشگاه کانتربری، دانشگاه ولینگتون، دانشگاه آکلند، دانشگاه وایکاتو، دانشگاه فناوری آکلند، موسسه پلی تکنیک اوتاگو، موسسه فناوری ولینگتون، کالج جهانی آموزش پالمرستون نورث، موسسه فناوری مانوکاو، موسسه پلی تکنیک کرایس چرچ، موسسه فناوری نورث لند، یونیتک، موسسه فناوری وایارایکی، موسسه فناوری سادرن، و موسسه فناوری وایکاتو.

 

تحصیل مهندسی مکانیک در اسلواکی

به علل مختلفی می توان اسلواکی را بهترین کشور برای تحصیل مهندسی مکانیک دانست. اولین دلیل این مطلب این است که مشتاقان تحصیل مهندسی مکانیک در اسلواکی برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور و همچنین اخذ ویزای دانشجویی با مشکل خاصی مواجه نمی شوند و به راحتی برایشان میسر خواهد بود. همچنین دانشگاه های این کشور از سیستم آموزشی استاندارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیروی می کنند و مدارک تحصیلی آن ها در کل این اتحادیه معتبر شمرده می شود و پس از تحصیل امکان کار در کشورهایی چون آلمان و اتریش نیز برای فارغ التحصیلان وجود دارد.

از طرف دیگر اگر دانشجوی قصد داشته باشد پس از تحصیل در اسلواکی به ایران بازگشته و در وطن خود به کار مشغول شود نیز مشکلی نخواهد داشت. زیرا از سال 2020 در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نام 12 دانشگاه کشور اسلواکی دیده می شود و فارغ التحصیلان آن ها برای کار در ایران با مشکل مواجه نخواهند بود.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی مکانیک و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top