امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل مهندسی مکانیک در اسلواکی

کشور اسلواکی در مجاورت کشور صنعتی اتریش واقع شده و خود این کشور هم دارای کارخانجات صنعتی متعددی می باشد. بسیاری از شرکت های خودروسازی مانند کیا از کره جنوبی و فولکس واگن آلمان در این کشور کارخانه دارند. پس این کشور خود به نوعی صنعتی بوده و تحصیل مهندسی مکانیک در اسلواکی می تواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان تحصیل مهندسی مکانیک در خارج از کشور محسوب شود

  • تحصیل مهندسی مکانیک در اسلواکی
  • تحصیل رشته مهندسی مکانیک در اسلواکی
  • تحصیل رشته مکانیک در اسلواکی

مرسوم است که در اکثر کشورها از جمله اسلواکی بین صنعت و دانشگاه ارتباط تنگاتنگی برقرار است و به علت وجود صنایع و کارخانجات فراوان در اسلواکی، فرصت تحصیل مهندسی مکانیک در اسلواکی برای علاقه مندان این رشته به معنای امکان داشتن تجربه عملی در برخی صنایع این کشور نیز می باشد که باعث می شود دانشجو با داشتن دانش تئوری و تجربه عملی مناسب از دانشگاه فارغ التحصیل شود.

 

آشنایی با رشته مهندسی مکانیک

لازم دیدیم پیش از بیان نکات اصلی در مورد تحصیل مهندسی مکانیک در اسلواکی، مطالبی من باب آشنایی با رشته مهندسی مکانیک خدمتتان ارائه نماییم. رشته مهندسی مکانیک را در حقیقت می توان زیرشاخه ای از علم فیزیک دانست که به حرکت اجسام و نیروهای وارده به آن ها از جنبه کاربردی توجه دارد تا در نهایت بتواند راه های عملی و کاربردی به ویژه در بخش صنعت برای بهبود عملکرد و راندمان و در نهایت پیشرفت جامعه بشری ارائه نماید. به طور ساده می توان گفت رشته مکانیک، پیاده کننده تئوری های علم فیزیک به صورت ملموس و عملی است.

متداول ترین گرایش های مقطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک عبارتند از: مکانیک طراحی جامدات، مکانیک ساخت و تولید، مکانیک حرارت و سیالات، مکانیک خودرو و مهندسی دریا. گرایش های کارشناسی ارشد و دکتری رشته مکانیک بسیار پر تعداد است و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی برای ادامه تحصیل خود گزینه های زیادی برای انتخاب ، پیش روی خود دارند.

 

دانشگاه های مهندسی مکانیک اسلواکی

در میان دانشگاه های مهندسی مکانیک اسلواکی، دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا یا همان دانشگاه فناوری براتیسلاوا سرآمد است. این دانشگاه فنی مهندسی معتبر  یکی از دو دانشگاه فنی مهندسی کشور اسلواکی است که در رتبه بندی کیو اس برای سال ۲۰۲۰، نامش در بین ۱۰۰۰ دانشگاه اول دنیا دیده می شود. طبق این ربته بندی این دانشگاه در بین رتبه های 751 تا 800 برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته است. همچنین نام این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی ۲۰۱۹ ۲۰۲۰ نیز دیده می شود و دانشجویانی که به تحصیل در این دانشگاه بپردازند مدارک تحصیلیشان در ایران مورد ارزشیابی قرار می گیرد و از این نظر نیز هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت. این مورد برای دنشجویانی که قصد بازگشت به وطن پس از تحصیل، و کار در کشور خودمان را دارند بسیار مهم است که در دانشگاهی در خارج از کشور تحصیل کنند که مورد تایید وزارت علوم کشورمان قرار گرفته باشد.

دیگر مورد از دانشگاه های مهندسی مکانیک اسلواکی که از دانشگاه های معتبر این کشور به حساب آمده و نام آن نیز در میان ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا به چشم می خورد دانشگاه فنی کوشیتسه است که دانشگاهی معتبر در اروپای مرکزی به شمار می رود. سیستم رتبه بندی کیو اس برای سال 2020 رتبه ای بین 801 تا 1000 را برای این دانشگاه در نظر گرفته است.

اما دانشجویان ایرانی برای تحصیل در این دانشگاه باید این نکته را در نظر داشته باشند که نام این دانشگاه در لیست ارائه شده در سایت وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی ۲۰۱۹ ۲۰۲۰ در میان دانشگاه های مورد تایید قرار نگرفته و دانشجویانی که قصد بازگشت به ایران پس از تحصیل مهندسی مکانیک در اسلواکی را داشته باشند نباید این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند. زیرا مدارک تحصیلی آنان در ایران مورد ارزشیابی قرار نخواهد گرفت. اما دانشجویانی که پس از تحصیل مهندسی مکانیک در اسلواکی قصد کار کردن در اروپا را دارند مشکلی نخواهند داشت و مدرک این دانشگاه در سراسر نقاط اتحادیه اروپا مورد تایید می باشد.

 

هزینه تحصیل رشته مکانیک در اسلواکی

مانند سایر رشته های فنی مهندسی، هزینه تحصیل رشته مکانیک در اسلواکی هم سالانه 3500 یورو می باشد و این مبلغ نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر مناسب است. از طرف دیگر باید این مورد را هم به عنوان یکی از مزایای تحصیل در اسلواکی در نظر داشت که می توان در دانشگاه های این کشور به تحصیل مشغول شد بدون اینکه نیازی به ارائه مدرک زبان وجود داشته باشد. این خود یکی از معضلات اصلی و موانع جدی سر راه اعزام دانشجویان ایرانی به خارج از کشور را از سر راه این عزیزان بر می دارد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی مکانیک در اسلواکی و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top