امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین دانشگاه های کرواسی

همانطور که می دانیم کشور کرواسی به عنوان یکی از از توریستی ترین کشورهای اروپایی و از مقاصد اصلی گردشگری در قاره سبز به شمار می رود و در سالهای اخیر به علت رشد قابل توجه سطح دانشگاه ها در این کشور و سهولت نسبی اخذ پذیرش و همچنین شهریه مناسب دانشگاه های آن، این کشور به عنوان یکی از مقاصد اصلی تحصیلی نیز برای جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور شناخته شده است. تحصیل در کرواسی علاوه بر داشتن مزایای ذکر شده به علت عضویت این کشور در اتحادیه اروپا مزیت دیگری نیز دارد که آن، مورد تایید بودن مدارک دانشگاه‌ های این کشور در کلیه کشورهای عضو این اتحادیه از جمله آلمان و اتریش می باشند. این موضوع بدین معناست که فارغ التحصیلان دوره های تحصیل در کرواسی می توانند پس از اتمام دوره تحصیل خود برای کار در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدام نمایند و مدارکشان در این کشورها مورد تایید است. زیرا در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک نظام جامع آموزشی مشترک برقرار است. اما طبیعتا تحصیل در بهترین دانشگاه های کرواسی می تواند شانس دستیابی به فرصت های شغلی بهتر را بیش از سایر دانشگاه های این کشور فراهم نماید.

  • بهترین دانشگاه های کرواسی
  • لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در کرواسی برای سال تحصیلی ۲۰۲۰ ۲۰۲۱
  • لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کرواسی برای سال تحصیلی ۲۰۲۰ ۲۰۲۱

موسسات رتبه بندی دانشگاه های دنیا همه ساله آخرین رنکینگ های به روز خود را برای همان سال ارائه می دهند تا دانشجویان بتوانند در هنگام انتخاب رشته این رتبه بندی ها را ملاک عمل قرار دهند. بر اساس آخرین رنکینگ اعلام شده که مربوط به موسسه کیو اس برای سال ۲۰۲۱ میلادی است، دو مورد از بهترین دانشگاه های کرواسی در میان هزار دانشگاه برتر دنیا رتبه ای را به خود اختصاص داده است که عبارتند از:

 

رتبه داخلی

نام دانشگاه

نام دانشگاه به زبان فارسی

رتبه بین المللی

1

University of Rijeka

دانشگاه ریه کا

801 تا 1000

2

University of Zagreb

دانشگاه زاگرب

801 تا 1000

 

 

اما مشتاقان تحصیل در کرواسی علاوه بر اینکه باید لیست بهترین دانشگاه های کرواسی در رنکینگ های بین المللی برای انتخاب دانشگاه خود مدنظر قرار دهند، در صورتی که قصد بازگشت به وطن و کار در ایران را پس از دوره تحصیل داشته، باید دانشگاهی را برای تحصیل خود برگزینند که مورد تایید ایران بوده و مدارک آن در ایران مورد ارزشیابی قرار گیرد.

 

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در کرواسی برای سال تحصیلی ۲۰۲۰ ۲۰۲۱

همانطور که پیشتر ذکر شد کردیم دانشجویان ایرانی علاوه بر در نظر داشتن رنکینگ های بین المللی، باید دانشگاهی را انتخاب کنند که در ایران نیز مورد تایید باشد. مشتاقان تحصیل در کرواسی در رشته‌های غیر پزشکی می بایست دانشگاه خود را از میان بهترین دانشگاه های کرواسی که مورد تایید وزارت علوم ایران هستند انتخاب نمایند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران همه ساله به روز شده و در در سایت این وزارتخانه قرار می گیرد و هر سال باید لیست به روز شده برای همان سال ملاک عمل در انتخاب دانشگاه قرار گیرد. در حال حاضر آخرین به روز رسانی لیست ارائه شده توسط این وزارتخانه برای سال 2020 2021 منتشر شده و بر اساس آن لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در کرواسی برای سال ۲۰۲۰ ۲۰۲۱ بدین شرح است:

 

دانشگاه های خوب یا گروه ب:

University of Rijeka

دانشگاه ریه کا

University of Split

دانشگاه اشپلیت

University of Zagreb

دانشگاه زاگرب

دانشگاه های متوسط یا گروه ج:

Josip Juraj Strossmayer University of Osijek

دانشگاه جوزپ یوراج اشتراس مه یر در اوسیک

University of Dubrovnik

دانشگاه دوبرونیک

University of Zadar

دانشگاه زادار

Zagreb School of Economics and Management

مدرسه اقتصاد و مدیریت زاگرب

 

 

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کرواسی برای سال تحصیلی ۲۰۲۰ ۲۰۲۱

دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته های پیراپزشکی را در کشور کرواسی دارند باید دانشگاهی را برای تحصیل خود انتخاب کنند که نام آن دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در همان سال تحصیلی قرار داشته باشد. در حال حاضر در جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کرواسی برای سال تحصیلی ۲۰۲۰ ۲۰۲۱ نام دو مورد از بهترین دانشگاه های کرواسی به چشم می خورد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند و عبارتند از:

نام دانشگاه

نام دانشگاه به فارسی

University of Zagreb

دانشگاه زاگرب

University of Split

دانشگاه اشپلیت

 

 

همانطور که پیش تر ذکر شد از دلایل اقبال زیاد دانشجویان ایرانی به تحصیل در بهترین دانشگاه های کرواسی این است که شرایط ورود به آنها نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا از جمله اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ساده تر است. به عنوان مثال به منظور ورود به دوره های تحصیل پزشکی در کرواسی متقاضیان باید در آزمون ورودی رشته پزشکی این کشور شرکت نموده و در صورت قبولی و اخذ نمره کافی در این آزمون رقابتی، مجوز ورود به دوره های تحصیل پزشکی در کرواسی را به دست آورند. اما غیر از این، راه دیگری نیز برای آنان وجود دارد و آن هم شرکت در دوره های پری مدیکال یا کالج پیش دانشگاهی در این کشور است که پس از دوره ‌ای تقریباً یک ساله متقاضیان در صورت شرکت در آزمونMCAT در پایان این دوره اگر حداقل نمره 9 را کسب کنند، بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی می توانند به دوره های تحصیل پزشکی در کرواسی در بهترین دانشگاه‌های این کشور از جمله دانشگاه زاگرب وارد شوند.

البته برای مشتاقان تحصیل پزشکی در اروپا گزینه‌ های مناسب دیگری نیز می ‌توان در نظر گرفت که ورود به آنان نیز چندان دشوار نیست. یکی از بهترین گزینه ها، دوره های تحصیل پزشکی در اسلواکی است که برای ورود به آن حتی نیاز به ارائه مدرک زبان نیز نمی باشد و فقط متقاضیان باید در حدی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند که از پس آزمون ورودی بر آمده و همچنین بتوانند در دروس دانشگاهی فهم مناسبی داشته و و دوره تحصیل خود را با موفقیت پشت سر بگذارند. همچنین در این کشور دانشگاهی به نام دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا وجود دارد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز قرار دارد و دانشجویان ایرانی پس از تحصیل در آن می توانند مدارک خود را در ایران نیز معادل سازی نموده و در وطن خود مشغول به کار شوند.

 
 
 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top