امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل مهندسی معدن

رشته مهندسی معدن شاید در کشور ما آنقدر مورد توجه قرار نگیرد، اما در برخی از کشورهای دنیا به ویژه کشورهایی که دارای معادن غنی هستند و در آن ها به اکتشاف و استخراج معدن و رشد و توسعه صنایع معدنی اهمیت فراوانی داده است، این رشته از رشته های محبوب حساب آمده و همه ساله برای ورود به دانشگاه ها در این رشته رقابت سنگینی برقرار است. زیرا شرایط مناسب معادن و صنایع معدنی در این کشورها به معنای وجود بازار کار مناسب برای فارغ التحصیلان این رشته در چنین کشورهایی می باشد. از جمله این کشورها می ‌توان به استرالیا، کانادا، و آمریکا اشاره نمود که شرایط تحصیل این رشته در این کشورها بسیار مناسب بوده و شرایط کار پس از تحصیل در اکوسیستم کسب و کار این کشورها نیز برای مهندسان معدن بسیار مناسب است. اما نمی توان با قاطعیت گفت که کشوری خاص بهترین کشور برای تحصیل مهندسی معدن برای همه داوطلبان باید به حساب آید. زیرا در انتخاب یک کشور به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی باید فاکتورهای زیادی مورد بررسی قرار گیرد و با در نظر گرفتن جمیع جهات اقدام به تصمیم گیری صورت گیرد و این تصمیم گیری بر اساس شرایط فردی هر شخص باید صورت گیرد و نمی توان برای همه یک نسخه تجویز کرد. در این مطلب قصد داریم شرایط تحصیل مهندسی معدن در اصلی ‌ترین کشورهایی که به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی ایرانیان برای تحصیل این رشته به شمار می روند را ارائه کنیم تا این عزیزان بتوانند بر اساس شرایط خود و تطبیق آن با شرایط این کشور ها بهترین کشور برای تحصیل مهندسی معدن را برای خود انتخاب نمایند.

  • بهترین کشور برای تحصیل مهندسی معدن
  • بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی معدن
  • بهترین کشور برای تحصیل رشته مهندسی معدن

طبیعتاً برای همطونان عزیزمان که مشتاق تحصیل مهندسی معدن در خارج از کشور هستند، اولین فاکتور در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی معدن، شهریه و هزینه های تحصیل می باشد. همچنبین باید هزینه های زندگی دانشجویی در کشورهای مختلف را نیز در نظر گرفته و با هم مقایسه کرد. نکته مهم دیگر این است که در برخی کشورها به دانشجویان امکان کار دانشجویی در حین تحصیل داده می شود که بتوانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی خود را از این طریق تامین کنند. اما در برخی دیگر از کشورها چنین امکانی فراهم نیست و باید پیش از هر اقدامی در مورد قوانین کشورها در این زمینه به خوبی مطالعه و بررسی صورت گیرد. با در نظر گرفتن فاکتورهای مالی ذکر شده، به علت بالا بودن هزینه های تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان از جمله استرالیا، کانادا،آمریکا، انگلستان، و نیوزلند بسیاری از هموطنان ما توان پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در چنین کشورهایی را ندارند و به این جهت چنین کشورهایی برای آنان نمی توانند گزینه مناسبی برای تحصیل به حساب آید. افرادی که محدودیت مالی زیادی داشته و با بودجه محدودی می خواهند در خارج از کشور به تحصیل این رشته بپردازند بهترین گزینه برای آن ها می تواند فرصت تحصیل مهندسی معدن در آلمان به حساب آید، زیرا تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور یا رایگان بوده یا اینقدر ارزان است که می تواند در حد رایگان به حساب آید.

دیگر فاکتوری که در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی معدن باید مدنظر قرار داده شود، زبان دوره های تحصیلی می باشد. طبیعتا تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان دنیا یا کشورهایی که بتوان در دانشگاه‌ های آن ها به زبان انگلیسی به تحصیل پرداخت، ساده تر بوده و دارای مزیت به حساب می آید. اما به علت بالا بودن شهریه دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان افرادی که به زبان انگلیسی تسلط داشته و می ‌توانند مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس ارائه کنند، تحصیل در کشورهای غیر انگلیسی زبان به زبان انگلیسی گزینه مناسب تری می باشد و از این نظر کشورهایی مانند ترکیه، و هلند می‌ توانند گزینه ‌های مناسب برای تحصیل مهندسی معدن در خارج از کشور به حساب آیند. برای افرادی که به زبان آلمانی تسلط داشته و مدرک زبان آلمانی می توانند ارائه کنند نیز کشورهای آلمان و اتریش بهترین مقاصد تحصیلی محسوب می شود.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی برای دانشجویان ایرانی نیز از دیگر فاکتورهایی است که باید مد نظر قرار گیرد. به عنوان مثال تحصیل مهندسی معدن در آمریکا گزینه مناسبی برای دانشجویان ایرانی نیست. زیرا با این ‌که دانشگاه های این کشور رتبه های بین المللی فوق العاده مناسبی دارند، اما در سال های اخیر بسیار پیش آمده که دانشجویان ایرانی حتی با اخذ پذیرش از دانشگاه‌ های معتبر این کشور نتوانسته اند ویزای دانشجویی دریافت کنند و به همین علت نمی توان این کشور را گزینه مناسبی به حساب آورد.

دیگر فاکتور در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی معدن، برنامه خود فرد دانشجو برای ادامه زندگی و کار پس از تحصیل است. اگر یک دانشجو قصد دارد پس از تحصیل مهندسی معدن در خارج از کشور به ایران برگشته و در در ایران مشغول به کار شود، حتما باید دانشگاه محل تحصیل خود را در کشورهای مختلف از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران که همه ساله در سایت این وزارتخانه اعلام می ‌شود، انتخاب نمایند. اما برای فردی که قصد دارد پس از تحصیل رشته مهندسی معدن در خارج از کشور برای کار نیز در همان جا باقی بماند، بررسی شرایط بازار کار این رشته در کشورهای مختلف نیز الزامی است. شرایط بازار کار رشته مهندسی معدن در کشورهای مختلف به هیچ وجه یکسان نیست و در بسیاری از کشورها به علت نبود معادن، عدم توجه کافی به معادن، همچنین عدم وجود صنایع معدنی مناسب بازار کار مناسبی برقرار نیست. اما در کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، آمریکا، و آلمان، شرایط بازار کار این رشته بسیار مناسب است و به همین جهت تحصیل مهندسی معدن در چنین کشورهایی توجیه پذیر بوده و دانشجو پس از تحصیل شانس بالایی برای پیدا کردن شغل مناسب خواهد داشت.

حال با در نظر گرفتن چنین فاکتورهایی می توان گفت بهترین کشور برای تحصیل مهندسی معدن برای هر فردی می تواند با شخص دیگر متفاوت باشد و بسته شرایط هر فرد مقصد مهاجرت تحصیلی باید انتخاب گردد. در این بخش به شرایط کشورهایی که می توانند گزینه هایی مناسب برای تحصیل مهندسی معدن در خارج از کشور به شمار روند اشاره می نماییم تا هموطنان عزیز بتوانند بر اساس شرایط خود و انطباق آن با شرایط این کشورها بهترین کشور برای تحصیل مهندسی معدن را که مناسب آنان است برگزینند و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آن کشور اپلای نمایند.

 

تحصیل مهندسی معدن در استرالیا

از نظر بسیاری از افراد و به ویژه متخصصان، استرالیا بهترین کشور برای تحصیل مهندسی معدن به شمار می رود. زیرا سطح علمی دانشگاه های این کشور در این رشته بسیار بالا است و در این رشته حتی دانشگاه های این کشور به طور میانگین از دانشگاه های آمریکا نیز معتبرتر هستند و رتبه های بهتری را به خود اختصاص داده اند. غیر از این موضوع شرایط بازار کار پس از دوره تحصیل نیز برای متخصصان این رشته در کشور استرالیا بسیار مناسب است و به همین جهت می توان این کشور را دارای شرایطی مناسب برای متخصصان رشته معدن دانست. از این رو بسیاری از علاقه مندان این رشته با دور اندیشی وارد دوره های تحصیل مهندسی معدن در استرالیا می شوند و با وجود اینکه شهریه ‌های دانشگاه های این کشور بالاست، به انگیزه دستیابی به شغلی پردرآمد در اکوسیستم کسب و کار استرالیا در زمینه مهندسی معدن پس از فارغ التحصیلی، به تحصیل در این کشور می پردازند.

به طور میانگین تعداد دانشگاه های استرالیا در میان برترین دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی مهندسی معدن فوق العاده بالاست و حتی دانشگاه‌ های این کشور سهم بیشتری را نسبت به دانشگاه های آمریکا در این رده بندی از آن خود کرده اند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی معدن در استرالیا هستند عبارتند از: دانشگاه کرتین، دانشگاه وسترن استرالیا، دانشگاه کویینزلند، دانشگاه نیو ساوت ولز (یو ان اس دبلیو)، دانشگاه ملبورن، و دانشگاه ولونگونگ که به ترتیب در میان دانشگاه ‌های دنیا در زمینه تخصصی مهندسی معدن رتبه های ۲، ۴، ۵، ۶، ۱۱، و ۱۷ را از آن خود کرده اند. همچنین در دانشگاه‌ های آدلاید و نیوکاسل نیز دوره های تحصیل مهندسی معدن در استرالیا با کیفیت بالایی ارائه می گردد.

 

تحصیل مهندسی معدن در کانادا

کشور مهاجرپذیر کانادا نیز همانند استرالیا از گزینه‌ های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی معدن به شمار می رود. زیرا سطح علمی دانشگاه‌ه ای این کشور و رتبه بین المللی آن ها بسیار مناسب است و این کشور نیز مانند استرالیا دارای معادن و صنایع صنایع معدنی بسیار پرتعداد و شکوفایی است. به همین جهت آینده شغلی روشنی نیز برای فارغ التحصیلان دوره های تحصیل مهندسی معدن در استرالیا می تواند در نظر گرفت. مانند دوره های تحصیل مهندسی معدن در استرالیا هزینه تحصیل این رشته در دانشگاه های کانادا نیز بسیار بالاست و این مورد خود بزرگ ترین مانع برای ورود به دوره های تحصیل مهندسی معدن در کانادا برای دانشجویان ایرانی به شمار می آید. زیرا درصد بالایی از ایرانیان توان پرداخت چنین شهریه تحصیلی بالایی را ندارند. همچنین هزینه های زندگی دانشجویی در کشورهای استرالیا و کانادا و به طور کلی کشورهای انگلیسی زبان بالاست و این مورد نیز برای جوانان ایرانی مشکل ‌ساز است. اما به علت بالا بودن درآمد مهندسان معدن در این کشور، مانند کشور استرالیا، تحصیل مهندسی معدن در کانادا نیز دارای توجیه می باشد. همچنین در این کشور طیف وسیعی از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان اعطا می گردد.

بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی معدن در کانادا هستند، عبارتند از: دانشگاه مک گیل، دانشگاه کویین در کینگستون، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا و دانشگاه تورنتو که در زمینه تخصصی مهندسی معدن در رتبه بندی موسسه کیو اس در میان دانشگاه های دنیا به ترتیب رتبه های ۳، ۷، ۹، ۱۲، و ۲۲ را از آن خود کرده اند. دانشگاه لاوال نیز دیگر دانشگاه این کشور است که دوره های تحصیل مهندسی معدن در کانادا را با کیفیت بالا ارائه می دهد.

 

تحصیل مهندسی معدن در آمریکا

به علت بالا بودن اعتبار دانشگاه های آمریکا و فاخر بودن رتبه های دانشگاه های این کشور در رنکینگ های بین ‌المللی، بسیاری این کشور را به طور کلی بهترین گزینه برای تحصیلات دانشگاهی به حساب می آورند. به عنوان مثال این کشور بهترین کشور برای تحصیل مهندسی برق، عمران، مکانیک و سایر رشته های مهندسی نیز محسوب می شود. جالب است که در رنکینگ دانشگاه های برتر دنیا در زمینه تخصصی مهندسی معدن چندان کفه ترازو به نفع دانشگاه های آمریکا نیست و دانشگاه های استرالیا در مجموع میانگین رتبه بهتری دارند. اما باز هم دانشگاه های آمریکا رتبه‌ های فاخری را در این رده بندی از آن خود کرده اند و حتی بهترین دانشگاه مهندسی معدن دنیا نیز به کشور آمریکا تعلق دارد. این کشور بازار کار مناسبی نیز برای متخصصان رشته مهندسی معدن دارد و این افراد پس از اتمام دوره تحصیل در این کشور می ‌توانند وارد بازار کار شده و از درآمد مناسبی نیز برخوردار شوند. اما مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان هزینه تحصیل مهندسی معدن در آمریکا نیز بسیار بالاست و فقط کسانی که بتوانند از عهده شهریه تحصیل در این کشور بر آیند می توانند از فرصت کار پس از تحصیل در این رشته در کشور آمریکا بهره مند گردند. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که بیشترین میزان بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در دنیا در آمریکا به دانشجویان ارائه می ‌شود و بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز می توانند از چنین مزیت ‌هایی برخوردار گردند. بهترین دانشگاه این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی معدن در آمریکا می باشد، مدرسه معدن کلرادو نام دارد که بهترین دانشگاه دنیا در زمینه تخصصی مهندسی معدن محسوب می شود. دیگر دانشگاه های مطرح این کشور در زمینه تحصیل مهندسی معدن در آمریکا نیز عبارتند از : دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، دانشگاه آریزونا، موسسه پلی تکنیک و دانشگاه ایالتی ویرجینیا، دانشگاه بولدر کلرادو، دانشگاه یوتا، دانشگاه ایلینوی در اربانا، و دانشگاه علم و فناوری میسوری.

 

تحصیل مهندسی معدن در آلمان

آلمان نیز به علت داشتن دانشگاه های فنی مهندسی بسیار معتبر که در آن ها رشته مهندسی معدن نیز ارائه می گردد می تواند از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی معدن به حساب آید. این کشور نیز دارای معادنی می باشد که البته نسبت کشوری مانند استرالیا چندان نیست. اما صنایع معدنی و صنایع تبدیلی مواد معدنی در این کشور، بسیار پیشرفته و پررونق هستند و به همین جهت مشتاقان تحصیل مهندسی معدن در آلمان می توانند به آینده شغلی مناسبی امیدوار باشند. همچنین از مزیت های تحصیل مهندسی معدن در آلمان می ‌توان به رایگان یا بسیار ارزان بودن شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور اشاره نمود. دانشگاه فرایبورگ این کشور به طور تخصصی در زمینه معدن و صنایع معدنی کارکرده و و یک دانشگاه فنی معدن محسوب می شود و اکثر مشتاقان تحصیل مهندسی معدن در آلمان متقاضی ورود به این دانشگاه هستند. بهترین دانشگاه های این کشور ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی معدن در آلمان هستند عبارتند از: دانشگاه فنی برگ آکادمی فرایبورگ و دانشگاه آخن که به ترتیب رتبه های ۱۶ و ۳۲ دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی مهندسی معدن را از آن خود کرده اند.

 

تحصیل مهندسی معدن در انگلستان

همانند کشورهای استرالیا، کانادا، و آمریکا، هزینه و شهریه تحصیل مهندسی معدن در انگلستان نیز بسیار بالاست و درصد بالایی از هموطنانمان توانایی پرداخت آن را ندارند. همچنین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور انگلیسی زبان مانند سایر کشورهای ذکر شده بسیار بالا است. اما افرادی که به هر سختی بتوانند هزینه های تحصیل مهندسی معدن در انگلستان را تامین کنند می ‌توانند از یک آینده شغلی مناسب اطمینان حاصل کنند. زیرا بازار کار مناسبی برای متخصصان رشته مهندسی معدن در انگلستان فراهم است. این کشور دارای معادن نسبتا زیادی بوده و همچنین صنایع معدنی بسیار پویایی در این کشور مشغول فعالیت هستند. به همین جهت و به علت بالا بودن درآمد مهندسان معدن در انگلیس می توان تحصیل مهندسی معدن در انگلستان را دارای صرفه اقتصادی به حساب آورد. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی معدن در انگلستان هستند عبارتند از دانشگاه اکستر، دانشگاه ساوتهمپتون، دانشگاه کاردیف، و دانشگاه لیورپول به ترتیب رتبه های ۱۴، ۳۰، ۴۳  ۴۹ را در میان دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی مهندسی معدن به خود اختصاص داده ‌اند.

 

تحصیل مهندسی معدن در سوئد

سطح علمی دانشگاه های سوئد نیز به طور کلی بسیار مناسب است و این کشور دارای معادن نسبتاً غنی در زمینه های مختلف نیز می باشد. از این رو بسیاری مشتاق تحصیل مهندسی معدن در سوئد هستند و برای ورود به دانشگاه ‌های این کشور تلاش می کنند. هزینه های پایین تحصیل در این کشور و همچنین درآمد بالای مهندسان معدن در کشور سوئد موجب شده در میان جوانان ایرانی نیز اشتیاق به ورود به دوره های تحصیل مهندسی معدن در سوئد بسیار باشد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته مهندسی معدن در خارج از کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top