امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل گرافیک در اسلواکی

رشته گرافیک به عنوان یکی از رشته های هنری بسیار محبوب در میان جوانان در سراسر دنیا به شمار می رود و همه ساله اکثر دانشگاه هایی که این رشته را در دنیا ارائه می دهند با خیل کثیری از مشتاقان اخذ پذیرش مواجه می شوند. به طور معمول این دانشگاه ها برای اعطای پذیرش تحصیلی، یا آزمون ورودی برگزار می کنند و یا اینکه از داوطلبان نمونه کار یا پورتفولیو طلب می کنند. معمولا ورود به دوره های تحصیل این رشته در کشورهایی که دانشگاه های معتبرتری داشته و یا از کشورهای مطرح در زمینه هنر به شمار می روند، سخت تر است. برای ورود به دوره های تحصیل گرافیک در اسلواکی معمولاً آزمون ورودی برگزار نمی ‌شود و و فقط با ارائه نمونه کار و پورتفولیو می توان به اخذ پذیرش نایل شد.

  • تحصیل گرافیک در اسلواکی
  • هزینه تحصیل رشته گرافیک در اسلواکی
  • دانشگاه های گرافیک اسلواکی

تحصیل گرافیک در اسلواکی مزایای فوق العاده زیادی برای دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل این رشته هنری در خارج از کشور دارد. اول اینکه این کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و مدارک تحصیلی دانشگاه های آن در کلیه کشورهای این اتحادیه قابل قبول است و با تحصیل در این دانشگاه ها می تواند شانس کار و اقامت دائم کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به دست آورند. همچنین  برعکس دوره هایی که در کشور همسایه ی اسلواکی یعنی اتریش برگزار می گردد، برای ورود به دوره های تحصیل گرافیک در اسلواکی رقابت چندانی وجود ندارد و شانس پذیرش در این کشور، به مراتب بالاتر از دانشگاه های اتریش می باشد. البته این موضوع دلیل واضحی دارد و آن هم این حقیقت است که اتریش را می ‌توان مهد هنر در اروپا به حساب آورد و دانشگاه های این کشور در رشته های هنری در اروپا سرآمد هستند و به همین جهت هر سال عده زیادی از سراسر دنیا مشتاق ورود به دوره های تحصیلی رشته های هنری در اتریش هستند.

یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل گرافیک در اسلواکی امکان تحصیل این رشته در این کشور بدون نیاز به یادگیری زبان اسلواک است و می توان این رشته را در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل نمود. همچنین ورود به دوره های تحصیل دانشگاهی به زبان انگلیسی در این کشور بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس نیز امکان پذیر است و این خود یکی از اصلی ‌ترین مزایای تحصیل در اسلواکی در این رشته و سایر رشته ها به شمار می رود. زیرا خود اخذ مدرک زبان انگلیسی معتبر یکی از موانع بزرگ پیش روی جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور می باشد.

 

هزینه تحصیل رشته گرافیک در اسلواکی

برعکس کشور اتریش که شهریه تحصیل در کلیه رشته ها، مقاطع تحصیلی، و دانشگاه های مختلف آن یکسان بوده و و فقط ۷۵۰ یورو در هر ترم، معادل ۱۵۰۰ یورو در هر سال تحصیلی است، هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به هیچ وجه یکسان نیست و در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است. اما به طور میانگین هزینه تحصیل رشته  گرافیک در اسلواکی در دانشگاه مختلف این کشور عضو اتحادیه اروپا، بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو در هر سال تحصیلی می ‌باشد که رقمی نسبتاً مناسب به حساب می آید.

 

دانشگاه های گرافیک اسلواکی

دانشگاه فنی براتیسلاوا، آکادمی هنرهای زیبا و طراحی در براتیسلاوا، و دانشگاه فنی در زوولن، بهترین دانشگاه های گرافیک اسلواکی هستند که دوره های تحصیل رشته گرافیک و طراحی را در مقاطع تحصیلی مختلف در این کشور ارائه می کنند. در میان این دانشگاه ها تنها دوره های تحصیل گرافیک در اسلواکی که در دانشگاه فنی براتیسلاوا ارائه می گردد، مورد تایید وزارت علوم ایران است و دو دانشگاه دیگر نامشان در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشورمان دیده نمی شود و اگر دانشجویان ایرانی در این دانشگاه های تایید نشده تحصیل کنند، مدارکشان در ایران مورد ارزشیابی قرار نمی گیرد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل گرافیک و سایر رشته ها در اسلواکی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top