امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی یکی از رشته های بسیار کاربردی به شمار رفته و زحمات متخصصان آن نقش قابل توجهی در فرآیند درمان بیماران ایفا می نماید. طبیعتاً شرایط کاری برای متخصصان این رشته در کشورهایی که صنایع مرتبط را دارا هستند، بسیار مناسب تر است. از این رو بسیاری از متخصصان این رشته در کشورمان در سال های اخیر به مهاجرت کاری به کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا می ‌اندیشند. خوشبختانه در سال های اخیر صنایع مرتبط با تجهیزات پزشکی در کشور عزیزمان ایران نیز توسعه فراوانی یافته اند و همین موضوع باعث شده اقبال به تحصیل این رشته در میان جوانان ایرانی بیش از پیش افزایش پیدا کند و بسیاری از آنان حتی برای تحصیل این رشته به خارج از کشور روند. پیش از هر اقدامی برای اخذ پذیرش تحصیلی لازم است مشتاقان تحصیل این رشته با کشورهایی که به عنوان گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی پزشکی معروف هستند، آشنایی پیدا کنند و با مقایسه شرایط این کشورها با شرایط خود، گزینه مناسب برای مهاجرت تحصیلی خود را برگزینند.

  • بهترین کشور برای تحصیل مهندسی پزشکی

به هیچ وجه نمی ‌توان یک یا چند کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل مهندسی پزشکی معرفی نموده و به همه داوطلبان توصیه نمود. زیرا هر داوطلب باید بسته به شرایط خود و با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد از جمله زبان کشورها، بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی خود را برگزیند و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آن کشور اقدام نماید. طبیعتاً فردی که به زبان آلمانی تسلط دارد، شرایط مناسب تری برای تحصیل در کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس پیش روی خود خواهد داشت. همچنین افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، شرایط مناسبی برای تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان از جمله انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند دارند.

اما شاید مهم ترین فاکتور در این زمینه، شهریه تحصیلی در کشور های مختلف است. با اینکه یادگیری زبان انگلیسی برای دانشجویان ایرانی از همه زبان های دیگر ساده تر است و بسیاری از آنان می توانند مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه نمایند، اما به علت شهریه بالای دانشگاه‌ های کشورهای انگلیسی‌ زبان، شانس ورود به دانشگاه‌ های این کشورها برای جوانان هم وطنمان بسیار پایین‌ تر از سایر کشورهاست. هر چند که در این کشورها معمولاً طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی به دانشجویان نخبه ارائه می‌ شود که می‌ تواند بخش اعظمی از هزینه‌ های زندگی و تحصیل آنان را پوشش دهد، اما این افراد می ‌توانند این رشته را در کشورهای دیگری که در آنها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد، بسیار ارزان تر تحصیل نمایند. به عنوان مثال امکان تحصیل در اسلواکی در اغلب رشته ها به زبان انگلیسی وجود دارد و شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار کمتر از دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان است. اما اگر فردی محدودیت مالی نداشته و فقط بر اساس اعتبار و رتبه دانشگاه، اقدام به تصمیم گیری می نماید، طبیعتا دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان برای وی بهترین گزینه می باشند. تحصیل در کشورهای آلمانی زبان به ویژه آلمان و اتریش بسیار ارزان است و در مقام مقایسه، شهریه این کشورها با سایر کشورهای اروپایی و کشورهای انگلیسی زبان، تقریبا رایگان به حساب می آید. از این رو تحصیل در این کشورها برای افرادی که با محدودیت مالی مواجه هستند، بهترین گزینه است. اما برای ورود به دانشگاه های این کشورها در رشته های پرمتقاضی باید حتماً در آزمون شرکت نموده و مدرک زبان آلمانی در سطح بالایی نیز ارائه نمود.

رتبه و اعتبار بین المللی دانشگاه های کشورها نیز باید به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای اصلی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی پزشکی در نظر گرفته شود. علاوه بر این، آینده شغلی نیز یکی از مهم ترین فاکتورهای دانشجویان هنگام تصمیم گیری برای انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی است. برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند به تحصیل در خارج از کشور پرداخته و پس از آن به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، انتخاب دانشگاه مورد نظر از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران، الزامی است. زیرا در غیر اینصورت، مدارک تحصیلی آنان در ایران قابل معادل سازی و ارزشیابی نخواهد بود. اما برای دانشجویانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود، در خارج از کشور به کار مشغول شده و اقامت گزینند، شرایط برخی کشورها بسیار مناسب است. به عنوان مثال در بین کشورهای اروپایی پیمانی به نام معاهده بلونیا امضا شده و فارغ التحصیلان دانشگاه های هر یک از این کشورها می‌ توانند بدون نیاز به معادل سازی مدارک، در سایر کشورهای عضو مشغول به کار شوند و مدارک آنان مورد تایید خواهد بود. به عنوان مثال اگر فردی به تحصیل در روسیه پرداخته و پس از آن قصد داشته باشد در اتریش یا آلمان به کار مشغول شود، به هیچ وجه مشکلی در زمینه معادل سازی مدارک خود در این کشورها نخواهد داشت و فقط باید با اخذ مدرک زبان آلمانی، مجوز کار در آلمان و اتریش را به دست آورد.

در این مطلب علاوه بر شرایط تحصیل مهندسی پزشکی در خارج از کشور در اغلب کشورهایی که به عنوان گزینه های اصلی مهاجرت تحصیلی ایرانیان به حساب می آیند، بهترین دانشگاه های این کشورها را نیز در رتبه بندی دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی مهندسی پزشکی بر اساس رنکینگ معتبر شانگهای نیز معرفی می نماییم.

 

تحصیل رشته مهندسی پزشکی در کانادا

کانادا با داشتن دانشگاه های معتبر و بازار کار مناسب، از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی در رشته های مختلف به حساب می آید. شرایط تحصیل رشته مهندسی پزشکی در کانادا نیز به همین صورت است. اما متاسفانه به علت بالا بودن هزینه های تحصیل رشته مهندسی پزشکی در کانادا و هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور پیشرفته، بسیاری از دانشجویان ایرانی شانس ورود به دانشگاه های این کشور را پیدا نمی کنند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی پزشکی در کانادا به طور میانگین در سال اول و دوم ۷ هزار تا ۸ هزار دلار در سال بوده و این هزینه در سال ‌های بعدی و مقاطع بالاتر بیشتر نیز می ‌شود.به طور میانگین می‌توان هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور را برای مشتاقان تحصیل رشته مهندسی پزشکی بین 50 تا ۱۰۰ هزار دلار کانادا در سال در نظر گرفت. اما باید توجه داشت که طیف وسیعی از بورسیه و فاندهای تحصیلی همه ساله به دانشجویان دانشگاه های این کشور تعلق می گیرد که دانشجویان ایرانی ممتاز نیز در سال های اخیر، به آن ها دست پیدا کرده اند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مهندسی پزشکی در کانادا هستند و در سال 2020 رتبه هایی عالی را در رشته مهندسی پزشکی در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده اند، عبارتند از: دانشگاه تورنتو (رتبه 27)، دانشگاه بریتیش کلمبیا (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه لاوال (رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه مونترال (رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه کوئینز (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه کلگری (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه آلبرتا (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه اتاوا (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه واترلو (رتبه ای بین 201 تا 300)  و دانشگاه وسترن (رتبه ای بین 201 تا 300).

 

تحصیل مهندسی پزشکی در استرالیا

استرالیا نیز از گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی پزشکی به حساب می ‌آید. دانشگاه های این کشور نیز همه ساله رتبه هایی فاخر را در رنکینگ های بین المللی از آن خود می کنند.  البته همانطور که پیشتر ذکر شد شرایط ورود به دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در استرالیا نیز مانند کانادا، برای جوانان ایرانی چندان مهیا نیست و به علت شهریه بالای دانشگاه‌ های این کشور، بسیاری از جوانان ایرانی شانسی برای ورود به دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در استرالیا ندارند. به طور معمول هزینه تحصیل مهندسی پزشکی در استرالیا بدر اغلب دانشگاه ها، از تحصیل این رشته در کانادا نیز بیشتر است. همچنین هزینه زندگی دانشجویی در این کشور نیز به طور میانگین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار استرالیا در ماه است که باید مد نظر قرار گیرد. البته باید در نظر داشت که همانند کانادا و سایر کشورهای انگلیسی زبان، طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی نیز در دانشگاه های این کشور به دانشجویان نخبه تعلق می گیرد و دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل مهندسی پزشکی در استرالیا شانس اخذ ویزای کار و اقامت دائم این کشور را نیز خواهند داشت. به علت آینده شغلی مناسب و درآمد بالای مهندسان پزشکی در این کشور، بسیاری مشقت های تحصیل به ویژه هزینه های زیاد آن را به جان می خرند تا رشته مهندسی پزشکی را در دانشگاه های استرالیا تحصیل کنند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در استرالیا هستند و رتبه های زیر 300 دانشگاه های دنیا در این رشته تخصصی را دارا هستند، عبارتند از: دانشگاه فنی کوئینزلند (رتبه ای بین 51 تا 75)، دانشگاه کوئینزلند (رتبه ای بین 76 تا 100)، دانشگاه موناش ملبورن (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه ملبورن (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه سیدنی (رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه گریفیث (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه آدلاید (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه نیو ساوث ولز (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه وسترن استرالیا (رتبه ای بین 201 تا 300) و دانشگاه ولونگونگ (ؤتبه ای بین 201 تا 300).

 

تحصیل مهندسی پزشکی در انگلستان

انگلستان نیز با داشتن دانشگاه های بسیار معتبر و صنایع مطرح در زمینه مهندسی پزشکی، از دیگر گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی پزشکی محسوب می شود. از این رو بسیاری نیز مشتاق تحصیل مهندسی پزشکی در انگلستان هستند تا فرصت ورود به بازار کار این کشور و همچنین اخذ اقامت دائم در این کشور را نیز داشته باشند. اما متاسفانه همانند سایر کشورهای انگلیسی زبان، هزینه تحصیل مهندسی پزشکی در انگلستان نیز بسیار زیاد است. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در انگلستان هستند، عبارتند از: امپریال کالج لندن (رتبه 18)، دانشگاه کمبریج (رتبه 32)، کینگز کالج لندن (رتبه ای بین 51 تا 75)، دانشگاه آکسفورد ( ربته ای بین 76 تا 100)، دانشگاه کوئین مری لندن (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه ادینبرو (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه منچستر (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه آستین تگزاس (رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه کاردیف (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه نیوکاسل (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه گلاسکو (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه بیرمنگام (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه لیورپول (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه ناتینگهام (رتبه ای بین 201 تا 300) و دانشگاه ساوتهمپتون (رتبه ای بین 201 تا 300).

 

تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان

کشور پیشرفته آلمان که یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در دنیا و مهاجرپذیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا به حساب می‌آید، یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی پزشکی نیز به حساب می ‌آید. این کشور صنایع بسیار پویایی در زمینه مهندسی پزشکی نیز دارد و فارغ التحصیلان دانشگاه های آن، آینده شغلی درخشانی پیش روی خود می بینند. همچنین هزینه های تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان نیز بسیار پایین و چیزی در حد رایگان است و به همین علت برای افرادی که در زمینه مالی محدودیت دارند، یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید. به منظور ورود به دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان متقاضیان باید مدرک زبان آلمانی معتبر در سطح B2 ارائه نمایند. از این رو افراد متقاضی باید حتماً تسلط بالایی به زبان آلمانی داشته باشند تا شانس ورود به دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان را به دست آورند. البته متقاضیان می ‌توانند در دوره های یک ساله کالج در کشور آلمان نیز شرکت نموده و با اخذ نمرات ممتاز و معدل خوب در این دوره ها مجوز ورود به دوره های دانشکده های مختلف را کسب کنند.

در لیست برترین دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی مهندسی پزشکی که رنکینگ شانگهای برای سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر کرده است، چند دانشگاه این کشور رتبه های زیر 300 را در میان دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده اند که عبارتند از: دانشگاه فنی درسدن (رتبه 48)، دانشگاه وورزبورگ (رتبه ای بین 51 تا 75)، دانشگاه فری برلین (رتبه ای بین 76 تا 100)، دانشگاه فنی مونیخ (رتبه ای بین 76 تا 100)، دانشگاه چاریته برلین (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه هایدلبرگ (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه هومبولت برلین (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه آخن (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه ماینتس (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه مونیخ (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه ارلانگن نورمبرگ (رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه فرایبورگ (رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه گوتینگن (رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه هامبورگ (رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه گوته فرانکفورت (رتبه ای بین 201 تا 300)، مدرسه پزشکی هانوفر (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه هاینریش هاین دوسلدورف (رتبه ای بین 201 تا 300)، موسسه فنی کارلسروهه (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه توبینگن ( رتبه ای بین 201 تا 300) و دانشگاه اولم (رتبه ای بین 201 تا 300).

 

تحصیل مهندسی پزشکی در اتریش

همانطور که می دانیم دانشگاه های کشور اتریش در زمینه ‌های مختلفی از جمله مهندسی پزشکی از اعتبار بین المللی فوق العاده بالایی برخوردارند و در عین حال شهریه تحصیل در این دانشگاه ها بسیار پایین است. همچنین این کشور صنایع بزرگ و پویایی مرتبط با مهندسی پزشکی دارد و تحصیل در آن به معنای آینده شغلی مناسب می باشد. تحصیل در کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی در دانشگاه های دولتی کشور اتریش تنها با هزینه ۷۵۰ یورو در هر ترم معادل ۱۵۰۰ یورو در هر سال تحصیلی امکان ‌پذیر است که یک مزیت بسیار عالی به حساب می ‌آید. اما ورود به دوره های تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اتریش به هیچ وجه راحت نیست و متقاضیان باید حتماً در آزمون ورودی که به زبان آلمانی برگزار می ‌شود شرکت نمایند. ظرفیت بسیار کمی از قبولی های آزمون به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد و از این رو تنها افرادی که بسیار نخبه بوده و بتوانند نمرات و رتبه هایی فوق العاده عالی را در این آزمون به دست آورند، شانس ورود به دوره های تحصیل رشته مهندسی پزشکی در اتریش را به دست خواهند آورد. دانشگاه علوم پزشکی وین (رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه علوم پزشکی گراتس (رتبه ای بین 201 تا 300) و دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک بهترین دانشگاه‌ های این کشور هستند که دوره ‌های تحصیل رشته مهندسی پزشکی را ارائه می نمایند.

 

تحصیل مهندسی پزشکی در آمریکا

آمریکا با داشتن دانشگاه های فوق العاده معتبر که در اکثر رشته ها رتبه های عالی را در رنکینگ های بین المللی از آن خود می کنند، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی در رشته های مختلف محسوب می ‌شود و رشته مهندسی پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از دانشگاه‌ های این کشور از رتبه های فاخری در رنکینگ های معتبر بین المللی همچون شانگهای در زمینه تخصصی مهندسی پزشکی برخوردارند. اما مانند سایر کشورهای انگلیسی ‌زبان، هزینه تحصیل مهندسی پزشکی در آمریکا نیز بالاست و به طور میانگین سالانه 20 هزار دلار می باشد که البته در برخی از دانشگاه‌ های این کشور بیشتر و در برخی کمتر است. همچنین هزینه زندگی در آمریکا نیز بالا بوده و به طور میانگین چیزی حدود ۱۱ هزار دلار در سال برای هر دانشجو می باشد که البته بسته به شهر محل زندگی و تحصیل و همچنین سبک زندگی دانشجو، این رقم می تواند متفاوت باشد. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در آمریکا هستند عبارتند از: دانشگاه هاروارد (رتبه 1)، دانشگاه ام آی تی (رتبه 3)، دانشگاه استنفورد (رتبه 7)، دانشگاه آن آربور میشیگان (رتبه 11)، دانشگاه جانز هاپکینز (رتبه 12)، دانشگاه پیتسبورگ (رتبه 14)، دانشگاه چپل هیل کارولینای شمالی (رتبه 15)، موسسه فناوری جورجیا (رتبه 16)، دانشگاه پنسیلوانیا (رتبه 16)، دانشگاه کلمبیا (رتبه 20)، دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا (رتبه 21)، دانشگاه اموری (رتبه 30)، دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا (رتبه 31)، دانشگاه تافتس (رتبه 34)، دانشگاه نورث وسترن (رتبه 37)، دانشگاه واشنگتن (رتبه 39)، دانشگاه برکلی کالیفرنیا (رتبه 42)، دانشگاه مدیسون ویسکانسین (رتبه 43)، دانشگاه کورنل (رتبه 47)، دانشگاه کیس وسترن رزرو (رتبه ای بین 51 تا 75)، دانشگاه دوک (رتبه ای بین 51 تا 75)، دانشگاه نورث ایسترن در بوستون (رتبه ای بین 51 تا 75)، دانشگاه سان فرانسیسکو کالیفرنیا (رتبه ای بین 51 تا 75)، دانشگاه یوتا (رتبه ای بین 51 تا 75)، دانشگاه ویک فارست (رتبه ای بین 51 تا 75)، دانشگاه ییل (رتبه ای بین 51 تا 75)، دانشگاه رایس (رتبه ای بین 76 تا 100)، دانشگاه ایالتی اوهایو در کولومبوس (رتبه ای بین 76 تا 100)، دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو (رتبه ای بین 76 تا 100)، دانشگاه دیویس کالیفرنیا (رتبه ای بین 76 تا 100) و  دانشگاه ایلینوی در اربانا (رتبه ای بین 76 تا 100). علاوه بر دانشگاه های ذکر شده که در میان 100 دانشگاه برتر دنیا در زمینه تخصصی مهندسی پزشکی طبقه بندی شده اند، تعداد بسیار بیشتری از دانشگاه های این کشور در جمع 300 دانشگاه برتر مهندسی پزشکی دنیا حضور دارند.

 

تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در ترکیه

ترکیه نیز یکی دیگر از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی پزشکی برای جوانان ایرانی به حساب می ‌آید. اولاً هزینه های تحصیل در دانشگاه این کشور چندان بالا نبوده و به علت نزدیکی به ایران دانشجویان ایرانی با هزینه بسیار پایین به راحتی می توانند از خانواده خود نیز دیدار نمایند. همچنین اعتبار بین المللی دانشگاه های ترکیه نیز بسیار مناسب است. به همین علت بسیاری از جوانان ایرانی ترجیح می دهند به تحصیل مهندسی پزشکی در ترکیه بپردازند. برای ورود به دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی، داوطلبان باید در آزمون SAT شرکت کنند که دروسی چون ریاضیات و زبان انگلیسی را در بر دارد. اما اگر این افراد قصد داشته باشند به تحصیل مهندسی پزشکی در ترکیه به زبان ترکی استانبولی بپردازند، باید در آزمون YOS که به زبان ترکی استانبولی برگزار شده و مواردی چون هندسه، ریاضیات، هوش و زبان ترکی را در بر می گیرد، شرکت کنند. کالج های کشور ترکیه دوره های شش ماهه آمادگی برای این آزمون ها را برگزار می کنند و امکان شرکت در این دوره ‌ها نیز برای دانشجویان ایرانی فراهم است. هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه نیز بسته به سبک زندگی دانشجو بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ دلار در ماه می باشد که البته بستگی به شهر محل زندگی و تحصیل در این کشور نیز دارد. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در ترکیه هستند، عبارتند از: دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه کوچ، دانشگاه استانبول و دانشگاه آنکارا.

 

تحصیل مهندسی پزشکی در ایتالیا

ایتالیا کشور توریستی عضو اتحادیه اروپا نیز می تواند یکی دیگر از گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی پزشکی به حساب آید. در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شهریه دانشگاه های ایتالیا از کمترین میزان برخوردار است و این خود یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل مهندسی پزشکی در ایتالیا به شمار می رود. متقاضیان ورود به دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در ایتالیا باید مدرک دیپلم ۱۲ ساله ارائه نمایند. البته مانند کشور روسیه، اغلب دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در ایتالیا نیز به زبان رسمی خود این کشور برگزار می‌ شود و معدود دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور می ‌توان یافت. به طور میانگین هزینه تحصیل مهندسی پزشکی در ایتالیا سالانه بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو است.

همه ساله موسسات معتبر رتبه بندی دانشگاه های دنیا از جمله موسسه شانگهای، علاوه بر رتبه بندی عمومی، در زمینه های مختلف تخصصی نیز رتبه دانشگاه های دنیا را اعلام می نمایند. بر اساس آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه شانگهای برای سال 2020 میلادی در زمینه تخصصی مهندسی پزشکی، دانشگاه پلی تکنیک میلان (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه پلی تکنیک تورین (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه ساپینزا رم (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه سن آنا (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه بولونیا (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه جنوا (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه میلان (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه فدریکو دوم ناپل (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه پادوا (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه پاویا (رتبه ای بین 201 تا 300)، دانشگاه پیزا (رتبه ای بین 201 تا 300) و دانشگاه تورین (رتبه ای بین 201 تا 300)، برترین دانشگاه های ایتالیا هسستند.

 

تحصیل مهندسی پزشکی در سوئد

سوئد کشور صنعتی منطقه اسکاندیناوی نیز یکی دیگر از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی پزشکی به حساب می آید. دانشگاه های این کشور در زمینه های مختلف از جمله رشته‌ مهندسی پزشکی از رتبه های بین ‌المللی مناسبی برخوردارند و هزینه‌ های تحصیل در این کشور نیز مناسی است. با توجه به این که پس از اتمام دوره تحصیل، امکان کار و اقامت دائم سوئد برای دانشجویان وجود دارد، برای افرادی که تمکن لازم را دارند رقم شهریه کاملاً توجیه پذیر است. بهترین دانشگاه‌ های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در سوئد هستند، عبارتند از: موسسه کارولینسکا (رتبه ای بین 51 تا 75)، دانشگاه گوتنبرگ (ربته ای بین 101 تا 150)، دانشگاه اوپسالا (رتبه ای بین 101 تا 150)، موسسه فنی سلطنتی (رتبه ای بین 151 تا 200) و دانشگاه لوند (رتبه ای بین 201 تا 300)،

 

تحصیل مهندسی پزشکی در روسیه

همانند کشور ترکیه، یکی از اصلی ترین مزیت های کشور روسیه برای دانشجویان ایرانی عدم وجود مشکل در اعطای ویزای دانشجویی می باشد. شهریه تحصیل مهندسی پزشکی در روسیه نیز بسیار مناسب است و به طور میانگین در دانشگاه های مختلف این کشور چیزی حدود 5 هزار دلار در سال است. البته این شهریه برای دوره های تحصیل رشته مهندسی پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی است که البته اگر دانشجویان قصد تحصیل این رشته به زبان روسی را داشته باشند، شهریه بسیار کمتری پرداخت خواهند نمود.

 

تحصیل مهندسی پزشکی در چین

کشور چین نیز به علت بالا بودن سطح علمی و رتبه عالی دانشگاه ها می تواند یکی دیگر از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل مهندسی پزشکی به حساب آید. دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای دانشجویی از این کشور نیز مشکل خاصی نخواهند داشت و فقط می بایست شرایط ورود به این دوره ها را داشته باشند. به طور میانگین هزینه تحصیل مهندسی پزشکی در چین در دانشگاه مختلف این کشور چیزی حدود 5000 دلار در سال است. تعدادی از دانشگاه این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی پزشکی در چین است در رنکینگ دانشگاه های دنیا که توسط موسسه شانگهای برای رشته تخصصی مهندسی پزشکی اعلام شده، جزو برترین ها به حساب می آید و عبارتند از: دانشگاه جیائوتونگ شانگهای (رتبه 2)، دانشگاه فودان (رتبه 4)، دانشگاه سوچو (رتبه 5)،  دانشگاه پکینگ (رتبه 8)، دانشگاه ژجیانگ (رتبه 9)، دانشگاه سیچوان (رتبه 13)، دانشگاه سون یات سن (رتبه 24)، دانشگاه چینهوا (رتبه 28)، دانشگاه علم و فناوری چین (رتبه 29)، دانشگاه نانجینگ (رتبه 39)، دانشگاه ووهان (رتبه 41)، دانشگاه ژیان جیائوتونگ (رتبه 44)، دانشگاه علوم پزشکی نیروی هوایی (رتبه 46)، دانشگاه علوم و فناوری هواژونگ (رتبه 50). علاوه بر این دانشگاه ها تعداد زیاد دیگری از دانشگاه های این کشور نیز در میان 300 دانشگاه برتر مهندسی پزشکی دنیا صاحب رتبه هستند.

 

تحصیل مهندسی پزشکی در هلند

هلند نیز یکی از کشورهای اتحادیه اروپاست که اعتبار دانشگاه های بالا و شهریه تحصیلی پایین در آن موجب شده از نقاط مختلف دنیا، عده زیادی مشتاق تحصیل در این کشور باشند. مشتاقان تحصیل مهندسی پزشکی در هلند می توانند در دانشگاه هایی در این کشور تحصیل کنند که نه تنها در اروپا، بلکه در کل دنیا از معتبرترین ها به شمار می روند.

بهترین دانشگاه های این کشور در زمینه تخصصی مهندسی پزشکی عبارتند از: دانشگاه اوترخت (رتبه 22)، دانشگاه رادبود نایمخن (رتبه 45)، دانشگاه توئنته (رتبه ای بین 51 تا 75)، دانشگاه اراسموس رتردام (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه لایدن (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه آمستردام (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه گرونینگن (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه وریج آمستردام (رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه فنی آیندهوون (رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه ماستریخت (رتبه ای بین 151 تا 200) و دانشگاه فناوری دلفت (رتبه ای بین 201 تا 300).

 

 

شماره تماس موسسه علم و هنر میثاق به شرح ذیل می باشد:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top