امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی

رشته تربیت بدنی از رشته های نه چندان پرطرفدار در کشورمان به شمار رفته و رقابت چندانی برای ورود به دوره های آن در دانشگاه های ایران وجود ندارد. اما در برخی دیگر از کشورها، به ویژه کشورهای اروپایی، این رشته از رشته های پرمتقاضی محسوب می شود. زیرا فارغ التحصیلان آن با فرصت های شغلی فراوانی روبرو بوده و از درآمد مناسبی نیز می توانند بهره مند شوند. برخی از جوانان ایرانی علاقمند این رشته نیز ترجیح می دهند به تحصیل در دانشگاه های کشورهای دیگر بپردازند. از این رو در این مطلب به شرایط تحصیل این رشته در کشورهای مختلف می پردازیم تا این عزیزان بتوانند بسته به شرایط خود، بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی را انتخاب کرده و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آن کشور، اپلای نمایند.

  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی

مباحث ارائه شده در این رشته دانشگاهی، روی فیزیک بدن انسان، حرکات بدنی و تاثیر آن ها روی مکانیزم کاری اعضا و عضلات بدن، تمرکز دارد. در کشورهای پیشرفته فارغ التحصیلان این رشته در مقاطع مختلف، می توانند به عنوان معلم و مربی در باشگاه ها، مدارس و دانشگاه ها، مشغول به کار شده و تمرینات و حرکات ورزشی ورزشکاران، دانش آموزان و دانشجویان را تحت نظارت و مدیریت خود قرار دهند. در حقیقت، این افراد می توانند تربیت کننده قهرمانان بالقوه ورزشی برای آینده کشورها بوده و به بالا رفتن سلامت افراد در جامعه نیز کمک نمایند.

نمی توان برای تمامی مشتاقان تحصیل در رشته تربیت بدنی در خارج از کشور یک نسخه پیچید و یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی معرفی نمود. زیرا هر داوطلب باید بسته به شرایط خود و با در نظر گرفتن فاکتورهای متعددی از جمله: شهریه تحصیل و هزینه زندگی، اعتبار و رتبه دانشگاه ها، آینده شغلی رشته تربیت بدنی در کشورهای مختلف و زبان کشورها، کشور مناسب برای مهاجرت تحصیلی خود را برگزیند و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آن کشور اقدام نماید.

بسیاری از قهرمانان ورزشی رده های پایه از سراسر دنیا، می توانند از کشورهای پیشرفته بورسیه تحصیلی رشته تربیت بدنی دریافت کرده و برای اینکه به صورت آکادمیک در ورزش تخصصی خود به پیشرفت ادامه دهند، وارد دانشگاه های برتر این کشورها شوند. در این صورت، این افراد پس از دوران قهرمانی ورزشی خود می توانند به عنوان مربی ورزشی دارای مدرک آکادمیک، به کار مشغول شده و برعکس بسیاری از ورزشکاران، پس از دوران ورزش حرفه ای خانه نشین نشوند. در برخی از این کشورها، درآمد مربیان ورزشی بسیار بالاست. از این رو، یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی، مقایسه بازار کار و میزان درآمد متخصصان این رشته در کشورهای مختلف است.

اما مهم ترین فاکتور در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی، شهریه تحصیل می باشد؛ درعین حال اعتبار و رتبه جهانی دانشگاه های کشورها نیز در انتخاب محل تحصیل موثر است. دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان، بالاترین اعتبار و بهترین رتبه ها را در میان دانشگاه های دنیا در زمینه های مختلف از جمله رشته تربیت بدنی، دارا هستند و یادگیری زبان انگلیسی نیز برای جوانان ایرانی ساده تر از سایر زبان هاست. اما به علت شهریه بالای دانشگاه‌ های کشورهای انگلیسی‌ زبان، شانس ورود به دانشگاه‌ های این کشورها برای جوانان هم وطنمان بسیار پایین‌ تر است. علاوه بر این هزینه زندگی دانشجویی در این کشورها نیز از سایر کشورهای دنیا بالاتر است. هر چند در این کشورها معمولاً طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی به دانشجویان نخبه ارائه می‌ شود که می‌ تواند بخش اعظمی از هزینه‌ های زندگی و تحصیل آنان را پوشش دهد، اما این افراد می ‌توانند این رشته را در کشورهای دیگری که در آنها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد، بسیار ارزان تر تحصیل نمایند. به طور مثال امکان تحصیل در اسلواکی در اغلب رشته ها از جمله رشته تربیت بدنی به زبان انگلیسی وجود دارد و شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار کمتر از دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان است. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور نیز به طور قابل ملاحظه ای از کشورهای انگلیسی زبان پایین تر است. اما اگر فردی محدودیت مالی نداشته و فقط بر اساس اعتبار و رتبه دانشگاه، اقدام به تصمیم گیری می نماید، طبیعتا دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان برای وی بهترین گزینه می باشند. برای افرادی که اصلی ترین فاکتور را شهریه و هزینه تحصیل می دانند، دانشگاه های کشورهای آلمانی زبان بهترین گزینه به شمار می رود. تحصیل در کشورهای آلمانی زبان به ویژه آلمان و اتریش بسیار ارزان است و در مقایسه، تحصیل دانشگاهی در این کشورها در قیاس با سایر کشورهای اروپایی و کشورهای انگلیسی زبان، تقریبا رایگان به حساب می آید.

مقوله زبان نیز یکی دیگر از اصلی ترین فاکتورها در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی برای داوطلبان به شمار می رود. طبیعتاً فردی که به زبان آلمانی تسلط دارد، شرایط مناسب تری برای تحصیل در کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس پیش روی خود خواهد داشت. همچنین افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، شرایط مناسبی برای تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان از جمله انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند دارند. برای افرادی هم که به زبان کشورهای منطقه اسکاندیناوی مسلط هستند، طبیعتا تحصیل در این کشورها بسیار مناسب می باشد.

در این بخش، مشتاقان تحصیل در رشته تربیت بدنی در خارج از کشور می توانند با شرایط تحصیل این رشته در کشورهای مختلف آشنا شده و با تطبیق آن ها با شرایط خود، بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی که مناسب آنان است را انتخاب نمایند.

 

تحصیل تربیت بدنی در نروژ

نروژ، کشور نفتی منطقه اسکاندیناوی یکی از بهترین مقاصد مهاجرت در دنیا به شمار می رود. طبیعتا تحصیل تربیت بدنی در نروژ به معنای به دست آوردن شانس اخذ ویزای کار و اقامت دائم پس از اتمام دوره تحصیل در این کشور است. هزینه تحصیل در این کشور نیز نسبت به اکثر کشورهای اروپایی مناسب است و با توجه به آینده شغلی که برای فارغ التحصیلان فراهم است، می تواند کاملا توجیه پذیر باشد. همه ساله موسسات معتبر رتبه بندی دانشگاه های دنیا مانند کیو اس، علاوه بر رتبه بندی کلی، رنکینگ دانشگاه ها را در زمینه های تخصصی نیز به تفکیک ارائه می دهند. در جدیدترین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی تربیت بدنی در سال 2021 میلادی، دو دانشگاه این کشور حائز رتبه های برتر شده اند. بر این اساس، بهترین دانشگاه نروژ در زمینه تخصصی تربیت بدنی، دانشگاه اسلو می باشد که رتبه بی بین 51 تا 100 را در میان دانشگاه های دنیا در این رشته، به خود اختصاص داده است. دومین دانشگاه برتر نروژ در زمینه تخصصی تربیت بدنی نیز دانشگاه علوم و فناوری نروژ در تروندهایم می باشد که در میان دانشگاه های دنیا در زمینه تربیت بدنی، حائز رتبه ای بین 101 تا 120 شده است.

 

تحصیل در رشته تربیت بدنی در اتریش

به طور کلی، تحصیل در اتریش در هر رشته ای، به علت شهریه بسیار پایین و اعتبار بسیار بالای دانشگاه ها، مورد استقبال فراوان قرار دارد. تحصیل تربیت بدنی در اتریش نیز از این قاعده مستثنی نیست. دانشجویان برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در اتریش، تنها باید 750 یورو در هر ترم، معادل 1500 یورو در هر سال تحصیلی، شهریه پرداخت کنند. این رقم در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی و کشورهای انگلیسی زبان، بسیار ناچیز به حساب می آید. طول دوره های تحصیل در رشته تربیت بدنی در اتریش، 4 سال بوده و در پایان دوره به فازغ التحصیلان، مدرک کارشناسی اعطا می گردد. بهترین دانشگاه این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل تربیت بدنی است، دانشگاه وین می باشد که از برترین دانشگاه های اروپا به شمار می رود.

 

تحصیل تربیت بدنی در ترکیه

ترکیه، همسایه غربی کشورمان نیز به علل مختلف، یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان ایرانی به حساب می آید. اولا هزینه های تحصیل در این کشور، نسبتا مناسب است. همچنین دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور، مشکل خاصی پیش روی خود نمی بینند. علاوه بر این، دانشگاه های این کشور از رتبه های بین المللی مناسبی برخوردارند. به همین دلیل، فرصت تحصیل تربیت بدنی در ترکیه نیز در میان جوانان ایرانی، دارای طرفدار می باشد.

 

تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا

کانادا نیز با دانشگاه های معتبر و آینده شغلی مناسب پس از دوره تحصیل ، از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی در رشته های مختلف به حساب می آید. برای علاقمندان تحصیل در رشته تربیت بدنی در خارج از کشور نیز کانادا گزینه ای عالی محسوب می شود. اما متاسفانه به علت بالا بودن هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا و هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور پیشرفته، بسیاری از دانشجویان ایرانی شانس ورود به دانشگاه های این کشور را پیدا نمی کنند.. اما باید توجه داشت که طیف وسیعی از بورسیه و فاندهای تحصیلی همه ساله به دانشجویان دانشگاه های این کشور تعلق می گیرد که دانشجویان ایرانی ممتاز نیز در سال های اخیر، به آن ها دست پیدا کرده اند. افرادی که قصد ادامه تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا در مقاطع تحصیلات تکمیلی را دارند، شانس بیشتری برای دستیابی به این بورسیه های تحصیلی را خواهند داشت. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا هستند و در سال 2021 رتبه هایی عالی را در زمینه تخصصی تربیت بدنی در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده اند، عبارتند از: دانشگاه بریتیش کلمبیا (رتبه 4)، دانشگاه تورنتو (رتبه 5)، دانشگاه آلبرتا (رتبه 9)، دانشگاه مک مستر (رتبه 19)، دانشگاه کلگری (رتبه 25)، دانشگاه وسترن (رتبه 31)، دانشگاه اتاوا (رتبه 40)، دانشگاه مک گیل (رتبه 45)، دانشگاه براک (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه مونترال (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه واترلو (رتبه ای بین 51 تا 100) و دانشگاه کوئین در کینگستون (رتبه ای بین 101 تا 120).

همان طور که ذکر شد، آینده شغلی مناسبی پس از اتمام دوره تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا، پیش روی فارغ التحصیلان قرار دارد. مناسب بودن بازار کار این رشته و بالا بودن درآمد رشته تربیت بدنی در کانادا موجب شده عده بسیاری از علاقمندان تحصیل در رشته تربیت بدنی در خارج از کشور، کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود برگزینند. میانگین درآمد رشته تربیت بدنی در کانادا برای معلمان تربیت  بدنی چیزی حدود 80 هزار دلار کانادا در سال است. افراد با سابقه کاری کم نیز کمتر از 39 هزار دلار کانادا در سال درآمد بدست نمی آورند.

 

تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان

آلمان، مهاجرپذیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا نیز یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی نیز به حساب می ‌آید. هزینه های تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان نیز مانند تحصیل سایر رشته ها در این کشور، بسیار پایین و چیزی در حد رایگان است و به همین علت برای افرادی که در زمینه مالی محدودیت دارند، یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید. به منظور ورود به دوره های تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان متقاضیان باید مدرک زبان آلمانی معتبر ارائه نمایند. از این رو افراد متقاضی باید حتماً تسلط بالایی به زبان آلمانی داشته باشند تا شانس ورود به دوره های تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان را به دست آورند.

در لیست برترین دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی تربیت بدنی که موسسه کیو اس برای سال 2021 میلادی منتشر کرده است، دو دانشگاه این کشور حائز رتبه های عالی شده اند که عبارتند از: دانشگاه هومبولت برلیت (رتبه ای بین 51 تا 100) ودانشگاه هایدلبرگ (رتبه ای بین 51 تا 100).

 

تحصیل تربیت بدنی در روسیه

روسیه را نیز می توان از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی نیز به حساب می ‌آید. یکی از اصلی ترین مزیت های کشور روسیه برای دانشجویان ایرانی، عدم وجود مشکل در اعطای ویزای دانشجویی می باشد و به همین دلیل استقبال از فرصت تحصیل در روسیه در رشته های مختلف در سال های اخیر در میان دانشجویان ایرانی بسیار زیاد بوده است. شهریه تحصیل تربیت بدنی در روسیه نیز بسیار مناسب است و به طور میانگین در دانشگاه های مختلف این کشور چیزی حدود 3 هزار دلار در سال است. البته این شهریه برای دوره های تحصیل بیوتکنولوژی در روسیه به زبان انگلیسی است که البته اگر دانشجویان قصد تحصیل این رشته به زبان روسی را داشته باشند، شهریه بسیار کمتری پرداخت خواهند نمود.

 

تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

دانشگاه های کشور ایتالیا در زمینه ‌های مختلفی از جمله تربیت بدنی، از اعتبار بین المللی بالایی برخوردارند و در عین حال شهریه تحصیل در این دانشگاه ها نیز بسیار پایین است. به همین علت، این کشور را نیز می توان از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی نیز به حساب آورد. تنها دانشگاه ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا که در رنکینگ تخصصی تربیت بدنی در سال 2021 حائز رتبه شده، دانشگاه بولونیا می باشد. این دانشگاه رتبه ای بین 101 تا 120 را در میان دانشگاه های دنیا در این زمینه تخصصی داراست.

 

تحصیل در رشته تربیت بدنی در سوئیس

دانشگاه های کشور سوئیس نیز در زمینه تربیت بدنی از اعتبار بین المللی بالایی برخوردارند. دو دانشگاه ارائه دهنده دوره های تحصیل در رشته تربیت بدنی در سوئیس که در رنکینگ تخصصی تربیت بدنی در سال 2021 حائز رتبه شده اند، موسسه فنی فدرال سوئیس در زوریخ و دانشگاه لوزان می باشند که هر دوی آن ها، در رتبه هایی بین 51 تا 100 در میان دانشگاه های دنیا در این زمینه تخصصی قرار گرفته اند.

 

تحصیل تربیت بدنی در مجارستان

تحصیل تربیت بدنی در مجارستان نیز مانند تحصیل سایر رشته های تحصیلی در این کشور، در میان جوانان ایرانی دارای علاقمندان زیادی می باشد. دانشگاه های کشور مجارستان نیز در زمینه تربیت بدنی از اعتبار بین المللی بالایی برخوردارند. در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، امکان تحصیل تربیت بدنی در مجارستان برای دانشجویان ایرانی فراهم تر است. زیرا ویزای دانشجویی این کشور، ساده تر از سایر کشورهای عضو پیمان شنگن، به دانشجویان ایرانی اعطا می شود.

 

تحصیل در رشته تربیت بدنی در انگلستان

انگلستان نیز با داشتن دانشگاه های بسیار معتبر ، از دیگر گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی محسوب می شود. از این رو بسیاری نیز مشتاق تحصیل در رشته تربیت بدنی در انگلستان هستند تا فرصت ورود به بازار کار این کشور و همچنین اخذ اقامت دائم در این کشور را نیز داشته باشند. اما متاسفانه همانند سایر کشورهای انگلیسی زبان، هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در انگلستان نیز بسیار زیاد است. نام 18 دانشگاه این کشور در میان دانشگاه های برتر دنیا در زمینه تخصصی تربیت بدنی در سال 2021 دیده می شود. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل در رشته تربیت بدنی در انگلستان هستند، عبارتند از: دانشگاه لافبورو (رتبه 1)، دانشگاه باث (رتبه 7)، دانشگاه بیرمنگام (رتبه 12)، دانشگاه اکستر (رتبه 13)، دانشگاه جان مورز لیورپول (رتبه 15)، دانشگاه کالج لندن یا یو سی ال (رتبه 20)، دانشگاه ادینبرو (رتبه 21)، دانشگاه منچستر (رتبه 35)، دانشگاه برونل (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه دورهام (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه براکت لیدز (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه ناتینگهام (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه برایتون (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه بریستول (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه گلاسکو (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه لیدز (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه متروپلیتن منچستر (رتبه ای بین 101 تا 120) و دانشگاه استرلینگ (رتبه ای بین 101 تا 120).

 

تحصیل در رشته تربیت بدنی در کره جنوبی

تحصیل در رشته تربیت بدنی در کره جنوبی نیز در میان جوانان ایرانی دارای علاقمندان زیادی می باشد. دانشگاه های کشور کره جنوبی نیز در زمینه تربیت بدنی نیز از اعتبار بین المللی بالایی برخوردارند. امکان تحصیل در رشته تربیت بدنی در کره جنوبی برای دانشجویان ایرانی فراهم تر است و حتی این عزیزان شانس این را دارند که از بورسیه رشته تربیت بدنی در کره جنوبی نیز بهره مند گردند. بورسیه رشته تربیت بدنی در کره جنوبی به طور معمول به قهرمانان ورزشی و مربیان شاخص ورزشی که در میادین بین المللی دارای عنوان هستند اعطا می گردد. نوجوانانی که در رده های پایه، به عنوان های برتر در رشته های ورزشی مختلف دست یافته اند، شانس بالایی برای اخذ بورسیه رشته تربیت بدنی در کره جنوبی دارند.

دو دانشگاه ارائه دهنده دوره های تحصیل در رشته تربیت بدنی در کره جنوبی که در رنکینگ تخصصی تربیت بدنی در سال 2021 حائز رتبه شده اند، دانشگاه ملی سئول و دانشگاه یونسی می باشند. دانشگاه ملی سئول، رتبه 15 و دانشگاه یونسی، رتبه ای بین 51 تا 100 را در میان دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی تربیت بدنی از آن خود کرده اند.

 

تحصیل تربیت بدنی در اسپانیا

دانشگاه های کشور اسپانیا نیز در زمینه ‌های مختلفی از جمله تربیت بدنی، از اعتبار بین المللی بالایی برخوردارند و در عین حال شهریه تحصیل در این دانشگاه ها نیز بسیار پایین است. به همین علت، این کشور را نیز می توان از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی نیز به حساب آورد.

سه دانشگاه ارائه دهنده دوره های تحصیل تربیت بدنی در اسپانیا که در رنکینگ تخصصی تربیت بدنی در سال 2021 حائز رتبه شده اند، دانشگاه گرانادا، دانشگاه بارسلونا و دانشگاه مستقل مادرید می باشند. دانشگاه گرانادا، رتبه ای بین 51 تا 100، دانشگاه بارسلونا رتبه ای بین 51 تا 100 و دانشگاه مستقل مادرید رتبه ای بین 101 تا 120 را در میان دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی تربیت بدنی از آن خود کرده اند.

 

تحصیل رشته تربیت بدنی در سوئد

کشور صنعتی سوئد در منطقه اسکاندیناوی نیز یکی دیگر از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی به حساب می آید. دانشگاه های این کشور در زمینه های مختلف از جمله رشته‌ تربیت بدنی از رتبه های بین ‌المللی مناسبی برخوردارند و هزینه‌ های تحصیل در این کشور نیز مناسیی است. با توجه به این که پس از اتمام دوره تحصیل، امکان کار و اقامت دائم سوئد برای دانشجویان وجود دارد، برای افرادی که تمکن لازم را دارند رقم شهریه کاملاً توجیه پذیر است. از دیگر دلایل استقبال از فرصت بهترین کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی ، مناسب بودن بازار کار این رشته در این کشور می باشد.

 

تحصیل در رشته تربیت بدنی در آمریکا

طبیعتا کشور آمریکا را نیز می توان از بهترین کشورها برای تحصیل رشته تربیت بدنی دانست. بسیاری از دانشگاه‌ های این کشور از رتبه های فاخری در رنکینگ های معتبر بین المللی همچون کیو اس در زمینه تخصصی تربیت بدنی برخوردارند. اما مانند سایر کشورهای انگلیسی ‌زبان، هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در آمریکا نیز بالاست. همچنین هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا نیز بالا بوده و به طور میانگین چیزی حدود ۱۱ هزار دلار در سال برای هر دانشجو می باشد که البته بسته به شهر محل زندگی و تحصیل و همچنین سبک زندگی دانشجو، این رقم می تواند متفاوت باشد. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل در رشته تربیت بدنی در آمریکا هستند عبارتند از: دانشگاه فلوریدا (رتبه 10)، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (رتبه 17)، دانشگاه آن آربور میشیگان (رتبه 17)، دانشگاه ایالتی اوهایو (رتبه 21)، دانشگاه آمهرست ماساچوست (رتبه 26)، دانشگاه چپل هیل کارولینای شمالی (رتبه 39)، دانشگاه ای اند ام تگزاس (رتبه 44)، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (رتبه 48)، دانشگاه بوستون (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه کورنل (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه ایالتی فلوریدا (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه بلومینگتون ایندیانا (رتبه ای بین 51 تا 100)، موسسه فناوری ماساچوست (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه ایالتی میشیگان (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه نورث وسترن (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه بولدر کلرادو (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه کانتیکت (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه ایلیونی در اربانا (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه کانزاس (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه کنتاکی (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه مریلند کالج پارک (رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه ایالتی آریزونا (رتبه ای بین 101 تا 120)، دانشگاه جورجیا (رتبه ای بین 101 تا 120)، دانشگاه کالیفرنیا در دیویس (رتبه ای بین 101 تا 120)، دانشگاه ویرجینیا (رتبه ای بین 101 تا 120) و دانشگاه مدیسون ویسکانسین (رتبه ای بین 101 تا 120). آینده شغلی فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در آمریکا نیز بسیار مناسب است.

 

تحصیل در رشته تربیت بدنی در مالزی

دانشگاه های کشور مالزی نیز در زمینه تربیت بدنی از اعتبار بین المللی بالایی برخوردارند. یک دانشگاه ارائه دهنده دوره های تحصیل در رشته تربیت بدنی در مالزی که در رنکینگ تخصصی تربیت بدنی در سال 2021 حائز رتبه شده، دانشگاه یو ام یا دانشگاه مالایا می باشد که رتبه ای بین 101 تا 120 در میان دانشگاه های دنیا در این زمینه تخصصی را به خود اختصاص داده است

 

 

شماره تماس موسسه علم و هنر میثاق به شرح ذیل می باشد:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top