امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین

بزرگترین دانشگاه بازرگانی در کل قاره اروپا دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین است که با نام اختصاری WU شناخته می شود و در آن رشته های حقوق بازرگانی، بازرگانی و علوم اجتماعی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می گردد. این دانشگاه از بزرگترین و مدرن ترین دانشگاههای علوم اقتصادی در سراسر اروپا و حتی جهان به شمار می رود. از ویژگی های اصلی این دانشگاه بین المللی بودن آن است که با بیش از ۲۱۰ دانشگاه در۵۰ کشور دنیا ارتباط و همکاری نزدیکی داشته و از ۱۱۰ کشور دنیا دانشجوی در حال تحصیل دارد و برای دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های اقتصاد؛ بازرگانی؛ حقوق تجارت؛ حقوق تجارت بین الملل و رشته های مرتبط در اروپا را دارند، این دانشگاه محل مناسبی برای ادامه تحصیل می باشد و در زیر به طور اجمالی به معرفی دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین Vienna University of Economics and Business می پردازیم.

  • دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین
  • دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین اتریش
  • رتبه دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین
  • ساختمان کتابخانه و مرکز آموزشی دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین
  • زاها حدید طراح ساختمان کتابخانه و مرکز آموزشی دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین
  • طراحی داخلی ساختمان کتابخانه و مرکز آموزشی دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین اثر معماری زاها حدید

رتبه دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین

از دلایل شهرت این دانشگاه عالی بودن رنکینگ و رتبه دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین WU می باشد. بر اساس رنکینگ رتبه بندی QS، رنکینگ این دانشگاه از نظر موضوعی در رشته های گروه مطالعات کسب و کار و مدیریت در دنیا ۴۵ بوده و در رشته های گروه حسابداری و مالی در میان رتبه های ۵۱ تا ۱۰۰ دنیا ، در رشته های گروه اقتصاد و اقتصاد سنجی در میان رتبه های ۱۰۱تا ۱۵۰ جهان و در رشته های مطالعات حقوقی در میان رتبه های ۱۵۱ تا ۲۰۰ دنیا می باشد که نشان دهنده سطح علمی بالا و ارزش بالای تحصیل در این دانشگاه می باشد. این دانشگاه بدلیل جایگاه ویژه علمی در بزرگ ترین مجامع اقتصادی جهان به ویژه در مجامع اقتصادی اروپا، نماینده ویژه  دارد و بسیاری از دانش آموختگان و فارغ التحصیلان این دانشگاه همواره جزو برنامه ریزان و تئوریسین های برجسته اقتصادی در جهان به شمار می روند.

 

رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین

ازنظر چارت آموزشی این دانشگاه دارای گروه های آموزشی ذیل می باشد:

گروه اقتصاد

گروه کسب و کار- استخدام و قانون تامین اجتماعی

گروه زبان خارجی کسب و کار و ارتباطات

گروه سیستم های اطلاعات و عملیات

گروه مدیریت

گروه بازاریابی،

گروه مالی- حسابداری و آمار

گروه اقتصاد اجتماعی

گروه حقوق عمومی و قانون مالیات

 

پذیرش دانشجو در دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین اتریش

این دانشگاه همه ساله در دو ترم تحصیلی دانشجو می پذیرد و در حال حاضر۲۷۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و  بوده و هر سال نیز ۶۰۰۰ دانشجوی جدید جذب می کند. طول دوره تحصیل در این دانشگاه برای مقطع کارشناسی ۶ ترم، کارشناسی ارشد ۴ ترم و دکتری ۶ ترم می باشد.

مانند دیگر دانشگاه های کشور اتریش در دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین نیز دوره های کارشناسی فقط به زبان آلمانی ارائه می شود اما مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری غالبا به زبان انگلیسی  برگزار می گردند.

 

ساختمان کتابخانه و مرکز آموزشی دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین اثر معماری زاها حدید

اگر جستجوی کوتاهی در اینترنت در مورد دانشگاه های کشور اتریش داشته باشید، به طور حتم موتورهای جستجو عکس ساختمانی با معماری مدرن به شکل یک کشتی بزرگ را در میان نتایج به شما نشان می دهند که ساختمان کتابخانه دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین است. اما کمتر کسی است که بداند طراح و معمار ساختمان کتابخانه و مرکز آموزشی دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین اتریش، زاها حدید معمار معروف و برجسته بوده است. شاید یکی از برجسته ترین موارد در مورد این دانشگاه وجود همین ساختمان زیبا باشد که فارغ از ارزش علمی این دانشگاه، از نظر معماری نیز این دانشگاه را در میان دانشگاه های برتر جهان سرآمد کرده است. این معمار برجسته تقریبا در هر کشوری یک یا چند اثر معماری از خود به جای گذاشته و حال که چند سال از فوت ایشان می گذرد این آثار زیبا همچنان در سراسر دنیا نام و آوازه این معمار خلاق را زنده نگه داشته اند. یکی از بهترین آثار معماری زاها حدید در اتریش، همین طراحی ساختمان کتابخانه و مرکز آموزشی دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین است.

داستان ساخت این ساختمان بر می گردد به برگزاری مسابقه طراحی دانشگاه اقتصاد وین در سال۲۰۰۸ میلادی که شرکتی به نام BUS برنده آن شد و طرحی ارائه داد که بر طبق آن، محوطه دانشگاه به هفت بخش تقسیم و هر بخش کارکرد علمی آموزشی خاصی را عهده دار می شد. برای طراحی کتابخانه و مرکز آموزشی در این طرح جدید، مسابقه ای برگزار شد و زنده یاد زاها حدید با طرحی خیره کننده برنده آن شد.

این ساختمان در قلب این دانشگاه قرار گرفته و به اختصار LLC نامیده می شود که مخفف Library and Learning Center می باشد. در طرح زاها حدید، در یکی از جداره های خارجی ساختمان، سازه ای به صورت کنسولی قدرتمند از جدار ساختمان بیرون آمده و بشدت توجهات را به سوی خود جلب می نماید. طراحی داخلی این ساختمان حس سیال بودن و پویایی را به وسیله خطوط نرم منحنی به بیننده منتقل می نماید. این مورد در حقیقت کاملا متضاد خطوط صاف و تیزی است که در طراحی نمای خارجی این ساختمان به کار رفته اند.

خلاقیت زاها حدید و همکارانش در طراحی پیچیده این ساختمان بسیار به چشم می آید. زیرا در طرح بنای کتابخانه باید فضاهایی با کاربری های دیگر مانند مرکز همایش، سالن ورزشی، کتابفروشی، رستوران و کافه نیز در نظر گرفته می شد که هر یک از این فضاها ویژگی های خاص خود را داشته و ملزومات خاص خود را می طلبیدند.

اگر از نمای بالا به این طراحی این ساختمان زیبا نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که انگار از دو قسمت مجزا یکی با نمای روشن و حجمی سفید رنگ، و دیگری با نمای تیره که به صورت کنسولی بلند روی قسمت روشن قرار گرفته تشکیل شده است. سالن مطالعه در قسمت حجم تیره رنگ قرار گرفته و افراد حاضر در آن می توانند منظره ای زیبا از پارک مجاور را نیز تماشا نمایند. در قسمت حجم سفید رنگ نیز مرکز آموزشی قرار گرفته است.

زاها حدید پس از ساخت این ساختمان در گفتگویی با یکی از مجلات معماری معتبر در مورد شهر وین گفت: " کار کردن و حضور در وین برایم بسیار دلنشین بود و دلبستگی شدیدی به این شهر پیدا کردم. از دیدن دانشجویانی که در ساختمان این کتابخانه و مرکز آموزشی گرد هم آمده و به تبادل اطلاعات و ایده هایشان می پردازند، احساس شعف می کنم. خوشحالم که در توسعه این دانشگاه نقش ایفا کرده ام."

برای دانشجویان عزیزی که قصد تحصیل در اتریش را دارند، این دانشگاه می تواند محل مناسبی برای بالابردن سطح و کسب مراتب بالاتر علمی باشد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه اقصاد و بازرگانی وین و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top