امروز: پنجشنبه 30 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل اقتصاد در اتریش

به طور کلی رشته هایی چون اقتصاد و مدیریت در کشورهای پیشرفته اروپایی با بیشترین اقبال برای ورود به دوره های تحصیلات دانشگاهی مواجهند. همانطوری که در ایران اقبال به ورود به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و بعد از آن رشته های فنی مهندسی بیشتر است، رشته هایی مانند اقتصاد در کشورهای اروپایی مانند اتریش متقاضیان بیشتری دارند. البته این بدین معنا نیست که رشته های علوم پزشکی و مهندسی در این کشورها متقاضی کمی دارد. بلکه به بیان بهتر می توان گفت، در میان جوانان بومی این کشورها اقبال به ورود به چنین رشته هایی بیشتر است. زیرا درآمد این رشته ها خیلی بالاست و از پرستیژ اجتماعی بسیار بالایی نیز در این کشورها برخوردارند. برخی از جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در رشته هایی چون اقتصاد هم برای تحصیل این رشته ها همه ساله سعی می کنند از دانشگاه های کشورهایی چون اتریش پذیرش دریافت کنند. در این مطلب به شرایط تحصیل اقتصاد در اتریش اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

  • تحصیل اقتصاد در اتریش
  • دانشگاه های رشته اقتصاد در اتریش
  • هزینه تحصیل رشته اقتصاد در اتریش

در حال حاضر مکاتب مختلفی در علم اقتصاد وجود دارد که یکی از آن ها مکتب اتریشی بوده و به مکتب وین معروف است. یکی از دلایلی که تحصیل اقتصاد در اتریش بیش از بسیاری از کشورهای اروپایی مورد اقبال دانشجویان خارجی قرار می گیرد، همین موضوع است و کشور اتریش از کشورهای صاحب نام در زمینه علم اقتصاد به شمار می رود. این مکتب بنیانگذاران نامداری چون اویگن فن بوم باورک، لودویک فن میزس، کارل منگر و حتی فردریش هایک برنده جایزه نوبل اقتصاد دارد که هر یک از افراد مشهور و صاحب نظر در علم اقتصاد به شمار می رفته اند.

دانش اقتصاد زیرشاخه ای از علوم اجتماعی محسوب می شود و بیشتر ناظر به تحلیل مسائلی چون تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات می پردازد. دانش اقتصاد در دو سطح خرد و کلان به بررسی مسائل می پردازد که اقتصاد خرد ناظر بر رفتارهای عوامل بنیادین اقتصاد مانند خانوارها، افراد، شرکت ها، یا همان خریداران و فروشندگان است. اما اقتصاد کلان مفاهیم کلی اقتصاد و عواملی که در آن موثر است چون سیاست های پولی و مالی، رشد اقتصادی، تورم، بیکاری و ... را مورد تحلیل قرار می دهد.

بعلت تعداد بالای افراد متقاضی تحصیل اقتصاد در اتریش، ورود به این رشته در دانشگاه های این کشور بدون شرکت در آزمون ورودی امکانپذیر نمی باشد؛ از این رو داوطلبان باید حتما در آزمون ورودی پذبرفته تا اجازه ادامه تحصیل داشته باشند.

 

دانشگاه های رشته اقتصاد در اتریش

طبیعیست که دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین برای مشتاقان تحصیل اقتصاد در اتریش به عنوان اصلی ترین و محبوب ترین دانشگاه محل تحصیل محسوب می شود و از این نظر نیز بیشترین متقاضی اعطای پذیرش تحصیلی را به خود اختصاص داده است. در رده بندی کیو اس در زمینه موضوعی گروه رشته های اقتصاد و اقتصاد سنجی، رتبه دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین بین 101 تا 150 دنیا طبقه بندی شده است. البته این دانشگاه فقط مختص رشته اقتصاد نیست و رشته های بسیاری در زمینه های مالی، مدیریت، حسابداری، آمار، و کسب و کار در آن ارائه می گردد.

تحصیل اقتصاد در اتریش در این دانشگاه مقطع کارشناسی به زبان آلمانی و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی ارایه می شوند. طبیعتا برای دوره های زبان آلمانی ارائه مدرک زبان آلمانی و برای دوره های انگلیسی زبان نیز مدرک معتبر زبان انگلیسی چون آیلتس باید ارائه شود. طول دوره های کارشناسی، 6 ترم، کارشناسی ارشد، 4 ترم و دکتری نیز 6 ترم می باشد.

معتبرترین دانشگاه های رشته اقتصاد در اتریش پس از دانشکده اقتصاد و بازرگانی وین را می توان دانشگاه وین، دانشگاه اینسبروک و دانشگاه کلاگنفورت دانست. البته در برخی دانشگاه های دیگر اتریش از جمله دانشگاه اروپای مرکزی در وین، مدرسه کارآفرینی اینسبروک، و دانشگاه های خصوصی این کشور نیز می توان این رشته را تحصیل نمود.

 

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در اتریش

درست به مانند سایر رشته های تحصیلی، هزینه تحصیل رشته اقتصاد در اتریش هم  750 یورو در هر ترم تحصیلی، معادل 1500 یورو در سال است. که این هزینه تحصیل رشته اقتصاد در اتریش در میان کشورهای اروپایی شاید کمترین میزان به شمار رود و در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان چون انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند بسیار بسیار کمتر است. به همین جهت تحصیل اقنصاد در اتریش بسیار به صرفه به شمار می رود.

البته برای افرادی که نمی توانند حائز شرایط نسبتا سخت ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه های اتریش شوند، راهکار دیگری هم وجود دارد و آن هم تحصیل در اسلواکی است. بدین منظور این افراد می توانند از دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل رشته اقتصاد پذیرش بگیرند که فرآیندی بسیار ساده تر دارد و البته برای ورود به آن سختگیری در مورد ارائه مدرک زبان صورت نمی گیرد. در ضمن تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی است. دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا بهترین دانشگاه این کشور در زمینه این رشته تحصیلی به شمار می رود.

درست است که هزینه تحصیل اقتصاد در اسلواکی حدود 3000 یورو در سال بوده و تقریبا 2 برابر هزینه تحصیل رشته اقتصاد در اتریش است، اما اگر هزینه های زندگی دانشجویی در دو کشور را نیز در نظر بگیریم، با توجه به اینکه هزینه های زندگی در اتریش بسیار بیشتر از کشور اسلواکی است، به طور کلی می توان گفت هزینه تحصیل در این دو کشور تقریبا برابر می شود. همچنین باید در نظر داشت براتیسلاوا پایتخت اسلواکی تقریبا در مرز اتریش واقع است و حتی فرودگاه وین اتریش در میان راه وین به براتیسلاوا قرار دارد و فاصله این دو شهر کمتر از 1 ساعت است.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل اقتصاد در اتریش و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top