امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین

یکی از بهترین دانشگاه های اتریش که همه ساله متقاضیان زیادی برای اخذ پذیرش تحصیلی دارد؛  دانشگاه منایع طبیعی و علوم زیستی وین University of Natural Resources and Life Sciences می باشد که در زبان آلمانی به آن Universität für Bodenkultur Wien یا دانشگاه بودن کولتور وین می گویند. اما نام این دانشگاه دولتی کشور اتریش به اختصار به دانشگاه بوکو وین BOKU شهرت پیدا کرده و بیشتر آن را دانشگاه بوکو خطاب می کنند. تمرکز این دانشگاه بیشتر روی رشته های کشاورزی، محیط زیست و علوم پایه با تاکید بر حفط منابع طبیعی و توسعه پایدار می باشد.

  • دانشگاه بوکو وین
  • دانشگاه بودن کولتور وین
  • دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین

رتبه دانشگاه بوکو وین

بر اساس معتبرترین رنکینگ دانشگاه های جهان، رتبه دانشگاه بوکو وین، 705 دنیا می باشد. همچنین در میان دانشگاه های کشور اتریش نیز رتبه دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین،  8 می باشد که نشان دهنده ارزش و اعتبار بالای آن می باشد. همچنین نام این دانشگاه در میان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز دیده می شود و مانند دانشگاه وین از دانشگاه های عالی برای تحصیل در اتریش می باشد.

 

تحصیل در دانشگاه بودن کولتور وین

این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های اتریش به شمار می رود و هم اکنون حدود 11 هزار دانشجو مشغول به تحصیل در دانشگاه بودن کولتور وین در رشته ها و مقاطع تحصیلی متفاوت هستند. همچنین در این دانشگاه حدود 1553 نفر مشغول به کار هستند که حدود 800 نفر از آن ها اعضای هیات علمی به شمار می روند.

ابتدا در سال 1876 این دانشگاه به عنوان مرکز آموزش و پرورش و تحقیقات در زمینه منابع تجدید پذیر راه اندازی و تاسیس گردید و تا کنون همه ساله از برترین دانشگاه های اتریش به شمار می رفته است. دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه بوکو وین، بیشتر در رشته ها و دوره هایی ناظر بر تغییرات اقلیمی و محیطی در سطح بین المللی، سازگاری با محیط زیست و حفاظت از آن و پیش بینی و جلوگیری از خطرات محتمل در محیط زیست به تحصیل و تحقیقات می پردازند.

 

رشته های دانشگاه بوکو وین

دوره های تحصیلی زیادی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین ارائه می گردد. دوره های تحصیلی رشته های دانشگاه بوکو وین به دو زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می گردند.

چارت آموزشی این دانشگاه شامل 4 دپارتمان اصلی کشاورزی، علم خاک، باغبانی و دامداری در پردیس اصلی می باشد. پردیس دیگر این دانشگاه که در حوالی ایستگاه مترو هلینگشتات وین واقع است گروه های شیمی، بیوتکنولوژی، مدیریت منابع آب، علوم غذایی و علوم گیاهی را در خود جای داده است. رشته های دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین در قالب این دپارتمان ها به دانشجویان ارائه می گردند.

گروه های آموزشی دانشگاه بودن کولتور وین عبارتند از گروه محیط زیست، شیمی، زیست شناسی و تحقیقات تنوع زیستی، علوم و صنایع غذایی، جنگل و علوم خاک، سیستم های کشاورزی پایدار، مهندسی عمران و خطرات طبیعی، ژنتیک کاربردی و زیست شناسی سلولی، علوم اجتماعی و اقتصادی، علوم مواد و مهندسی فرآیند و و همچنین گروه بیوتکنولوژی.

اولویت تحقیقاتی دانشگاه بوکو وین منابع طبیعی، غذا، سلامت و تغذیه و همچنین محیط زیست و کیفیت زندگی می باشد و در زمینه اعطای بورس تحصیلی نیز معمولا این مباحث در اولویت قرار دارند.

عمده ترین و معتبر ترین رشته های دانشگاه بوکو وین اتریش عبارتند از: تکنولوژی فیبر و چوب، مدیریت محیط و منابع، معماری و طراحی چشم اندازها، علوم غذایی و بیوتکنولوژی، جنگلداری، مهندسی محیط زیست، علوم کشت، علوم گیاهی، علوم حیوانی، اقتصاد کشاورزی و مدیریت زمین و مهندسی عمران.

 

دانش آموختگان دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین

از برجسته ترین دانش آموختگان دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین می توان به والتر بیتلریش دانشمند اتریشی متخصص جنگلداری، کارل براخر ریاضیدان اتریشی، هانس توپی شیمیدان اتریشی و لئوپولد فیگل هجدهمین صدر اعظم اتریش اشاره کرد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در منابع طبیعی و علوم زیستی وین و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top