امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

معرفی دانشگاه وین در کشور اتریش

برای دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در اتریش آشنایی دانشگاه وین و شرایط تحصیل و زندگی دانشجویی در این شهر زیبا می تواند مفید و کاربردی باشد. این دانشگاه با قدمت بالا و رتبه مناسب در رنکینگ دانشگاه ها، از بهترین دانشگاه های اتریش و اروپا به شمار رفته و دانشجویان ایرانی زیادی نیز برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه مشتاق هستند. از این رو در ادامه مطلب به تشریح به معرفی دانشگاه وین در کشور اتریش پرداخته ایم.

  • قدمت دانشگاه وین اتریش
  • دانشگاه وین برترین دانشگاه اتریش
  • کنابخانه دانشگاه وین اتریش
  • تحصیل در دانشگاه وین اتریش
  • رشته های ارائه شده در دانشگاه وین اتریش
  • اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه وین اتریش

دانشگاه وین یکی از معتبرترین و همچنین قدیمی ترین دانشگاههای دنیاست و تنوع رشته های تحصیلی در این دانشگاه، رنکینگ بالا  و رتبه ممتاز دانشگاه در میان برترین دانشگاههای اروپا و جهان و ارزش علمی بالای مدارک تحصیلی آن و همچنین معماری ارزشمند بناهای آن، دلایل دیگری هستند که افزون بر قدمت این دانشگاه، باعث شهرت آن شده اند. همچنین شهر وین در ۱۰ سال گذشته بهترین شهر دنیا به لحاظ کیفیت زندگی بوده و همیشه با شهرهای زوریخ؛ سیدنی و ونکوور در رقابت بوده است. در ادامه بیشتر به معرفی دانشگاه وین در کشور اتریش می پردازیم.

 

قدمت دانشگاه وین

از دلایل اصلی شهرت دانشگاه وین، قدمت آن است که بیش از۶۵۰ سال از عمر آن می گذرد و به طور دقیق تر در دوازدهم مارچ ۱۳۶۵ میلادی، موسس این دانشگاه، دوک اتریش رودولف چهارم به همراه دو برادرش آلبذت سوم و لئوپولد سوم، این دانشگاه را تاسیس نمودند که  قدیمی ترین دانشگاه آلمانی زبان در دنیا می نیز بشمار می رود. این دانشگاه همچنین پس از دانشگاه چارلز در پراگ جمهوری چک و دانشگاه یاگیلونیا در کراکوف لهستان، سومین دانشگاه قدیمی اروپای مرکزی نیز به شمار می رود.

 

رتبه دانشگاه وین University of Vienna

دانشگاه وین اتریش نه تنها از برترین دانشگاه های اتریش به شمار می رود بلکه در میان برترین دانشگاه های اروپا و جهان هم رتبه و رنکینگ مناسبی دارد. طبق آخرین رتبه بندی QS، رتبه دانشگاه وین در دنیا ۱۵۳و در اروپا ۶۳ بوده و طبق رده بندی Times رنکینگ دانشگاه وین ۱۶۱ دنیا و ۷۴ اروپا می باشد.

طبیعی است که در رشته ها و دانشکده های مختلف، رتبه های این دانشگاه می تواند متفاوت باشد. اما بالاترین رتبه در رتبه بندی QS را دانشکده هنر و علوم انسانی این دانشگاه بدست آورده و در جایگاه پنجاهم دنیا ایستاده است.

بسیاری از برندگان جایزه نوبل از فارغ التحصیلان و اساتید برجسته این دانشگاه بوده اند و این موضوع خود موید ارزش بالای تحصیلات در این دانشگاه می باشد. از برزگترین اساتید این دانشگاه که جزو برترین مشاهیر علمی جهان به شمار می روند می توان به برنارد کپلر شیمیدان، لودویگ بولتزمان فیزیکدان، کنراد لورنتس جانورشناس، آروین رودولف یوزف آلکساندر شرودینگر فیزیکدان، کارل لندشتاینر زیست شناس، سولیوس و واگنر یاورگ پزشک اشاره نمود.

 

رشته های تحصیلی در دانشگاه وین اتریش

این دانشگاه در حال حاضر ۱۵ دانشکده و ۴ مرکز داشته و دانشکده های این دانشگاه عبارتند از: دانشکده حقوق، دانشکده الهیات کاتولیک، دانشکده الهیات پروتستان، دانشکده علوم کامپیوتر، دانشکده کسب و کار- اقتصاد و آمار، دانشکده مطالعات تاریخی و فرهنگی، دانشکده مطالعات فلسفی و فرهنگی، دانشکده روانشناسی، دانشکده ریاضیات، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده فلسفه و آموزش، دانشکده فیزیک، دانشکده شیمی، دانشکده زمین شناسی- جغرافیا و نجوم و دانشکده علوم زیستی. چهار مرکز دانشگاه وین نیز عبارتند از : مرکز آموزش تربیت معلم، مرکز زیست شناسی مولکولی، مرکز مطالعات مترجمی و مرکز علوم ورزشی و تیم های ورزشی دانشگاه وین.

در این دانشگاه بیش از ۱۸۸ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه شده و بیش از ۹۴ هزار دانشجو از سراسر دنیا در این رشته ها مشغول به تحصیل می باشند. رشته های دانشگاهی مقطع کارشناسی در این دانشگاه به زبان آلمانی؛ اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا رشته هایی به زبان انگلیسی هم ارائه می گردند.

این دانشگاه در حال حاضر حدود ۹۷۰۰ نفر کارمند دارد که حدود ۷۰۰۰نفر از آنها اعضای هیات علمی می باشند.

 

شهریه دانشگاه وین اتریش

برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحصیل در این دانشگاه رایگان و برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا از جمله دانشجویان ایرانی ۷۵۰ یورو در هر ترم برای کلیه مقاطع تحصیلی (صرفنظر از تعداد واحد انتخابی در هر ترم)می باشد.

 

کتابخانه دانشگاه وین

مجموعه بزرگ کتابخانه دانشگاه وین از یک کتابخانه اصلی و پنجاه کتابخانه اداری در نقاط مختلف محوطه دانشگاه تشکیل شده است. کتابخانه مشهور دانشگاه وین بیش از هفت میلیون جلد کتاب را در خود جای داده که نزدیک سه میلیون از آن ها در کنابخانه اصلی نگهداری می شوند. کارکنان این مجموعه به عموم مردم نیز اجازه استفاده از این کتابها را می دهند و ورود به این کتابخانه برای عموم آزاد است و برای استفاده از این کتابها و مطالعه آنها در سالن مطالعه کتابخانه نیازی به ارائه کارت شناسایی هم نیست. فقط برای خروج کتاب از محوطه کتابخانه باید کارت شناسایی معتبر یا کارت دانشجویی ارائه شود. کهن ترین کتاب موجود در این کتابخانه، تاریخ طبیعی یا Naturalis Historia نام دارد که توسط گایوس پلینیوس دوم یا پلینی بزرگ در حدود سال های ۷۷ تا ۷۹ میلادی تالیف شده است.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه وین و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top