امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین

برای مشتاقان تحصیل هنر در کشور اتریش، بدون شک بهترین گزینه تحصیل در دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین است. اتریش کشوری است که در طول تاریخ هنرمندان بسیاری از جمله در زمینه موسیقی و نقاشی در خود جای داده و از این جهت به مهد هنر شهرت یافته است و خیلی طبیعی به نظر می رسد که دانشجویان زیادی از سراسر دنیا جهت تحصیل در رشته های هنری از جمله موسیقی در این کشور، متقاضی باشند. از طرف دیگر دانشجویی که وارد اتریش می شود معمولا ترجیح می دهد دوران تحصیل خود را در شهر زیبای وین بگذراند و تجربه زندگی در یکی از بهترین شهرهای دنیا را کسب نماید. از این رو با در نظر گرفتن جمیع جهات این دانشگاه برای علاقه مندان تحصیل هنر و موسیقی در اتریش بهترین گزینه می باشد. حال به طور مشروح به معرفی دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین اتریش می پردازیم.

  • دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین
  • بزرگ ترین دانشگاه موسیقی جهان
  • رشته های تحصیلی دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین اتریش

تاریخچه دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین

تاریخچه دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین بدین صورت است که ابتدا در سال 1808 میلادی، تصمیم برای تاسیس یک کنسرواتوار در این شهر بر اساس درخواست های متعدد؛ گرفته شد و در سال 1811 طرح تاسیس موسسه آموزش موسیقی در این شهر ارائه گشت. یک سال بعد انجمن دوستداران موسیقی در این شهر شکل گرفت که هدف اصلی این گروه تاسیس هنرستان موسیقی در این شهر بود و در نهایت به تاسیس کنسرواتوار وین در سال 1817 انجامید. هدف ابتدایی این بود که هنرستان موسیقی وین، بر اساس الگوی کنسرواتوار پاریس بنا شود. اما به علت عدم وجود منابع مالی کافی، مدرسه عالی موسیقی وین فقط در ابتدا یک آموزشگاه خوانندگی بود. در سال 1827 برای اولین بار در آکادمی موسیقی وین اقدام به برگزاری دوره های آموزش اکثر سازهای ارکسترال نمودند. نام این هنرستان موسیقی تا پیش از سال 1919 میلادی، از همان گروه انجمن دوستداران موسیقی الهام گرفته بود و به نام کنسرواتوار انجمن دوستداران موسیقی شناخته می شد. اما در این سال امپراطور اتریش دستور داد نام آن را به آکادمی سلطنتی موسیقی و هنرهای نمایشی تغییر دهند. اما نام امروزی این دانشگاه در سال 1998 به آن داده شده است.

 

رتبه دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین

از دلایل اصلی ارزش تحصیل موسیقی در اتریش در این دانشگاه معتبر، مناسب بودن رتبه دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین است. در آخرین رده بندی سیستم رتبه بندی QS، رنکینگ دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین در میان دانشگاه های جهان در زمینه هنرهای اجرایی، رتبه دوم بوده است که یک رتبه بسیار ارزشمند و فاخر به شمار می رود.

 

بزرگ ترین دانشگاه موسیقی جهان

برخی منابع آکادمیک، دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین اتریش را که در زبان آلمانی، Universität für Musik und darstellende Kunst Wien نامیده می شود را بزرگ ترین دانشگاه موسیقی جهان می دانند. در اینکه این دانشگاه بزرگ ترین دانشگاه موسیقی جهان باشد شک و تردیدهایی وجود دارد. اما مساله ای که در آن تردیدی نیست این است که این دانشگاه، بزرگ ترین دانشگاه هنر اتریش به شمار می رود. همچنین این دانشگاه در زمینه موسیقی، تئاتر و فیلم های تخصصی، از مشهور ترین دانشگاه های جهان می باشد.

نام این دانشگاه دولتی اتریش را به اختصار MDW نیز می خوانند و آن را علاوه بر دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین، با نام هایی چون دانشگاه موسیقی وین، آکادمی موسیقی وین و همچنین مدرسه عالی موسیقی وین نیز خطاب می کنند.

 

هزینه تحصیل در آکادمی موسیقی وین

برای دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این دانشگاه به تحصیل می پردازند، هزینه تحصیل در آکادمی موسیقی وین فقط 363 یورو می باشد. این در حالی است که شهریه تحصیل در دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین برای اتباع کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا ۷۴۶ یورو است. این دانشگاه هم اکنون بیش از 3000 دانشجوی مشغول به تحصیل را از نقاط مختلف جهان میزبانی می کند.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین اتریش

تنوع رشته های تحصیلی در دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین اتریش در رشته های زیرمجموعه هنر و موسیقی بسیار زیاد است و اکثر رشته های تحصیلی در این دانشگاه در این زمینه ها می باشد: آواز و تئاتر موسیقی، موسیقی کلیسایی، رهبری ارکستر، آهنگسازی و تئوری موسیقی، مطالعات آلات موسیقی، میکسینگ، فیلم و تلویزیون، مطالعات آموزشی و مطالعات دکتری.

 

دپارتمان های دانشگاه موسیقی وین اتریش

وجود 25 دپارتمان تخصصی آموزشی در مدرسه عالی موسیقی وین، ارزش کار تخصصی روی موسیقی در این دانشگاه را به خوبی نمایان می کند. دپارتمان های دانشگاه موسیقی وین اتریش عبارتند از:

دپارتمان رهبری ارکستر، دپارتمان تجزیه و تحلیل موسیقی از نظریه تا تاریخچه، دپارتمان آهنگسازی و الکترو آگوستیک، دپارتمان سازهای شستی دار مانند کیبورد، دپارتمان سازهای زهی، دپارتمان سازهای بادی و کوبه ای (موسسه لئونارد برنشتاین)، دپارتمان موسیقی مجلسی و گروه های خاص ( موسسه جوزف هایدن)، دپارتمان تحقیقات ارگانی و موسیقی کلیسایی، دپارتمان آواز و موسیقی تئاتر، دپارتمان بازیگری و کارگردانی (سمینار درام مکس رینهارت)، دپارتمان فیلم و تلویزیون (آکادمی فیلم و سینمای وین)، دپارتمان آموزش موسیقی، دپارتمان موسیقی و آموزش حرکات، دپارتمان موسیقی درمانی، دپارتمان موسیقی پاپ، دپارتمان تحقیقات سبک موسیقی، دپارتمان آموزش سازهای کلاویه (موسسه لودویگ ون بتهوون)، دپارتمان آموزش سازهای زهی (موسسه هلمزبرگر)، دپارتمان آموزش سازهای بادی و کوبه ای (موسسه فرانتس شوبرت)، دپارتمان تئوری موسیقی، تمرین شنیدن و رهبری گروه موسیقی ( موسسه آنتون بروکنر)، دپارتمان آگوستیک های موسیقی سبک وینی، دپارتمان جامعه شناسی موسیقی، دپارتمان مطالعات قوم شناسی موسیقی و همچنین دانشکده مطالعات و مدیریت فرهنگی.

 

مشاهیر برجسته دانشگاه موسیقی وین

در میان نام های مشاهیر برجسته دانشگاه موسیقی وین، اساتید و فارغ التحصیلان بسیار مشهور و مطرحی را می توان مشاهده نمود که به اختصار اشاره می نماییم.

در میان اساتید برجسته تاریخ این دانشگاه: هانس سواروفسکی (رهبر ارکستر)، آنتون بروکنر (آهنگساز و نوازنده ارگ)، یوزف کریپس (آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده ویولن)، فردیناند لووه (رهبر ارکستر)، مکس راینهارت (کارگردان و بازیگر) و ریشارد اشتور (آهنگساز) از شاخص ترین چهره ها به شمار می روند.

در میان فارغ التحصیلان دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین، رهبران ارکستر، آهنگسازان، نوازندگان و همچنین بازیگران و کارگردانان برجسته ای را می توان یافت. این افراد بعضا از کشورهایی غیر از اتریش نیز می باشند که برای تحصیل در اتریش، به این کشور وارد شده بوده اند.

شاخص ترین رهبران ارکستر که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند عبارتند از: نیکلاس هارننکور، گوستاو مالر، کلودیو آبادو (ایتالیایی)، ماریش سانسونس (لتونیایی) و آرتور نیکیش (آلمانی).

مشهورترین آهنگسازان فارغ التحصیل دانشگاه موسیقی وین نیز عبارتند از: کارل گلدمارک، هوگو ولف، الکساندر فن تسملینسکی و ژان سیبلیوس (فنلاندی).

همچنین تعداد زیادی نوازندگان برجسته سازهای مختلف به ویژه سازهای زهی نیز از دانشگاه موسیقی وین فارغ التحصیل شده اند که مشهورترین آن ها عبارتند از: کارل فلش (نوازنده ویولن مجارستانی) و فریتس کرایسلر (نوازنده ویولن آمریکایی).

این دانشگاه علاوه بر موسیقی در زمینه هنرهای نمایشی نیز فعالیت داشته و فارغ التحصیلان بسیار شاخصی نیز در این زمینه دارد که از مشهور ترین آن ها می توان به اولریخ سیدل (تهیه کننده، کارگردان و فیلم نامه نویس) اشاره نمود.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top