امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل موسیقی در اتریش

علاقه مندان به تحصیل موسیقی در خارج از کشور، اتریش به عنوان مهد هنر موسیقی را عالی ترین گزینه برای تحصیلات دانشگاهی خود می دانند. دانشگاه های موسیقی اتریش همه ساله میزبان جوانان هنرمند و مستعدی از سراسر دنیا می باشند که برای تحصیل موسیقی در اتریش راهی این کشور اروپایی می شوند. اولین دلیلی که اتریش را به بهترین گزینه برای تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور تبدیل کرده است، سطح بالای دانشگاه های هنر و موسیقی این کشور و امکان بهره گرفتن از آموزش اساتید برجسته ای است که هر کدامشان از موسیقیدانان برجسته دنیا به شمار می روند. اما غیر از این برای مشتاقان تحصیل موسیقی در خارج از کشور، هزینه تحصیل نیز یک فاکتور بسیار مهم به شمار می رود. از این نظر هم تحصیل در اتریش نسبت به اکثر کشورهای دنیا مزیت قابل توجهی دارد. زیرا امکان تحصیل رایگان موسیقی در اتریش برای جوانان مستعد وجود دارد. به طور کلی تحصیل کلیه رشته های هنری در کشور اتریش به صورت تقریبا رایگان امکان پذیر می باشد. در ادامه بیشتر به شرایط تحصیل موسیقی در اتریش خواهیم پرداخت.

 

  • تحصیل موسیقی در اتریش
  • تحصیل رایگان موسیقی در اتریش
  • دانشگاه های موسیقی اتریش

شرایط ورود به دانشگاه های موسیقی اتریش

همان طور که عرض شد تحصیل موسیقی در اتریش در دانشگاه های اتریش تقریبا رایگان ارائه می گردد. این مزیت بزرگ، در کنار سطح بالا و ارزش غیر قابل وصف تحصیل رشته موسیقی در این کشور موجب شده همه ساله تقاضاهای بسیاری برای اخذ پذیرش تحصیلی برای رشته موسیقی به دانشگاه های اتریش ارسال شود. همین مورد موجب ایجاد یک رقابت شدید برای پذیرفته شدن در دانشگاه های موسیقی اتریش شده است. اینجاست که استعداد فرد به کمک وی می آید تا بتواند در رقابتی در شرایط یکسان خود را بهتر از رقبا نشان داده و امکان تحصیل موسیقی در دانشگاه های اتریش را پیدا بکند.

بادید توجه داشت که شرایط ورود به دانشگاه های موسیقی اتریش مانند رشته های غیر هنری در این کشور نمی باشد. برای اخذ پذیرش تحصیلی رشته موسیقی از دانشگاه های اتریش، متقاضی حتما باید در آزمون عملی دانشگاه های هنر و موسیقی شرکت کند و در صورت پذیرفته شدن در این آزمون شانس تحصیل رشته موسیقی در اتریش را پیدا خواهد کرد. این آزمون به صورت متمرکز فقط در خود کشور اتریش برگزار می شود. از این رو متقاضی باید حتما با اخذ ویزای شنگن به این کشور مراجعه کرده و در آزمون شرکت نماید. حتما در نظر داشته باشید که ضبط فایل صوتی و تصویری از اجرای موسیقی، مورد پذیرش دانشگاه های موسیقی اتریش نیست. این مورد در مورد رشته های دیگر هنری مانند طراحی و نقاشی نیز صادق می باشد. پس از قبولی در آزمون در داخل خاک اتریش نمی توان ویزای شنگن دریافت شده را به ویزای دانشجویی تبدیل کرد. پس دانشجو باید پس از آزمون به کشور خود برگشته و منتظر نتیجه آزمون بماند و در صورت قبولی از طریق سفارت اتریش برای اخذ ویزای دانشجویی اتریش اقدام نماید.

برای داشتن امکان شرکت در آزمون ورودی موسیقی دانشگاه های اتریش، فرد متقاضی باید یا خواننده کلاسیک یا مدرن باشد و یا اینکه توان نوازندگی بالای سازهای مدرن، کلاسیک و یا فولک را دارا باشد. بدین منظور توانایی و مهارت بالا در آشنایی با سازها، تئوری سلفژ، هارمونی، دیکته موسیقی و آکوردشناسی امری لازم به شمار می رود.

اما روش دیگری هم وجود دارد که بتوان به تحصیل موسیقی در اتریش مشغول شد. می دانیم که دانشجویان دانشگاه های دولتی کشورمان در مقطع کارشناسی می توانند تقاضای پذیرش تحصیلی در اتریش داده و تحصیل خود را در دانشگاه های این کشور ادامه دهند. با استفاده از همین امکان، فرد مورد نظر باید در کنکور سراسری کشورمان در رشته ای غیر هنری پذیرفته شده وتحصیل خود را در دانشگاه های دولتی کشورمان در آن رشته آغاز نماید. سپس می تواند برای ادامه تحصیل در آن رشته از دانشگاه های اتریش پذیرش بگیرد و وارد اتریش شود. در این زمان وی می تواند در آزمون تغییر رشته در دانشگاه های اتریش شرکت کرده و در صورت پذیرفته شدن، به تحصیل موسیقی در دانشگاه های اتریش بپردازد.

لازم به ذکر است تحصیل موسیقی در اتریش نیز مانند سایر رشته ها در این کشور، تا مقطع کارشناسی ارشد به زبان آلمانی می باشد. البته دوره های محدودی به زبان انگلیسی نیز بعضا ارائه می گردد که معمولا رایگان نیست. اما در مقاطع تحصیلی بالاتر دوره ها به زبان انگلیسی هم ارائه می گردد.

 

دانشگاه های موسیقی اتریش

در کشور اتریش دانشگاه های هنر نسبتا زیادی وجود دارند که رشته موسیقی را نیز در چارت آموزشی خود جای داده اند. اما در بین دانشگاه های موسیقی اتریش، مشهورترینشان دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین است که در پایتخت اتریش قرارگرفته است و از مشهورترین دانشگاه های تخصصی هنر در قاره اروپا به شمار می رود. نکته ویژه در مورد این دانشگاه این است که بسیاری از منابع دانشگاهی بین المللی، این دانشگاه را بزرگ ترین دانشگاه هنر اتریش و بزرگ ترین دانشگاه موسیقی جهان می دانند. برای علاقه مندان تحصیل موسیقی در خارج از کشور، به دست آوردن شانس تحصیل در دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین یک موفقیت بی نظیر به حساب خواهد آمد.

دیگر دانشگاه دولتی مشهور کشور اتریش که رشته موسیقی را ارائه می دهد، دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس می باشد. این دانشگاه نیز از 6 دانشگاه برتر هنری در اتریش و کل قاره اروپا به شمار می رود و کیفیت تحصیل در آن و ارزش علمی آن بسیاری از علاقه مندان تحصیل موسیقی در خارج از کشور را به سوی این دانشگاه جذب می کند.

البته مدارس موسیقی به نام کنسرواتوار هم در اتریش وجود دارند که مدارس خصوصی هستند و برعکس دانشگاه های دولتی اتریش برای تحصیل در آن ها باید هزینه پرداخت شود. دوره های موسیقی کنسرواتوار هشت ساله بوده و بر اساسا توانایی های فرد متقاضی، امکان تحصیل در سطوح مختلف در آن ها وجود دارد. شخصی که این دوره ها را با موفقیت بگذراند مدرک دیپلم بین المللی را دریافت می نماید. هر سال تحصیل در این دوره ها حدود 1950 یورو هزینه در پی دارد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل موسیقی و سایر رشته های هنری در اتریش و تحصیل در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه اعزام دانشجو علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top