امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

فلوشیپ پزشکی در آلمان

یکی از موارد تمایز میان پزشکان در روزگار فعلی، داشتن تجربه و تخصص در یک زمینه تخصصی در طبابت است که می تواند آنان را در زمینه خاصی به یک طبیب شاخص تبدیل کند. از این رو بسیاری از پزشکان برای بالا بردن تجربه و دانش خود در یک زمینه خاص به گذراندن دوره های تکمیلی پزشکی روی می آوردند. این دوره های تکمیلی پزشکی را فلوشیپ پزشکی می نامند که هدف اصلی از شرکت در آن ها بالا بردن تجربه و به روز کردن دانش پزشکان است. به همین جهت پزشکان ترجیح می دهند این دوره های تکمیلی را در کشوری بگذرانند که پیشرفته بوده و به روز ترین دانش پزشکی و روش های درمان و همچنین تجهیزات پزشکی در آن کشور موجود باشد. از این رو به عنوان مثال گذراندن دوره های فلوشیپ پزشکی در آلمان  از دوره های بسیار پرمتقاضی است.

 

  • فلوشیپ پزشکی در آلمان
  • دوره فلوشیپ پزشکی در آلمان
  • فلوشیپ دندانپزشکی در آلمان

 

اما دوره های فلوشیپ پزشکی در آلمان و سایر کشورها به طور دقیق دوره های تکمیلی هستند که در آن پزشکان متخصص و عمومی بدون هیچ محدودیتی به عنوان آبزرور می توانند شرکت نمایند و به همین جهت این دوره ها را دوره های آبزرورشیپ پزشکی نیز می نامند. طول مدت این دوره ها بر اساس نوع و موضوع دوره و درخواست خود شخص متقاضی تعیین شده و به طور معمول بین 3 ماه تا 2 سال می باشد که در آن پزشکان به طور عینی با بسیاری از روش های درمانی روز دنیا آشنا شده و با جدیدترین تجهیزات پزشکی و طرز کار آن ها نیز آشنایی کافی پیدا می کنند. از این رو علم و دانش این عزیزان به روز شده و به تجربیات عینی آنان نیز افزوده می شود. موضوع دوره های فلوشیپ پزشکی در آلمان و سایر کشورهای دنیا، مباحث عمده و اصلی هر یک از تخصص های پزشکی می باشد. اما باز هم تاکید می کنیم فقط پزشکان متخصص در آن تخصص بخصوص واجد شرایط شرکت در این دوره ها نیستند. بلکه پزشکان متخصص رشته های تخصصی دیگر و حتی پزشکان عمومی نیز بدون محدودیت می توانند در این دوره ها شرکت نمایند. نکته مهم دیگر این است که این دوره ها در کشور آلمان و سایر کشورهای دنیا به زبان کشور میزبان برگزار نمی شود و کلیه این دوره ها به زبان انگلیسی می باشد. از این رو هیچ نگرانی بابت یادگیری زبان آلمانی برای پزشکان عزیز وجود نخواهد داشت. همچنین برای شرکت در این دوره ها به زبان انگلیسی هم نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر مثلا مدرک آیلتس وجود ندارد.

اما بسیاری افراد به اشتباه می پندارند شرکت کنندگان در دوره های فلوشیپ پزشکی در آلمان و سایر کشورها و همچنین دوره های فلوشیپ دندانپرشکی، در پایان دوره مدرک فوق تخصص دریافت می کنند. این در حالی است که فقط در پایان این دوره های آبزرورشیپ به این عزیزان گواهی گذراندن دوره فلوشیپ پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی و مرکز درمانی مورد نظر به صورت آبزرور اعطا می گردد.

 

فلوشیپ دندانپزشکی در آلمان

کلیه دوره های فلوشیپ پزشکی و دندانپزشکی در هر کشوری از جمله آلمان در دانشگاه های علوم پزشکی آن کشور و مراکز درمانی و بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه ها به صورت آبزرورشیپ برگزار می شود. از این رو شرکت در دوره های فلوشیپ دندانپزشکی در آلمان، نیز مانند دوره های فلوشیپ پزشکی در این کشور به علت بالا بودن رنکینگ و اعتبار علمی دانشگاه های علوم پزشکی این کشور بسیار ارزشمند است. دانشگاه های علوم پزشکی آلمان به علم روز پزشکی دسترسی دارند و پزشکان و دندانپزشکان شرکت کننده در این دوره ها به خوبی می توانند دانش خود را به روز کنند. از طرف دیگر پزشکی و دندانپزشکی به شدت رشته هایی تجهیزات محور هستند و به همین لحاظ همه ساله تجهیزات مدرن تری برای تخصص های مختلف پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای پیشرفته صنعتی تولید و ارائه می گردد که به روز ترین این موارد را می توان در بیمارستان ها و کلینیک های دانشگاه های علوم پزشکی آلمان یافت. زیرا اولا خود آلمان دارای بهترین صنایع تولید تجهیزات پزشکی می باشد، و ثانیا این کشور با سایر کشورهای صنعتی دنیا به ویژه در اروپا دارای ارتباط تجاری بسیار نزدیک است و بهترین تجهیزات ساخت این کشورها نیز وارد سیستم بهداشت و درمان آلمان می شود. پس پزشک شرکت کننده در دوره های فلوشیپ دندانپزشکی در آلمان و همچنین فلوشیپ پزشکی در این کشور می تواند با آخرین تجهیزات پزشکی روز دنیا در زمینه تخصصی مورد نظر آشنایی پیدا کند.

دوره های فلوشیپ دندانپزشکی در آلمان نیز در موضوعات اصلی و عمده هر یک از تخصص های دندانپزشکی برگزار می شود و مانند دوره های فلوشیپ پزشکی اجباری وجود ندارد که فقط متخصصان آن تخصص دندانپزشکی در این دوره ها شرکت کنند و متخصصان تخصص های دیگر دندانپزشکی و حتی دندانپزشکان عمومی نیز می توانند در هر یک از دوره های فلوشیپ دندانپزشکی در آلمان به صورت آبزرور شرکت نمایند.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دوره های فلوشیپ پزشکی و دندانپزشکی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top