امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل در رشته طراحی لباس

یکی از رشته های بسیار پرطرفدار در دنیا که همه ساله تعدادی زیادی از جوانان برای ورود به دوره های دانشگاهی آن رقابت می کنند، رشته طراحی لباس، مد و فشن می باشد که در سال‌ های اخیر در کشور خودمان نیز توجه فراوانی به آن شده است. با دقت به میزان گردش مالی بازار پوشاک و مد در سراسر دنیا می توانیم ارزش و اهمیت این گونه رشته ها را بیش از پیش دریابیم. به همین علت است که کشورهای مختلف در زمینه آموزش طراحان مد و لباس؛ سرمایه گذاری فراوانی در محیط های آکادمیک انجام می دهند تا بتوانند طراحانی زبده و خلاق با ایده های مناسب را پرورش دهند. خوشبختانه در چند سال گذشته در کشور خودمان نیز با توجه بیشتری که به امر تولید و طراحی لباس و همچنین تشکیل برندهای پوشاک صورت گرفته؛ انگیزه بیشتری برای جوانان برای تحصیل در این رشته ایجاد شده است و بسیاری از جوانان کشورمان حتی قصد تحصیل رشته طراحی لباس را در خارج از کشور دارند. برای آنان دانستن اینکه بهترین کشور برای تحصیل در رشته طراحی لباس کدام است یک مبحث کاملا جدی به شمار می رود. زیرا قطعاً فردی که قصد دارد برای تحصیل یک رشته جلای وطن کند، ترجیح می دهد، اولا در کشوری که بهترین دانشگاه ها و مراکز آموزشی را برای رشته فوق داراست، تحصیل کرده و و ثانیا بازار کار این رشته در کشور مورد نظر است. زیرا برخی از این افراد پس از تحصیل نیز در کشور فوق باقی مانده و به کار مشغول می شوند. همچنین شهریه تحصیل این رشته در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است و هر دانشجویی بسته به میزان تمکن مالی خود و خانواده اش معمولا به انتخاب محل تحصیل اقدام می کند. در این مطلب به شرایط برخی کشورها اشاره می نماییم تا مشتاقان این رشته بتوانند بهترین کشور برای تحصیل در رشته طراحی لباس که مناسب شرایط آنان است را به راحتی انتخاب نمایند.

  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته طراحی لباس
  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته طراحی مد و لباس
  • بهترین کشور برای تحصیل طراحی لباس

تحصیل طراحی لباس در ترکیه

به علل مختلف می ‌توان ترکیه را بهترین کشور برای تحصیل در رشته طراحی لباس دانست. اولاً شاید در کشورهایی چون ایتالیا، انگلستان، آمریکا، فرانسه و کانادا دانشگاه ‌های معتبر تری برای تحصیل در رشته طراحی لباس وجود داشته باشد. اما با توجه به مشکلاتی که متقاضیان ایرانی برای اخذ ویزای دانشجویی از این کشورها دارند و همچنین هزینه‌ های بالای تحصیل در این کشورها و با توجه به شرایط کشور ترکیه در زمینه طراحی مد و پوشاک؛ می توان برتری های زیادی برای ترکیه نسبت به آنان برشمرد. همان طور که ذکر شد اولین مزیت ترکیه برای دانشجویان ایرانی عدم مشکل در مقوله اخذ ویزای دانشجویی است. همچنین اگر به میزان گردش مالی صنعت مد و پوشاک کشور ترکیه بنگریم و آن را حتی با کشورهای پیشرفته اروپایی مقایسه کنیم، در می یابیم که ترکیه نه تنها از آن ها عقب نمانده، بلکه از بسیاری از آن پیشی گرفته است و قسمت عمده لباسهایی که در اتحادیه اروپا فروخته می شود در ترکیه طراحی و دوخته شده است. کشور ترکیه از موفق ترین کشورها در زمینه صنعت مد و پوشاک در اروپا و جهان شناخته می‌ شود و طبیعی است آموزش ‌هایی که در محیط های آکادمیک که این کشور در زمینه رشته طراحی مد لباس ارائه می گردد کاملاً مبتنی بر نیازهای این صنعت و به صورت کاربردی بوده و به طور معمول افرادی که به تحصیل طراحی لباس در ترکیه می پردازند در پایان دوره تحصیل، افرادی زبده و آماده ورود به بازار کار می باشند. اکثر دوره ‌های تحصیل طراحی لباس در ترکیه به زبان ترکی بوده و معدود دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می گردند نیز هزینه‌ های بالاتری دارند. هزینه تحصیل طراحی لباس در ترکیه در دانشگاه های دولتی این کشور بین ۴۵۰ تا ۱۵۰۰ دلار در سال می باشد. میانگین هزینه زندگی دانشجویی نیز برای یک داوطلب تحصیل طراحی لباس در ترکیه بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ لیر در ماه تخمین زده می شود که بر اساس سبک زندگی دانشجو می تواند متفاوت باشد.

 

تحصیل طراحی لباس در کانادا

تحصیل در کانادا در رشته های مختلف دارای محبوبیت فراوان است و این موضوع قطعاً دوره های تحصیل طراحی لباس در کانادا را نیز شامل می شود. کشور مهاجر پذیر کانادا همه ساله میزبان دانشجویانی از سراسر دنیا است که اغلب برای دستیابی به امکان کار و زندگی پس از تحصیل در کشور کانادا وارد دانشگاه ها و مراکز آکادمیک این کشور می شوند. هرچند که هزینه تحصیل طراحی لباس در کانادا بالاست، اما باز هم به علت شرایط مناسب بازار کار این کشور و این که پس از تحصیل به دانشجویان امکان اخذ ویزای کار داده می شود، این هزینه توجیه پذیر است. به طور میانگین هزینه تحصیل طراحی لباس در کانادا بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دلار کانادا در سال است. همچنین علاوه بر این یک دانشجوی متقاضی تحصیل طراحی لباس در کانادا باید هزینه ای در حدود ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا در ماه نیز برای خرج ماهانه زندگی دانشجویی خود در نظر بگیرد. مدرسه مد ریرسون در رنکینگ های بین المللی به عنوان بهترین موسسه آکادمیک ارائه دهنده دوره های تحصیل مد و لباس در کانادا به شمار می رود.

 

تحصیل طراحی لباس در آلمان

به طور کلی تحصیل در آلمان در رشته های مختلف به شدت مورد توجه و استقبال دانشجویان از سراسر دنیا قرار دارد. مشتاقان تحصیل طراحی لباس در آلمان نیز به علل مختلف این کشور را به سایر کشورها ترجیح داده و آن را بهترین کشور برای تحصیل در رشته طراحی لباس می ‌دانند. یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل طراحی لباس در آلمان عدم وجود شهریه های سنگین تحصیلی در دانشگاه این کشور است، به طوری که دوره های تحصیل طراحی لباس در آلمان در اکثر دانشگاه این کشور با هزینه ناچیز و تقریباً رایگان ارائه می گردد. البته اکثر این دوره ها به زبان آلمانی بوده و دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی که به صورت محدود در برخی دانشگاه‌ های این کشور ارائه می گردد با شهریه های بیشتری همراه است. هزینه زندگی دانشجویی در آلمان نیز حدود ۸۰۰ یورو در ماه است که این میزان نیز در مقایسه با بسیاری از کشورها مناسب است و علاوه بر اینها باید در نظر داشت که بازار کار کشور آلمان نسبت به تمامی کشورهای اروپایی بسیار شرایط بهتری دارد و شاید یکی از اصلی ترین دلایل اقبال به تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور، همین وجود امکان کار پس از تحصیل در این کشور و اخذ اقامت می باشد.

 

تحصیل طراحی لباس در ایتالیا

بسیاری کشور ایتالیا را بهترین کشور برای تحصیل در رشته طراحی لباس می‌ دانند. تعداد زیادی از برندهای معتبر در زمینه طراحی و تولید مد و لباس که در سراسر نقاط دنیا از شهرت و اعتبار بالایی برخوردارند به کشور ایتالیا اختصاص دارد. سطح آموزش در دانشگاه های مختلف ارائه دهنده دوره های تحصیل طراحی لباس در ایتالیا بسیار بالاست. از این رو همه ساله دانشگاه‌ های این کشور به ویژه دانشگاه معتبری چون پلی تکنیک میلان که از بهترین دانشگاه های ایتالیا در زمینه رشته طراحی مد و لباس است، با خیل کثیری از مشتاقان تحصیل این رشته مواجه می شوند و به همین دلیل ورود به این دانشگاه ها بسیار رقابتی است. هزینه تحصیل طراحی لباس در ایتالیا نیز نسبت به بسیاری از کشورها مناسب می باشد و به طور میانگین هزینه تحصیل طراحی لباس در ایتالیا حدود ۴ هزار یورو در سال می باشد. علاوه بر این حدود ۷۰۰ یورو نیز مشتاقان تحصیل طراحی لباس در ایتالیا به عنوان هزینه ماهانه زندگی دانشجویی در این کشور در نظر بگیرند..  موسسه پولیمودا و موسسه مد مارنگونی را می توان بهترین موسسات آکادمیک ارائه دهنده دوره های فشن و مد در ایتالیا دانست.

 

تحصیل طراحی لباس در فرانسه

بسیاری کشور فرانسه را بعنوان پایتخت مد و فشن می شناسند و این کشور میزبان بسیاری از برندهای مشهور در زمینه های طراحی و تولید لباس و به طور کلی مد و فشن می باشد و عده بسیاری این کشور را بهترین کشور برای تحصیل در رشته طراحی لباس می دانند. در اکثر دانشگاه های این کشور دوره های تحصیل طراحی لباس در فرانسه ارائه می گردد که اغلب به زبان فرانسوی می باشند و تنها معدود دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه این کشور می ‌توان یافت. برای دانشجویان غیر اروپایی هزینه تحصیل طراحی لباس در فرانسه در مقطع کارشناسی حدود ۲۸۰۰ یورو، در مقطع کارشناسی ارشد ۳۸۰۰ یورو، و در مقطع دکترا ۳۸۰ یورو در سال است. علاوه بر هزینه های تحصیل طراحی لباس در فرانسه دانشجویان باید حدود ۹۰۰ تا هزار یورو نیز به عنوان حداقل هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در نظر داشته باشند.

 

تحصیل رشته طراحی لباس در انگلستان

دانشگاه های انگلستان پس از آمریکا دارای بالاترین رتبه های بین المللی هستند و طبیعی است که برای مشتاقان تحصیل رشته های مختلف از جمله رشته طراحی مد و لباس نیز تحصیل در انگلستان یکی از جذاب ترین گزینه ها به شمار رود. باید در نظر داشت که هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در انگلستان بالا بوده و هر کسی از عهده تامین آن برنمی آید. جالب اینجاست که برای ورود به دانشگاه های انگلستان در این رشته علی‌ رغم وجود هزینه های سنگین، رقابت بسیار شدیدی همه ساله بر قرار است. تنها دانشجویانی که امتیازات بیشتری کسب می کنند و از آزمون ها موفق بیرون می آیند، موفق به ورود به دانشگاه ها می شوند. هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در انگلستان به طور متوسط بین ۲۳ تا ۳۰ هزار پوند در سال است. همچنین متقاضیان تحصیل رشته طراحی لباس در انگلستان باید چیزی حدود ۱۰۰۰ پوند در ماه را نیز به عنوان هزینه زندگی دانشجویی در نظر بگیرند. کالج هنر و طراحی دانشگاه سنترال سنت مارین، کالج فشن دانشگاه کینگستون، دانشگاه وست مینستر، کالج مد لندن، دانشکده مد دانشگاه ناتینگهام، دانشگاه هنرهای خلاف انگلستان، دانشگاه هنر لندن را می توان معتبرترین و معروف ترین موسسات آکادمیک برای تحصیل این رشته در انگلستان دانست.

 

تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش

اتریش کشوری است که به مهد هنر در اروپا شهرت یافته و بسیاری همه ساله برای تحصیل رشته های هنری به ویژه موسیقی، برای دانشگاه های این کشور اپلای می کنند. دانشگاه های اتریش در زمینه رشته های هنری از سرآمدان در اروپا و جهان به شمار می روند و بهترین رتبه های بین المللی را به خود اختصاص داده اند. در زمینه طراحی مد و لباس و فشن نیز دانشگاه های معتبری در کشور اتریش وجود دارد که برترین های آنها عبارتند از: دانشگاه هنرهای کاربردی وین، دانشگاه هنر و طراحی صنعتی لینز، و آکادمی هنرهای زیبای وین. به علت اعتبار بالای دوره های تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش همه ساله تعداد فوق العاده زیادی برای ورود به دانشگاه های این کشور اپلای می کنند و به همین جهت معمولاً در کلیه رشته های هنری از جمله طراحی لباس و فشن متقاضیان باید نمونه کار از خود ارائه دهند تا با اثبات شایستگی خود در این رقابت از دیگران پیشی گرفته و به دانشگاه های این کشور ورود پیدا کند. حتی بعضا آزمون ورودی به این دوره ها نیز برگزار می گردد.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش به مانند سایر رشته ها در دانشگاه های کشور همان رقم ۷۵۰ یورو در هر ترم معادل ۱۵۰۰ یورو در سال می باشد که این رقم نسبت به اعتبار دانشگاه های این کشور در زمینه رشته های هنری و همچنین مقایسه آن با سایر کشورها می تواند بسیار ناچیز دانسته شود.

 

تحصیل طراحی لباس در آمریکا

با نگاهی اجمالی به لیست برترین دانشگاه های دنیا در رنکینگ های معتبری چون کیو اس، تایمز، و شانگهای، به وضوح می‌ توان مشاهده کرد که برترین دانشگاه های دنیا از کشور آمریکا هستند. از این رو تحصیل طراحی لباس در آمریکا نیز برای مشتاقان این رشته بسیار مورد توجه و جذاب است و بسیاری آمریکا را بهترین کشور برای تحصیل در رشته طراحی لباس می دانند. اما موانعی بر سر راه مشتاقان ورود به این رشته در کشور آمریکا وجود دارد اولین مانع رقابتی بودن اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در این رشته است، زیرا هر سال دانشگاه های این کشور با تعداد زیادی از متقاضیان ورود به دوره های تحصیل طراحی لباس در آمریکا مواجه هستند و طبیعیست به علت محدودیت ظرفیت این دانشگاه ها رقابت سختی برای ورود به این دوره ها برقرار است. دومین مانع برای دانشجویان ایرانی مربوط به مشکل د اخذ ویزای دانشجویی آمریکاست. هر چند که هزینه تحصیل طراحی لباس در آمریکا نسبتاً بالاست و به طور میانگین ۵۰ هزار دلار در سال می باشد، اما به علت شرایط مناسب بازار کار این رشته در کشور آمریکا و اینکه این کشور میزبان برندهای معتبری در زمینه مد و فشن است و همچنین در سال‌ های گذشته استارتاپ های موفقی در زمینه طراحی مد در این کشور شکل گرفته، عده زیادی همچنان تحصیل طراحی لباس در آمریکا را از نظر اقتصادی نیز توجیه پذیر می دانند. علاوه بر هزینه های تحصیل این رشته در آمریکا دانشجویان باید بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ماه نیز به عنوان هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در نظر بگیرند. مدرسه طراحی هنر و مد پارسونز نیویورک، موسسه فناوری مد آمریکا یا FIT، دانشگاه درکسل در فیلادلفیا، کالج مد استفان، کالج مد ساوانا، کالج هنر دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا، دانشکده طراحی رود آیلند، موسسه هنر شیکاگو، موسسه پرث، را می توان معتبرترین مراکز آکادمیک ارائه دهنده این رشته در آمریکا دانست.

 

تحصیل طراحی لباس در هلند

کشور زیبا و آرام هلند با دانشگاه های بسیار معتبر در قلب اروپا یکی از گزینه های مناسب دیگر برای تحصیل طراحی لباس در خارج از کشور به شمار می‌ رود دوره های تحصیل طراحی لباس در هلند اغلب به زبان هلندی ارائه می ‌گردد و معدود دوره هایی به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های این کشور می توان یافت. به طور میانگین هزینه تحصیل طراحی لباس در هلند بین ۱۵ تا ۲۰ هزار یورو در سال است که مشتاقان تحصیل این رشته در این کشور باید چیزی حدود ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو نیز در ماه به عنوان هزینه زندگی دانشجویی در نظر بگیرد. دانشگاه آمستردام که از برترین دانشگاه های اروپاست، بهترین دانشگاه این کشور به شمار می رود که دوره های طراحی مد، لباس و فشن را ارائه می دهد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در رشته طراحی لباس و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top